Ahojte. Ako to zvládate s deťmi, ktoré majú problém s učením? Ešte len začal škôlky rok a ja už to nedávam. Celé prázdniny sme písali diktáty, čítali atď. Mal ozaj máloktoré dní prestávku, ak mal týždeň pauzu tak už nevedel čítat a to je tretiak! Neovláda niektoré veľké písmená a tie ktoré sa mu pletu sme opakovali. Zrazu ide písať a napíše to znova naopak. Neviem ako mu to naliať do tej hlavy. Som z neho úplne frustrovaná, pretože človek sa snaží vysvetľuje ale jemu to ide vyslovene jedným uchom dnu a druhým von. Človek mu niečo vysvetlí, hneď v zápätí sa ho na to spýta a on nevie. Do školy chodí úplne zbytočne, lebo tam sa nenaučí nič, všetko mu musím vysvetľovať doma. Niekedy mi pripadá, že nie že by mal nejakú dys diagnózu, ale pomaly ako by bol spomalený, alebo zaostalý. Boli sme aj na vyšetrení, tam boli také neurcite výsledky. Ani neviem čo tu vlastne chcem počuť, ale asi by ma potešilo nejaké povzbudenie, že vaše deti z toho časom ,,vyrástli,, alebo že sa to zlepšilo. Veľa ľudí povie, že keď mu to nejde tak mu to nejde. Ale ja keby s ním takto nedriem, tak mi prepadne. Ak by sme cez prázdniny nečítali a nepísali, on by zabudol pismena. A vlasne sme sa učili celé učivo z2.r nanovo. Keď nevie učivo z druhého ročníka a pribudne mu aj to z tretieho, tak ako by mohol prejsť? Veď by z diktátov nosil samé 5. Potom mi je aj samej zo seba zle, lebo kričím po ňom, poviem mu veci, ktoré má potom mrzia. A toto je pomaly každý deň. Aj ho chápem, že toho má plné zuby no žiaľ, naučiť sa to musí.
Ake neurcite vysledky ste mali na vysetreni? Urcite este raz navstivte nejakeho odbornika. Nie je ok, ze v tretom rocniku sa mu takto pletu pismena.
Koľko hodín denne je na mobile/tablete? To veľmi ničí pamäť a schopnosť sústrediť sa.
aby tretiak zabudol písmená cez prázdniny ? to neveští nič dobré... trápiš seba, jeho. Určite na vyšetrenie - skús aj inde do iného mesta.
@aurelia2000 nemá ani tablet áno mobil. Tieto veci ho nezaujímajú. Max telka.
Čo hovorí ucitelka? Ako vidí situáciu ona?
tvoj syn má nejakú diagnózu? lebo normálne to nie je...
Robili mu tu prvotnú diagnostiku, tam mi povedali, že tam nie je žiadna diagnóza, ale že je v niečom slabší tak sme chodili na také cvičenia aj doma sme robili. Tá psychologická ku ktorej sme chodili zase povedala, že nejaká slabšia diagnóza tam možno bude. Neviem si potom predstaviť, ako na tom musia byť deti, ktoré majú silnú diagnózu.
@pribinak ona len hovorí, že treba s ním stále opakovať. Lenže ja nie som schopná s ním stále všetko opakovať. My s ním ešte aj teraz opakujeme dátum narodenia, mena starých rodičov, alebo odkiaľ sú, dní v týždni a podobne základné veci.
Je casto na cerstvom vzduchu, kvalitne jedlo, malo sladkeho, pohyb, citate si knizky...? V tomto pripade by som este aj tu telku "vyhodila"...
Choďte do CPPaP. Veď toto nie je štandardne a to dieťa sa musí trápiť
Nemusí to byt porucha učenia, môže to byt porucha pamäte.
Vyjadrujem sa ako špeciálny pedagóg- boli ste v poradenskom zariadení, kde mu bola robená psychologická aj špeciálnopedagogická diagnostika? Zdôrazním slovo špeciálnopedagogická - nakoľko v rámci tejto diagnostiky sa hlbšie pozeráme na schopnosť čítať a písať (kde sa jednotlivé funkcie rozmenia na "drobné').
Bol mu u psychologičky robený pamäťový test? Je oslabená verbálno-akustická pamäť alebo zraková? Obe?
Tie posudky treba prekonzultovať naozaj podrobné a následne sa zamerať na oslabené oblasti. Písaniu, čítaniu vždy niečo predchádza - pokiaľ funkcia potrebná na nadobudnutie čítania a písania nie je rozvinutá budete sa trápiť do aleluja.
Kontaktovala by som opäť poradenské zariadenie, žiadala rediagnostiku alebo reedukačné cvičenia - niečo ako "doučovanie' v ich priestoroch.
Cez prazdniny kazdy den diktat, chudak, musi to uz zrejme neznasat. Ale chapem ta, ja by som zrejme robila to iste, len si viem aj takto nezainteresovane predstavit, ze to moze byt kontraproduktivne. Aspon mne sa po dovolenke, oddychnuta, pracuje lepsie nez pred nou...
Chlapcovi v prvom rade chyba riadna diagnostika.
Kym to nevyriesis, budete sa trapit vy aj on.
Tymto stylom ako to riesis to nedopadne dobre. Taky isty bol pripad kamoskinho syna - tolko tlacili do chlapca (a mal dys.. potvrdene) pri uceni, az mu z toho tlaku preplo a nazbieralo sa v nom tolko agresivity ze mohli riesit preco hadze kamene po spoluziakoch a pod.
Takze chodte na to postupne, najprv (poriadna) diagnostika, lebo toto nie je uplne "v norme" co popisujes.
@vladi4444 boli sme normálne v CPPP. Neviem presný názov tej vstupnej diagnostiky, ale vyšiel v tom vo väčšine cvičení ako priemer. Dokonca pamäťové cvičenie mu vyšlo lepšie. Vraj má dobrú pamäť, čo je ale blbosť. Oni tam robili také nejaké cvičenia, že mu povedala niekoľko veci a on ich mal potom zopakovať. Každopádne zajtra volám do iného mesta a budeme to riešiť. Ono sa to chvíľkami s ním trochu zlepší, poviem si, že snáď sa to bude lepšie ďalej a zrazu sa ho človek spýta na úplnú banalitu a on nevie.
našla by som si niekoho na doučovanie, je to lepšie ako rodič
Chceš od svojho dieťaťa niečo čo ti nevie dať, prečo ho neprijmes takého aký je a takto si kazis vzťah s vlastným synom. Co si ho mala nechať oddýchnuť cez prázdniny, bez prestávky ho chceš ničiť takto 12 mesiacov.? Keď na to nemá, tak na to nemá a co také strašné sa akože stane? Je to niečo veľmi zle?
@cafelatte nič, len by prepadol. Čo tam po tom však? Máš skúsenosť s takým dieťaťom? Tak mi tu prosím nemudruj 😏
Tak odporúčam kľudne asi aj iné poradenské zariadenie. Keď zistíte konkrétne, kde je problém bude sa dat pracovať. Ja by som si ho zdiagnostikovala, a vrátila sa o úroveň naspäť- pracovala na zrakovom a sluchovom rozlišovaní a pod. Úlohy, ktoré sa možno budú zdať ľahké ale deti sú z nich motivované a následne sa zvyšuje úroveň. Najlepšie, čo môžem pd dieťaťa, ktoré je demotivované zo školy, že mu nič nejde počuť je veta "to je ľahké" - lebo krásne ho potom motivujem aby pokračoval a rád ku mne chodil (zažíva konečne úspech). Takže ísť od začiatku. Vždy sa dá na všetkom pracovať, v rámci možností dietata. Držím palce, všetko bude dobre 🙂
@vladi4444 ďakujem ❤️
Neviem či pomôže, ale moja dcérka má vývojovú dysfáziu, je mladšia ako tvoj, ale má tiež problém s písmenkami, pletú sa jej, niektoré zabúda, potom sa ich naučí a zabudne tie čo vedela, alebo ich napíše zrkadlovo, napr. krvopotne som ju naučila čítať y v slovách cez leto na oplátku zabudla čítať ch 🙈 atď. Občas pomáha ak jej dám kartičky s písmenami, je tam obrázok napr. - auto a vedľa neho napísané písmeno tlačeným aj písaním - malé/veľké písmená, ak niečo nevie prečítať pohľadá si to - obrázok jej napovie, takto aj pri písaní úloh/opakovaní sme to používali ako pomôcku.
Ale určite treba aj aby spravili novú diagnostiku tvojmu synčekovi, aby sa zbytočne netrápil v škole a ty s ním. A to zúfalstvo tiež poznám a to dcérka minulý rok začala len v prípravke v škole - teraz šla do 1. triedy, odmietala doma robiť úlohy lebo jej to nešlo - záchvaty plaču pri čítaní, nervy pri písaní, aspoň že tá matika jej ako tak šla 🙈.
a v bežnom živote je aký? pamätá si napríklad príbehy z rozprávok? vie ti opísať čo robili cez deň? ako komunikuje?
@lucka_ke toto tiež dlho nevedel. Ťažko sme z neho ťahali nejaký info keď mal povedať. Teraz je to už lepšie. Už aj sám viac rozpráva. Cez prázdniny som mu vždy kázala prečítať si jednu bájku ( krátku) a potom mi ju prerozprávať. To sa tiež zlepšilo, lebo na zaciatku prazdnin mu to vôbec nešlo, ale ku koncu to už vedel.
A má urobenú nejakú diagnostiku v CPPaP?