Mám doma piataka a iba začal školský rok a ja mám pocit že sa občas zbláznim z toho nášho učenia doma,uvítam nejaké typy aj triky ako sa rýchlo a efektívne naučit a či sa s piatakom ešte učíte ...u nás je to tak že syn je typ nad ktorým musím stať a kontrolovat ho ...ked ho pošlem aby sa naučil sam /nakolko mám dalsie dve deti takže neviem pri nom sediet 2 hodiny/ tak sedí nad knižkami prídem o hodinu a nič ..dokáže sedieť hodinu nad otvoreným zošitom a napíše jednu vetu ...proste akoby to učenie doma bolo za trest pritom sa neučí zle na 2 ,semtam 3 ..v škole dáva pozor ale doma naučí sa ked po nom už ja vrieskam a ja sa sním učím predmet za predmetom...dakujem za akýkolvek názor
ahooj aj ja mam 5 piataka chlapca, je sice zodpovedny, chce mat dobre znamky, ale je fakt, ze je toho viac....neuci sa 2 hod. ale tak 45 min...akko kedy, najmä uicva naspamat su niekedy podla mna zbytocne...teiz niekedy zdvihnem hlas , potom mi je luto...
skor by ich mali ucit prakticky napr. z techniky take poučky...ze des..
verim, drzim palce, viest k samostatnosti, doslova nechat tak a potom skontrolovat, nech prerozprava....musia sa uz samz... tiez mam mladsie dieta...
drzim palce...
mam pocit,ze u nas to prave ucenie este nezacalo, ako kedy, niekedy len 15 minut, niekedy polhodinu, mam pocit, ze na prvom stupni sa ucil viac, ale je pravda, ze zatial mali dva predmety uplne zastupovane, sice nieco preberali, ale chybala pevna ruka a pravidelna kontrola a ulohy, takze uvidm neskor
inak veci ako diktaty, nejake projekty a pod riesime cez vikend
@zuzana76 u nás rovnako, prešiel celý september a prebrali 1-2 učivá v niektorých predmetoch, zatiaľ má len dve známky v žiackej a učenia málo relatívne.
DU napíše do polhodinky, učivá na pol stranky v zošite. On sa to naučí rýchlo, polovicu si zapamätá zo školy, stačí prečítať a vie to. Čo už je horšie, nie vždy to vie aj povedať tak, aby to bolo plynule a dávalo zmysel a nielen nejaké vety, čo si spomenie. Aj preto ho zatiaľ skúšam, nech si je istejší potom v škole.
@nicky3 možno by bolo lepšie si nájsť na syna čas pol hodinu, napísať to s ním (ale nepomáhať, len si tak k nemu sadnúť), ako ho naháňať 2 hodiny. Z vlastnej skúsenosti, stojí to človeka menej času a nervov. Aj on bude spokojnejší, aj ty.
Piata je tak trochu ako zasa prvák, učitelia sa menia, majú rôzne nároky, pre dieťa je to stres a záťaž. Staršia dcéra bola jednotkárka, ale v 1. polroku v 5. triede mala istú krízu, aj 2 na vysvedčení mala (predtým ani potom už nie).
@hettinka my tak isto dve znamky, co potrebuje, nauci sa zatial na hodine a ulohy si porobil u mna v praci, kym na mna cakal, kym skoncim, aj ja skusam, resp vedieme dialog, ja sa ho vypytujem, napr teraz preberali vesmir, slnecnu sustavu, zatmenia na zemepise, tak to som ho skusala rozhovorom a verim, ze si z toho zapamata viac, ako keby som ho drilovala
@zuzana76 no to berieme to isté, my sme minule mali komety na GEO
mal o nich kedysi projekt, tak vie o tom podstatne viac, ako je v knihe ... ale môže mu niečo aj uniknúť, takže chcem,a by sa to doma "učil" a získal návyk, že sa musí denne pripraviť
inak, práve dopísal DU z matiky, mal to tak poznačené, že to prehliadol a mne sa čosi marilo, že ešte spomínal matiku ...
No ved aj my sme menili skolu .presiel z dedinskej do mesta kde je aj iny system jasne beriem to ze je to aj zmena pre neho ...mozno to chce cas..a svokra sa smeje ze to je genetika lebo moj muz bol vraj taky isty... A ja ho zase porovnavam zo sebou ja som bola typicka jednotkarka pre mna bola skola prvorada a uz teraz vidim ze syn ma uplne lazo plazo vztah k skole ...len sa obcas bojim ze ak to takto pojde do 9tky tak skoncim na praskoch...😛 da)sie dve mam baby tak snad tie budu sikovnejsie do ucenia
Ja mám šťastie, moja piatačka je perfekcionistka zvyknutá pripravovať sa do školy sama od prvého ročníka. Keď som sa s ňou chcela ísť učiť, akurát bola zo mňa nervózna a poslala ma sama preč - mami, choď si čítať, ja sa naučím sama!!! :D Je šikovná, nosí samé jednotky a zatiaľ jediná príprava do školy spočíva v robení domácich úloh. Určite nesedí nad knihami, len dáva pozor na hodine a to jej stačí. Od začiatku roka za mnou prišla len raz, chcela, aby som ju vyskúšala slovíčka z angličtiny, cca. 10 minútová záležitosť. Faktom je, že na prvom stupni mala perfektnú triednu, ktorá keď videla, že celohodinovú písomku mala hotovú za 15 minút, tak už mala pre ňu nachystané cvičenia z matiky, alebo iného predmetu, takže decko sa naučilo v škole a doma len porobilo úlohy a vypadlo von. Uvidíme, ako to pôjde teraz na druhom stupni, ale mám pocit, že sa nič nezmenilo, dcéra má proste návyky a drží sa ich. Myslím, že strašne veľa závisí od učiteľky. Na druhej strane, synovec z tej istej triedy je tiež šikovný, nosí jednotky, ale treba nad ním stáť, do úmoru cvičiť diktáty atď...ale jediné, na čo myslí, je futbal. Hovorí sa, že chalani sú v tomto veku takí nevycválaní, tak s tými je to asi ťažšie.
Môj čerstvý piatak sa doma takmer neučí. Mat,SJ a AJ je zatial skôr opakovanie a bio, Geo a pod. si pamätá zo školy. DU robí v družine, dokončí doma. Obávam sa, co bude pri takomto prístupe neskôr, tiež nie je zvyknutý sedieť nad učením 🙄
@skylarka001 darmo baby su uz vtomto veku asi vyspelejsie lebo presne aj tento moj syn ma plnu hlavu sagana bicyklovania a futbalu a ta skola akoby bola iba bokovka...jasne ze som rada ze sa hybe a sport ho bavi...
@nicky3 aj ten šport je dôležitý! Nie je dobre, keď dieťa vrámci voľnočasových aktivít strieda mobil, počítač, videohru a televízor... a priznajme si, 90% z nás bralo školu ako bokovku, ako nutné zlo, a rozum nám behal úplne inde... Kým to synovi v škole ide, nerieš to. Len ho skús viesť viac k samostatnosti, podľa mojich skúseností (chabých, priznávam, malá ma strpela pri sebe pri učení len prvý mesiac prvého ročníka, odvtedy sa učí sama), keď som sa učila s ňou, trvalo to trikrát dlhšie, než keď sa učila sama. Lebo som ju rozptyľovala - to bolo uprostred úloh samé: mami, pozri, mami a vieš čo? mami, čo bude na večeru... tak som sa rozhodla nepliesť sa jej do toho, kým ma nebude potrebovať. Času som ušetrila aj ja aj ona. :D
Dakujem baby za vase skusenosti asi mi neostava nic ine iba sa obalit velkou davkou trpezlivosti a dufat ze pride cas ked pochopi cim skor sa naucim tym mam viac volna ...a ze to bude mat aj efekt v ziackej knizke☺
Moj uz je teraz 6, ale presla som si podobnym. Do 4 rocnika same 1, akcny. Moc som mu uz zosity nepozerala, max vyskusala D G a B. Zrazu nachytal zle znamky aj 4, zo SJ a L prebrali vela pouciek, ktore sa on ale neucil. Zacal aj zatajovat ze sa ma ucit slovicka z AJ, nepisal ulohy. Len aby sa mohol divat na telku - SPORT. My ani nesportujeme ale ten nas syn je fanatik. Kedze bol 5 som sa tesila ze uz budem mat pokoj, ze ho nemusim skusat. Dceru som skusala po 3 rocnik a jednotky mala az do 8.
Tak sme zacali znova. Kontrolovala som zosity, vsetko som ho skusala, niekedy ked som prisla neskor alebo mal trening tak som ho rano zobudila skor a skusala vtedy. Sam uznal ze to nemalo zmysel, ze ked sa uci pravidelne potom toho nema vela. Dokonca sme sa uz cez vikend naucili vsetky predmety co sa mal ucit napr aj na stvrtok. A v tyzdni nemal potom stres. Nakoniec mal tri 2 na vysvedcku M SJ a AJ. Percenta nas uz nepustili. Ale druhy polrok mal len jednu 2.
Zvykli sme si na ten system. Takze teraz ho nekontrolujem, zatial ma dobre znamy, je sice este len zaciatok roka. Ale budeme pokracovat v tom co sme mali zauzivane! Treba vydrzat!
Od 5. ročníka vôbec neriešim prípravu do školy.
Ešte do 4. ročníka som sa pýtala na predmety a či su úlohy, učenie, vtedy este učiteľka písala, ked mal byť test, tak som dostriehla, ci si to pozreli.
Dcéra je samostatná od 1. ročníka, syn ma dost ľahostajný prístup. Napriek tomu som ich oboch nechala uz tak. Obom im záleží na dobrých výsledkoch a syn sa na vlastných chybách učí. Keď nieco zabudne, dostane spätnú väzbu od učiteľov, potom sa to este zopakuje, a neskor sa uz snaží si veci dostriehnuť. Odkedy neriešim veci za nich, vidím posun vpred.
My máme cestrvu piatacku, zo školy chodí okolo 16:30-17:30, záleží od zápchy :( co sa týka písania úloh tie robí sama, ale pri nás v kuchyni, je to niekedy na maslu, kedze tu mam o rok mladšiu, ktorá chodí do špecky a musím sa jej venovať viac a ročnú, okolo ktorej beha muž...
Keď napíše úlohy, tak sedí a číta si učivo, a potom nám to prerozpráva... Nechápem ako sa v tom hluku môže niečo naučiť...
Snažím sa od začiatku aby si co najviac veci urobila cez víkend (každý deň 1-1,5 hodiny), nech toho nemá toľko cez týždeň...
A musím jej pripomínať, nech si skúsi co vie, urobiť v druzine