ahojte. Chcela som sa opýtať,ako mám postupovať v prípade,že syn piatak ma odporúčanie z CPPPaP a v škole to neakceptuju.
Má problém s pozornosťou a sústredením. Do stvrtej triedy mal same 1 a jednu 2 zo SJ,teraz v piatom rocniku na pol roka styri 2 a same 1.
Odporúčanie ma od tohto ročniíka na základe aj odporúčania učitelky v štvrtom ročníku,nakoľko mi povedala,že druhý stupeň je horší,rýchle tempo a neberú ohľad,že dieťa nestíha. Je aj predčasne narodený. So synom sa učím od začiatku,venujem sa mu a známky ma doslova "vydrete". Problém je ten,že sa nevie vyjadriť písomne dostatočne,má problém porozumiet zadaniu. Ústne sa vie vyjadriť lepšie,preto má aj v odporúčaní ,ze ma mať vysvetlené zadanie,má byť preskušavaný ústne,učivo chápe,rozumie tomu,ale ak nepochopi správne zadanie,nevie sa pohnúť ďalej. Bola som aj za uciteľkou,lebo písali zo SJ pisomku,kde bolo 8 cvičení,všetky vedel,okrem cvicenia 4-nepochopil spravne zadanie a tym padom sa nemohol pohnuť ďalej a na toto cvičenie nadväzovalo aj cv.5,6. Nakoľko tieto 3 cv.nemal,dostal 3.Bol aj za uc.pri pisomke,poslala ho sadnut,ze si ma poradit sam. Sama mi povedala,ze je na hodinách aktívny,že pracuje,hlási sa a vie,že to chápe. Prisľubila preskúšanie,no do dnešneho dňa nič.
Syn nie je problémový žiak.
Ako mám postupovať ďalej?
Nechcem,aby bol demotivovaný,že aj keď sa učí,dostane zlú známku.
Ďakujem
@lucildo ahoj, veľmi záleží aj na konkrétnych učiteľoch a na druhom stupni je ich dosť, my sme tento rok riešili to isté, syn má obojstrannú poruchu sluchu, je ôsmak a je integrovaný v bežnej ZŠ, nikdy sme o nič nežiadali, nemal žiadne úľavy, až kým tak isto neprešiel na druhý stupeň a k tomu ešte rúška, boli sme v CŠPP, tam nám veľmi pomohli, ale v škole na to niektorí učitelia na to kašlú, napr. matematikárka, že to je bežná ZŠ a ona je zasadová a .......samé výhovorky, zašlo to až tak ďaleko, že syn začal mávať panické stavy ráno pred školou a tiky, neskutočne som sa trápila a syn tiež a ešte stále bojujeme, lebo už to prerástlo až do psychických problémov a pritom je to dobrý a milý žiak, rozumný mladý človiečik, obľúbený v kolektive, dobre sa učí, triedna ho má veľmi rada a veľmi ho chváli a ona nám pomáha veľmi, stále ak je nejaký problém s ňou komunikujem, nie som človek, ktorý sa sťažuje a ani som nikdy nič nežiadala a strašne ma mrzí, že sa také veci dejú, sama som učiteľka v MŠ a mrzí ma prístup učiteľov ( česť výnimkám ), lebo tým veľmi škodia deťom a pritom sa stále bojuje za to aby sa "iné " deti vzdelávali na bežných školách, skúste sa rozprávať s triednou, riaditeľom a aj častejšie, ak treba a nenechajte, aby sa syn trápil u nás volali riaditeľovi aj z centra a porozprávali sa s ním, skús poprosiť aj ich, či by nemohli zasiahnuť, držím palce , aby sa to vyriešilo ❤️
@lucildo inak aj mužov syn nechápe zadaniam úlohy až po vysvetlení to spraví...alebo tie ulohy čo nevie jednoducho nespraví...alebo spraví ale zle...nevedela som, že je to nejaká diagnóza....podľa mňa sa niektoré deti naučia / pochopia rýchlo a niektoré potrebujú dovysvetlenie...
@lucildo ahoj,máme to isté s predčasne narodeným,tiež papier z cppp,ťažšie sa sústredí,nevie dlhodobo udržať pozornosť,na všetky úlohy potrebuje oveľa viac času. Najväčší problém sú jazyky, tam teraz napr.na diktátor on len doplnoval i/y, nepísal celé vety ako ostatní. Na pisomkach môže používať pomôcky typu tabuľky napr.s rozdelením pádov,vzorov, rodov a pod. Len s tým musí vedieť robiť,čo si má kde nalistovat.Lenze to práve veľmi nevie,lebo tým stratí veľa času. Na jazykoch sedí vedľa neho asistentka, dovysvetluvava učivo ak treba. Na pisomkach pomáhať nesmie. Je šiestak a je to čím ďalej ťažšie.
bojovala som s tym cely druhy stupen na zs...syn je dyskalkulik, dysgrafik....v 8. rocniku mu dokonca ucitelka dala 5 z matiky na polroka...no des...ziadne ulavy, dovysvetlenie, ziadny specialny pedagog....
@zzkmetova prisla v oktobri,triedna mi povedala,vsetci vyucujuci su oboznameni. Riesila som to aj so zastupkynou,pozname sa a aj so školskym psychologom. zastupkyna ho pozna,ucila go v 4.rocniku SJ a Vlastivedu.Ona bola velmi ustretova uz vtedy. S nou som vtedy komunikovala ohladom CPPPaP.
Zaskocila mna.skolska psychologicka,ze ci o tom papieri vyuc.vedia,hovorim triedna pove,ze ano. Potom zacala ze skola ma dobre meno v okoli🤦♀️ toto nechapem na co hovori. Dobre meno v akom zmysle? Ano sme ZŠ na dedine,kam davaju deti aj z okolitych skol,ale to neznamena,ze je skola vo vsetkom super. Este mi zacala , ze ucitel ma okrem neho dalsich 20 v triede. Hovorim a ti maju mat tiez indiv.pristup,tiez maju odporucania? Dojala ma,ze skolsky system je zastaraly🤦♀️ ze pani uc.ma vela rokov oducenych. Hovorim,tak preco ho nenavedie,ked vie,ze to potrebuje? Ze lebo je ucenia vela a ucitelia ponahlaju.....lebo velmi malo skusaju ustne,len pisomky z celych celkov. povedzte mi,je toto normalne?
Ale v zapati mi povedala,ze tam bola na hodine,vysvetlovala temu "šikana" . ze je velmi uprimny,mily,dobry,slusny. Ze nie ako ine deti,ktore su zakerne a spekuluju. Ze on bol vzdy taky a nech mu to ostane.
@lucildo ahoj, som špeciálny pedagóg, ak chces,pošli mi správu c CPPPaP ,pozriem to a poradím.Bez toho ale ti neporadim,ani čo máš povedať v škole. Musia sa držať v škole odporúčaní!!! Ja by som navrhla písať písomky z asistentom učiteľa nejakym.Ale teda neviem, čo je v odporúčaniach a ani aká dg je to.
@rovni on praveze nepotrebuje tabulky,on ucivo krasne chape. Vie kedy a preco sa pise i,y. Vie krasne urcovat rod,cislo,pad,vzor pri Pods.menach. vie to odovodnit,preco je to tak.
Len nie vzdy pochopi zadanie,co po nom uc.chce pri pisomke. To je jeho problem🥺a preto schyta 3 ,nakolko nie preto ze to nevie ale nechape zadanie🥺
@carmenuska ďakujem poslem do spravy🙏🏻
@lucildo zo synom sme navštevovali špeciálnopedagogicke centrum od druhej triedy, tiež má poruchu pozornosti a veľa ďalších diagnóz a jeho triedna neakceptovala odporúčania z tohto centra, žiadne úľavy, každý deň poznámka že nedáva pozor, päťky z diktátov, na pol roka štvorka čo u druhaka málokedy býva, venovali sme sa mu, prišiel zo školy a koľkokrát sme sa učili až do ôsmej, úplne sa mu škola znechutila, nechcrl mi tam chodiť...požiadala som o preloženie do druhej školy...tam úplne super prístup, nebol jediný s týmito poruchami a vedeli ako s takými deťmi pracovať, najhoršia známka pre neho bola dvojka, keď mu niečo nešlo písomne,vyskúšali ho ústne, lenže tá predošlá škola už u neho zanechala taký odpor, takú zlú skúsenosť že aj keď sa veľmi snažil nikdy to nebolo dosť, tak sa prestaval snažiť.
Jednoznacne by mal mat syn vytvoreny individualny plan na zaklade odporucania specialneho pedagoga. Moja sestra ma takto v triede viacerych ziakov. Jeden ma lahku dysgrafiu, nepise diktaty, dalsi horsie chape, ma asistenta. Na tvojom mieste by som isla aj za riaditelom aby to svojim ucitelom vysvetlil. Resp nema skola skolskeho psychologa ci specialneho pedagoga?
@lucildo ahoj,mali sme podobný problém...syn šikovný,múdry,len vo svojom svete,nevnímal,bol pomalší ..keď bol druhak,dostal na konci roka sólovú 2 z matematiky,pričom mal len samé jednotky za celý rok..odôvodnenie učiteľky? Lebo je pomaly a nestíha aj keď vie..
Objednali sme sa do pedagogickej poradne,kde bol záver,že má poruchu pozornosti,je nadpriemerne inteligentný..je to porucha,ktorá sa vekom nevytraca,ale pretrváva...dostal odporúčania,s posudkom sme šli do školy..na 1 stupni rešpektovali odporúčania,aj keď my sme úľavy synovi nikdy nedávali..dostával viac času na písomky napr.
Na druhom stupni nám povedali,že musí byť integrovany,ak chceme úľavy..tak sme začali ísť presne podľa odporúčaní psychologický,sedeli sme pri ňom,keď sa učil a pod.teraz je 8 mak a má od 6 triedy 1 sólovú dvojku zo slovenčiny...je šikovný,múdry,porucha pozornosti pretrváva,i keď nie v takej podobe,ako predtým....je to stokrát lepšie..ale...stále má svoj svet..nevníma,keď na neho kričím napr z kuchyne...musím za ním prísť a povedať mu,čo od neho chcem,aby ma vnímal..
Nám napr psychologická aj povedala,že sa máme zmieriť s tým,že sa s ním "budeme učiť aj na vysokej", resp pri ňom sedieť,aby nerobil blbosti...inak má fantastickú pamäť..stačí mu počúvať,prečítať si a vie...
odporucania su preto odporucsnia, lebo sa nemusia dodrziavat. je svvp, ci ma len odporucania. otazka je co ma za diagnozu na ktoru sa ma brat v skole ohlad. a ak ma problem s pochopenim a tvorbou odpovedi mate absolvovane logopeficke vysetrenie? nic blizsie si nenapisala tazko sa odborne radi
@nelca84 vieš čo? Ja autorku chápem...tu nejde o 2,ale o princíp .keď vieš,že tvoje dieťa všetkému chápe,dobre sa učí,len..nestíha,lebo má poruchu..mrzí ťa ťa 2,lebo vieš,že má na 1..
Aj nám učiteľka odôvodnila 2 na vysvedčení,že je mimoriadne inteligentný,všetko vie,nikdy nemal inú známku ako 1 v žiackej, na 5 tackom monitore bol prvý zo školy, ale ona musí niekde odzrkadliť to,že nestíha..ako prepáč..
@nelca84 ano, to máš pravdu...presne pre toto sme ani my synovi úľavy nedávali, keď napr bolo, že stačí ústne, my sme robili písomne...lebo som sa bála toho, že si na to zvykne..len je to náročné pre rodičov..ale dá sa to zvládať..ja mám pevnú pracovnú dobu, od 7 do pol 4, o 4 som doma a preskúšam, pomôžem..veľa krát to bolo náročné, manžel robí na smeny, keď nebol doma, ale nesťažujem sa..myslím, že sa môj veľmi polepšil, pochopil, ako sa treba učiť, že najprv úlohy a učenie, potom zábava, učenie sa z hodiny na hodinu, neodkladanie povinností...do veľa vecí ho ešte musíme tlačiť, napr. povinné čítanie, kniha prečítaná za 3 dni, ale projekt..nechce sa mi, mám čas ešte 3 mesiace..nie, urobíš to hneď, nech máš pokoj...pobrble, ale potom uzná, že ako super, že už to je hotové, že bol prvý, čo to odovzdal...
o rok ide na strednú, ja verím, že to dá na výbornú, lebo je šikovný
@martul tu su odporucania. Ano on je sikovny,lebo sa uci,poctivo. Preto zamrzi 3,ked vies ze bol vyborne pripraveny a je ta znamka preto,ze ma problem so zadanim ,ktore mu staci jednoducho vysvetlit. Tiez pracujem v skole,pytala som sa na nazor nasej vychovnej poradkyne v praci,povedala krásne na mieru zostavene odporucanie ako pracovat s chlapcom. Ked si to ucitel precita,nemoze mat ziadny problem. Len treba chciet s tymi detmi pracovat a nie sa vyhovarat na zastaraly system.
@lucildo ked som si to precitala tuto jednu stranu zo spravy odporucam navstivit neurologa/psychiatra a ziadat o vysetrenie na add/adhdd ak to budete mat potvrdene, zaniest do cpppap kde vam "odporucania" mozu zmenit na "prikazy" formou individualnej integracie, vtedy to budu viac akceptovat, evidentne nema ziadnu diagnozu co sa tyka poruch ucenia. apropo pisu ze ma "dobre" mentalne predpoklady na ucenie, takze dieta zbytocne nestresuj znamkami, preto aj 3ka je "dobra" znamka.
@lucildo možno naozaj len netreba tým známkam prikladať takú váhu dostane 3 ,no a ? Veď známky nie sú všetko ..neučí sa pre známky,alenore vedomosti ...Neviem prečo často aj rodičia sami vyvíjajú na deti tlak kvôli známkam .Nevravím ,že machnut rukou a tváriť sa,že dostávať zlé známky je OK..ale ani to nejak neprezivat ,že prečo učiteľka to a prečo ono...Na asistenta nemá nárok ? Neviem,čo musí spĺňať teda,aby na asistenta nárok mal.Dcera má v triede dvoch spolužiakov ,ktorí majú asistenta ,syn má spolužiaka s Downovým syndrómom s asistentkou ..na bežnej škole a čo viem,nikto nemá nejaké veľké problémy. Dcéra bola minulý rok posledné tri mesiace integrovaná ,s odporúčaním CPPPaP, v škole to plne akceptovali .Od septembra sommziadala o zrušenie integrácie .Integrovaná bola zo zdravotných dôvodov ( má hydrocefalus a po operačnom zákroku bola 10 dní v kome .Dosť dlho sa dávala dokopy .Nebola ok ešte ani po príchode z nemocnice ,kde bola dva mesiace ).Postupne sa zdravotný stav upravoval .Teraz je na Tom relatívne dobre.Je stále na liekoch na podporu kognitívnych schopnosti.Je bystrá,inteligentná ,šikovná ...tiež sa stane,že dostane 3 ,ale nejako extra ti neriešime .Sú to len známky a ani onanz toho nemá potom stres .Snaží sa ,za každú 1, 2 ju pochvalime ale ani horšiu známku nejak neprezivame a neanalyzujeme .Ale možno by vedeli z CPPPaP zájsť na školu a porozprávať s riaditeľom /riaditeľkou školy .Nemyslím,že škola si môžeblen tak robiť ,čo sa jej zachce ,ak je odporúčanie z centra ...Držím palce
@lucildo zalezi kedy prisla sprava z vysetrenia a ci bola akceptovana pedagogickou radou