Maminky co si o tom myslite ?
Mam dceru prvacku. Ucitelka uz od oktobra dava detom zle znamky. Ziadne vcielky a podobne. 4,5. Uz na rodicku sa to riesilo ze je to nevhodne, demotivujuce. Nevie dobre basnicku supne 3. Neurobi pracovny list da kludne 5. Ziadna sanca, komumikacia s rodicom, nic. Ako rodicia si myslime ze to nie je uplne normalne takto klasifikovat deti ktore su v skole tak kratko.
Spytam sa ta inac: Co ma s dietatom spravit, ked si nespravi ulohu? (netvrdim, ze patorky su spravna cesta)
A čo má dať, ak neurobí ziak pracovný list? Pochvalu? U nás sa stále znamkuje, ustúpi raz,druhýkrát a prerastie jej to cez hlavu. Ak je spravodlivá,jednoducho to tak je.
No tak sa už treba začať učiť a robiť si domáce úlohy. Čo má dať za chýbajúcu úlohu, včielku? 😀
@gabriela2952 Kazdy tyzden musia vediet kratku basnicku. Kazdy tyzden pisu diktaty, kazde 2 tyzdne maju 10 slovicok z anglicitiny. Uloh tolko ze sa ucime denne 3 hodiny. Dcera mi vie povedat ze detom ktore slabsie citaju povie ze to bolo otrasne. Ked niekto vyrusuje povie vypadni. Nepaci sa mi to ...
Nie, nemyslím si, že je to normálne. Ani si nemyslím, že je normálne sedieť v škole 5 hodín, prísť domov a sedieť nad úlohami ďalšiu hodinu, alebo nedajbože viac. Celé choré toto. Načo sú potom tie deti v škole? Všetky školy, čo pracujú napr s nadanymi deťmi apod nemajú vôbec domáce úlohy, vzdelávanie je úplne inak vedené. To koľko rokov má tá učiteľka?
Tak o správaní tu nebola reč, ale o známkovaní. Samozrejme, ak sa takto správa a ma nevhodné reči, treba to riešiť s vedením školy.
Za mna to tiez nie je vhodne.
Aj u nas za znamkuje, ale mam pocit, ze 4-5 nedava a ked zabudnu ulohu, da poznamku, ale nie 5tku.
Ale ani tolko denne ucit sa nie je normalne. Ved musi byt demotivovana.
Mka je prvacka uohy si slravi v druzine
Doma slabikar necita lebo to vie naspamat tak zbytocne. Zatial som s nou naisala2diktaty odkedy chodi do skoly a raz som jej dala urobit prepis. Tlko nase ucenie doma. A cez prazdniny mali z prvouky urobit projekt presypacie hodiny . Ze 3hdiny sa ucit? S prvakom?
to v prvom ročníku je veľa úloh... sa pamätám že deti písavali celé strany...
veľa toho bolo.
Aj u nas od oktobra vsetky znamky od 1-5, prisne hodnotenie ale ked ziak napise na 4, 5 ma moznost si znamku opravit a az tu opravemu zapise na edu/do ziackej. V okoli skoly funguju rozne, jedna skola tiez takto prisne a v inej dava len 1ky a ked zle napisu da do ziackej len V (videla). Tiez som z toho prekvapena a kus zaskocena a skusam sa s tym stotoznit (tiez mi syn uz doniesol celu stupnicu od 1-5 a zila som v tom ze prvaci nosia len 1ky 😄), ale zase na druhej strane ked raz ziak (aj prvak) nieco zle napise nemoze mu dat 1ku a take iste hodnotenie aj tomu, ktory to napise vyborne. Ale aspon prvy polrok som cakala vacsi ohlad na tie deti.
Od oktobra? Nasa len od oktobra zacala brat pevw pismenka. Cita ako robot po slabikach doteraz, vynechava pismenka, ked doma skusame diktaty. Vsetky deti dostavaju 1tky. Este aj nasa triedna pani ucitelka ma upokojovala, ze je to uplne v pohode. Nemame na nu tlacit, ze treb po trosku kazdy druhy den, ale s mierou. Toto co opisujes cele zle.. Ak nepomoze rozhovor s riaditelkou, ka by som zmenila skolu... Je to neprimerane.. A na margo toho, ci 5 za to, ze nema vypracovane ulohy... Ja vzdy dosledne kontrolujem, ci sme prebrali vsetko. Nam to pani ucitelka aj pise do Edupage, co by nemusela.. Skola ma byt motivujuca a nie deprimujuca. Deticky sa maju tesit, ze tam idu. Ach, drzim palce <3 a slova ako otrasne... To si nema co vypustit z ust!
Vcelicky sa v dnesnej dobe nedavaju,od okrobra znamky,aj jedno,aj druhe dieta. Obe deti mali hned ostry start, obaja diktaty,skusania,pisomky,znamky. Este aj 4 dcera dostala za to,ze si nepamatala,kolko vojakov,akej narodnosti, ktorom roku bolo pochovanych na miestnom vojenskom cintorine. A na dalsiu hodinu to musela vsetko bezchybne vediet aby si tu 4 opravila. Sediet museli s rukami na lavici, kto sa hral s perom,toho spucovala.Ale mozem povedat,ze aj vdaka tomu,ze bola zvyknuta na taky rezim sa svedomito pripravovala.Akonahle dostali benevolentnejsiu ucitelku,uz sa jej ani diktaty nechce pisat,ucit sa jej nechce,lebo ved nic hrozne jej nehrozi. Ale neviem si celkom predstavit,ake ulohy moze mat prvak na 3 hodiny. Vsetko to,co si popisala - diktaty, basnicky, slovicka z aj - to je vsetko normalne.
V prvom ročníku sa väčšinou učia 4 riadkovú básničku k písmenku, čo je v šlabikári. Má to svoj význam. Rovnako diktát. Veď diktát je napr. krátkych 5 slov, ktoré preberali. Na začiatku len písmenká , potom slabiky. Keď sa učíte 3 hodiny, tak máte niečo zle nastavené.
Samozrejme ako rodičia sa máte právo ozvať. A riešiť aj nevhodné komentáre aj spôsob hodnotenia.
@snehulak77 nie je pravda, ze skoly pre nadane deti nemaju ulohy… maju ich menej, kedze si nepotrebuju tolko opakovat ucivo…
Podľa mňa je takéto známkovanie maximálne demotivujúce. Vďaka za nášho triedneho učiteľa 🙏🏻.
@snehulak77 tie, ktoré robia s nadanými deťmi... No môj chodil medzi nadané... Je pravda, že sa učiť nemusel. Ale skôr preto, že už do školy išiel tak, že vedel čítať a písať. Sestrina dcéra chodí medzi nadané a druha jej dcéra do normálnej školy. Vie porovnať. Sama vraví, že lepšia škola je ta normálna, dieťa má úlohy, pripravuje sa, učí sa... Ta nadaná pomaly nenosí knihy domov a nestačí to. A popravde... No koľko tých detí je skutočne nadaných výnimočných????? Sú to len skôr šikovné deti.myslím si, že deti by sa po skole učiť mali. Hodina vôbec nie je vela
To tie basnicky sa ucia co su v slabikari? Nasi prvaci sa ucili 3 basnicky do tyzdna, tiez diktaty a ine ulohy, ale zase davat zle znamky je demotivujuce pre dieta, to jej tam neplace polovica triedy?
Nie je to v poriadku. Obrátila by som sa na riaditeľku. Zabudne pracovný list? Ok, čierny bod napríklad a za určitý počet čiernych bodov zlá známka a nie hneď 5 za jeden zabudnutý list. To je otrasné a pre mna neakceptujuce u prvákov. Čo im chce znechutiť celé štúdium či čo? Deti sa majú motivovať k učeniu a nie odrádzať a demotivovať 🤯
Mne sa paci, ze nasi mali ako prvaci len slovne hodnotenie. Syn aj ako druhak. Znamky az od 3.rocnika. Dcera uz ma klasicke znamky, je druhacka. Sem tam im nadiktujem, vysvetlim zadanie na DU, ale vacsinou len podpisujem jednotky, max. dvojky. Klasicka skola.
Ak by to bolo takto, tak polka triedy by tam asi prepadla, a to spravanie, no...tazko, mozno je vyhorena. Teba to riesit.
Mne celý ten úvodný príspevok ignorujúci znamienka a interpunkciu príde ako od trolla, ktorý si potrebuje kopnúť do učiteľov a tu vždy nájde podporu. A teraz sa tu vo veľkom riešia domáce úlohy, tak treba ešte pridať do témy. Zopakovať si desať slovíčok z angličtiny, počítanie, čítanie zo šlabikára a krátky diktát zaberú tak pol hodiny, s prestávkami maximálne
hodinu. Ak to dieťa nezvláda, tak bude zrejme chyba aj v ňom, nielen v učiteľke. Ak je to zdravé dieťa, treba mu nastaviť režim a venovať tú polhodinu denne.
Mne sa práve zdá, že nároky na deti klesajú a triedy sa prispôsobujú tým intelektuálne najslabším, lebo ich rodičia najviac kričia. Na konci prvej triedy má dieťa vedieť čítať, písať, počítať cez 20, a keď rátam 10 slovíčok z angličtiny za dva týždne, to znamená asi 200 slov ročne. To sa hravo naučí aj škôlkar. Rovnako sa deti učia básničky už od škôlky, čiže tiež nechápem, čo tu dieťa a rodič nezvláda. Môj najmladší je už druhák a fakt sa nikdy neučil viac než pol hodinu a to denne čítame a pravidelne píšeme diktáty a odpisy. Základ je práve pravidelné opakovanie a utvrdzovanie učiva.
A co keby sa prestanete doma rozculovat nad znamkami a zacnete dceru viest k tomu, ze sa uci hlavne kvoli sebe a nie kvoli ucitelke a znamkam? Ze jej vedomosti su uzitocnejsie ako nejaka jednotka a nazor ucitelky? Ano ja viem, ucitelky byvaju velky vzor pre deti, ale zrovna takato ucitelka, co povie prvakovi, ze cita otrasne? Neviem no. Skusila by som zmenit to co zmenit viem.
To mnozstvo uloh mi vsak nepride ako vela, urcite nie na 3 hodiny denne.
@guudy mnoho krajín preberá úplne iné vedenia škôl. Veď to predsa nemá ani logiku, že ide zo školy a má sa učiť. Ja nechápem načo je v tej škole potom? Teraz v PL chcú zaviesť zákon, ktorý bude zakazovať domáce úlohy s tým, že žiaci si majú po škole oddýchnuť. Oni svoje povinnosti vzdelávania predsa splnili v škole. Ja si neviem predstaviť, že som v práci a šéf mi povie, že okej, choďte domov a večer ešte urobte toto a zajtra si to skontrolujeme (pravidelne, každý deň). Dieťa si ma po škole oddýchnuť, hrať sa, behať, načerpať sily a chuť učiť sa na druhý deň znovu. Ide o to, že deti majú prirodzenú túžbu vedieť, poznať, dozvedieť sa. A niektoré školy im tu túžbu zabijú. Koľkí nenávideli matematiku, nemčinu alebo dejepis a keď sa opýtas prečo, tak: mali sme takú protivnu učiteľku...
Treba napísať riaditeľke, resp. učiteľke+riaditeľke spolu a vysvetliť, prečo sa ti nezdá vhodné, aby takto demotivovala už prvákov. Mne to príde neadekvátne.
@huginko nie, nadane deti nie su len sikovnejsie…moje by neprezili v beznej skole. Tiez viem porovnat z prvej ruky, prvorodene chodilo na prvy stupen klasickej zs (spoluziakov mal nadpriemernych) a az potom presiel do skoly pre nadane deti. Dieta nam rozkvitlo, konecne skola nebola nutne zlo, mohol sa rozvijat v predmetoch, ktore ho bavili. Otvorili sa mu obzory, o ktorych netusil. A kedze konci neporovnatelne lepsiu Uni v zahranici (oproti slovenskemu matfyzu), tak sa da skonstatovat, ze slovenska skola mu dala to najlepsie, co sa dalo.
Druhorodene chodi do skoly pre nadane deti od 1.triedy. V 16 je uspesne uz aj medzinarodne.
Nedam na skolu dopustit. Nie je dokonala, mam dost vyhrad, ale teda vyhody vysoko prevysuju nevyhody.
@snehulak77 rozdiel medzi detmi a dospelymi je v pamati. Deti maju slabsiu dlhodobu pamat ako dospeli, preto si potrebuju opakovat ucivo. Maju vybornu kratkodobu pamat, preto lahko porazia rodicov v pexese napr.
Len aby bolo jasne, popisane spravanie a pristup ucitelky v uvodnom prispevku neschvalujem.
@guudy tak nech si opakujú v škole. Na to tam predsa sú. Chápem kam mireriš, ale tým, že niekto na deti tlači a dieťa začne byť znechutene zo štúdia sa dosiahne viac škody ako úžitku.
Množstvo veci sa dá namotivovať úplne inak ako zadaním konkrétnej úlohy. Učenie, vedomosti, svet okolo nás je také niečo úžasné, že som presvedčená, že to dieťa to vedieť chce. Ak to ukáže učiteľ dobre a zaujímavo, budú to chcieť vedieť. Ja som na základnej škole milovala matematiku. Ja som si ja doma počítala príklady, mňa to bavilo. Na strednej sme dostali profesorku, že ja som v štvrtom ročníku povedala, že nechcem už v živote vidieť žiadnu rovnicu. Áno, stredná škola je niečo úplne iné ako základná, ale princíp toho, že keď ťa niekto návnadi, tak chces, je tam stále.
U nás sú v prvom ročníku len vcelicky a prasiatka . A som za to rada - tie deti treba motivovať ,je ešte len prvý polrok , ešte sa len do toho dostávajú . V druhom ročníku ( popr. V druhom polroku ) b to malo byt už “tvrdšie”:
Pokial je to naozaj tak, ako opisuješ, nie, nie je to normalne...prisiel cas komunikovať zastupca rodicov- riaditel
No tiež si nemyslím, ze je to úplne vhodné. Ak s vami nekomunikuje triedna, obráťte sa na riaditeľku.