Dobrý deň, chcela by som sa spýtať. Mam brata je druhák na základnej škole kedže je mamina od rána do večera v práci tak sa snažím jej pomôcť aspoň tak že sa s bratom učím aby nemusela unavená z roboty sa s malým ešte učiť. Problém je ten že si všímam to že má velký problém pri učení čo sa čítania týka tak tam číta a nevie o čom ide mu to velmi ťažko a čo sa písania týka tak si mýli písmena, nepamatá si ako sa píšu, 90% písmen píše uplne opačne (zrkadlovo), keď má podla predlohy prepísať nejaké slová napíše niečo úplne iné, vynecháva písmena alebo naopak pripisuje také aké nema. A čo sa matematiky týka tak to zakial sa učí somnou doma pekne na prstoch tak vie ale potom donesie papier s 20 príkladmi ktoré robili v škole a nemá ani jeden správne. Celkovo keď sa má ísť učiť je to velikánsky boj nedokáže sa sústrediť. A ja neviem či to je proste len tým že to je dieťa a nechce sa mu a neskor sa dotoho dostane alebo by to mohla byť dyslexia, dysgrafia.
Ahoj,..ano to co popisujes by mohlo suvisiet so SPU- specificke poruchy ucenia. Ono by bolo najlepsie absolvovat psychologicke a nasledne specialno-pedagogicke vysetrenie ,kt. by potvrdilo alebo vyvratilo dany problem.
Ono moze mat tazkosti/oslabenia v zrakovom vnimani,kt. mozno staci dobre poprecvicovat. Moze to byt zrakova pamat,zrakove rozlisovanie.....
Drzim palce!
Určite treba diagnostiku v CPPaP a ak sa potvrdia poruchy učenia tak bude mat v škole upravené osnovy
Napr nebude mat štandardný diktát, nebude nahlas citat na známku, nebude mat slovne ulohy, ….
to vie s presnosťou určiť až špecialista....môže to byť porucha učenia a nemusí......ak to bude mať diagnostikované, detský psycholog mu napíše aj odporúčanie a škola sa ním bude riadiť....zvyknú byť úľavy ale aké, záleží od toho čo konkrétne odporučí psycholog, nie vždy sú automatické úľavy a už vôbec nie že všetky.....osobne si myslím že ak by tam nejaký náznak bol, všimne si to sama učiteľka a dieťa pošle na vyšetrenie, určite by rodičovi dala vedieť.....
ahojko na zaciatku 2r. je tazke diagnostikovat dane poruchy nakolko sa dieťa len teraz naucilo pismenka citst a pisat. dolezite je ci si opakoval pravidelne aj cez prazdniny ak nie je to skor o tom, ze to zabudol. treba denne trenovat jie vela. ak by sa to nezlepsovalo treba sa porozpravat s pani ucitelkou (mamina) ako to vidi oba a ci nezajst ro poradne (cpppap) na diagnostiku. ucitelka vam tiez bude lepsie vediet povedat ci je to ucenim alebo skor pozornostou. zatial pravidelne trenujte pár riadkov denne nie viac nech ho to neodradi. drzim palceky a gratulujem mamine ze ma taku uzasnu dceru ktora jej pomaha
Práveže jeho pani učitelka nič nespomínala ani mamine ani mne keď preňho chodím do školy. Neviem či nie preto že je naozaj len začiatok školského roka tak sú deti ešte také “unavené” z prázdnin a nechce sa im učiť. Tento rok brat navštevuje inú školu kedže sme sa sťahovali a v bývalej škole si vždy robili v družine všetky úlohy, tam mám pocit že sa im venovali čo sa učenia týka trochu viacej ako v tejto. Aj keď to čítanie mu ide ťažko od začiatku. Ja som mu aj skúšala dávať prepisovať písmenka malé, velké, tlačené, písané aby sa možno len dostal do cviku a lepšie si to zapamätal… ale nepomohlo to a stále si to mýli. Preto si myslím že má nejaké takéto poruchy. No určite to teda poviem mamine nech sa porozpráva s učitelkami či nieje aj v škole podobný problém. Ono nejde ani tak o tie úlavy v škole ako o to aby som sa s ním alebo teda jeho netrápila nasilu keď problem nemusí byť v tom že sa mu iba nechce.
Pre každý prípad, bolo by vhodné, aby mamina zašla do CŠPP a požiadala o vyšetrenie psychológom a špeciálnym pedagógom, lebo ak má naozaj dyslexiu/dysgrafiu aby sa zbytočne netrápil v škole. Ak to tam potvrdia, tak dajú potom odporúčanie škole.
Mám syna s dysgrafiou aj dyslexiou a dysortografiou..To čo popisujes sedí na tieto dysfunkcie, ale najlepšie bude ak s ním mama zájde do CPPaP a tam to posúdia odborne..Ak sa ako prvák vzdelával distancne,tak aj tým to môže byť, že má proste medzery.. Povedz to mame.. Zo školy neprišla nejaká odozva čo sa tohto týka?