Neplánované tehotenstvo

ayabonanza
12. aug 2024

Ahojte vospolok. 🙂

Hľadám radu, a možno aj trochu podporu.

Neplánovane sa nám podarilo s priateľom otehotnieť. Sami nevieme ako, dávali sme si pozor... Priateľ je úžasný, dokonca mi povedal, že je šťastný, ja však radosť nepociťujem, skôr mnou lomcujú obavy. Sme spolu už takmer 5 rokov, ľúbime sa, klape nám to, chceli sme svadbu, rodinku, byť spolu... Avšak ešte nie teraz, a to práve preto, že ja som študentka. Aby bolo jasné, už nie som úplný soplák, mám 25 a idem do posledného magisterského ročníka, popri škole pracujem 20 hodín týždenne, avšak na brigádnickú zmluvu. Nárok na materskú teda nemám, iba na tehotenské štipendium, čo je tých 200eur mesačne. Priateľ zarába celkom slušne, okolo 1100eur. Zatiaľ sme bývali každý u rodičov, po škole sme sa, pravda, chceli osamostatniť, teraz je však jasné, že to riešiť nebudeme a zostaneme u niekoho rodičov. Čo nie je ani tak zlé, pretože obaja bývame v pomerne veľkých domoch, kde by sme sa pomestili. Jasné, že to nebude ono, ale na začiatok tú pomoc určite budeme potrebovať. Asi ma už prešiel prvotný šok, kedy som oplakávala sny, ktoré budem musieť posunúť na dobu neurčitú, či už cestovanie, kariéru a podobne, a už len racionálne premýšľam, či to finančne zvládneme. Je to moja asi najväčšia obava. Kariéra, cestovanie, všetko sa dá aj s deťmi. No veľmi sa obávam o tie financie a to, či to budeme zvládať. Nechcem dieťatku poskytnúť zlé zázemie. A teraz prišlo toto. Preto hľadám názor a skúsenosti niekoho, kto si prešiel/prechádza niečím podobným, ako to finančne vychádza, či sa to dá zvládnuť, ako sa to dá zvládnuť, či to bude príliš veľké trápenie... Hrozne sa bojím. :/

colsami
12. aug 2024