Co si myslite o vyucbe a znamkovani a ake mate skusenosti??? Tv Vv a Hudobna?
Vieš ono je to také diskutabilne...na jednej strane sa vychovy ,,absolvovali,, a na druhej strane len známka donuti niektoré dnešné deti aby to apson ako tak ten predmet brali vážne a spravali sa tam ako normálny jedinci a nie ako ,,stado,,. lebo učitelia dnes okrem znamok maju velmi male pravomoci...
No vtedy to bolo jedno zaspievala som Pec nam spadla a vsetko bolo ok ☺ ale teraz je to hrozme deti pisu pisomku z Tv a ustne odpovedaju z hudobnej refetaty o romantizme klasicizme a podobne o Vv ani nehovorim neviem ci to je vo vsade tak alebo len u nas v skole deti maju zo vsetkeho dobre znamky a vychovy no koniec same 5 nechapem
@makuma a prečo nie? u nás je napr. hudobná známkovaná, ale neznámkuje spev, ale vedomosti... majú za úlohu naučiť sa stupnicu, text hymny, pomenovať noty, učili sa niečo o hudobných skladateľoch, kto čo skomponoval - a z toho ich skúšala či dala krátku písomku a oznámkovala - nevidím na tom nič čudné... spievať samozrejme nevie každý, preto to ani nehodnotí, ale všeobecné vedomosti áno... čo sa týka telesnej - takisto, prečo nehodnotiť? nemusí byť každý športový talent, ale sú tam limity na športové výkony, ktoré sa splniť dajú a takisto je možnosť nachytať známky za teóriu o športe alebo za aktivitu, nemusí to byť len za super výkon... výtvarná rovnako - nemusí to byť hodnotenie len pekne prevedenej práce, dá sa hodnotiť aktivita, snaha, teória... takže ja som za, aby aj tieto predmety boli normálne známkované, ale aby bolo zohľadnené, že nie každé dieťa je druhý mozart, picasso alebo bolt...
@makuma zalezi vsetko od toho ako to vnima skola a ako sa k tomu postavi...ako pisuu baby niekde skusaju skladatelov a robia referaty, inde musia deti spievat....u nas sa hudobna znamkovala referatmi...a telesna podla toho ci si spravil kotul preskok cez kozu a tak...pre mna je vsak hodnotenie vychovy diskutabilne, nie kazdy je nadany rovnako...mala som plno spoluziaciek co sa bali skakat cez kozu lebo im zle dali zachranu a ruky polamane a potom neskocis a 5 alebo caviky s tym, nutenie a tak....ak by bola nejake jednotne hodnoteniem ze bud referaty alebo ked nemozes nieco tak vynimky, brala by som to v pohode, ale ked si kazdy urcuje svoj obraz o tom, je to o nicom....
No ja len moj zazitok z telesnej: Hrozila mi 4 lebo som tupozraka a nebola som schopna chytit loptu pri ziadnej loptovej hre. Nasej telecvikarke papier o lekara nestacil, lebo to je blbost co mi mama, zdravotna sestra, vybavila. Az do tej chvile, kym sa nerozhodla dokazat, ze ja tu loptu vidim a ked po mne hodi basketbalku tak uhnem. Neuhla som, trafila ma do gebene, mna vystrelo na parkety... Na vysvecku som zrazu mala z telesnej 2 😝
Aj spievam ako @pribinak Este, ze aspon machlit viem trosku slusnejsie a ked malujem hrusku, kazdy vidi hrusku 😀 Z vytvarnej som mala vzdy 1 😅
Inac som rada, ze uz sa uci na vychovach aj teoria a aj netalentovane deti maju sancu na slusnu znamku za vedomosti. To niekdy nebolo. Majitel hudobneho hluchu, packal cmaravy, sportove drevo mali vzdy velku sancu na solovu 3, 4 z vychovy. 😝
@patkobo vďaka 🙂
@makuma ešte by som doplnila - nie každý má "bunky" na matematiku či slovenčinu, históriu či chémiu, niekto sa nenájde v biológii a iný nezvláda geografiu...a tiež sú všetci hodnotení, pretože to jednoducho patrí k základným vedomostiam... a pre mňa rovnako k základným vedomostiam patrí aj čo to z umenia či športu, etiky aj občianskej náuky...
jediné, čo by som zo základnej školy vylúčila, je náboženstvo v takej forme, ako aktuálne je, aj keď je to len voliteľný predmet - toto by si mali rodičia riešiť sami vo svojom voľnom čase, do školy to nepatrí - ak náboženstvo, tak všeobecne, kde sa deti budú učiť o rôznych vierach, kde im bude vysvetlené, čo je kresťanstvo, čo je judaizmus, islam, hinduizmus, budhizmus a mnoho ďalšieho, kde to bude o rozšírení vedomostí a obzorov a nie o zúžení na jednu jedinú tému...
Ja by som to neznamkovala .... proste to dieta nemoze byt dobre totalne vo vsetkom ...
Je rozdiel ked sa može niečo naučit s kníh a ine ked má na to talent 😉
ja som vo VV vždy vynikala ... no TV ... och ... to by mi možno aj pokazilo vysvedčenie .... som alergicka a jednoducho niektore veci mi nešli .... nie som atlét ... no napríklad volejbal som " dokázala" hrat a reprezentovat skolu ... no také že beh ci šplhanie by u mna bolo 0 bodov 😀
A hudobna ? No .... ako bolo vyzsie písane ... nebolo by na škodu že by deti poznali pár skladatelov .... ale potom by to zálezalo od učiteliek -> a potom by sa na MK písalo ... či je " fer " mat trojku z hudobnej.. lebo moj syn spieva falošne ...
Zda sa mi ze podmienky kladene na deti su uz i tak vysoke.... a kolke deti sa strasne stresuju pre známky a vysvedčenie.... dokonca to v niektorých prípadok končí útekmi deti s domu ci inýni neštastiami ....
Čize moje nazor je . .. že je to zbytocne.... lebo pokial ke syn dobrý vo futbale ..prihlasim ho do krúžku ci do futbaloveho klubu ...
Dcera je dobra v umeni ? --> umelecka skola ....
Naozaj je rozdiel talent a všeobecne vedomosti
Jednoducho nedaju sa porovnavat vseobecne vedomosti ktoré sa maju deti naučit na zakladnej skole a telesna vychova ...
Lebo ked sa ho potom niekto spýta ... že kolko je 15 + 6 .... ci aké je hlavne mesto Slovenskej republiky ... tak bez toho sa nezaobíde ...
Ale take šplhanie ? ... kto z nás šplhal od kedy vyšiel školu ? 😀 alebo skáče vo volnom čase cez kozu 😀
Ja suhlasim aby boli vychovy znamkovane ale nie tak ze tu si zle nalepila no trosku rovniejsie si to mohla alebo krajsie si to mohla nakreslit mas to za 4 dalej aby pocuvala 2hodiny Bacha potom stej hudby pisala referat???? Nech vie kto je to Bach to ano ale preco sa to znamkuje tak prisne??? Na Tv dostali 6 x A4 normalne knihu ze naucte sa to vsetko bude pisomka ??? Nemaju mat na Tv pohyb??? Neviem ci to je len na nasej skole tak ale zda sa mi to az moc prehnane.
u nas znamkuju, velmi tolerantne, nemam s tym problem, nie kazdy jej Bubka, skacu cez tyc, kto preskoci dostane jednotku, kto nie, znamku nedostane, do dialky snad skoci kazdy, tam dostane 1 kazdy, cez svihadlo aspon 2x tiez preskoci kazdy, je to take znamkovanie neznamkovanie, podla mna celkom motivacne pre niekoho kto nie je talentovany na sport, lebo ho to moze posmelit v tom, ze nie je az take poleno...
moja dcera nie je ziaden hudobny ani vytvarny talent... naucia sa pesnicku na hudobnej, tiez dostanu znamku vsetci... kto spieva lepsie ma tych jednotiek asi viac. z vytvarnej maju snad 1 vsetci, urobia velkonocne vyzdobu, vianocnu vyzdobu a podobne, povystrihuju z papiera oci, usi, nos, a vytvoria na papieri tvar, na toto nikto nemusi byt maliar, riadi sa pravidlami a zlu znamku nemoze dostat.. ja som za znamkovanie vo velmi benevolentnej podobe... rozvijat talent u talentovanych, ukazat tym co talent nemaju ze sa toho predmetu nemaju dovod bat, a ze v kazdom je kusok nadania na vsetko, uz aj ked bude len s cinelmi alebo do triangla trieskat 😀
Mala by byt znamkovana snaha, nie talent. Ucitel ked chce vidi, kto sa snazi. Ked si to chce len zlahcit, nie je nic jednoduchsie nez dat bezne kriteria, ktore potom vela deti znechuti, lebo ked su na tieto veci antitalenti a napiek snahe citia ze na to nemaju, hmm...tak si len zarobia na komplexy. Pritom pokazene vysvedcko len preto ze sa boji preskocit kozu, ze nema hudobny sluch a pod. za to jednoducho nestoji. V zivote to aj tak nevyuzije.
Suhlasim takto by to malo byt na kazdej skole.
Moja dcera hra hadzanu 5 rok bola viac krat odcenena reprezentuje aj skolu a v skole na Tv jej ucitelka povedala ze ju necha prepadnut neviem ci sa to vlastne aj da😊 ucastna na Tv je ubor si nosi ... Na nasej skole prepada polovica deti z vychou . Mne osobne je to smiesne preto som chcela vediet ako to chodi na inich skolach.
Za mojich čias sa normálne známkovalo,pri starsich detoch to bolo raz tak raz tak,ked sa neznamkovalo mali tie predmety uplne v ,,paži,,.Najmladší je druhačik a predmety známkujú ,nikdy nič iné ako jednotku nemal a ked z hudobnej píšu písomku a niekto má horsiu znamku na dalsej si ju proste opraví.určite viac prihliadajú na snahu ako talent.proste sú to také ,,oddychové,, hodiny... 🙂
Mne sa známkovanie výchov nepáči. A vlastne keď sa zamyslím, malá (tretiačka) ani žiadnu známku nemá,občasne sa objaví v žiackej "Pochvala" . Ale viem si predstaviť, že vo vyšších ročníkoch nejaký vyhorený učiteľ/ka môže hodne znepríjemniť život...
Za seba som veľmi rada, že za mojich čias sa výchovy neznámkovali 😝
My sme už za mojich čias bežne mávali písomky z hudobky z teórie, púšťala nám ukážky hudby a písali sme buď autora, alebo diela, nebolo to len o speve, takže ak tam boli diela, životopisy, teória, nie je priestor sa vyhovárať na talent a netalent ohľadne spievania a známkovanie je úplne v pohode.....a tak by aj malo byť..
V rámci všeobecného vzdelania a nejakej prirodzenej rozhladenosti je fajn vedieť aj niečo viac ako zaspievať kukulienku alebo nakresliť nejaký vykres podla svojej fantázie. Aj tie výchovy sa daju robiť putavo, formou projektov na hodine, deti radi píšu na velké čisté papiere, nalepuju, vystrihuju...niečo vytvoria a potom to radi odprezentuju. Mne by take hodiny nevadili...mnoho detí u nás chodia do ZUŠ a krasne sme to využili pri priprave napr. besiedok kde mali možnosť zahrať nejaku pieseň a aj rodičia boli potešení, že ich dieťa sa mohlo prezentovať. Takže je to všetko o učiteľovi a jeho kreativite ako tu hodinu povedie, ake formy, metody zvolí...ale na rovinu ak je volnejší režim tak deti to zvyknu zneužívať, vyrušovať a takto pracovať je nonsens, proste ja by som známky určite nechala lebo ako som už spomínala na dnešné deti takmer nič neplatí, upozornovanie a prosenie aby sa niektorí správali ,,ako ludia,, je hádzaním hrachu na stenu, pritom na takej výtvarnej sa robí s nožnicami, štetcami takže je to zodpovednosť a aj stres niektorým to nechať v rukách, a predmet čo sa nehodnotí tak ,,salam, parek,, ved načo by sa niektorí aspon snažili.
My sme v zivote nemali pisomku z teorie na hudobnej, znamkovala sa sice pravidelne uprava zosita, nalepene obrazky, co je hlavne voci chalanom nefer, oni casto nepisu tak pekne alebo nemaju trpezlivost si ten zosit nejak cackat. Ale OK, vytiahla som to sice vdaka "uprave" na jednotky, ale cert ber znamky, ked vo mne znicili celu chut spievat a podkopali sebadoveru. 😝
V telesnej bolo ako bolo, v niektorych oblastiach som vynikala, v inych menej, nesiel mi napr. skok do dialky a kratke behy. Ale v dlhych behoch som napr. excelovala, alebo vo vybijanej. Co to bolo platne, sedy priemer co sa vsade zmesti a v zivote ale k nicomu extra nie je, dostal jednotky, viac "specializovani" 2 a horsie. Spoluziacka reprezentantka v tanci z telesnej 2, a nie preto zeby nechcela spolupracovat, ale prave svojou specializaciou nemala vsetko v kolonkach "ako malo byt". Detto ked nepreskocil kozu, tak 3, mal strach.
Cest osvietenych ucitelkam a ucitelom vychov, vacsinou su tam zakomplexovani co sa nevedeli uplatnit inde a tam za minimalnu mzdu si na deckach vyvrsuju svoje nenaplnene ambicie. Nevedia deti zaujat a preto robia bububu zlymi znamkami z veci ktore potom este naviac detom znechutia. Nasilu to nejde, pod bicom a stresom aby bol poriadok to je stredovek, co mmch na nasich skolach vo velkej miere pretrvava.
Preto aj kniha vo volnom preklade "Preco jednotkari pracuju pre trojarov a dvojkari koncia v statnej sprave" sa stala bestselerom. Lebo na tom nieco bude a nielen u "vychov".
Za mojich detských čias (ešte za socializmu) boli výchovy normálne známkované. Často sa dokonca stalo, že dobrí žiaci mali na vysvedčení sólo dvojku z telesnej, hudobnej, výtvarnej alebo technických či pestovateľských prác. Aby nemohli ísť bez prijímačiek na strednú.
Ja som za to, aby sa aj výchovy hodnotili, tí, ktorí nemajú talent alebo fyzické predpoklady by si mohli známku opraviť teóriou.
Aj za našich čias učiteľov výchov štvalo, že to, čo učia sú považované za predmety druhej kategórie. Základ bolo ukázať snahu. Napríklad ja som mala sólo dvojku z telesnej výchovy. Ale učitelia, keď videli snahu o zlepšenie známky, vždy vymysleli nejaké extra úlohy, aby aj tí žiaci bez talentu si mohli známky opraviť. Aby zas tie deti nedemotivovali úplne.
@horana a čuduješ sa že ,,bič,, pretrváva? ved chod na 5 hodín sa tam postaviť a snažiť sa niečo naučiť tie deti, aby boli výsledky - to chce každý rodič inak sa bude stažovať že ,,nič sa neučia,, nič nerobia. už ked decko povie že nema ulohy tak niektorí to beru akože ,,nič im nedava a teda slabo sa pripravuju,,. Na jednej strane sa deti preťažuju učivom a na druhej strane ked ich necháme vydýchnuť a volne sa hrať futbal, behať, skakať a my tam na lavičke sedíme a ,,strážime,, tak podla niektorých ,,nič nerobíme,, a vypisuju nam maily ako by sme to podla nich mali robiť. To že decko sedelo 5 hodín a muselo davať pozor a teraz konečne može sa vybehať, zvolniť tempo, vykričať....tak ja mu dam zase sedieť a niečo ,,tvoriť,, len aby rodič bol spokojní....aj takí su žial.
Nehovorím o správaní dnešných žiakov - drzé, papulnaté, nič a nikoho nerešpektujuce - no tak s takými ani ja nemám zlutovanie ....Dnešné deti v mestách zaujme v prvom rade mobil, Pc....tak su naučené, rýchly konzum a ked má isť niečo taký tretiak v škd strihať a lepiť tak robí také sceny ako on nechce, je to blbosť a robí to naschvál zle a ničí materiál aby to akože nemusel robiť a možem prosiť, vysvetlovať anjelskym hlasom ....takže ja sa už niektorým ani nečudujem, že to kašlu - hlavne tam kde nie je spolupraca rodič - škola. Tam sa mi uprimne ani nechce velmi snažiť ( ale čo už sme v práci tak treba byť profesionálny) lebo su ine deti,ktoré budu radi ked sa im budeme venovať ....
@sardinka333 Ja pozorujem hlavne rozdiel ako sa chovaju ziaci na beznych skolach, pod bicom (od pravkov uz 2ojka za 2chyby v diktate) stratia motivaciu poznavat nove veci ako celok, zo skol vychadzaju vyhoreti a bez zaujmu, nezorientovani v sebe a v tom co ich bavi, a kamoska co ma decka na waldorfskej - btw sama sa s nimi doma neuci - vobec, ani ulohy nemaju. Nie vo vsetkom maju tolko vedomosti kvantitativne ako moje (btw tie po roku vacsinu zabudnu aj tak) ale niekde idu riadne do hlbky a hlavne po suvislostiach. Vacsina ucitelov klasikov nema na waldorf dobreho slova, chapem je to ine, je to konkurencia v istom zmysle. Poznam trochu jednu ucitelku odtial, ked vysvetluje, tak vsektymi zmyslami a chodi narobena viac ako z bane. Sama by som tam rada dala deti, ale momentalne nemame dost penazi na to a aj dochadzanie by bolo o hubu daleko. Poznam par deti co ju uz vychodili. Ta opora vnutornej motivacie co tam dostali, to sa len tak nevidi. Ani uslapnute ale ani papulnate, primerane asertivne, so schopnostou formulovat dojmy, problemy a nazory a patricne ich prezentovat. To je vlastne jedine klucove a to by som aj pre svoje deti chcela. Vravim to len ako jeden priklad , je viac aj beznych ZS avsak zial sukromnych s nemalym skolnym, kde to podobne ide...A nie je to o podplacani, prave naopak, znamky za sponzorske su skor beznych javom na beznych skolach, detto znakovanie podla sympatii/antipatii ucitela, moje det sa s tym musia potykat denne, teda ze vidia protekcacikov a doma sa pytaju ako je to mozne.
Klasicky vzdelavaci porces je zastaraly, nic sa na nom nemeni od Marie Terezie, kozmeticke upravy iba, ale ako bol vtedy primarne nakoncipovany ako vychova pre robotnikov v tovarnach k manufakture/pasu tak pozadie je take dodnes. To ze su dnesni ziaci otraveni a znudeni mozno nie je vylucne ich chyba, doba sa posuvam stare uz nestaci, zacne sa to rucat, uz to nik neudrzi a bude musiet vstat z popola cosi nove.
K tomu ze v druzine nechce strihat, no moj chodi vramci druziny napr. aj na keramicky a nemoze tam pomaly nahlas rozpravat lebo hned ponosy od ucky, pytam sa jej: krici? nie, rozprava sa! no moj panecku, kruzok ma po 6tej hodine, co musi byt vkuse ticho a nemoze sa ani na kruzku so susedom pri praci pobavit? ved to dospely v robote nemusi tolko hubu drzat, co od malych chceme, dalej ked si chce co i len nieco podla seba robit, hned ze nepocuva. Vsetko podla sablony, aj tvorivost. "Piste vsetci modrym perom, ina farba nebude" - by si mohli dat skoly do loga. Dcera prvacka bola na spevackom, 10 pesniciek naspamat od hodiny k hodine sa ucit pravidelne, bez hlbsej motivacie, tazke texty, jednu hodinu ju chvali do nebies, druhu ked zaspieva prvu vetu, este nerozospievana, v polke vety (!) ju prerusi ze falosne, sadnut, dalsi, hoci ona sluch ma, adt apod. nicenie motivacii v priamom prenose. Boli sme sa pozriet na vystupenie starsich ziakov spievaju krasne, ale ako stroje, ani sa neusmeju, to jednoducho citit ze ziadna vnutorna radost za tym nie je technicky odrapkane.
Proti vybehaniu na dvore som nemala nikdy nic, s cim mensim miesanim sa ucitela, tychto oddychoviek sportovych maju zalostne malo. Ale nechcem rozvadzat prilis, uz aj tak odbacame od temy.
mne sa osobne nepaci znamkovanie tychto vychov. ano, bolo by fajn, keby na hudobke slo o teoriu a nie o spev. na vytvarke detto. telesna, no dobre, tam ide hlavne o prax, ale tiez by som radsej uvitala, keby sa ucili nieco aj o druhoch sportu a venovali sa viacerym druhom sportu a nie len splh po tyci alebo driblovanie. proste nie kazdy ma nadanie. navyse toto su odbory, kde vylozene treba talent, v opacnom pripade staci vseobecny rozhlad. naco je jozkovi mrkvickovi poznat rozdiel medzi akvarelom a uhlikom, ked k tomu nema ziadny vztah. umenie /vytvarne, hudobne/ - k tomu si clovek musi najst sam cestu a bud ho to bavi alebo nebavi. nie je to zivotne dolezita vec. proste to tak je. to na margo ze nie kazdy je talent na matiku a chemiu. ale matika je o zivote, kdezto spev nie je taky podstatny ako matika. naco moj syn musi doslova skriekat slovenske ludove piesne, ked k tomu ma odpor, pretoze spievat nevie tak ako cela nasa rodina nevie spievat a ked jednoducho mu to bude v zivote k nicomu. a deti, ktore talent maju, na to je ZUSka a potom sa mozu odpichnut na konzervatorium a podobne. detto vytvarka. maly nadherne maluje, ine decka maju z toho depky, lebo je stale chvaleny. na hudobke sa smeju eden druhemu, je to aj o strapnovani decak. sakra, ked viem, ze z celej triedy vedia spievat len 4 decka, tak nebudem vyvolavat pred tabulu zvysok a strapnovat ich spevom. a rovnako nebudem strapnovat decka, ze to zatisie vyzera ako mix picassa s 5 rocnym dietatom. telesna, no veru, nie kazdy skoci kozu, nie kazdy spravi premet alebo skoci cez tyc a nemusi to znamenat nutne, ze je inak total drevo. zbytocne urazy, zbytocne sa decka depkuju lebo sa im vsetci smeju. a este praktiky ucitelov, ze MUSIS lebo MUSIS aj ked ti to nejde, otras. nenavidela so hudobku a telesnu a aj napriek tomu pocuvam operu, milujem ju, len si proste pri tom nespievam a jedine miesto, kde si spievam je auto, tam ma nikto nepocuje. spevom sa nezivim a ani som sa nikdy nechcela. malujem krasne, ale to len ako hobby a vytvarne umenie ako teoria ma chytili niekedy po puberte. a telesnu hoci som ju nenavidela, nemam problem behat, cvicit vo fitku, jazdit riadne na koni a vselijake ine aktivity. len nechapem, preco sme museli cvicit skoky cez tyc, na kruhoch, hrazde a podobne debiliny. talentovane decka sa okamzite aj tak podchytia a idu do atletickych oddielov, sportovych klubov, do zusky, na konzervy a spol. .. preto mi tieto vychovy pridu tak trochu kontraproduktivne. a nazor nezmenim.
@mawka skor je to problem metodiky. Prave preto, ze vychovy sa casto venuju iba tomu, ze treba vediet zaspievat (co najviac), nakreslit (vacsinou tematicky zamerane na obdobie), alebo zabehnut straca sa vyznam toho vseobecneho rozhladu. Dieta nemusi vediet kreslit, ale malo by vediet, pre ktore obdobie bola typicka taka, alebo onaka malba, comu sa napr. ten ujo s chybajucim uchom venoval, koho obdivoval - prepojit to so zaujimavostami z dejepisu, literatury a podobne. Potom sa cudujeme, ze deti nepoznaju ani najznamejsie obrazy.
@sisaha ved toto... ak by bolo akko pises, hned by to bolo ine. a prakticka stranka predmetov uz by bolo len akesi na odsukanie - ze vyskusaj namalovat nieco kubisticke, rubensovske a podobne. alebo skus zaspievat ako anna netrebko - aha, nejde to, ze? a vies preco..lebo...atd a na telesnej napriklad, pod si vyskusat akceleraciu pri behu aku ma bolt, neni to lahke, ze? a vies preco, lebo trenuje takto a takto... myslim, ze by to bolo pre decka zaujimavejsie. nez to ze MUSIS aj ked ti to nejde a bac bac, mas 4 lebo si nezabehol ako som ti kazal.. to je fakt od veci. pripadne ich zobrat na zapas, pustit videa z roznych sportov, vyskusat to, zobrat do galerii, virtualna prehliadka louvru alebo im pustit nejaky koncert od vaznej hudby po modernu, sledovat pouzitie hudobnych nastrojov, atd.
@makuma ny hodnotíme najma snahu deti. s tkico sa snazia a talent chyba a su tki ze talent msju a chyba snaha
Za mojich školských čias sa výchovy neznamkovali, na vysvedčení bolo, ze absolvovala. Jedine šťastie, lebo ja by som z hudobnej prepadla ;( vyjem ako vlk na mesiac
U mna plati vtip, mami uz mi tu uspávanku nespievaj, chcem ísť spat, rusis ma