Chcem sa spýtať, koľko známok majú vaše deti za celý polrok z vlastivedy. Môj syn dostal len 2 známky, z toho jedna bola ešte v októbri z neohlásenej písomky, ktorú napísal na trojku, keďže sme sa učili len nové učivo a nezopakovali si všetky predchádzajúce. A druhú známku dostal teraz z projektu, ktorý robil doma. Mne sa to zdá málo známok na to, aby učiteľka dokázala objektívne zhodnotiť jeho vedomosti za polrok.
@amelia000 ona ich vôbec neskúša, na hodine len robia pracovný zošit a občas si niečo zapíšu do zošita.
@tinkerbell fakt? :-O divne u nas skusala a bola moznost sa aj prihlasit a odpovedat. A skusila si sa porozpravat s ucitelkou, ze take 2 znamky,to nebude velmi objektivne hodnotenie? Lebo v tom mas pravdu..
Bežne majú žiaci z predmetov, na ktoré je dotácia 1-2 hodiny týždenne, len 3 známky. Plus na prvom stupni učiteľka tie deti veľmi dobre pozná, vie, ako na hodinách pracujú, reagujú, zapájajú sa do aktivít. Myslím, že ich dokáže objektívne zhodnotiť a oznámkovať. Skúste sa na rodičovskom spýtať na tzv povinný počet známok. Plus nie je hanbou učiteľku osloviť kedykoľvek počas školského roka a spýtať sa jej.
Ešte som zabudla. Známky máme 4, z toho 2 za projekty. Ale napr z informatiky len 3 známky.
Podľa metodickeho pokynu na uzavretie klasifikácie stačia dve známky. Ak si k tomu priráta vyučujúci aktivitu na hodine, plus domácu prípravu, tak môže polročnú známku uzavrieť.
absolútne by som toto neriešila v treťom ročkńíku a nestresovala pre známky ...ani seba a už vôbec nie dieťa....v 8mom ročníku budete robiť čo?....nič v zlom,ale život nie je o známkach /aj ked pred deťmi to nahlas nepovieme/😉
4 znamky
@tinkerbell my mame 4 známky a ešte jedna pribudne, dve známky a z toho jedna z projektu je veľmi málo na objektívne zhodnotenie žiaka
ahoj, syn tretiak má tiež len dve známky a aj napríklad z prírodovedy len dve a to die druhé dostal až teraz z polročných písomiek, prvé boli tiež z písomky niekedy v októbri, tak isto ich vôbec učiteľka neskúša, ale keďže má všetko jednotky, tak to neriešim 🙂, spýtala by som sa byť Tebou, či nemá šancu si to opraviť ešte, napríklad žeby ho preskúšala
@tinkerbell u nas je to tak ze koľkokrát mas určitý predmet do týždňa toľko známok+1 musis mat ku klasifikácii.cize máš napr.3x do týždňa dejepis tak musíš mať minimálne 4 známky.ale my sme stredná škola.na stránke skoly by mali tieto pravidlá byt uvedené skús si to tam pohladat.podla mna ma znamok málo.mal by mat znamku z pisomky ale urcite aj z ustnej odpovede a teda z projektov alebo úloh.
Podľa metodiky učiteľ môže uzavrieť známku na vysvedčení na základe minimálne 2 známok. Myslím si, že u tretiakov pani učiteľka nehodnotí len známkami, ale sleduje aj aktivitu deti, záujem o učivo. A opýtali ste sa jej? Jediná kompetentná vám môže dať odpoveď, my sa môžme len domnievať, prečo dala len 2 známky.
máš projekt známku, pisomku, a ešte budu mat polročnu pisomku, ta neohlasená bola podla mna štvrtročna , učivo máš aj tak cca do blokov rozdelené aby to ako celok bolo na pisomke ak si všimneš
hodnotí sa aj aktivita a praca na hodinách, teraz to už nie je tak že sa robí priemer ale tie známky maju nazvyme to podla toho z čoho su určité %
@sara07 Druhý stupeň je práve oveľa objektivnejší, lebo učiteľov je viac a máloktorý rieši u dieťaťa niečo iné než svoj predmet. A deti sa začnú selektovať a ukážu, čo v nich je. Jednotky majú tí, ktorí sa učia s nejakou pravidelnosťou, ale hlavne sú bystrí, vedia si poznatky spojiť, využiť ich, majú trvalé vedomosti, zaujímajú sa o to, čo sa na predmete učia a často aj naviac. A umelá inteligencia, teda deti, ktoré sa učia účelovo, len na ohlásené pisomky, len pod nátlakom rodičov idú často k priemeru v predmetoch, ktoré ich veľmi nezaujímajú. U dcéry teraz v 6.rocniku ostali už len 4 žiaci so samými jednotkami ( z 20 deti)a pritom na prvom stupni ich triedna stále chválila a jednotky mala väčšina, hoci mnohí opravené na poslednú chvíľu cez projekty, na preskúšanie po pokazenej písomke, s odôvodnením, že sú to deti...
Moja má 4 známky.
My mame aspon 6 znamok, pisu tzv bleskovky + ustna odpoved, prip. Test po tematickom celku.
Sice znamky nie su dolezite, ale je to hodnotenie ziaka, myslim, ze z 2 znamok ak sa ucitel musi riadit aj znamkami nie je objektivne, lebo tak ako kazdy z nas, moze mat dieta, zly den, necakana pisomka a pod. Osobne si myslim, ze cielom ma byt motivacia ziskavat vedomosti a naucit sa a pdla toho aj hodnotit. V takom to pripade je to skor demotivacne ako motivacne pre dieta ( aj ked o nic nejde), deti treba viest k snahe, za ktoru dostanu aj ohodnotenie.
U nás sa na prvom stupni z predmetov ako prírodoveda a vlastiveda vôbec neskúšalo. Robili len projekty, pracovali na hodine a z toho bola známka. Staršej učiteľka rovno povedala, že ina ich týmto stresovať nebude, že to aj tak na 2. stupni cele opakujú, čo je pravda.
Mladší vlastne cely prvý stupen mal len slovne hodnotenie (chodil do alternatívnej školy) a to bolo úplne super. Makali cely polrok, nie pre známku, ale pre radosť z učenia. Žiadne stresy zo známok a vie viac, ako deti, ktoré sa nabiflia na pisomku a 2 dni po písomke nevedia z toho nič.
@0silvia0 nastúpil do bežnej školy, 3 mesiace to bolo trápenie, stále sťažnosti, poznámky, syn trpel, začal byt apaticky, začal sa do krvi škriabať... tak som ho vzala k psychologičke a ta odporučila školu pre nadané deti s alternatívnym prístupom. Chodil tam po 5. ročník a odišiel na klasicky 8-ročný gympel, ktorý už zvláda v pohode vedomostne aj psychicky.
@heleninamama ale nemôžeš druhy a prvy stupen z hladiska učiva porovnávat, to je riadny rozdiel napr vlastiveda obsah a množstvo učiva, v prvom to je okrajovo a aj napr ten test tak vyzerá a skušanie čo tam naskušaš doslova len forma otázok, nie je priestor na nejaky monolog
takže ano na prvom môžu mat v pohode jednotky lebo je to v rámci náročnosti a obsahu OK
Nasi mali tiez len 2 a kto mal nerozhodnu znamku,toho preskusala a podla toho da vyslednu.
@0silvia0 áno, mal problémy sa zaradiť v klasickej škole. Potreboval v istom smere dozrieť, hoci do školy nastúpil ako čítajúci a počítal cez 10-ku, oboje samouk.
A k téme, deťom viac dajú projekty, ak ich robia v škole a deti samé, ako nejaké bifľovanie a písomky. A vrchol je dávať ich neohlásene, len jednu za polrok bez možnosti opraviť si to. To je proti všetkým pedagogickým zásadám. Žiak má vedieť, kedy bude skúšaný, akou formou a z čoho.
@janinah ja to neriešim, len som si chcela porovnať, či je to bežné aj u iných učiteľov. Myslela som, že budú písať ešte polročnú písomku, ale už nebudú, tak sa mi to zdalo málo známok.
@tinkerbell dost divné lebo u nás napr štvrtročné a polročné pisomky musia byt, dostanem ich na pozretie domov ale musia sa vratit založit do šanonu ked pride inšpekcia na kontrolu
u nás aj ked chyba dieta tak si tu pisomku musí napísat napr cez telesnu u iného uč,
@felycity súhlasím, deti treba viesť k snahe a klasifikácia má v prvom rade slúžiť na motiváciu žiakov, aby sa učili priebežne. Jedna neohlásená písomka za celý polrok nemá absolútne žiaden zmysel ani výpovednú hodnotu.
@hettinka úplne súhlasím, že žiak má vedieť, kedy bude skúšaný, akou formou a z čoho. A podľa môjho názoru, v 3. ročníku sú domáce projekty skôr práca pre rodičov, ak chceme, aby z nich dieťa dostalo jednotku. Nie všetky deti sú v tomto veku také samostatné a precízne, aby ti zvládli podľa predstáv učiteľa.
@tinkerbell a nemaju moznost sa dobrovolne prihlasit a odpovedat z uciva?