Dobrý deň, vie mi niekto vysvetliť ako funguje princíp matematického mlynčeka? Je to úloha pre šiestakov. Príklady 12, 16,17.
Ďakujem
M.
tie mlynceky uz chapem ale ulohu 16 a 17 ani nie.
Toto vazne robia v 6.triede? Véd to robi moja druhacka (len s celymi cislami)
@kika13 k 16 ja by som spocitala tie cisla a do toho ďalšieho stĺpca dole dopisala 9,2 potom zase pokračovala odcitanim 1,85 a zase vysledok dole do ďalšieho stĺpca. K 17 tke ako mas znamienka tam doplnila cislo, ktore zistis, napr. to prve doplnenie je 8,83.
@lusyyy36 mozno take nezvykli robit. Akoze uprimne , nad niektorými zadaniami sa musim hllllboko zamysliet, co tym chce autor povedat. Minule sme pred jednym zadaním sedeli 3 dospeli s vysokou skolou. Zadanie bolo pre tretiaka. Tiez nejaky typ tabulky to bol a zadanie znelo vypocitaj 🤣🤣🤣. Akoze je pravda, ze nemam zmysel pre matiku ale ked sa niekto pyta, tak asi potrebuje pomoct a nie zosmiešňovať.
@betulinka1 ďakujem pomohli ste
Niekde predtym v ucebnici by malo byt vysvetlene slovo "mlyncek".