Ahojte, chcela by som sa opýtať, aké vysvedčenia dostali vaše deti- my sme mali totiž minulý týždeň rodičovské združenie, kde nám vedenie školy oznámilo, že ministerstvo zakázalo " slovné hodnotenia", a umožnilo iba slovne napísať známku tz. buď má dieťa 1,2,3,4 a 5, alebo štyri stupne slovného hodnotenia- veľmi dobrý, dobrý, uspokojivý, neuspokojivý. Pán minister Mikolaj to v Tv zdôvodnil, že je to vrámci "zjednotenia". Ale aké zjednotenie, keď číslic je 5, slovné hodnotenia iba 4 a na druhom stupni opäť klasické 5- stupňové hodnotenie. Teraz je na škole, aké hodnotenie sa rozhodne používať?
Naše deti už nemohli mať slovne opísnú ich prácu a snahu, v čom sa majú polepšiť... tak ako doteraz, ale dostali už iba známky.
Nezdá sa vám to trochu chaotické- vydať takéto nariadenie dva týždne pred odovzdávaním vysvedčení?
jasumat neviem ako je to na klasických školách , ale v ,,N" dostali klasické aj slovné vysvedčenie.....
takže dá sa to aj takto riešiť.lebo mne osobne číslo, príp. napísané, že veľmi dobré nič nepovie ....takže ja som za sebahodnotenie ktoré je doplnené o hodnotenie učiteľom.......vieš v čom sa má dieťa zlepšiť a čo mu ide výborne...
naša mala tým pádom dve vysvedčenia, ale to mali aj roky predtým.....
inak mikolaj .....radšej to ani nenapíšem... 😝 😀
sassi- ved to, odkiaľ si má učiteľ pamätať všetkých žiakov aký boli za polrok v danom predmete.....
starsi- piatak mal znamky
a mladsi-tretiak mal 1 z matematiky a zo slovenciny, a z ostatnych predmetov 'absolvoval', co som celkom nepochopila 😒
absolvoval, neznámkuje sa to,ale zúčastnil sa......
nasa druhacka dostala len vypis a na nom znamky cislicami
ja som učitelka
takže slovo "absolvoval" neznamená len "zučastnil sa" ale aj že splnil podmienky pre absolvovanie danmeho predmetu - teda nielen "odsedel" ale sa na vyučovaní aj aktívne zučastnoval
problemom hodnotenia "absolvoval" je to, že neexistuje hodnotene "neabsolvoval" teda z daneho predmetu nemože neabsolvovať, teda ani prepadnuť,a le podmienkou postupu do dalšieho ročníka je predmet absolvovať
na ZŠ to až take nie je ... ale po skončení povinnej školskej dochádzky na SŠ to može byť dovod na vylučenie zo školy!
Je to proste velmi zle v zakone formulovane - Konkretny príklad: žiačka mala navštevovať predmet Naboženska vychova, ked je hodnotenie "absolvovala" . lenže ona tolko chýbala, že vymeškala viac ako polovicu hodím NBV, a teda učitelka ju nemohla ohodnotiť. Takže mala na konci škol. roka urobiť komisionálnu skušku, na zaklade ktorej by dostala hodnotenie "absolvovala" a predložiť referát. Na tuto skušku sa nedostavila.
Kedy sa predmet známkoval, dostala by hodnotenie 5-nedostatočný a prepadla by. Ale kedže neabsolvovala skušku a hodnotenie "neabsolvovala" neexistuje - bola vylučena zo školy ....
ella1 - dobry učitel si pamätá
ja by som znamky ani nepotrebovala, viem čo vedia aj bez predpísaných známok
ale potrebuju ich deti a rodičia 😉 aby sa vedeli zorientovať, kde treba pridať, ako dobre vedia a podobne 🙂
sassi-ked je to učitel povedzme AJ a má učiť prvý príp. aj druhý stupen....no neviem, ja by som si všetkých žiakov nepamätala, komu to ako išlo....
Veď práve- aj my ako rodičia sme sa rozhodli, že deti dostanú dvojaké hodnotenie. Mali klasické so známkami- to sme si ani neprevzali, a potom slovné na celú A4🙂
Iba sa mi to zdá strašne nefér voči učiteľom- že sa trápili, kým napísali to slovné a teraz musia písať ešte aj to druhé.
A čo napr. keď deti nedostávajú klasické známky. Ako sa to potom rieši??
Naši učitelia našťastie každú písomku a prácu preratávali na %- tak to ešte vedeli prerátať aj na známku. Stanovili si takú tabuľu- 100-86% -----1
85- 78%---------2
atď. Ale aj tak sa poriadne zpotili.
Je otras, že takúto vec vypustia zo "svojej dielne" 2 týžde pred odovzdávaním vysvedčení. To sa predsa robí odiatku šk. roka 😒
Inak- kamoškin malý je druhák a ten nedostal žiadne vysvedčenie, lebo ich nemali ako ohodnotiť. Oni si v triede zbierali akési poklady
Kamaratkina dcera - prvacka dostala vysvedcenie so slovnym hodnotenim
jasumat- ani naša nedostáva známky, ale %....majú takú tabulku.........takže vieme cca aká je to známka.....
jasumat, to su tie moderne "vymysly"
podla mna znamky su potrebne, nevidím na nich nič zle, pokial vie učitel vysvetliť, čo požaduje na jednotku, dvojku ... proste ake ma kritériá hodnotenia
ja som sa na to pýtala hned na 1. rodičovskom, teda za čo bude jednotka, dvojka, kolko percent maju mať, kolko chyb možu napr. v diktáte urobiť ...
ako sa ma rodič (aj dieťa) vysomáriť zo "zbierania pokladov"? To na taky doplnok, motiváciu to je super ... ale takto kompeltne hodnotiť? No neviem, mne by sa to ani ako rodičovi nepáčilo ... 😒
iank naša angličtinárka nejaké známky predsa len mala, davala ich len tak do zošita za aktivitu, za cvičenia... a ako sa jej teraz zišli ... 😅
nasim znamkuju aj telesnu na 8-gymply
ella, ja mavam aj 6-7 skupín a poznam každeho jedneho po mene aj ako mu to išlo, čo vedeli, kde sedeli, v čom sa zlepšili, atď
a to aj s odstupom 2 rokov, čo som na MD 😀 😀 😀
ale su aj takí, čo učia decko 4 roky a nevedia ako sa volá ☹
sassi aj to je možné..nie som uč. tak neviem, či je možné zapamätať si toľko deciek 😀
my sme mala škola, okolo 400 žiakov
a aj tých čo neučím, tak aspon viem zaradiť, že su "naši" a väčšinou aj do ktorej triedy chodia 😉
ale po MD to bude tvrde, budem sa učiť všetkých odznova 😀
ja si myslim, ze to 'absolvoval' nehovori dokopy nic, ani mne, ani mojmu synovi
je to hlupost, ked doteraz mal znamky a a cely polrok ich tiez zbieral a tesil sa, ze bude mat na vysvedceni jednotky... a nic
mne vobecnevadili znamky, myslim, ze su dost motivacne
ten 1. polrok ako prvacikovia, to beriem, ale neskor...
slovne hodnotenia nemali ziadne (teda neratam to 'absolvoval')
ale je pravdou, ze na poslednom rodicku som nebola, mozno preto ma to tak prekvapilo
Moja dcera je druháčka
a jednotky mala zo SJ,M,Prvouky a AJ
hodnotenie "velmi dobré" z výchov
a "absolvovala" len z Náboženskej vychovy
v ZUŠ-ke mala všade klasicky známky, ale vyjadrene slovom (napr. "výborný")
náš Martin je tretiak
známky mal napísané číslom zo správania,Sj,Aj,matematiky,prírodovedy,vlastivedy
telesná,výtvarná,pracovné=veľmi dobré výsledky
etika=absolvoval
Ella, ak ste mali doteraz na škole slovné hodnotenie a boli ste spokojní, informujte sa o petícii proti zrušeniu klasického slovného hodnotenia. Iniciovala ho jedna súkromná škola. Určite u Vás o tom budú vedieť.
Slovné hodnotenie v tej forme, ako bolo doteraz je humánny, motivačný spôsob hodnotenia. Hoci to mnohí nechcú vidieť, rodič a aj dieťa majú presnejší obraz o výsledkoch ako pri známkach. Navyše učiteľ pripíše aj poznámku o tom, že sa napr. dieťa zlepšilo, príp. na čom má pracovať, aby sa zlepšilo. Alebo výraz, ktorým dieťa pochváli.
Nie je to tak, že by sa nepísali písomky, diktáty... to áno, len dieťa z toho nemá stres, že dostane zase štvorku a mama sa bude hanbiť a bude kričať. Lebo, povedzme si, kto by nerád povedal susedom, či v práci, že jeho dieťa malo "samé"? Aj moje by malo 🙂 , keby ich známkovali, ale nemôžem sa tým pochváliť, lebo ich neznámkujú. Ja sa "pochválim", že moje dieťa chodí rado do školy a rado sa učí. A o to predsa ide. Aby sa naučili učiť sa pre seba a nie kôli známkam a prestíži rodičov. Sledujú si svoje výsledky veľmi dobre, to mi verte a tešia sa každému percentíku navyše. Nie sú porovnávaní so spolužiakmi a demotivačne zaradení medzi trojkárov, či jednotkárov. Porovnáva si dieťa len svoje predchádzajúce výsledky. Porovnáva sa sám so sebou a vidí, či napreduje, alebo musí pridať.
Pri písomných prácach sa hodnotí %-ami a počtom chýb, učiteľ si to značí do svojho akoby klasifikačného záznamu /aj do žiackych knižiek/ a tie záznamy sú archivované. Takže je presne zmapované, ako to s dieťaťom vyzerá. Preto si neviem predstaviť, že učiteľ nemá z čoho ohodnotiť dieťa. Keď sa deti hlásia na osemročné gymnáziá, tieto %-á a hodnotenia sú prehodnotené do známok a píšu sa na prihlášky. Každý aspon trochu vzdelaný rodič si uvedomí, že ak dieťa malo 88%-nú úspešnosť, malo by dvojku. 😉 S tým sú rodičia oboznámení.
Pán minister bol v škole zrejme veľmi dávno a jeho poradcovia sú asi tiež dobre mimo praxe. A tvrdenia typu, že nový spôsob slovného hodnotenia chceli učitelia? Hahaha... keby nechceli slovne hodnotiť, neponúkali by to. Je to veľmi nefér meniť podmienky počas hry a o päť dvanásť doslova.
Je mi ľúto detí, ktoré sú zaradené do štyroch stupňov, teda ešte do menej stupňov ako pri klasickej klasifikácii. ☹ 😖
vipa ... toto všetko čo píšeš je velmi pekné ... ale čo potom, ked sa dieťa dostane na strednu a začnu ho známkovať, nebude mať o to väčší stres?
Navyše, zaleží aj na formulácii, ako to učitel napíše.
Napr. poznám prípad, ked vyborny žiak na vyberovke hodnotený do 4. ročníka slovne prešiel na inu školu, kde sa známkovalo a zrazu mal same trojky-štvorky. Rodičkia v šoku, dieťa tiež ... nedokazali pochopiť, ako to, že vyborny žiak vyberovky ma v klasickom systeme taketo zle vysledky ... ja to celkom chapem
Proste ja slovnemu hodnoteniu "neverím" - niečo učitel prikrášli, niečo si rodič inak vyloží ... a potom su z toho len problemy
a ešte čo píšeš, že aby sa dieť učilo pre seba a nie kvoli známkam ... tak to zaleží od rodiča, ako dieťa vedie ... napr naša mala same jednotky ale darčeky za vysvedčenie nedostala. Starka jej povedala, že by mala niečo dostať aj jej dala 10€ (čo ma aj hneva ) , ale ja som jej dopredu povedala, že najväčšou odmenou pre nu ma byť je pekne vysvedčenie, že sa učí pre seba. urobili sme si pekny den spolu, ale nič materiálne nedostava za známky
za znamky ju na 2. strane ani netrestáme, ked donesie horšiu, tak to samozrejme nenechám len tak, prediskutujeme to, precvičíme čo treba ... za dobru pochválime, to je všetko ... nerobíme z toho "velku vec", hlavne ju vediem k tomu, aby jej samej neboli vysledky jedno. Neučí sa pre mna (aby som sa mala s čím pochváliť ja), ale pre seba 😉
sassi, pekne si napisala, aj ja sa snazim viest deti k tomu, ze sa ucia pre seba, a myslim, ze to chapu, a ucia sa radi a aj vo volnom case maju kruzky- dobrovolne, vela citaju a sami sa snazia rozsirit si svoje obzory 🙂
ale dobre znamky ich tesia, vedia, ze su preto, lebo su sikovny a nieco dokazali, nevidim na znamkovani nic zle
ak dostanu horsiu, je to vyzva, vedia, ze musia v niecom pridat, skor ich to motivuje
a za vysvedcenie sme sli na pizzu a mohli si vybrat knizky, ale neratali s tym, tak ich to potesilo o to viac 😉
u nas su knižky "spotrebny tovar" nestíhame kupovať 😀 😀 😀
ale mame blizko aj knižnicu, tak chodíme aj tam
a kružky si vybavila sama ... každy den okrem stredy ma niečo ... ozaj, mate kružky uvedene aj na vysvedční?
My sme na gymnáziu uvádzali, v akom kružku pracovali (z tých, čo fungovali v rámci školy)
ano, skolske mame, lenze okrem toho maju aj klavir, aikido, a tie su mimo skoly
my ani školsky nemáme na vysvedčení 😒
cez školu ma počítače
okrem toho mažoretky, spev, zborovy spev a gitaru
dobreee 🙂
nasi chodia obaja v skole na stolny tenis (ale ten som povolila iba preto, lebo je v piatok)
a mladsi este pocitacovy, ale od polroka bude chodit radsej na vytvarny, lebo na pocitacovom sa mu nepacilo, ze sa tam 'az tak vela' nenaucil 😀 - a mna to tesi, lebo zo skoly behal na klavir a odtial naspat na pocitace
ale co narobim, pokial ich to bavi a nema vplyv na znamky v skole (tada negativny), tak nech chodia... nudu nepoznaju, skor vzdychaju, ze nestihaju citat 😀 😀 😀
no ja ked ju chcem postrašiť, ked neposucha tak jej poviem, že zakážem kružky 😀
Len na gitaru nestíha hrať, ale doniesla zo ZUŠky same jednotky, tak neviem ...
aj som jej povedala, že tie jednotky za gitaru asi nie su uplne zaslužene
aj prikývla
ale ked som povedala, že tu gitaru teda zrušíme, tak nasledovale velke "niééééé"
a na speve je miláčik pana učitela, mala za sebou 2 koncerty, teraz ide na 2 suťaže, aj solovu aj so zborom
som rada, že sa tak oťuká, ked stale vystupuje
lebo ja som vždy bola tremistka, prešlo ma to hadam až v dospelosti 😒
vidim, ze sme na tom podobne...
ak vidim, ze zacinaju v skole lajdacit, pripomenie im, ze padnu kruzky, a oni si to hned rozmyslia
je zaujimave aj to, ze obaja maju vztah k roznym veciam, ale jednemu aj druhemu nada, ze by prisiel o nieco, comu sa venuje ten druhy, a tak sa dotahuju vzajomne 🙂
jasumat, moja decra je druháčka a dostala známky
ale napr. nam týžden perd vysvedčním oznamili, že sa bude znamkovať aj anglický jazyk, z ktoreho nemali mať povodne známku (mal sa povodne znamkovať až od 3. ročníka)
akože nam nevadí, mala jednotku 🙂
skor pre učitelov je to na nervy, kde maju zrazu zobrať znamky na klasifikáciu 😕