Ahojte, chcela by som vas poprosit o nazor, pripadne skusenost.
O par dni idem so synom na zapis do skoly. Je moznost prihlasit dieta do triedy s vyucovanim anglictiny uz od prveho rocnika. Povodne som bola presvedcena, ze syna prihlasim, ale zacinam mat pochybnosti. Ide o to, ze syn preziva "predpubertu", ktora je vsak, ako pocuvam od mamin inych chlapcov v skolke, v tomto veku bezna. Situaciu zrejme umocnuje aj skutocnost, ze sa nam pred casom narodil surodenec. Je mi jasne, ze syn preziva vnutornu tenziu, je "papulnaty", neposlusny, vecne podrazdeny, nerespektuje takmer ziadne autority (aspon sa snazi 🙂 ) a zacal si aj obhryzat nechty. Radila som sa v tejto suvislosti so psychologom a jeho nazor je (po prvej zbeznej navsteve), ze ho tam nemam davat, lebo je to pre dieta dalsia zataz. Na druhej strane, ide o jazyk, nie o matematiku. Moj nazor je, na na jazyk netreba talent ale cvik. Mam pocit, ze je skoda nevyuzit tento vek, ked sa na dieta vsetko rychlo "chyta" a vsetko si dobre a rychlo zapamata. Navyse anglictinu celkom dobre ovladam, mohla by som s nim doma vela trenovat, dokonca sa aj rozpravat. Pokial ide o syna, myslim, ze s ucenim ako takym by nemal mat problemy, rad sa uci nove veci, zaujima sa o kopec informacii, je velmi vnimavy. Na dieta sa vie podla mna az zazracne sustredit. Na druhej strane vraj ma prejavy nezrelosti nervovej sustavy - neodkresli spravne obrazok a jeho kresba postavy nezodpoveda jeho veku (som zvedava, co by povedali na moju 😀 ). Do tejto triedy deti prijimaju na zaklade vyberoveho konania a psychotestov. Mam ho teda skusit prihlasit s tym, ze mozno ani nebude vybraty, alebo radsej nie, aby som mu neublizila, ak ho nahodou vyberu? 🙂 Vdaka za kazdy nazor.
Moj nazor je, ze nie, presne ako tvrdi psycholog, je to zataz. Pre samotneho prvaka je uz zacatie prveho rocnika samostatna obrovska zataz, predsa vsetko je prenho nove-nove pismenka, cisla....to nestaci?? 😕 Moja dcerka tiez mala od prveho rocnika AJ, ale to vsetko mali len zabavnou hrou a to si myslim, ze pre zaciatok bolo az-az.Ci je to jazyk, alebo matika, je to uplne jedno....a v konecnom dosledku aj na ten samotny jazyk paveze talent treba.Jasne, ze sa to nauci tak ci tak, ved kazdy sa vsetko nauci, ked bude donuteny, ale su ludia , ktory slovicka sa musia doslova biflit a su ludia, ktorym staci povedat slovo a dokazu si ho zapamatat na cely zivot, pretoze maju na to talent.
A neboj, jazyk budu stale vekom pribudat, pretoze bude nuteny...tak nac odteraz " nicit" dietatu " zacinajuce skolske detstvo", ked nemusi 😉
Ahoj! ja si myslím, že cudzí jazyk je naozaj dobré učiť dieťa už od malička, vtedy sa najľahšie učí, ale samotný prechod zo škôlky do školy je veľký krok, zmena a teraz aj nový súrodenec.... zbytočne by som na neho nanabalila ďalšiu záťaž. a hlavne pokiaľ ty vieš dobre angličtinu, tak sa radšej uč s ním ty, keď sa budete hrať, môžete v angličtine (všetko formou hry) možno by ho to bavilo ešte viac, a nebude to žiadna záťaž pre neho. a zas ani si nemyslím, že angličtina(cudzie jazyky) na školách je vyučovaná tak perfektne aby sa naučil hovoriť cudzím jazykom už v prvej triede. Pokiaľ nejde o nejakú špeciálnu školu vyslovene zameranú na cudzie jazyky..... A ešte vždy ho môžeš neskôr prihlásiť buď na krúžok cudzieho jazyka, uvidíš ako aklimatizuje v škole, ako to bude zvládať.... netreba to zas preháňať a dávať na deti toho príliš veľa, nech si užijú detstvo, nech majú aj voľnosť na hry... to je ale len môj názor, veľa šťastia pri rozhodovaní
ahoj určite by som sa tych jazykov nebala,aj moj ma uz od prveho ang.jazyk,ucia sa ho hravou formou,zvlada to a bavi ho to a v 3rocniku sa im pridruzi ešte aj nemčina 🙂
ahoj...u nás je to rozhodovanie zjednodušené, lebo už druhý rok majú v MŠ angličtinu...takže budeme pokračovať - od prvého ročníka😉...ale, ja by som v tvojom prípade skúsila ...aj keď psychológ tvrdí, že je to záťaž...veď školský rok začína až o necelých 8 mesiacov...a škoda by bolo nevyužiť príležitosť...ale, to je naozaj len môj názor...asi nič nestratíte, aj keby nechodil synček na jazyk hneď od prvej triedy, keď v MŠ nemali výučbu...
ja osobne by som ho dala na tú školu, prečo nie? Dnes je pomaly problém nájsť školu, kde by sa nevyučovala angličtina od 1. ročníka, je to už v štandardnej "ponuke" väčšiny škôl. Nemyslím si, že by to aspoň priemerne šikovné a bystré dieťa nezvládlo, veď to bude mať vrámci bežného vyučovania a angličtina je v 1. ročníku väčšinou hravou formou.
Jedine vtedy by som zvažovala, keby malo dieťa nejakú poruchu reči či učenia, ADHD a podobne.
A čo sa týka papuľnatosti a odvrávania či nervozity, nevidím žiaden súvis zo školou - to keby kvôli tomu nemali byť deti zaťažované vyučovaním, tak viac než polovica detí ani nezačne chodiť do školy 😉 😝 😀 😀 😀.
Podla mna kvalita vyuky jazyka je u prvacikov v beznej skole skor smiesne memorovanie slovicok, nic, co by nestacilo zacat o rok-dva neskor, pridam sa skor k zienkam, co si myslia, ze prva trieda sama o sebe je dost zataz a netreba pridavat dietatu predmet navyse, radsej nech zvladne to co ma - a poriadne. Z jazykom sa zacat kludne o tretej triedy a maly s dovtedy unormalni, ver tomu, ze nezmeska vobec nic.
Isteze sa deti vo veku 4-7 rokov ucia jazyk najlepsie, ale to je z pocutia, aktivneho rozpravania, memorovanie a ucenie podla knizky take male dieta este nechape. Takze ak s malym neplanujete hovorit bilingualne aj doma anglicky, nebude pozerat anglicku telku, bude mu cela anglictina v prvej triede uplne na dve veci, nic z toho mat nebude, len ako cvicena opicka zopakuje par slov. Ten cas sa da vyuzit aj lepsie.
Nás sa nikto nič nepýtal. Angličtina bola povinná od prvého ročníka pre všetky deti. A vôbec to nebolo a nie je o suchom memorovaní slovíčok. Doma knihu (neviem ako to nazvať) ani nevidíme. Učia sa v škole formou scénok a pesničiek a hier na počítači. Učiteľka hrá divadielka s bábkami a oni potom tie scénky hrajú medzi sebou. Zakaždým im vymieňa postavy a takto sa to vlastne naučia v škole. Teraz je druhák a žiadna písomná forma sa u nás zatiaľ nevyžaduje. 99% detí sa na angličtinu v škole teší.
U nás je angličtina povinná od 1. ročníka, učiteľka nám hovorila, že to bude hravá forma no tak som zvedavá.
Ja by som ho určite prihlásil v budúcnosti mu to veľmi pomôže. A pre decká odporúčam metódu Imitum: http://www.imitum.com/efektivna-metoda-vyucby-j... na učenie cudzích jazykov. Je super spracovaná a učí skôr porozumenie a rozprávanie angličtiny bez toho aby sa človek zamýšlal nad tým ako to preložiť zo slovenčiny. Jednoducho snaží sa vás naučiť myslieť v angličtine.
Za prihlasenie nic nedas - skus a uvidis. za 1. hovoris ze budu robit este aj nejake vyberove konanie - takze ma moznost 50-50% moznost aby ho vybrali alebo nie a 2. do septembra sa toho moze strasne vela zmenit - syn sa vyrovna s prichodom noveho surodenca, vyzreje a mozno v septembri bude nastupovat do skoly uplne iny chlapcek ako ho poznas ty teraz 😉