Násobilka pre tretí ročník - technika učenia

12. mar 2021

Ahojte, máte doma tretiaka alebo ste si prešli naukou nasobilku? Potrebovala by som poradiť akou technikou sa z domu naučíme nasobilku.. dcérke doteraz matematika išla ale ako prišlo vyučovanie z domu nejako sa jej prestalo dariť..snažíme sa už pár mesiacov, ale veľmi bojujeme, jeden deň mám pocit že uz to vie a na druhý den nevypocita správne ani jeden príklad..učíme sa naspamäť od jednotky až po desať ale tie vyššie čísla sú problém..neviem či na to nemajú pani učiteľky nejakú špeciálnu techniku 😁 nechcem jej matematiku znechutiť ale vidím že tiež je dcérka zúfalá a viem že toto je dôležite pre ďalšie ročníky

pribinak
12. mar 2021

Syn sa neučil naspamät. Ich to ucitelka učila pripočítavaním
Jednoducho že 5x6, 5x pripočítal 6stku. A ono sa mu zautomatizovalo.

vikusjk
12. mar 2021

Ahoj, aj moja je tretiacka. Nasobky do 5 sa naucila hravo, tie od sest vyssie su uz trosku tiez problematickejsie, ale ide jej to, len pomalsie. Neuci sa ich spamati, co by podla mna mohla, ale ona si pripocitava vzdy to cislo v hlave tak, aby teda dostala nasledujuci nasobok a nasobky si rata na prstoch, t.j. ukaze si jeden palec a povie nahlas sest. Druhy palec, povie dvanast atd. A potom ak ma priklad 30/6 tak rata nasobky siestich, kym nema 30 a teda na ruke ukazuje pat prstov, tak vie, ze je to pat.
Podla mna by bolo najlepsie, keby sa ich nauci proste ako basnicku, tie nasobky, ze z hlavy bude hned vediet, ale ona je typ, ze si to musi takto poskladat a vtedy to vie, aj ked jej to trva trosku dlhsie. Ale ma same jednotky, cize asi to nebude az take zle. A opakovat, opakovat, opakovat. Aspon toto funguje u nas.

janka2501
12. mar 2021

u mojej to ide tak, ze stale opakujeme, teraz beru nasobky cisla 8, a hned jej davam aj delenie cisla 8, vkuse dokola opakovanie,

katkamatka7
12. mar 2021

Jabĺčka v radoch, stĺpcoch. Piškóty, lentilky, kocky, ...ktoré vidí. Pomôže si prstami, že pripočíta.

petka_3
12. mar 2021