Ahojte prosím vás akurát mi volala psychologicka ku ktorej chodil môj syn pred nástupom do 1 ročníka ZŠ.Ze je integrovaný akože teraz?Na konci roka...je pravda že bolo to ťažké obdobie ale snažím sa s ním učiť a pomôcť mu ako viem ...je dosť nepozorný ale rozumie čo má robiť šlabikár sme lepili už niekoľko krát stráca veci neustále farbičky perá zabúda peračník čiapky fľaše na vodu cez hodinu sa zodvihne zo stoličky a ide na wc bez opýtania.Vela sa s ním rozprávam a povie mi áno viem že sa musím prihlásiť vysvetľujem dookola to isté...no som nešťastná aký to má vplyv na tieto deti či im to pomôže alebo budú mať celú školu nálepku integrovaný ako to budú vnímať kamaráti a samotné dieťa 😢
Ak su pre neho pomoc a ulavy potrebne, tak to je pre vas vyhoda. Moze pracovat v tychto nizsich rocnikoch spolu so specialnou pedagogickou, ktoru vacsina skol ma. Ak nedostane adekvatnu pomoc, ucitelka sa mu bude venovat len tolko, kolko stiha.
Neznamena to, ze teraz mate vsetky mozne ulavy dostat, ale moze napriklad miesto diktatov pisavat len doplnovacky, dostat na pisomku dlhsie cas, ak by mal poruchy ucenia, inak sa hodnoti, napriklad ak by mal dysgrafiu, povolili by mu pisat iba velkym tlacenym, pripadne vo vyssich rodnikoch na pocitaci a podobne.
Ty ako mama urobis pre dieta naj, ak sa porozpravas, preco ma byt integrovany, co to znamena a zozenies si aj po vlastnej osi clanky a knihy s danou tematikou. Pscyhologicka ci specialna pedagogicka aj vas rodicov nauci, ako s dietatom pracovat, atd. atd....
Praveze ak si rodicia problem nepriznavaju, trpi aj dieta a aj trieda, kde ono moze viac vyrusovat a z frustracie, ze mu ucivo nejde tak ako inym aj sa predvadzat a podobne...
Ničoho sa nebojte. Môj syn má v triede 6 integrovaných detí. V dnešnej dobe už úplne bežná vec a práve čim skôr tým lepšie, nebudú žiadne nálepky. U neho v triede tiež až v druhom ročníku dostali deti papiere a asistentov. Učiteľka už počas druhého polroku vedela, že tam nejaká tá dis u nich bude, ale pokiaľ všetko prebehlo, tak ako sa žiaľ vyžaduje, dostali ich až v druhom ročníku.
A v čom je problém? Máš integrované (začlenené) dieťa so špeciálnymi potrebami. Ty si na to prišla až teraz? Že máš neštandardné dieťa, s ktorým treba viac pracovať a viac sa mu venovať? Integrácia pre neho nie je žiadne "nálepka" ani znevýhodnenie. Práve naopak! Umožňuje učiteľom prispôsobiť výučbu jeho tempu a potrebám. Preňho je to len veľké +. Časom možno nebude tú integráciu potrebovať, ale zatiaľ ju potrebuje. Pokiaľ je škola ochotná ho integrovať a vytvoriť mu individuálny výchovno vzdelávací plán, tak to využite! Nie každá škola je toto ochotná riešiť. A potom sa tie deti len trápia a je to pre ne demotivujúce. Nie preto, že by na to intelektuálne nemali, ale jednoducho nedokážu pracovať spôsobom ako "zdraví" rovesníci. Na niečo potrebujú viac času, potrebujú individuálnejší prístup aby im pozornosť neubiehala neželaným smerom...
(Aj moja je integrovaná ADHD + aspergerov syndróm, IQ vysoký nadpriemer - tá integrácia je dar z nebies)
Akože je od začiatku roka integrovaný a zabudli ti to povedať? To sa určite nestalo pretože integráciu musí chcieť rodič, spraví sa zoznam čo môže nemôže robiť a konzultuješ potom so školou či to vedia dodržiavať.
@miskaaa89 myslim, ze integracia bez vedomia rodica nie je mozna.
@thereisabear žiadnu dnes som volala s triednou a vravela mi že nemôže povedať že ide o adhd alebo add že on niekedy pracuje úplne skvelé ide všetko a niekedy nie proste sa mu nechce .. vravela mi že deti chodí pozorovať školská psychologička týchto prvákov a asi sa jej niečo nezdalo a na základe toho sa obrátila na centrum kde sme chodili alebo neviem no uvidím mám mať stretnutie zo školskou psychologičkou a povie mi viac
@thereisabear mne vravela psychologička aby sme mu dali asistenta aj keď testy nepreukázali že má problém kôli tomu že ako dvoj ročný mal leukémiu že to dajú na tú diagnózu ale vravím prečo však je úplne zdravý nemá v ničom obmedzenia neužíva lieky tak určite nie ...nič som nepodpisovala on ucivu rozumie spraví chápe to aj číta píše bez problémov je veľmi svojský minule sa hádali s učiteľkou že na obrázku je grandma a nie mum a na základe toho zle vymaľoval úlohu a mal zlú známku
Ak pomoc potrebuje neodmietaj ju. Bude to pre všetkých lepšie.
no skolska psychologicka vam nemoze dat integraciu a uz vobec nie bez dg. vhodnej na integraciu. ak mas ty alebo skola podozrenie na adhd (v dnesnej dobe bezne) treba ist k neurologivi/psychiatrovi ktory ho vysetri a zisti ci to je dana dg. ak ano správu odnesies do cpp a tam ti vedia spraviť podklady k integrácii do skoly(skrze vysetrenia). vsetko tam zanesies a poziadad pisomne o integraciu (ak bude odporucana cpp, pozor nemusia ju odporucit) a do 2 mesiacov ti daju podpisat plan s respektovanim jeho dg. a navodom ako pracovat s dietatom na hodine a ako ho hodnotit. nic strasne pre dieta. dnes su v kazdej triede min 2 integrovany
To že je integrovaný v dnešnej dobe už sa berie v pohode. Môj syn má v triede 5 integrovaných a berú ich normálne. Ak sa preukáže že je to potrebné, prečo nie. Nebránila by som sa.
@miskaaa89 no integrovať dieťa musia na základe žiadosti rodičov. Následne zasadne pedagogicka rada, ktorá integraciu schváli, je o tom písomný záznam. Potom podpíšeš informovaný suhlas, že rozumieš forme vzdelávania tvojho dieťaťa a následkom vyplývajúcim z tvojho súhlasu. Trosku nerozumiem, že oni ti povedali diagnózu. Odkial ju mali, ak ju nemáš ty? Snáď ho nevyšetruje školská psychologicka, lebo to mi ma dobre pobavili
A akú má diagnózu?