Tretiak a násobilka

danielaccc
1. dec 2014

Chcem vás poprosiť o informácie čo sa v škole sa učí váš tretiak/tretiačka z násobilky. Či ju prebrali už celú, alebo aké číslo momentálne preberajú. Pretože v synovej triede s nimi pani učiteľka behom šiestich týždňou prebrala násobilku všetkými číslami od 1 do 10, rátajú však len do cca 50 teda 5x10, 9x5, 8x6, 7x7.... Zdá sa nám to ostatným rodičom veľmi rýchlo a náročné tempo pre tie deti. A teraz im dala cvičenie, v ktorom mali iba napísať výsledky za pár sekúnd. Čo nedopadlo dobre, najlepšia známka 3 a ostatné 4 a väčšinou 5 podostávali decká.
Takže chcem vedieť ako sú na tom na iných školách s výučbou násobilky momentálne.
Ďakujem .

cairka
1. dec 2014

Neviem presne kedy začali, to môžem doplniť, keď príde zo školy podľa zošita, ale zatiaľ prebrali násobilku do čísla 5.

ivett1
1. dec 2014

aj naša tretiačka má dnes opakovanie (test), ale z násobenia a delenia do 5 (vrátane) ... potom by mali prejsť na sčitovanie a odčitovanie trojciferných čísel ...

marse
1. dec 2014

moja tiez zatial len nasobilka do čisla 5.

tisim
1. dec 2014

Náš tretiak prebral na násobenie už všetky čísla 1-10 a delenie zatiaľ mali len 2,no už majú sem-tam príklady v učebnici a cvičeniach aj na delenie inými číslami (4,5,6),ale to sme ešte cielene nepreberali,len im učiteľka vysvetlila princíp a sem-tam to precvičujú....

danielaccc
autor
1. dec 2014

@cairka
@ivett1
@marse
@tisim díkes za info. tá učiteľka samozrejme prebrala s nimi hneď násobenie, aj delenie. A chce to od nich aby to sypali z rukáva. K tomu slovné úlohy kde sa násobí alebo delí. Zdá sa mi to veľmi rýchlo a veľa toho. Ufff

prasiatko30
1. dec 2014

Nasa tretiacka tento rok opakovala malu nasobilku - uz sa ju naucili v druhej triede, zacali s nasobenim viaccifernych cisel jednym cislom aj s prevedenim - ci tak ako sa tomu nadava, teraz uz nasobia viacciferne cisla s viaccifernymi a zacinaju s delenim.

lusinda3
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
bets
2. dec 2014

Moji sa učili nasobilku v druhom rocniku.

danielaccc
autor
5. dec 2014

@prasiatko30
@lusinda3
@bets díkes za info. Vidím, že súčasné školstvo je na tom tak je každý učiteľ si učí čo chce a kedy chce. Ešte že hodnotenie majú presne stanovené, lebo to už by bola katastrofa.

anuska74
5. dec 2014

@danielaccc
Tak to nie je choď si to overiť nech ti ukáže osnovy, čo preberú za 1/2 rok, či sa toho drží.
Možete rodičia akurát tak požiadať, nech si to viac opakujú a potom písomky atd. zrejem to bolo fakt rýchlo prebraté, keď mala celá trieda zlé známky.

vroni
5. dec 2014

nasa mala tiez nasobilku uz v druhom rocniku, delenie beru az teraz (v tretom)

eeffka
5. dec 2014

@danielaccc neuci sa co "kazdy chce" ak za 6 !!! tyzdnov ( to je na 1,5 tyzden cca1 cislo pricom 1x ani neratam) ucitelka prebrala nasobenie/delenie do 50, deti to musia vedieta aj o polnoci... my sme mali malu nasobilku komplet v 3.triede, asi si uz zabudla, chyba bude niekde inde. Dceru mam 4.tacku, na ich skole sa dohodli ze nasobenie do 50 je uplna hlupost, ved ked viem 5x7, tak musim vediet aj 7x5... , naucili ich normalne celu minuly rok, teraz upevnuju ucivo

stanislavao
5. dec 2014

@danielaccc kazdy pedagog ma svoj styl vyucby a aj tempo. ucitelka uz vie zo skusenosti, ze kedy ma co ucit. treba to len denne trenovat a dieta sa to nauci. a ked sa ucili len do 50 zatial, tak to musia deti vediet aj v noci o 2 ked ich zobudite. viac sa dietatu venovat treba aj doma a nie len sa stazovat na ucitelku.

danielaccc
autor
5. dec 2014

@stanislavao no keby neviem od teba tak sa so synom neučím : ) to je jasné, že sa učíme, priam drieme, nielen my ale aj ostatní v triede. Aj v obchode pri nákupoch ho otravujem s násobilkou. To templo sa nám zdá veľmi rýchle, aby každý deň písali päťminutovky, tie deti sú už na nervy, a rodičia tiež. Majú trému predtým, niektoré deti plačú. Mne a ostatným rodičom to pripadá tak, že deti sa nechodia do školy učiť, ale že ich tam iba hodnotia-známkujú.
@eeffka samo že si pamätám, že sme preberali násobilku všetkými číslami, ale postupne v celom ročníku a nie za 6 týždňov a inak sme sa to učili ako oni. A nie tak, že jeden deň prebrali násobilku napr. 4 a na druhý deň im dala hneď pätmnutovku. Decká nachytali zlú známku a týždeň to opakovali bez známkovania. Toto je divný systém, nemyslíš?@anuska74

stanislavao
5. dec 2014

@danielaccc ale ako inak ma ucitelka preskusat vsetky deti, ak nie patminutovkou? to je uplne bezne. aj u nas na skole sa skusa tymto sposobom. ucitelka len diktuje priklady a deti pisu len odpovede. aj slovicka z cudzieho jazyka a aj vybrane slova sa takto u nas skusaju. nie kazde dieta moze byt jednotkar. niektore sa to naucia skorej a ine musia sa to ucit vela a aj tak im to do tej hlavy proste nejde. a to, ze by sa to mali deti ucit cely skolsky rok, to snad nemyslite vazne? to by sa akoze cely rocnik ucili len malu nasobilku? to hadam nie. ved nie su v osobitnej skole.

danielaccc
autor
5. dec 2014

@stanislavao aha,uz mi je asne,pedagogovia drzia spolu ;) ty co si nechapava kazdy den im dava patminutovku,k tomu slov.ulohy.asi nie je normalne mat kazdy den z jedneho predmetu 2-3 znamky. Ako pisu iini rodicia,postupne sa ucili decka,u nas hrrr hned. A uz ma nechytaj za slovicka. To nemas ani ty zlutovanie s detmi ako pedagog?

1212lucia
5. dec 2014

Naši tretiaci prebrali nasobenie aj delenie celé, musia to už mať v malíčku ( za šesť týždňov) píšu už aj slovné úlohy, retiazkove aj také napríklad že 36; [ ] = 4. Aj takéto 48:(33-25)=.

tado7958
6. máj 2016

Dobrý deň. Tretiaci sa učia pochopiť princíp násobenia sčítavaním. Napríklad 6.9 = 9+9+9+9+9+9. Preto nepovažujte príklad typu 4 . 21 za ťažký. Ak dieťa pochopí, že slovo krát môže nahradiť slovami 4 razy po 21 alebo , 4 razy spočítaj číslo 21,, nikdy nebude mať s násobilkou problémy, aj keby sa ju neučilo spamäti.
Veď si len spomeňte, ako v minulosti trpeli deti, ktoré sa násobilku nedokázali "nabifliť". A tí, ktorí sa ju aj naučili spamäti, ČASTOKRÁT PRINCÍP NÁSOBENIA NEOVLÁDALI a po čase násobilku - ak ju neopakovali- zabudli.

kenzom
9. máj 2016

No neviem my sme sa učili malú nasobilku už ako druhaci /mám 40/. ...učitelia musia ísť predsa podľa osnov schválených ministerstvom ..môj syn tretiak prebral nasobenie aj delenie aj zlomky/ slovné úlohy majú odjakživa. ..

prasiatko30
9. máj 2016

ja neviem moja prvacka uz teraz v poslednej teme z matiky donasa uz zaklady nasobilky - cize aby pochopila ze 5+5+5+5+5 je to iste ako 5x5 - cize na zaciatku druhej triedy zacnu uz s malou nasobilkou naostro. starsia presne tak isto - prakticky od polovicky septembra do konca novembra uz vsetci vedia celu malu nasobilku.

kenzom
9. máj 2016

Ešte odporúčam hru superfarmar/ dá sa kúpiť cez internet/ deti pochopia o čom je nasobilka hravou formou~ učia sa aj keď o tom nevedia. ...

ramone_666
23. aug 2016

Pamätám si, že aj my sme mali násobilku v druhej triede 🙂

timinka08061980
13. mar 2018

Mate,pravdu,netreba vynit ucitela,ucitelia osnovy nepisu,snazia sa ich prisposobit zrucnostiam a schopnostiam deti,ale co je v nich,naucit musia,osnovy su zhustene,ale zato oni nemozu,nezostava nam nic ine len sa poriadne venovat detom,nespoliehat sa,ze sa to naucia v? Skole.

alzbeta7979
1. dec 2023

@danielaccc mám tretiaka a majú ešte len násobenie 3-ma. Práve napísala do Edupage, že precvičovať ústne násobenie 1, 2 a 3-ma. Divný prístup tej vašej učiteľky.