Dobrý den,prosím vás o radu týkajúcu sa mojej dcéry prváčky.Ako isto viete,tento rok je veľmi náročný, pre všetkých.Mám problem s dcérkou,ktorá dostáva horšie známky z matematiky.Problém podľa mňa,ale nespočíva v mojéj dcére,ale v spôsobe, akým im učiteľka dáva päťminútovky.Dáva im príklady typu 19-7+5=alebo18-12+4=
Ide ale o to, že malá to vypočítať dokáže bez problémov,ak to ma napísané na papieri,učiteľka to od detí chce z hlavičky,aby na papier písali iba výsledky,co je podľa mňa cez čiaru.Opravte ma ak sa mýlim.Otatné deti, čo poznám takéto príklady v prvom ročníku vôbec neriešia z hlavy.Prosím o radu.
@dandrum Neriesila by som ine deti, ale trenovala by som s dcerou pocitanie z hlavy a hlavne sa nestresovala kvoli znamkam a najma nestresovala dceru. Problemy treba prekonavat, treba to naucit aj deti a nie sa divat na to, ze v inej triede je lepsia ucitelka. Dcere rozhodne neuskodi, ked si toto potrenuje. Viac jej uskodi to, ze sa stresujes kvoli znamkam a tym aj ju.
@dskjhfdlkdjhl tu nejde o prekonávanie problémov. Ide o to, že mozog 6 ročného decká to nedokáže pochopiť. To je proste naše školstvo, že učia deti tak upato. A nevedia zvoliť individuálny prístup. Jasné, že sú aj šikovné deti, ktoré problém nemajú. A v prvej triede sa nemá čo učiť prechod cez desiatku.
prechod cez desiatku tam nie je, ak to už v škole dlhšie trénovali /čo predpokladám, keď to majú ako písomku/ tak by to mali deti zvládnuť. Počítanie s pamäti je veľmi dôležité pre ďalšie ročníky
Chce to len veľa veľa príkladov na precvičovanie a samozrejme trpezlivosť
@hipuska takto-na prvom stupni som nikdy neucila a deti uz mam starsie, ale prechod cez desiatku asi bol uz v prvej triede. Ale toto nebolo to hlavne, co som mojim prispevkom chcela povedat-maminka si musi uvedomit, ze znamky nie su podstatne a ked si to uvedomi ona, tak aj to dieta sa nebude citit tak pod tlakom. Lenze toto treba trenovat a rovnako je dobre trenovat aj to pocitanie z hlavy. Otazka je, co by nam sem napisala pani ucitelka z danej triedy. Proste zmysel mojho prispevku bol obecnejsi, lebo casto tu citame ako ucitelka je zla a dava zle znamky a co ja viem, co este, pritom rodicia robia zasadne chyby v tom, ze tlacia na deti. Nema jednotku? A co? Nepytaju sa, ci to na tu jednotku vie, ale preco ju nema. Tak ak to dieta ma na to, aby tu jednotku ziskalo, tak potrenujem, ak nie, tak sa posnazi na taku uroven ako mu jeho kapacita staci a zmieri sa aj s horsou znamkou. Toto je vsak na dlhu debatu. Keby sa jednalo o moje dieta, tak trenujem pocitanie a nepremyslam, ci je to vhodna alebo nevhodna uloha.
@dskjhfdlkdjhl
@patka06 majú aj prechod cez10
@dskjhfdlkdjhl
@patka06 máte pravdu prechod tam nie je. Som si to zle pozrela
@dandrum Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku. Asi tým sa riadi učiteľka. Keď sa naučí písať si na papier a zrátať po vzhliadnutí, bude tak robiť aj v iných činnostiach neskôr, čo je fajn. Keď si však skôr vytvorí návyk vyvodiť výsledok na základe predstavy z počutia, tiež to ocení neskôr. Väčšina detí potrebuje vidieť, o čom sa hovorí. Ak to nevidia, nerozumejú, sú frustrované, podceňované a to dobrý základ do života nie je. Ja aj učiteľka položila pomerne vysokú výzvu pre celú triedu, je to skôr pre jej odkontrolovanie predstavivosti spojenej s pamäťou, no hodnotenie žiakov by si mohla nechať pre seba. Aby neskôr mohla povzbudiť tam, kde je to potrebné. Doma venovať dcérke čas, pozornosť, trénovať spolu. Ak jej to viac vyhovuje písať si, opakovať. Aj keď ste von, skúsiť spočítať schody, domy, autá,okná, stromy, zemiaky, jablká. Nekritizovať za omyl, neúspech, snažiť sa nájsť spôsob, ako by ste z toho mohli mať potešenie a zábavu namiesto rezignácie.
@hipuska ani ja som si to nevsimla, lebo to nebolo pri pisani mojho prispevku podstatne, podstata bola uplne inde. 😉
@dandrum stresujuce je zameranie sa na znamku, nie priklad. Ked to bude dostatocne trenovat, tak nebude mat problem a bude aj ta jednicka.
@dandrum prechod cez 10 je jedna vec. ak by po nich chcela napríklad 16+5, nepoviem, ale kombinácie troch čísel, ako uvádzaš, že: 19-7+5=alebo18-12+4= tak s tým som sa veru v I.ročníku na ZŠ nestretla. ako vážne nie. určite nie z hlavy, spamäti. možno sa nájde 1 zo 100 detí, ktoré je taký talent, že to dá aj vo veku 6-7 rokov pekne z hlavy alebo ho to baví a "hrá" sa s číslami a vie to. ale nie je to ani bežná vec v osnovách. určite hodiť reč s učiteľkou. a ak ich v tomto smere ešte aj hodnotí, no tak neviem, čo si mám o nej myslieť.
@panelacikova presne ako píšete, ako ale vidíte,tak chyba je na mojej strane,ako tu niekto píše v komentároch.🤔
@dandrum Ty si nejaka vztahovacna, keby si lepsie chapala pisany text, tak by si pochopila, ze to boli dobre mienene rady. Ale tak ked chces by ta ukrivdena, tak bud a ved k tomu aj dieta, s tym sa tazko pomaha.
ja mám prváka a riešia presne takéto príklady... prechod cez desiatku preberali a áno, riešia aj kombináciu troch čísiel ako tu bolo uvedené.. a tiež z hlavy.. takže áno, je to učivo prvého ročníka... precvičujú to denne a stále sa v tom zlepšuje...
@dskjhfdlkdjhl ja som muž, ktorý i prišiel po radu na ženský portál 🙂
@dandrum Inak samozrejme, ak sa Ti nieco v skole nezda, tak to ries priamo s ucitelkou a nie na MK. Alebo potom napis, ze chces len sucitne komentare a tie, co maju vlastny nazor, tak nech su ticho. A teraz citam, ze si muz, tak slovicko vztahovacna menim na vztahovacny.
Z hlavy to nevypocitam ani ja kedze nemám predstavivosť a neudrzim čísla v hlave UFF.. Aj moja je prvacka v škole toto nemajú len ja s ňou takéto cvičim doma
Nie každý si tie čísla vie predstaviť, takže veľmi ľahko sa stane ze sa dieťa v takomto príklade pomýli. Naše školstvo je zamerané viac na memorovanie a drilling ako na logické myslenie. Nevidím zmysel v nacvičovani donemoty takýchto príkladov z hlavy, skôr riešenie rôznych slovných úloh a hlavolamov môže dieťa posunúť.
@dskjhfdlkdjhl ďakujem za radu
@dandrum mňa zaujíma, na akej škole je taká matikarka...
nasa dcera ako prvacka mala vsetko na papieri napisane, ziadne z hlavy nerobili az teraz v 3 triede ale aj to len 2 cisla nie 3. Maju dochodkynu ucitelku s doktoratom z pedagogiky, ma fantasticky pristup, to pri inej tape ucke by dcera mala z matiky uz trojky na vysvedcku, zatial ma 2
@dandrum Kľud 🙂 Keď niekto túži vidieť chybu, uvidí ju aj tam, kde nie je (pre iných). Keď túži porozumieť, porozumie a aj pomôže porozumieť druhým.
moje deti takéto zložité príklady nerátali ani raz... Asi by som hodila reč s pani učiteľkou...