Režim druháka po príchode zo školy

simeonik
9. sep 2016

Dievčatá ktore máte doma detičky na prvom stupni ZS aký režim majú vase deti po príchode zo školy, resp. z družiny domov? Nechávate ich najskôr na pohrať, oddýchnuť si, ísť von a až potom sa učia alebo sa musia najskôr pripraviť na ďalší deň do školy?

mischelin
9. sep 2016

My sa najskor pripravime.dcere to trva velmi kratko.potom sa moze hrat

lucinkax20
9. sep 2016

V prvom rade povinnosti...ucime sa a potom ma life 🙂

vulka
9. sep 2016

Náš sa po príchode hrá, bicykluje, behá a keď prídeme z práce, tak operatívne riešime úlohy. Ale syn je šikovný, takže sa v podstate neučí nič a len si napíše, čo bolo treba na DU.

simeonik
autor
9. sep 2016

@mischelin a chodí dcérka aj do družiny? Lebo môj malý si v družine spraví ulohy ale mám pocit že len tak hala-bala aby sa nepovedalo a preto s nim chcem ešte doma precvičovať písanie, čítanie a matiku.... Ale on by sa stále len hral, behal po vonku a akosi si s nim neviem nájsť systém lebo furt oči prevracia keď mu poviem že sa ideme poučiť 🙂

metlonka
9. sep 2016

Nam sa viac osvedcilo pripravit sa do skoly, urobit si ulohy hned po prichode domov...pretoze ak sme isli hned von, tak som ju domov nevedela dostat a ked sme uz konecne prisli domov, bola velmi unavena na to, aby sa vedela sustredit na ucenie 😉 a v podstate po vyucovani je v druzine a tam sa vybehaju dost...takze prideme domov, napapa sa a pripravujeme sa na dalsi den a potom ideme von...

pribinak
9. sep 2016

Mam prvaka, uz mal ulohy, najskor sa pohra, trosku zrelaxuje a aj ja si potrebujem trochu oddýchnuť a potom to rychlo urobíme
Deti by nemali mat stres z úloh

prasiatko30
9. sep 2016

U nas to funguje asi tak ze prideme domov - medzitym co este dopripravujeme obed sa este deti pohraju chvilu, naobedujeme sa a po obede si zacnu robit ulohy starsia uz vie ze cim viac uloh stihne pred odchodom na mimoskolske aktivity tym menej musi robit po prichode s mimoskolskych aktivit a mladsia - minuloricna prvacka tiez pomaly nabehla na ten isty rezim.

anjelic
9. sep 2016

U nás to bolo minulý rok tak, že najskôr prišla dcérka zo školy-družiny, 1-2 hodinky si oddýchla a potom si robila úlohy /cca okolo 16,00-17,00 hod./ potom zas mala čas na svoje hry. Úlohy si na odporúčanie učiteľky v družine nerobili, pretože tam mali dva rôzne ročníky /druhákov a štvrtákov/, takže by to aj tak nemala ako vychovávateľka skontrolovať a robiť ich len tak nemalo zmysel.

sintra
10. sep 2016

Ked bol syn druhak (a funguje to takto doteraz, je stvrtak) tak najlepsie sa nam osvedcilo po prichode z druziny (ulohy si tam niekedy spravil, niekedy nie) dat mu nejaku chvilku, hodinu a pol a potom na tie ulohy. Ak sme ich nechali uplne na vecer, uz sa absolutne nesustredil.

soniell
10. sep 2016

Najprv povinnosti..potom voľno..osvedčilo sa. Skúšali sme aj oddychový čas po príchode zo školy..no odtŕhať ho potom od hry bolo ťažké..a od kamarátov vonku úúplne nemožné! takže sme oddychovku pred učením zatrhli. Keď sa naučí, vie že sa môže hrať bez rušenia.

hettinka
10. sep 2016

@simeonik ja mám štvrtáka, ale asi sa to veľmi nemení ... naš chodí do družiny, do 15:00, tam sa aj pohrá, DU v družine nerobia, ked prídeme domov, prezlečie sa, nechám ho si polhodinu oddýchnuť, možno niečo zje na olovrant a potom sa píšu úlohy a pripravujú veci na ďalší deň. Prvostupniar by nemal robiť DU dlhšie ako hodinu ... takže okolo 16:30 už máva hotovo a voľno. Niekedy má krúžok (ZUŠ), takže sa trošku činnosti vymenia a ak majú náročnejšie úlohy (projekty), to robievame aj večer. A pred spaním si polhodinu - hodinu číta, počítač cez týžden nemá, len cez víkend.

Ja nie som za robenie si úloh v družine, možno je to pomoc pre rodičov, ktorí "nemajú čas" na svoje deti, ale ja chcem mať prehľad, čo v škole robili a ako mu to ide ... náš sa doma učiť nepotrebuje, úlohy porobí ľavou zadnou, ale aj tak ... ešte ho kontrolujem. On má všetko správne, ale s úpravou si starosti neobí. projek sa učíme robiť postupne, čím ďalej tým je samostatnejší, ale občas skontrolujem, čo tam napísal a ako to vyzerá.
Aj pri dcére som to robila do 3. triedy, aby sa naučila systém a mala to vo vyhovujúcej kvalite. Ak DU odflákala, musela ich robiť celé ešte raz (škaredo napísané, povrchne urobené...). Ale vrátilo sa nám to pozitívne v tom, že sa stala preciznejšou a v škole má výsledky.

andrejka1974
10. sep 2016

u mna to vzdy fungovalo u starsich, ze hned po druzine ulohy a potom volno teraz to robim aj u starsej dcerky je teraz prvacka

evita_g
10. sep 2016

Možno trošku od veci, ale výborný článok na tému domáce úlohy 😉

https://eduworld.sk/cd/zuzana-granska/2038/doma...

hettinka
10. sep 2016

@evita_g áno, čítala som ten článok.. je skvelý a plne s ním súhlasím.

kaja73
10. sep 2016

pri prvom synovi som nastojila na pravidle-najskor povinnosti potom hra...cca 5 rokov tak fungoval a potom siel na gympel a narodil sa ml.syn -a zodpovednost zostala uz na 99% na nom..po mesiaci si vytvoril uplne iby system...najskor "hra" a az vecer ucenie a to ma dodnes-len s este vacsim casovym posunom-uči sa az po 21h-bude mat uz 18r.
Pri mladsom skusim iny pristup-vylozime ulhohy na stol a skusim nechat na nom kedy ich sparvi a ked nesparvi nech ma poznamku...uvidime co bude. nemama chut sa zas hadat a hadat..so stasim sme sa totiz tych 5 rokov len hadali...inak je dodnes jednotkara aj tak sme sa len hadali,kym si nevytvoril svoj vlastny system. Takze ideme skusat iny pristup--nech je zdpovednost skor na malom ako na mne..aj za cenu horsich znamok a poznamok..sama som zvedava co z toho bude.