Mám prváka, opakujete si počas prázdnin písmená, čísla atď ?
Keď som mala prváčky, počas prázdnin len tak vlažne, posledné dva týždne prázdnin aktívne, každý deň 3-4 vety som dala napísať, a diktovala som samostatné písmená. Lebo obe zabudli, ako napísať napr f, g, k, h, ch, dz... Aj par príkladov. Ale netrápila som ich veľmi. Len sme už každý deň prešli abecedu skor formou hry.
Nie. Netrápila. Keď dcéra chcela akurát si písala na tabuľu vonku písmená a občas príklady. Ale len keď chcela. Ju škola bavila
Áno, žiaľ musíme. Číta skoro každý deň, písali sme aj odpisovali text. Nie každému dieťaťu to ide rovnako.
Dcera ide do druhej, v juli len citala knizky, ktore chcela. Ale od augusta mame kazdy den cca 20 minut, kedy pise, pocita, cita. Tych 20 minut nezabije nikoho a ma aj cas oddychovat.
od septembra budem mat doma dvoch druhakov a od augusta kazdy den (okrem vikendu) opakujeme mame take pracovne zosity z tesca a kazdy den dve strany
Nechcela som, ale po mesiaci išiel náhodne niečo napísať a zistili sme, že zabudol, ako sa píšu niektoré písmenká. Takže od začiatku augusta sme zaviedli, že takmer každý deň (keď sme skoro celý deň preč, tak to, samozrejme, nesilím) si z obľúbenej knižky vyberie jednu-dve vety a tie prepíše. S najstarším synom som nemala pred pár rokmi problém, asi dva týždne pred koncom prázdnin skúsil niečo napísať a zostili sme, že počas prázdnin nič nezabudol. Takže si myslím, že to závisí od dieťaťa, niekto potrebuje priebežne opakovať a precvičovať a niekto nie.
Napíšem z pohľadu učiteľky prvákov. Na jednej strane som veľmi za, aby si deti prázdniny užili. Potrebujú vypnúť, neriešiť povinnosti, nemyslieť na školu, užívať si detstvo. Takže vždy vravím rodičom, dajte si celý júl pauzu. Ale! Sama vidím aký je ten návrat v septembri ťažký. U druhakov to je najviac citeľné. Proste nemajú učivo zautomatizovane tak, ako starší žiaci. Písmená poznajú ešte len 8 mesiacov, čítajú a píšu krátko na to, aby sme od nich chceli, aby si to všetko pamätali. Takže za mňa áno. V auguste už treba chytiť do ruky knižku, ktorá dieťa baví a čítať. Rovnako vždy hovorím rodičom, aby napísali 3 - 4 vety, či už diktát, alebo prepis a opis textu. Kľudne to môže byt niečo ako denník - napíšte, čo ste v ten deň zažili. Matematiku stačí opakovať zazitkovou formou, nemusíte príklady písať. Prepočítajte veci okolo vás, porovnajte čoho je viac a menej. Dieťa nemusí ani vedieť, že sa "učí".
Prajem príjemný návrat do školských lavíc. A ešte užívajte prázdniny!
Už áno, prepisuje texty, nejaký ten diktát? Plus trosku matematiky ale ta mu ide sama. Čítať netreba lebo to mu ide tiež krásne a číta všetko či vidí.
Vždy sa dohodneme koľko toho bude a urobi to, samozrejme to nepreháňam.
Ano, cele prazdniny cita knihy. Aktualne cita od zaciatku prazdnin piatu knihu, aj teraz prave cita v posteli. Mame aj pracovne zosity z matiky, tak obcas pocita a pisali sme aj par diktatov. Okrem toho im este triedna ucitelka vytvorila take cvicenia formou hry, tak robime aj toto. V septembri maju vsetko, co robili, priniest do skoly a budu dostavat odmeny, tak to ho motivuje 🙂
Áno. Každý deň minimálne 15 minút čítania, 10 minút matematiky a 10 minút písania. Máme kopec pracovných zošitov so zábavnými úlohami, teda občas chce aj viac. A pokiaľ ide o čítanie, je to činnosť kľúčová pre celé ďalšie štúdium, preto tomu prikladáme veľkú dôležitosť - nečíta čítanku, ale knihy, ktoré si sám vyberie.
Bohate staci ak kazdy den precita jednu stranu v knihe. Ked mal prazdniny po prvej triede pisal dennik. Pani ucitelka im dala predtlacene a mali ospovedat na otazku "Co si robil vcera?" Jedna veta za kazdy den. Niekedy rozvita, inokedy hola ale najlepsia bola "Nic" a to bol den, ked sme boli na celodenny vylet a my celi vyteseni kolko sme toho videli, zazili 😀
Zacali sme nedano, ale nie kazdy den. Davam mu odpisat cca 2 vety, precitat text z citanky. Matiku skusame hocikedy, aj na turistike 😃
My si piseme dennik, kazdy den 3-4 vety. Je to nenasilne, nemusim ho nutit a pise, cize nevypadne z toho. 🤷♀️
Idem mat tretiaka a raz do tyzdna mu dam na compe test slovina, matika a sem tam anglina. Bohate staci, viac nebudem kazit leto jemu ani sebe
Neopakovali sme, ale potom som zistila, že zabudli pisať niektoré písmenká, hlavne veľké. Vôbec nevadilo, prvé dni si spomenuli. Zdá sa, že je to asi bežné.
Píše si prázdninový denník, číta knihy a aj pocitame príklady. Na začiatku sme sa dohodli, že ta pol hodinka nám neublíži.
Keď je unavená tak neriešim iba prečíta.
Ja si ani nechcem predstaviť ako by to vyzeralo po dvoch mesiacoch nič nerobenia.
4 rocniky som veeeelmi zlahka s dietatom cez prazdniny opakovala.
Aj u nás sa najviac "opakovalo učivo" pred druhým ročníkom, aj to sme išli štýlom, že syn spisoval nákupný zoznam, predčítaval mi recepty z kuchárskej knihy, či rátal, koľko nanukov máme v mrazáku a koľko musíme dokúpiť pre všetkých, ktorí prídu na grilovačku...
Ďalšie prázdniny už len číta knihy podľa vlastného výberu, sem tam, keď narazíme na nejakú zaujímavú vetu, mu dám spraviť vetný rozbor. S matematikou nemá problém, angličtinu prevetrá počas rodinných návštev s anglicky hovoriacimi členmi rodiny.
Moji budu teraz druhaci, v juli sme mali pauzu, teraz prisli v nedelu domov z prazdnin. Nachystala som im pracovne listy na zopakovanie - doplnovacky, prepis, priklady, citaju rozpravku z knihy. Ak si odmyslim frflanie okolo toho, tak nam to zaberie polhodinku denne. U nas je zial opakovanie nevyhnutne - jeden z dvojiciek ma oslabene sluchove vnimanie a poruchu pozornosti, takze opakovat musime.
Moja ide do 4. ročníka, opakovala si násobilku a každý deň číta knihu
Nie,prázdniny sú na zábavu,oddych,zážitky a vypnutie.