Ahojte, už neviem ako ďalej. Dcéra absolútne nepočúva v škole. Proste ju to nebaví, nerozumie tým úlohám. Potrebuje každé jedno zadanie aj viackrát zopakovať inak nevie čo má robiť. V škole samozrejme neurobí nič lebo nevie. Úlohy si nepoznačí takže potom zase ja len všetkých obvolavam čo vlastne robili. Učím sa s ňou dopredu. Napríklad matiku. Doma to vie, v škole to urobí celé zle. Je prváčka a jej známky sú že 3päťky a štvorka z matiky, jedna 2 z písania, 1 z sociálnej vychovy a samozrejme poznámka z telesnej. Ja už mám proste strach ísť pre ňu do školy čo zase bude. A to máme za sebou len mesiac.
Ako ste to zvládli ak boli vaši prváci tiež takýto problémový??? Nemá žiadnu poruchu len proste obrovskú nepozornosť 😢😢😢
S ucitelkou ste komunikovali? Ako k tomu pristupuje?
dala by som ju na testy k spec. pedagogicke ci je vsetko ok, to nenmusi byt, ze ju to nebavi, nemusi tomu rozumiet, alebo nevie si zapamatat dlhsie zadanie
bud oslov v skole psychologicku, spec. pedagogicku, alebo CPPP
@gupka27 tak to je dosť zlé, aby bola už takto demotivovana takýmito známkami, to zdeptá nielen ju, ale aj celu rodinu, a v školke bola aká? už tam by učiteľky mohli posúdiť, jej poruchy, a či ma nejaké poruchy budeš zisťovať až postupne, to sa zvAčSA diagnostikuje až počas školy, ako a čo zvlada, nezvlada, no držím palce,
Fúha tak to nie je nič dobré môže byť porucha pozornosti určite by som riešila ako píšu vyššie mamičky riešiť to s učiteľkami a s so psychológom, netreba sa za to hanbiť je veľa deti ktoré majú nejaké poruchy.A sú Inak známkovaní je k ním iný prístup v inom prípade vám dajú ako keby nultý ročník to znamená nejaká špeciálna škola ktorá sa takýmto deťom venuje.
podľa opisu, by som okamžite kontaktovala triednu učiteľku , spravila v pohode testy školskej zrelosti? takéto známkovanie osobne hneď neschvaľujem a považujem za výryzne demotivujúce a výsledkom bude frustrácia. Treba kontaktovať triedneho učiteľa a pravdepodobne budete musieť navštívi CPPP, kde by ju diagnostikovali ( porucha nepozornosti a pod.) hlavne to začnite hneď riešiť aby dcérka nebola nešťastná. Medzitým skúste, aby si du zaznačoval napríklad len bodkou k cvičeniu, ked si chystáte veci do školy, nech sama začne a ty skontroluj, prípadne spolu...pokyny dávaj jednoduché, nie veľa naraz, ...
To vážne ešte existujú učitelia, čo dajú prvákovi 3 päťky? Do októbra? Len tak? To je bežné?
@esterba Áno existujú takíto učitelia dcéra keď bola prváčka tak jej spolužiačka mávala dosť často päťky a to aj z čítania
moja dcéra si mýlila písmenká....z matiky bola Ok, len to písanie.
nám už v Mš povedali že by sme mohli dať odklad, dcéra sa narodila na konci júna takže aj preto a bola dosť nepozorná....Samozrejme my sme neposlúchli vôbec nikoho a strááášne sme oľutovali že sme ju dali do školy. chceli sme dcéru vrátiť min. 5 krát do MŠ...
Každý týždeň prišla domov s poznámkou, niekedy aj každý deň , pred tabuľou odmietla odpovedať, učiteľke sa vzdúvala, hádzala pero....
v 2 tr. bolo už o moc lepšie....žiadne problémy, žiadne poznámky, až na tie čarbanice - písmo v zošitoch....
problém nastal zas v 6 tr. tu zas vidíme že je za deťmi pozadu.... Je detská, nevyspelá - žiadne príznaky puberty, rozumie si s mladšími deťmi, problémy s fyzikou....zas ľutujeme ten odklad.
Mala by si sa porozprávať s učiteĺkou, vyhľadať poradňu aj s dcérou...tam si dieťa troška preveria a dajú ti fundovanú odpoveď... my sme ich neposlúchli a ľutovali sme dlho....
možno budete musieť zmeniť školu...nemá význam dieťa trápiť...
@esterba samozrejme...kolegyňa mala dcéru čo ochorela každú nedeľu večer....hnačky, teploty, vracanie, nespavosť....učiteľka si na jej dcéru sadla - kričala po prváčke, vysmievala sa jej pred deťmi...zmenili školu a bol pokoj...
u nás maminka len zmenila triedy synovi z A išiel do B a pohoda...asi pani učiteĺka nemala rada malého nezbedníka...😉
V CCCP sme boli už 4x vždy len povedali nepozornosť, treba motivovať, opakovať,.... Vraj veľa bude závisieť od učiteľa ako sa k nej postavi. S učiteľkou komunikujem každý deň. Ona aj povie že aj 3x jej to zopakuje no nič. Ona sa zatne a nenapíše nič aj keď doma to vie.
Znamkovanie neschvalujem ani ja no čo chápem aj učiteľku ako sa má k tomu postaviť voči ostatným deťom. Musí jej dať 5 keď nič nenapise
@deti95060810 Presne viem o čom píšete.
no ja neviem.. u nas ucitelka prvakom poznacenie uloh kontrolvoala, kedze prave sa ucili pisat, tak si to len kruzkovali, potom cislo strany a ulohy... ved je v skole len druhy mesiac... Znamkvanie sme si odhlasovali na rodicovskom, ze nebude.. dokonca aj v druhom rocniku sme vedeli ovplyvnit, ci vobec bude znamkovanie... Ako robi doma dcera alebo v skolke ako pracovala? ved ked jej ucitelka povie, ze si ma nieco urobit, zapisat a ona sa zatne, tak to asi nebude len tak... alebo nejake ulohy, hry na trpezlivost, sustredenie neskusate? Ach.. ja by som sa zblaznila..
K znamkovaniu.. kamaratka ma dvoch synov, obaja zamkovani od 1r, deti 4-5ky uplne bezne.. za den 2-3 znamky... uplne psycho.. moja nemala tolkoto znamok v 2r ani za rok co oni za tyzden.. a deti aj rodicia depky.. ved co je horsie pre prvacika ako 5!
@esterba No ta keď si zaslúžia, aj desať pätiek. Môže tam byť hocičo, stres, psychická porucha, alebo proste len lenivosť a rozmaznanosť, že doteraz sa celý svet musel krútiť okolo nej a zrazu od nej dakto dačo chce, na čo nebola zvyknutá (tým netvrdím, že to tak je, ale že aj také prípady som už videl).
existuje este moznost preradit dieta nazad do MS....ale to by som brala ako uplne poslednu moznost, ono aj to moze potom na dieta posobit demotivujuco
@arcticcode to myslis vazne, 10 patiek??
@nanina11 to neodporúčali ani nám...ale zas ak zostane v škole môže sa už s deckom vliecť že nestíha ...
@gupka27 aj my sme mali dievcatko v škole, ktore malo same zle znamky v prvom rocniku lepsia znamka ako 4nebola.Tak po konzultacii ju rodicia vratili do MŠ a najozaj dozrela a konecne vsetko stihala tak ako aj ostne deti.Alebo teraz su uz aj nulte rocniky aj to by som zvážila. Veľa štastia nech sa to cim skor vyrieši.
ja si myslim, ze tu je chybna ucitelka. Preboha znamkovat prvakov mesiac od zaciatku skolskeho roka??? a este davat horsie znamky ako jednotky? Nasa ucitelka bola taka, ze ak nemala byt jednotka, nedala znamku ziadnu. Samozrejme, Vase dietatko nepoznam, moze tam byt nejaky problem, ale aj nemusi. Drzim Vam palce.
Tak ja neviem, ale môj prvák má vždy v zošite pečiatku domčeka pri cvičení, ktoré majú na úlohu. Okrem pár včeličiek a smajlík ov nemá žiadne známky, veď z čoho aj? Tie deti sa nič neučia, stále si len kreslia, rozprávajú o obrázkoch a prečítajú pár slabík. Viac toho robili aj v predškolskej. Čiže ak im dáva učiteľka zabrať, môže to na dcéru pôsobiť opačne a radšej nerobí nič. Považovala by som nad zmenou triedy/školy, lebo takto sa len celé roky budete trápiť.
@gupka27 navstivili ste viacero psychologov ci len 1 z 1 CPPP? Ja by som Vam urcite poradila skusit viacero psychologov, viacero specialnych pedagogov z CPPP. Ze jeden ma nazor, ze to nic nie je, neznamena, ze to tak aj je. Alebo druha moznost je, nema dcera vnutorny problem s ucitelkou? Mozno ma z nej strach, ak k nej je zla a to je potom taky zacarovany kruh. Inak musim povedat, ze sa mi nepaci znamkovanie v 1 triede ZS. Ja ked som bola mala prvacka, neboli sme znamkovani, dostavali sme prasiatka a vcelicky (a nebolo to zas az tak davno mam 25 rokov). Ani neviem, kedy sa preslo uz na klasicke znamkovanie v 1 triede ZS.
@gupka27 poviem ti takto,moja sesterka bola tiez v prvaku pripad 😉 bolo to 25 rokov dozadu,vtedy nikto neriešil nejaké poruchy alebo čo! Dostavala 5, schovavala cvičné zošity, neznacila úlohy, ucitelka ju chcela nechať prepadnúť! A od druhého ročníka akoby utlo, ma aj vysokú školu 😁
Veľa záleží od učiteľky. Pracovala som v KC a mali sme prváčika s týmto problémom. Učiteľka mu vytvorila zošit a do neho písala čo nestíhal počas vyučovania+ domáce úlohy. Občas aj prišla k nám do KC sa pozrieť ako mu to ide a tam ho aj oznámkovala. Do zošita sme mali písať ako to zvládal či už doma alebo u nás v KC. S chlapčekom bola neskutočná drina, ale po cca polroku už bolo na ňom vidieť pozitívne zmeny. Jednoducho potreboval na začiatku individuálny prístup. Na ďalší školský rok na jej odporúčanie prišli k nám ďalší dvaja prváčikovia. Dievčatko malo už 7,5 roka.
@arcticcode staci mat blbu ucitelku a uz sa to vezie- prve dva roky som vychytala s prvym dietatom taky unikat, ze len "nemecke deti su inteligentne" a ostatne deti su debilovia na ntu a tak sa spravala aj na hodinach - deti nic nerobili, lebo na to "nemaju" a na konci prvej triedy nevedeli citat a pisat. Na konci druhej s nimi nestihla polku uciva prebrat, lebo to sa neda zvladat s "tolkymi hlupymi detmi". Jej kolegyne to ale zazracne zvladali....A po preradeni na druhu skolu sme vychytali znova inu kategoriu- ti, co sa naucili vsetko, co mali v skole a bez chyby, maju 3ky. Ti , co urobili nejake male chyby, maju 4. A ti, co nevedeli viac, maju za 5. Ti, co sa nepripravili, maju za 6. Ti, co vedia nad ramec uciva a extra veci, maju 2. A ken geniovia a ti, co vedia viac ako ucitelia , maju za 1.(ano sme v nemecku, ale podstata je rovnaka). A teraz co s dietatom, ktore sa uci, doma to vie, ale vysledok ziadny 🤯🤯
@gupka27 jednoducho dieta iba motivovat a podporovat, a zmierit sa s tym, ze to jednoducho tak je, i ked je to tazke...prejst skoly sa da aj zo 4kami- nie je to idealne, ale nepada zivot na tom. Este stale moze byt z dietata uspesna osobnost v profesionalnom zivote🙂
mozno by som zvazila bud prelozenie do inej triedy, mozno bude inak reagovat na druhu pani ucitelku, alebo by som zvazila aj navrat do ms.
u nás to bolo podobné v prvom ročníku aj keď mal najhoršie v žiackej asi 3 ale poznámky nepozornosť... chodili sme do ku psychologičke na tréningy pozornosti všetko ok zmenili sme školu a hlavne triednu to moc pomohlo ale sme aj navštívili inú psychologičku a špeciálnu pedagogičku a zistili mu dyslexiu, dysgrafiu a dysortografiu možno by som pouvažovala a pohľadala aj iný názor na vec stále je nepozorný ale správanie so zmenou školy a učiteľky neporovnateľne lepšie
@gupka27 Ak sa ti da, zmen skolu. Ucitelka, co dokaze dat zle znamky v 1. rocniku, nemam slov, aj keby neviem o ake dieta islo. Nech sa nevyhovara, ze "musi" dat, pretoze to predsa nie je pravda. Znamky v 1. rocniku sa davaju ako symbolicke. Deti su rozne, niektore dobehuju az po 4. rocnik a nie su ani trojkari. Aj male pokroky su pokroky. Moja v oktobri este listy na konaroch cez okno pocitala, taka bola nesustredena cez hodinu a v 2. rocniku uz letela ako strela. Takymto znamkovanim ucitelka zacala velmi zle. Dieta sa este nestihlo ani nejako motivovat a uz je max. demotivovane. Znamkovanie v 1. rocniku by som zakazala. Dieta moze byt kludne len precitlivene a mozno potrebuje len viac casu na adaptovanie, co je bezny jav niekedy aj viac ako u polovici deti v 1 triede a to nevravim, ze mohlo nastat este aj to, ze ma skor ucitelka sama so sebou nej. problem a vybija si to na detoch, pripadne si deti "zaskatulkuje", atd...
A v skolke sa jej ako pacilo?