Mamičky, ktoré máte prvákov, rada by som vedela, ako ďaleko sú Vaše deti v Šlabikári. Teda kde sa nachádzajú, aké písmenko sa momentálne učia. Konkrétne som zvedavá na Šlabikár od autorky p. Štefekovej http://www.martinus.sk/?uItem=53472. Chcem si to porovnat, lebo žiaci vo vedľajšej škole sú omnoho vpredu ako tí naši. P. učiteľka nám síce vysvetlila, prečo je to tak, ale aj tak by ma to zaujímalo. Ďakujem za ochotu odpovedať.
My máme tiež HUPS a písmeno H.
Staršia dcéra mala Lipku a myslím že som bola spokojnejšia. Aj keď išla dcéra do školy tak vedela pekne čítať.
Moja dcerka prebera este len T v prvej casti, do konca 1. casti slabikara im este par stran chyba, myslim, ze ma dve casti, to znamena logicky mi vychadza jedna na jeden polrok alebo sa mylim? Myslim, ze je to uplne OK. Je to podstatne?
syn má iný šlabikár, ale myslím, že písmenká asi idú v každom rovnako
no a zajtra asi začnú písať N
moja dcéra prebera písmenko "R" v šlabikári od Štefekovej, už dostali 2.šlabikár. Skoro každý 2 deň píšu diktáty.
aj moja dcéra preberá písmenko "R" a tiež píšu diktáty. A ako čítajú vaše deti, lebo naša nerada číta, akosi sa jej do toho nechce a dokonca si pri čítaní mýli písmenká
My preberáme c v druhej časti.
Mame rovnaky slabikar, druhu cast, preberame pismenko D 🙂
my mame uz 2.cast slabikara a preberaju pismenko ž
my preberáme v 2.časť písmenko " ľ Ľ "
nasi sa ucia v skole citat metodou sfumato http://www.sfumato.cz/ dnes zacinaju s druhym slabikarom. V pisani preberaju pismeno R. Doteraz pisali v diktatoch pismena a slova, teraz pisu cele vety.
Trochu sa v šlabikároch vyznám a môžem ťa ubezpečiť, že šlabikár od Štefekovej je výborný, dovolím si tvrdiť, že najlepší. Nie je veľmi používaný, lebo s ním treba vedieť pracovať, čo, predpokladám, vaša pani učiteľka vie. Treba sa na ňu spoľahnúť, mala by vedieť, čo robí. Neboj sa, tvoje dieťa sa čítať naučí. Môj starší syn išiel do školy s tým, že čítať už vedel a šlabikár sme ani z tašky nevyťahovali, no napriek tomu začal masívnejšie čítať knihy až o niekoľko rokov. Až dodatočne som sa dozvedela, že aj keď deti vedia čítať, je veľmi dôležité, aby im naďalej čítal knihy, ktoré ich bavia, dospelý. V prípade nášho Timoteja išlo o to, že krátke príbehy a básničky ho nezaujímali a na hrubé knihy ešte nemal.
Často nie je dôležité tempo, akým sa niečo preberie, ale prístup učiteľa a to, ako vie u detí vzbudiť záujem o čítanie, matematiku, prírodovedu...
Pri našom treťom synovi, ktorý je teraz prvák, sme hľadali školu, kde nie sú len prísne učiteľky, ktoré idú presne podľa plánu a deti majú pekne zaškatuľkované, ale práve takú, kde je uvoľnená atmosféra a mám pocit, že ich tam naučia ešte viac... nielen písať a čítať, ale aj také čosi, ako sú vzťahy v triede, pravidlá, schopnosť vyjadrovať svoj názor, reprodukovať prácu na hodine...
@johi2 slabikar os Stefekovej je podla mna uuuuuzasny! Virgovicova je total retro co sa tyka dizajnu, ale hlavne metodiky. Stefekovej je hravy, krasny, tvorivy, motivacny, dokonca "samovzdelavaci" v tom zmysle, ze si deti same vyhladavaju pismenka, ktore zabudli, alebo nepoznaju. Krasa. Viem porovnat iba Virgovicovu a Stefekovu. Ine slabikare nepoznam. Ale u mojoch deti, jednoznacne vyhrava Stefekova.