Mám tretiačku na základnej škole,chodia necelé 2mesiace do školy a už píšu písomku z násobilky,delivky,dokonca im pani učteľka kázala založiť čitateľský denník,robíme projekty,píšeme príbehy,proste náročnosť nemá hranice.A to majú každý týždeň jeden deň nejaký športový,deň zemiakov,a my potom doma všetko musíme dobiehať.Rada si prečítam aj vaše názory,ako sú na tom vaši tretiaci.
@renab tak to sa máte,my sa denne učíme aj 2-3hodiny,je to na nervy,s prírodovedy a vlastivedy píšu testy,5minútovky z matiky.Ja tiež nechápem prečo preskočili sčitovanie a odčitovanie 3ciferných čísiel a skočili na násobilku a delivku.Key som nebola na materskej,tak y som ozaj nemala čas sa jej toľko venovať.
@kucminka aj naši píšu písomky, ale prírodovedu a vlastivedu doma ani nemá a keď donesie písomku, má ju na 100%. proste to nejako stíhajú v škole. domáca príprava na prírodovedu spočíva v nacvičení jedného pokusu z témy, ktorú mu určí učiteľka (napr. naposledy to bol pokus s vodou), ale o to požiadal učiteľku sám. ostatné deti to nerobia. a čo je obsahom učiva prírodovedy a vlastivedy sa dozvedám len z tých písomiek.
a aké knihy majú ako "povinné" čítanie?
@renab no oni majú normálne knihy na prírodovedu aj vlastivedu a keď preberú učivo,tak píšu testy.Z čítania teraz písali čo je literárna postava,literárne dielo,hlavná postava,čo je verš,poézia,proza,proste ona skončí tertiu triedu anemusí ísť ani ďalej,čo bude vedieť všetko.Povinné čítanie,ani neviem ako sa volá tá moderná knižka,len im určila z toho 3rozprávky a z toho má napísať čitateľský.Ona vie tiež obsah,len to musíme skrátiť aby to nebolo dlhé a aby to malo aj hlavu aj pätu,tak sa bavíme.
@kucminka takže v tretej triede "drvíte" poučky 😒 . no super. u nás bol tiež taký test, ale asi opačne ako u vás. u nás sa do textu dopĺňali len tie slová: literárna postava, dielo, hlavná postava, autor. (napr. ten, kto napíše knihu je.jej....., do knihy nakreslí obrázky......)
Z vlastivedy a prírodovedy majú aj naši knihy aj pracovné zošity, len si ich nechávajú v škole. Doma ich ešte nemal. Teda mal, keď ich dostali na konci druhého ročníka.
@renab no doslova sa drvíme,oni žiadne pokusy nerobia,je to ozaj sila,aké rozdiely sú na školách.Oni píšu aj do zošitov a potom sa to doma učíme,ale kázala im učiť sa aj z učebnice.Oni museli zasa naopak napísať čo je lit.postava,dielo a pod.Majú toho strašne veľa,dcéra sa potom jeduje,že sedíme len pri knihách,ale inak sa to nedá stihnúť.Teraz sa majú učiť básničku,písať domáce diktáty-3za týždeň.a popri tom všetko učenie na druhý deň. ☹
@kucminka ja učím teraz tretiakov 😉
a práve sme začali preberať 3-ciferné čísla. ich zápis, rozkladanie na stovky, desiatky,jednotky a naopak-skladanie čísla podľa počtu stoviek, desiatok,jednotiek.
neviem, ono dnes je to dosť variabilné, neviem, ako má zostavené plány vaša učiteľka.
ja idem klasicky podľa toho,ako učebnica a prac. zošit.
a k tomu čitateľskému:
ja som od októbra zaviedla, že deti si majú prečítať ľubovoľnú knižku a napísať o nej pár viet+obrázok. niektorí to už priniesli na papieri, iní si zaviedli "čitateľský". v tomto-akú formu si zvolia na prezentáciu práce im nechávam voľnú ruku,taktiež na výber knihy. nech číta každý to, čo ho baví,niekto tenšiu, niekto hrubšiu-podľa schopností 😉 pristupujem k tomu individuálne. a na mesiac-jedna kniha. deti ich aj nosia a dávame ich kolovať po laviciach, aby sa všetci zoznámili s tým, o čom počúvajú.
niektorým pomáhajú rodičia, iní si pár viet napíšu sami. samozrejme-všetci dostanú jednotku 😉 motivačnú. za snahu 😉
@kucminka diktáty doma nepíšeme, keďže syn s tým nemá problém. keď ho mať bude, potom budem písať diktát. nemám rada takú prevenciu: že písať doma povinne diktáty, aby sa to deti naučili. tie, ktorým to treba, nech píšu. nemám proti tomu. však každý rodič vie, kde má jeho dieťa medzery a to sa s ním snaží doučiť. tak prečo by mi mala učiteľka nariaďovať písať 3x týždenne diktát. zdá sa mi to choré. to by mohli nariadiť aj denne 5-minútovku z matiky......a vlastne takto každý predmet. keď vidím, že mu nejde čítanie anglického textu, tak s ním budem radšej čítať, ako venovať čas diktátom.
@macamac som rada,že sa ozvala priamo pani učiteľka 🙂 lebo už sme aj s kamarátkou na nervy z toho.Myslím,že pre deti je násobilka a delivka niečo nové a už píšu písomky z toho,a to pani učiteľka týžden chýbala,tak týždeň ani prstom nepohli a my sa to snimi učíme doma.Na ten čitateľský,ako máte vy,to je super,takto by som si to predstavovala,nie prečítať 3 rozprávky a z každej spraviť zápis do čitateľského denníka.Ak sa smiem spýtať,akou formou sa vy učíte prírodovedu a vlastivedu?Ja by som prijala skôr hravou formou ako písala malička hore,pokusy atď.
@renab učiteľka nám na rodičku navrhla,buď si deti budú písať každý deň do denníčka,alebo domáce diktáty 3 krát do týždňa.Keď nenapíšeme dostane čierny bod a za 3má poznámku do žiackej. ☹ tak si vyber.Ja by som sa radšej tiež venovala tomu viacej čo jej nejde,ale takto sa to nedá,lebo ozaj nestíhame všetko.
@kucminka ja som kvôli takémuto prístupu syna preložila už v prvom ročníku do vedľajšej triedy. a myslím, že som urobila dobre. predtým sa v škole stále nudil, lebo učiteľka dávala len striktné príkazy a zákazy, striktné úlohy. nič viac. teraz je to viac praktickejšie a učiteľka vyzdvihuje snahu detí, ktoré si k učivu niečo pripravia. aj dnes mal syn pokus na prírodovedu a tú majú druhú hodinu. ale keď doniesol pomôcky, tak deti nevydržali a chceli robiť pokus hneď na prvej. bol to slovenský jazyk a učiteľka s tým nemala žiadny problém. hneď to zapracovala do slovenčiny a bolo.
čierne body?????? to ešte existuje ?????? 😒
@kucminka no-napr. prírodoveda je hlavne o nejakej činnosti. ja využívam na hodine prezentácie, interaktívnu tabuľu a potom napr. pri tých šiškách sme vyberali semienka a lôžka a lepili sme si ich do pripraveného prac. listu, ktorý som im dala. lebo my nemáme prac.zošity-ja pre nich pripravujem prac. listy, kde lepíme a zapisujeme si výsledky "bádania" 😉 tiež pri krytosemenných mali deti jablká, hrušky, slivky, pomaranče, citróny-som im to prekrajovala a vyberali sme semienka-niektorí si ich aj sadili. a tak. proste-je to tam o nejakej práci-činnosti.
vlastiveda-podobne. prezentácie, prac. listy. napr. určovanie svetových strán-boli sme na obed na školskom pozemku a podľa tieňa sme sa učili určovať svetové strany.tak isto buzolu-kompas deti reálne držali v rukách. čo sa dá vyučujem zážitkovo. samozrejme-nie učivo Ako vyzerajú veci pri pohľade zhora 😀 😉 no do lietadla si s nimi netrúfam 😉 ale zase-boli sme na hrade a odtiaľ sme sledovali obec zhora tiež 😉
ja mam tretiakov dvoch 🙂 a na naša triedna je podobna ako uvádza macamac....začali trojciferne, zo SJ sa naucili abecedu a teraz zacali vybrane slova po B, prirodoveda o stromoch, vlastiveda svetove strany, skoro vsetko si urobia v skole, triedna nechce aby si pracovne zosity nosili domov, potrpi si aby sa naucili samostatnosti, takze kto kolko stihne si urobit, ale len v skole, doma tak jedna domaca uloha, a fakt vela vela motivacnych aj zasluženych jednotiek 🙂 som velmi spokojna s jej pristupom aj s ich vedomostami
@renab no toto poznám. tiež si deti doniesli modlivky do školy-a od rána bolo veselo 😀 tak jasné,že už na slovenčine sme sa popozerali 😀 a cez prestávku jej boli na šk. dvore chytať potravu-koníkov a pavúkov 😝 ble, ja hmyz nemusím,ale čo-no nech majú radosť. a už aj mäsožravú rastlinku priniesli 😀 veselo mi je 🙂
a inak-ja som povedala,že ak pôjdu s rodičmi hoc kam na výlet,vychádzku a napíšu o tom,prípadne prinesú fotky-že aj to budem hodnotiť. a tak teraz jeden chlapec bol s babičkou na prechádzke v lese, krásne o tom napísal do zošita+vystrihli si k tomu z časopisov obrázky šišiek, gaštanov, hríbov...no krásne to mal. takú jednotku s pochvalou dostal 😵
a mám už plnú magnetickú veľkú tabuľu všelijakých takýchto ich vlastných aktivít.je to milé,ich to baví takto-ako slobodné rozhodnutie robiť to- viac. a získajú za to jednotky. ktoré mimochodom rátam normálne,ako známku z písomky 😉
a inak-my sme ešte diktát nepísali 😀 😉
@macamac určite nemáme. keby to bola matematika, fyzika, astronómia ..... to by sme mali. ale budem rada, ak napíšeš názov toho "dielka". hoci, ak sa v ňom musí vyfarbovať, tak v obľube nebude. máme doma len takú knižku "Diktátor", zatiaľ len na čítanie 😀 . tak musím mrknúť, ako je to tam s vybranými slovami.
@renab no ja to vyfarbovanie beriem ako relax pre deti, resp. tí šikovnejší,ak majú skôr vypracované,tak takýmto spôsobom počkajú na pomalších. akože nemám vždy potrebu šikovnejších zavaliť úlohami navyše.
resp. v triede máme veľký koberec a taký kútik so skrinkami,kde si môžu nosiť hračky, knižky, spravili si tam výstavku-momentálne morských ježkov a mušlí-tak tam môžu tichúčko relaxovať,kým iní dopracujú a potom sa pridáme k nim 😉 niekedy vyjde hodina tak,že spravíme všetko a zostáva pár minút do zvonenia-tak potom sme tam a bavíme sa 😉 🙂
@renab jasné že u nás existuje všetko,aj čierne body,čiarky a podobne.Dcéra má fakt strach aby si niečo nezabudla,aj za zabudnutú knihu alebo zošit dostane čierny bod.Minule nemala pracovný zošit z matematiky,dostala čierny bod,doma sme všetko prehľadali,nikde nenašli,nakoniec jej ho omylom zobral spolužiak,tak sa pýtala pani učiteľky,či jej ten bod vymaže,že to nebola jej chyba a odpoveď-nevymažem,nebudem to riešiť,máš si dávať pozor na veci.Ozaj sa mi zdá,že deti sa vôbec do školy netešia.
@macamac oni nikde neboli,ani nechodia,proste im napíše do zošita učivo a to sa majú naučit,niekedy nemá ani pojem o tom,čo to vlastne je,čo preberali.Ja som na svoju dcéru myslím že dosť prísna,čo sa týka učenia,ale už mi jej jej aj ľúto,lebo fakt neostáva čas na nič iné,len škola.A tie diktáty,už písali aj v 2triede,to som sa rozčuľovala,ako môžu písať diktát,keď nevedia vybrané slová.A takto je to aj v treťom ročníku,niektoré slová sa učili aké i sa píše,ale ona im samozrejme bere chyby v diktáte za všetko,ako jej to mám vysvetliť,keď sa neučili vybrané slová.To sa mám učiť s ňou dopredu,aby vedela aké i sa tam píše?Načo bude potom chodiť do školy.Fakt tomu nerozumiem,strašne veľké nároky ne deti dneska majú.
@renab zatiaľ sme mali rodičko len na začiatku roka,ešte sa veľmi vtedy neučili,a teraz neviem,ako to vnímajú.Len čo mám na blízku kamarátku čo aj jej syn tam chodí,tak tá už bola za učiteľkou.Ide aj o to,že oni mali v 1triede inú pani uč.tá sa im odsťahovala,v 2ročníku prišla nová,s tou neboli spokojný 2rodičia,tak ju prepustili,my sme bojovali za to aby ju nechali naďalej,že zasa budú meniť deťom učiteľa.Nepodarilo sa,tak majú teraz zasa novú,mladú,mne pripadá,ako keby práve skončila školu.Ak to pôjde ale takto ďalej,určite sa budem sťažovať,a myslím,že nebudem sama.
@evabb35 presne tak,neviem za čo by chceli učitelia vyšší plat,všetko ju učím a doma,zo školy sa nenaučí vôbec nič.Včera mala písať text z čítania,písala to na dve strany,ja som doteraz nepochopila o čo tam malo ísť.Ako napísala,tak je,ak jej dá nejakú zlú známku za to,sama si to vybavím s ňou.
@kucminka u nás tretiaci ešte k násobilke ani nepričuchli. čitateľský denník tiež nemáme, ale viem o tom, že na iných školách majú. syn sa všetko zvláda učiť v škole, takže doma je to len o úlohách. teda aby som neklamala, angličtinu sa doma učí.