Známky v tretej triede

mimi410
9. apr 2018

Zdravim zienky. Mate dona tretiakov? Ako sa ucia? Aky mate system ucenia, znamky. Moj syn totizto nema problem doniest domov aj stvorku. Snazi sa sice ho musim nutit ale spolu to zvladame a napriek tomu mame problemy a predmetmi ako prirodoveda a prvouka. Dakujem za kazdy nazor

zuju2
9. apr 2018

Dobrý večer! Ja som učiteľka na 1. stupni a učím tretiakov.

kacena4
9. apr 2018

preco porovnavas svoje dieta s inymi ☹ totalna blbost. evidentne ked ma problem s prvoukou a prirodovedou predpokladam ze im dobre nechape a tazko sa ich uci ma asi problem ?neviem mozno? s priestorovou orientaciou s urcovanim casu a priestoru ako takeho? rocnych obdobi? dna/tyzdna/mesiacov/rokov? a od toho sa odvija aj vsetko v prirode ☹ neskor aj vo vlastivede mozno v dejepise? orientacia na mape... neviem... tot moj nazor. kedze mam dieta s rovnakym problemom (diagnostikovane) a to ze chyti obcas 4ku?! no a?! nemusi dieta nosit len same 1tky, najma ak mu nejaky predmet nejde. netreba ho demotivovat ale skor povzbudzovat. ved napr. znamka 3 je klasifikovana ako "dobra" znamka nedeptaj ho ak chyti horsiu znamku.
drzim palceky nech sa vam dari v skole

janinah
9. apr 2018

Z môjho pohľadu rodiča je tretia trieda ťažká,vybrané slová,matematika,prírodoveda....a ak sa dieťa pripravuje aj na 1.sv. prijímanie a má nejaké krúžky,tak máte čo robiť...na prírodovedu ako sa učiť ako si pomáhať odporúčam z vlastnej skúsenosti knihu
https://www.martinus.sk/?uItem=182011

zuju2
9. apr 2018

@janinah Súhlasím, učím tretiakov

haannka
9. apr 2018

@zuju2 aj ja 😉

eliska13
9. apr 2018

@kacena4 prečo porovnávas tvoje diagnostikované dieťa s autorkinym?áno 3 ročník je ťažší, ale skôr by som chápala, keby mal syn problém s vybranými slovami či matematikou, ale prírodoveda prvouka veď to sú veci zo života, keď sa trocha zamysli vie odpoveď.Takze, ak má 4 niekde musí byť problém.syn si veľa pamätá zo školy z výkladu doma si to už len prečíta, ale vždy som ho skúšala a pýtala sa čo nevie.Hlavne či sa neučí už unavený, alebo je len nabifleny a nerozumie tomu čo hovorí.Ja nesúhlasím s tým, že 3 je dobrá známka čo potom bude na druhom stupni?A nie nie som matka perfekcionistka, ale trojky v tretej triede za mňa nie.A môjho tiež treba naháňať či si to prečítal, odkladal by úlohy až do vecera

ivuska027
9. apr 2018

Nejdem písať, že ako to zvládame my, skôr sa spýtam, že ako to zvládal prvé dva roky? Nejak výrazne sa zhoršil? Neviem aku skolu navštevuje, ale prvouka sa učí len v prvej a druhej triede. Čo na to triedna učiteľka?

kacena4
9. apr 2018

@eliska13 prepac ale nechape co ma matematika ci vybrane slova spolocne s prirodovedou... a nie nie kazde dieta sa vie zamysliet a odpovedat ak ma problem s urcovanim obdobia typu dnes vcera zajtra nad pod ponad povedla popod... popr. problem s casovou osou tak ma problem aj s tym ze ako funguje napr. kolobeh vody v prirode, alebo vysvetlit pojem zivotny cyklus rastlin a veci okolo toho ☹ viem o com hovorim takze viem na co sa zamerat...

fiffinkaa
9. apr 2018

Tak sa viac venujte prvouke a prirodovede, ked potrebuje viac casu na pochopenie.

janinah
9. apr 2018

@eliska13 dnešné deti sa nevedia vyjadrovať,nevedia si po prečítaní textu toto zopakovať vlastnými slovami,nevedia sa "vykoktať",lebo nečítajú knihy.....teda nie všetci sú takí,samozrejme,ale môj dojem rodiča je taký...tiež sme sa s tým natrápili a to je syn celkom múdry a inteligentný....teraz chodí do prímy a najhoršie mu idú predmety,kde treba kecať-dejepis,geografia,literatúra....no,celkom zlé to nie je,má z nich dvojky😉
ale na druhej strane-radšej hoc aj trojky,len nesedieť celé popoludnie pri učive a nedajbože ešte aj mamu do toho zapriahnuť,len aby sme sa vytiahli na jednotky...treba aj športovať,s kamošmi pobehať....

felycity
10. apr 2018

Skor ide o to akou formou su deti preskusavane. Musia ustne odpovedat? Pisomne a to na otvorene otazky... doplnovacky ci zaskrtavanie spravnych odpovedi. Ak sa s nim pripravujes a vie sam prerozpravat ucivo resp. Kontrolnymi otazkami sama musis vediet ako reaguje... tazko tu radit najprv treba zistit kde je zrada.. lebo je rozdiel vediet obkecat a rozdiel zaskrtavat a pochopit na teste co odo mna chce ucitel.... a ptom mozes riesit dalej...

zenaajmama
10. apr 2018

Ja mám doma tiež tretiačku, chodi na náročnú školu, napr násobenie, delenie sa učili už v 2 triede..napriek tomu sa nemôžem sťažovať.Zatial najhoršue čo domov priniesla , bola jediná 3 z matematiky.

hettinka
10. apr 2018

@janinah je to chyba rodičov, aké aj školy, že deti malo čítajú. My sme mali šťastie na učiteľky, že dokázali obe moje deti motivovať a vzbudiť nadšenie z čítania.
Prírodoveda je ale nielen o čítaní a učení sa, ale aj o tom, že dieťa beriem do prírody, ukazujem mu, robím s ním veci a žijeme “v realite”. Dnešné deti nič nemusia, len idu do školy, krúžky, píšu Du a hrajú sa... a bežný život ide mimo nich.

K otázke autorky, dcéra celu Zs bola jednotkarka, aj keď v priebehu roka priniesla horšie, zabrala a vytiahla to. Syn je piatak a zatiaľ samé 1, cez rok najhoršie 2 v žiackej. Ale hovoril, že spolužiaci majú aj horšie. A v 5. triede už boli v triede aj 3 na vysvedčení.

moonlight1210
10. apr 2018

@mimi410 my sme sa ucili vytiahnut si z uciva hlavné vety, resp klucove slova, ktore si treba zapamatat a k nim potom naviazat zvysny obkec (kludne aj vlastnymi slovami). Takze si dieta nemusi pamatat cely text (co sa inak este v tejto dobe da, lebo ucivo predstavuje par riadkov v ucebnici, ale neskor by taky postup bol strasne narocny). Tak to mna ucila mama a teraz ja svoje deti.
A vzdy som ich skusala systemom, ze sme sa naucili, dostali pauzu na hranie, a az potom mi to museli povedat. Tak som videla, co naozaj im ostalo v pamati. A co im robi problem si pamatat. Alebo co ani nepochopili (ken mi to pri uceni vedeli odrapkat spamati a o 10 min vybielene).
Mozno by vam takyto system pomohol.

Ale boli veci, co som ich jednoducho prinutila naucit sa naspamat. Trebars malu nasobilku. Princip nasobenia/delenia chapu, ale ja som nevidela zmysel v neustalom opakovani prikladov typu 5x6 je ako 5+5+5+5+5+5. Jednak ich to nudilo, jednak im stale unikalo dopracovat sa k postupnemu zjednoduseniu, ze 5x6=30. Jednoducho som ich teda podla stareho principu, ktory pouzivali na nas na ZS, donutila odriekat malu nasobilku spamati a vytahovat z hlavy uz len vysledky. Dost to potom pomohlo pri deleni neskor.

A este treba detom spociatku ukazovat, ako ucivo nadvazuje (aj medzi niektorymi predmetmi, nieken jednitlivymi hodinami v tom istom predmete). Deti mavaju tendenciu vnimat ucivo na hodinach ako samostatne uzavrete celky, ktore nemaju nic spolocne. (O to viac maju pocit, ze sa toho ucia vela a citia sa pretazene. A ani nevidia zmysel sa to ucit - naco mi to bude?) Neskor si to uz budu vsimat sami.

pininka
10. apr 2018

Ja mam sice uz stvrtaka,ale nemali sme taketo problemy,ani cela ich trieda. Podla mna to zavisi aj od ucitelky. Neviem ako motivacne ma posobit 4ka v tretom rocniku a este k tomu z prirodovedy. Ale poznam u nas aj extremy,ze v prvej triede bezne lietaju trojky. A to uz mi pride ozaj chore.

duun
10. apr 2018

@moonlight1210 "A este treba detom spociatku ukazovat, ako ucivo nadvazuje (aj medzi niektorymi predmetmi,.." PRESNE, hovoríš mi z duše. Toto nevedia ani vysokoškoláci. Príklad: Jeden semester majú dejiny architektúry, prejdem s nimi aj to, ako vyzerali mestá (videá, snažím sa mať zaujímavé cvičenia, kde musia dokresľovať, aby to min. raz museli prečítať a vidieť..). Ďalší semester majú urbanizmus, prejdeme si okrem iného aj mestá v minulosti. Na skúške otázka - popíšte princípy rímskych zakladaných miest? A prázdne oči.. začnem opisne naokolo, pamätáte aj na dejinách sme mali video o Timgade.. Študent odrapoce odpoveď a potom na mňa pozerá vyčítavo.. "a to je to isté? veď to sme mali na dejinách, nie urbanizme!!!" Nechápem, napr... akoby tie skaly, čo použije do betónu na statike boli nejaké skaly z iného sveta než tie, o ktorých sa nadrví technické vlastnosti na geológiu?! Je strašne veľký problém ich už ako dospelých naučiť, že všetko je so všetkým spojené.. že sa učia o jednom svete, nie o 3000 rôznych "bublinách", ktoré sú každá totálne oddelená.

dagmara17
10. apr 2018

Neporovnávala by som rozhodne prospech detí medzi sebou. To sa podľa mňa ani nedá, keďže každému z nich ide učenie inak. Treba sa s ním proste pripravovať, takou formou, aby ho to v prvom rade zaujalo a mal ako taký chtíč tomu sám pochopiť.

moonlight1210
10. apr 2018

@duun tymto nas mucil jeden profesor na VS na skuskach. Dal otazky, naucila si sa odpovede a na skuske nedal tie otazky. On dal “medziotazky”. Takze si musela tahat odpoved z troch styroch inych otazok a ukazat, ako to chapes. Ze vidis suvislosti a spravne ich spajas. To ho zaujimalo najviac. inak si mohla ticho zobrat index a poziadat o dalsi termin.

duun
10. apr 2018

@moonlight1210 Len problém je, že ich sa pýtam zvyčajne presne tie otázky a presne tak, ako sú napísané v zozname. Dokonca dostanú sylaby, kde ku takmer každej otázke je aspoň jedna veta (obsah, niekedy linky k veciam, ktoré k tomu mali na pradnáške, videám, ak sú voľne na webe, weby múzeí a pod.).. a napriek tomu prázdne oči.. :(

deti95060810
10. apr 2018

moja dcéra je už síce štvrtáčka, ale na tretiu sa dobre pamätám...U nás bol problém so slovenčinou - najmä vybrané slová a následne výnimky.... dcéra sa to dosť plietlo....Známkovanie aj mňa niekdy deptá, najmä naša pani učiteľka niekedy známkuje deti známkami len 1 a 5. to znamená - dá písomku ak je bez chyby je 1 ak je jedna chyba 5... S mm sa už len na tom smejeme... 👎

siska53
10. apr 2018

@mimi410 Tak vo vseobecosti s chlapcami je tazsia praca, viac sa s nimi treba ucit.. A u vas..no tak nie kazde dieta je nadane.. Skor zistit,ci sa uci a nevie alebo ako? Mozno ho dat otestovat,ci nema.nejaku poruchu - dygrafiu,dyslexiu a pod. My mame sice len prvaka,ten ma cykly zaujmu a nezaujmu.. Ale on sa aj vela pyta,my odpovedame a asi si aj dost pamata. Netusim,ako to bude neskor, skor vidim.problem najvacsi - pisanie..
U vas,no na znamkach by som.nebazirovala,mozno je nadany na ine veci,zrucny,mozno bude sikovny majster a remeslo zacina mat opat zlate dno.. A zo skusenosti - najlepsie sa uplatnili prave trojkari v zivote, vedia v nom chodit a spravidla patria medzi tych majetnejsich..
A hladala by som.aposob,ako ho naucit prirodovedu,mozno foromou montessori aktivit,skus si aj tu vyhladat,je aj skupina a i na internete je kopec inspiracii aj k tymto predmetom..ono je to zas aj o pristupe ucitela,deti radsejnspoznavaju formou hry,nejakeho projektu,kde sa aj samy zapajaju.. Len niekedy aj ucitelia by malu viac porozmyslat,hoci chapem,ze za tie platy a plus maju x inej roboty,ze neostava energia asi..cesr vynimkam,ktore to robia inak,nie ako ked sme chodili do skoly pred 30r.my..

siska53
10. apr 2018

@moonlight1210 ale ved to je fajn,ucil vas predsa citat - uci sa s porozumenim,nie odrapkat nabiflene..

moonlight1210
10. apr 2018

@siska53 vtedy to bolo trochu stresujuce, ale dnes to tiez vidim ako fajn pristup. Lebo to ucilo vedomosti pouzivat, aj sa spolahnut a obhajit si vlastny usudok.

siska53
10. apr 2018

@moonlight1210 ano,studaci to vnimaju inak.

junova
10. apr 2018

Moja dcéra je momentálne tretiačka ale horšiu známku ako dvojku ešte nikdy nedoniesla a to sa úlohám a priprave do skoly venuje maximálne hodinu denne. A to zvláda aj prípravu na prvé sväté prijímanie, aj šport. Dcéra si vo voľnom čase rada číta knihy, prídem po ňu do družiny, všetky deti mobilu v rukách a ona jediná si číta knihu. Preto nemá problém s vybranými slovami. Vo voľnom čase chodíme do prírody, tam spoznáva prírodu, preto nemá problém ani s prirodovedou alebo vlastivedou. Uvidím, či to aj synovi pôjde tak ľahko

eliska13
10. apr 2018

@kacena4 ale veď tento príspevok nie je o tvojom dieťati chápem, že tvoj syn s tým môže mať problém, ale autorka nepíše, že by syn mal nejaké dys či iné poruchy.Ak by mal podľa mňa sa to prejaví skôr ako v 3 triede.A píšem, že matematika a vybrané slová sú o niečom inom ako sa učiť typy lesov, zvieratá....a tiež nechápem prvouka sa v 3 triede neuci
@janinah
@hettinka deti nečítajú, lebo rodičia nečítajú.U nás sa číta veľa a všetko, ale tiež syn radšej pise test ako odpoveda.Ale dobre vie Sj ja si pamätám, že tiež ako mala som veľa čítala a potom som si pamätala čo sa ako píše.Ved nemusí byť dieťa bystré a vedieť všetky predmety, ale z trojek o 3 roky môžu byť 5.Lebo ma to nebaví, nemám na to nadanie, lebo....napr ja som nenávidela matematiku vždy som mala sólovú 2,3 z mat, ale teraz ten štýl akým sa učí syn sa mi zdá ľahký a a hravou formou

elenajezova
10. apr 2018

@deti95060810 to je nejaké divné... To by aj mňa debtalo. Ale to aj normálne zápise do klasifikačného? To ako potom vyplácajú tie známky? To sú hádam len také tie malé bočné známky, či?

hettinka
10. apr 2018

@eliska13 ja tie (okrem mk) nič nečítam doma. Na SŠ a VS som prečítala množstvo kníh a akosi som sa toho nasýtila, že ma to nebaví. Ale obe deti sú knihomoli. A obe k čítaniu z veľkej časti priviedli učiteľky v škole, mali rôzne motivačne aktivity, súťaže, plusové body.
A najmä syn číta vtedy, keď nemá prístup k PC.

Inak súhlas, zdravé dieťa, ktoré je z podnetneho prostredia by na 1. stupni až takéto zle známky mat nemalo. Ak sa učí a aj tak nosí 3-4, treba riešiť, prečo to tak je. Zájsť za učiteľkou, ak nepomôže, tak smer psychológ a doma podľa odporúčaní ďalej pracovať. Nemusí mat hneď dys- poruchy, možno má oneskorený vývoj reči, zlu koncentráciu, alebo sa len nevie správne učiť, pripadne môže byt aj chyba na strane učiteľa, že to nevie vysvetlit, slebo dáva neprimerane ťažké testy. Ale to my tu neposúdime.

hettinka
10. apr 2018

@deti95060810 toto čo píšeš, je normálne napadnuteľné. Pani ucka nedodržiava klasifikačný poriadok, pripadne ju treba odkázať, nech si preštuduje príslušný metodicky pokyn pre klasifikáciu žiakov na danom stupni školy. Takéto tiež-kolegyne má vytacaju, robia zle meno celému školstvu.

janinah
10. apr 2018

@hettinka nesúhlasím s prvou vetou,nebudem rozpisovať čo všetko som ja knihomoľka robila,aby môj syn čítal / s dcérami problém nebol/ vrátane spolupráce so slovenčinárkami...a vyýsledok slabý....je to typ dieťaťa,ktorá nasáva info inak,nie z kníh....