Tvoria vaše deti projekty? Moja dcera navšteevuje 4.ročník ZŠ a už od 2. ročníka sa trápime s projektami. Aký majú význam ked ich v prevažnej miere tvoria rodičia? Je normálne aby malo dieťa na I.stupni k dispozícii ako pomocku počitač s internetom ale najma farebnú tlačiaren?Doteraz dcera dostala vzdy za projekt jednotku ale teraz dostali novú učitelku a dnes za projekt nedostala nič, lebo vraj iná ucitelka by jej zato dala patku, skoro som odpadla.......Známi zmenili školu, chodia na súkromnu a tam robia projekty na hodinách s učitelom, lenže platia 300 eur mesačne a to si ja pri 3 detoch nemožem dovolit. Dcera je velmi šikovná doteraz mala samé jednotky, dnešok ma neskutočne vytočil. Čo mam robit?????
aj moj syn robi projekty od Ii. triedy. Nadobudol zrucnosti s PC - vie vytiahnut z uja Googla uzitocne informacie. Tlaciaren mame, musela som tam dokupit farebny toner, aby mal ako tlacit, inak som tlacila obrazky ja v praci.... nemam s tym problem, dnes si robi projekty sam, je samostatny v pouzivani pc a uz si vie spravit "vycuc"uzitocnych informacii. pre mna su projekty +.
aj moja sa v tom vyziva, pise rukou, kresli, ak su to nejake stavby a tak, vystrihuje obrazky, stravi nad tym hodiny, lebo ju to bavi, niektore mame vystavene doma. nerozumiem, preco by to mali robit rodicia??? mozno to sa nepacilo novej ucke, ze to nie je jasna detska praca
ozaj, a co dosali ostatne deti? nic? znamky? ake?
@kadri práveže toto bol asi "najdetskejší projekt"aký doniesla. Ja si myslím, že preto to robia rodičia, že vo vstupnej chodbe je nástenka s projektami a drvivá vacsina z nich su umelecké práce, dokonca som raz podtrhla obrázok, aby som videla, že bol vytlačený na farebnej tlačiarni a nie z casopisu. Ja doma nemam farebnu tlačiaren a tak musim obiehat znamych kto vacinou v praci v ie tlacit a nie je mi to po voli.
spoj sa s rodicom niektoreho ziaka,ktory dostal 1 a pozri si ako ma ten projekt vyzerat. kazda ucitelka ma ine naroky a mozno prave to, co sa pacilo byvalej ucitelke, nie je po voli tej terajsej. mozno ma vyssie naroky. no co uz, ak maju byt projekty na farebnej tlacke, budes musiet ist s dobou. tk ako sm ja musela vysolit cca 50 € za prac. zosity. bud ich prefotim, alebo bude pracovat bez nich..... ale zase, co by sme nespravili pre vzdelanie vlastnych deti, ze?
@rikarika tak potom to este mohlo byt tak, ze za velmi dobre projekty (zas podla uckinych kriterii) dostavali deti jednotky, a ostatne proste nedostali ziadnu znamku. Len to tvoje dietko asi pocitovalo ako podraz - inak to celkom chapem, ked sa tomu venuje, snazi sa, a nakoniec nie je dostatocne ocenene, ale zas v skole sa to stava, a v zivote tiez...
@rikarika moja dcéra robí projekty od 1.triedy zš... žiadna veda... a ja jej doma pomáham len minimálne, je to jej úloha, nie moja...čo sa týka PC a farebnej tlačiarne - nie je pravda, že bez nich projekt nespravíš, knižnice ešte stále existujú a fungujú a takisto aj noviny, časopisy, nožnice a lepidlo... samozrejme projekt z informatiky bude treba spraviť na počítači, ale to je holt dnešná doba a ako vidím, ani u vás doma nechýba 😉
hodnotenie učiteľky komentovať nebudem, je to subjektívna záležitosť, ale myslím, že vždy máš možnosť ísť sa spýtať a nechať si vysvetliť, čo bolo zle...
dcera robila projekty od zaciatku (tiez nejaka 1.-2. trieda) uz si nepamatam, veku primerane. Vzdy si ich robila sama ak bola potrebna spolupraca rodica, bolo to tam vzdy napisane, v com ma rodic pomoct. Nikdy som projekty za dceru nerobila, to je "medvedia sluzba". Projekty tiez povazujem za zaujimavu formu ucenia a dieta si takouto formou toho ovela viac zapamata. Na druhej strane neviem si predstavit, co mohlo byt take zle na projekte, ze to bolo na 5 ? - to by mala byt znamka jedine za nespravenie projektu .... toto by som si ja osobne musela vydiskutovat s ucitelkou, ak teda dcera nie je schopna povedat, co bolo zle (ucitelka predsa musi dat nejaky feedback, preco taka a taka znamka, pozitiva, negative, co treba vylepsit ....)
@rikarika nikdy som projekty za dceru sama nerobila..maximalne som jej pomohla vyhladat casopisy, ktore moze strihat. Vsetko ostatne spravila sama.. To, ako sa zachovala ucitelka by som si vyjasnila priamo s nou.. a urcite by som kvoli tomu nekupovala farebnu tlaciaren. Na prvom stupni urcite staci lepidlo, noznice, obrazky, ceruzky a pero.
Mám prváka,ale neviem si predstaviť aby robil sám nejaký projekt. Myslím že má vela práce s inými vecami a toto, robili by sme to určite spolu. Neviem či to patrí do 1,resp.2 ročníka. A poznám vela detí ktoré to nezvládnu ani v treťom,každé dieťa je iné...verím že máte šíkovné dievčatá,ale verte že nie každý je pripravený na takéto úlohy. V prvom rade by sa to mali naučiť v školke,teda pripraviť tam pár spoločných projektov a potom doma. Môj názor
ja mam cerstvu prvacku a teda projekty uz mame - robia ich ale zasadne deti same - ale spolu, u nas sa v skole nehodnodi, len nejake vytlacky deti dostanu... su vedene od zaciatku aby robili vsetko v skole, mozu v skupine , mozu si sami vyhladat partnera, ked potrebuju pomoc tak mozu vyhladat ucitela... ja malej len doma veci kontrolujem - pocitac a tlaciaren maju v skole, v pripade potreby ho mozu pouzit - je to na nich...
osobne by som za dieta nikdy jeho pracu nerobila, ina vec je konzultacia, nejaka pomoc, ale nie praca za nu - to potom straca skola akykolvek vyznam... Detto si nemyslim ze projekty su pre deti v 1-2hej triede nieco tazke a nie su ich schopne spravit, vsetko je to len na ucitelovi, aby dobre vysvetlil, pomohol a aby deti ziskali sebavedomie robit aj chyby, nebyt vzdy perfektne etc. ...
@kulinan vsak ale ved aj v skolke sa robia vselijake "projekty", tam samozrejme priamo v skolke, s pomocou ucitelky. Mladsia napr. tento tyzden v predskolskom rocniku v skolke vyrabala domcek zo skatul - boli rozdeleni do skupiniek po 4-5 deti a lepili na seba skatule a oblepovali papierom, vymalovavali - vsak aj to je projekt, nie? Ja si praveze myslim, ze deti su k takymto cinnostiam vedene od skolky, u nas v skolke to tento tyzden zacalo tym, ze sa rozpravali o tom, kto kde byva, potom mali namalovat dom, v ktorom byvaju a este aj vyrabali z tych skatul.
@rikarika V skole tiez isto nerobia projekty len tak z nicoho nic, isto je to na nejaku temu, o ktorej sa ucili, rozpravali, len pri projekte ide o individualne ponatie veci, co je na tom uplne najlepsie - naucene informacie preniest do praxe.
Inak si myslim, ze ak to niektoremu dietatu robi problem, da sa tomu pomoct aj doma a skusat robit projekty doma v ramci hry - napr. si urobit nakupny zoznam, ked sa chystame do obchodu (nech povystrihuje z reklamnych letakov a nalepi na papier) a potom v obchode to "odprezentovat" cize pouzit, t.j. nakupit podla neho. Alebo vyrobit nejaku knizku. Pripadne ka neviem, garaze zo skatul pre auta. No a podobne. Ved deti ked sa hraju, to je samy projekt, nie? Ked vyrabaju z plasteliny zeleninu, alebo hadov, staci k tomu povedat nejake informacie navyse, nejak to zaokruhlit, doplnit, a je to. 🙂 Nie je to gtaka veda, treba len trocha tvorivosti a ide to. 😉
Projekty maju viest deti k samostatnemu vyhladaniu a zlozeniu informacii k danej teme. Internet je dnes uz bezna vec a jestvuju aj kniznice, kam nie je na skodu zajst a prezriet napr. encyklopedie. Ak nems farebnu tlaciafen, tak pouzije CB, alebo projekt dotvori vlastnymi kresbami. Nevidim v tom problem a projekty podporujem. Trening prezentacie detom aj v buducnosti len a len prospeje!
moc ste mi problem prevdu povediac nevyriešili, nakolko mi sme projekt spravili, dcera kreslila farbičkami, písala perom, ceruzkou i farbičkami, nalepila obrázok, plný výkres A3. Takýmto sposobom sme postupovali aj x-krát predtým a doniesla vždy jednotku - naposledy v juni minuleho školského roku. Prišiel september, nová učitelka a uplný obrat s tvrdením, že iná ucitelka by jej dala patku, čo je od ucitelky max. neprofesionálne sa vyhovarat na nejakú imaginárnu kolegynu, ked ja možem tvrdiť, že zatial za každý projekt dostala od predchádzajucich uciteliek jednotku. Dcéra z toho stres nemá, ona to vobec nerieši, lenže ja sa stým absolutne nemožem uspokojit, keby nedosniesla nič, tak čo dostane 2 päťky???? Takisto sa neuspokojim s tým, že projekty na I. stupni spravia deti samé - možno niekto nemá problém nechať 9-ročné dieťa za googlom samé, ale ja určite nie. Ked napíšem do googlu, že napr. maria terezia, tak mi to vyhodí možno o nej kavantum info, ale vyhodí mi to aj reklamy, uputávky a pod. a to už nehovorím pri otváraní jednotlivých stránok, čo všetko sa tam vykluje z obyčajných 2 slov maria terezia. Takže ja opakujem, že9-ročné dieťa samo za počítačom v žiadnom prípade nenechám a znovu nastupuje moja asistencia pri projekte. Ináč minule mi jedna mamička už starších detí hovorila, že im bolo priamo na zrpš vysvetlené že google je pri tvorbe projektov na zš vyslovene nevhodný, nakolko obsahuje informácie, ktoré dieťa nedokáže selektovať a vybrať to čo má v danom ročníku ovladať. Ovela účinnejšie sú encyklopédie biologivckého, technického, spoločenského a pod. zamerania vytvorené priamo na ten vek. S návštevou knižnice na I,. stupni ZŠ vyslovene len z dovodu tvorby projektu už vobec nesuhlasím, pretože od nás je najbližšia knižnica vzdialená asi 8 km. čiže keby tam chcela isť dcera sama, tak jedine autobusom na 2x prestupovať, čiže zase moja asistencia nasadnuť ju do auta a voziť, šak snad niečo najdeme. A pri tej celej tvorbe projektov, som nejak nepostrehla, že by niečo na rozdiel od našich čias nemuseli ovladať - čiže sa mechanicky naučiť a to myslím vlastivedu a prírodovedu - o vybraných slovach, nasobilke, a pod. ani nehovorim.
Aj náš robí projekty od 2.ročníka. Samozrejme sám. O tom to predsa je 😉 viac krát znamku nedostal, veľa krát mal svoj projekt ako ukážku..majú ho robiť sami, aby sa naučili samostatne pracovať a popri tom si to zapamätajú. Nejde o jednotku, ide o to, že to vezmú zodpovedne, urobia to pekne a majú z toho dobrý pocit. Ja som za. A som aj za viac úloh a školu počas prázdnin- pre toho kto chce 😉😀
@rikarika u nas v triede tiez polovicke deti robia projekty rodicia....a tym, co nepomahaju, tak odpisu text z vikipedie + nejaky obrazok....tiez v tom nevidim zmysel.....podla mna by to mohli robit v nejakych skupinkach v triede, s tym, ze by kazdy doniesol nejaky material k danej teme.... a nech mi nikto nevravi, ze si prvak robi projekty sam....vsak nevie este poriadne citat a nie to este vystihnut z clanku to podstatne
moja je druhacka a ma robit projekt na temu tornado. toto je uplne chore... ved to je na vedecku pracu, to sa neda urobit deckym rozumom
detskym..
moja dcera tiež od prveho ročníka robila rôzne projekty a robila ich sama. Sem-tam sme s maličkosťou pomohli. Ale keď vo 4.ročníku dostala urobiť projekt s názvom Banskobystrický samosprávny kraj tak mi padla sánka.
len taký príklad 😀
chodím to posilovne, kam chodia aj deti, žiaci, ktorí hrajú tenis
majú trénera, ktorý sa ich pravidelne pýta na školu, známky a podobne
nedávno takto spovedal chlapca, ktorý mu hovorí, že dostal nejaké známky, medzi ktorými bola teda 1 a trénera zaujímalo z čoho, nakoľko chlapec asi nebol veľmi učenlivý ... "bolo to z projektu .... " a tréner na to, že jeho nezaujímajú vedomosti z Wikipedie ale chlapcove ....
takže nejako takto to vidím aj ja
deti si až príliš zvykajú na internet, že tam nájdu všetko a knihy, encyklopédie, atlasy, slovníky ich vôbec nezaujímajú a ani s nimi nevedia pracovať
@rikarika ja si myslím, že najlepšie riešenie je vziať projekt tvojho dieťaťa a pekne ísť na konzultáciu k pani učiteľke, nech ti sama vysvetlí, čo jej v projekte chýba, vadí či sa jej nepáči, keď je podľa nej na päťku... dcéra je siedmačka, projekty robí od 1 .triedy a je pravda, že väčšine jej spolužiakov robili projekty rodičia, bolo to až trápne, ako sa snažili prezentovať sa cez vlastné dieťa, veď je nemožné, aby prváčik urobil prezentáciu v kompe a pritom vlastnými slovami nevedelo povedať ani jednu kompletnú, pritom jednoduchú vetu. Ale to je zase na učiteľke, aby deti, prípadne aj rodičov usmernila, čo od projektu očakáva... čo sa týka obavy, že 9 ročné dieťa si vygúgli niečo nevhodné, je to asi zbytočná obava, keďže informatiku majú od prvej triedy a ak ich je na hodine 20 aj viac, tak ich učiteľ určite neustráži, nehovoriac o tom, že dnes majú deti mobily s internetom bežne a keď nie, tak majú spolužiaci... ja som dcéru učila pracovať s encyklopédiami, nech sa nespolieha len na internet, do kníh pre deti sa vždy oplatí investovať, nemusia ich hľadať len v knižnici...
Babenky poradte mi prosim mame urobit projekt prirodoveda 4 ročnik plesne alebo huby Vobec netušim čo tam mam pisať
@rikarika moja dcera je uz sice siestacka, ale projekty robia cca. od 2. rocnika. Ona sa v nich priam vyziva. Nikdy som jej ziaden projekt nerobila ja, obcas ma poprosila, aby som jej pomohla najst nejake informacie na nete, to bola cela moja pomoc. Mne osobne to prislo uplne super, ze sa zmenila doba a deti maju moznost sa prejavit, a nemusia len pasivne ziskavat neprakticke vedomosti... ale zjavne to velmi zavisi od dietata.
Farebnu tlaciaren nemame, mame len obycajnu, obcas si dcera nieco vytlaci a vyfarbi, obcas sama nakresli, obcas niekde vystrihne obrazky. Ja si myslim, ze je to fajn a potrebne, aby tie projekty robili - ale zas davat patky, to je asi predsa len moc, ked ten projekt mala...
Jediny problem s projektami vidim v tom, ze kazdy ucitel moze mat ine poziadavky na projekt a nie vzdy je to detom jasne, co sa od nich ocakava...