Prosím ak je dieťa integrované v prvom ročníku už bude automaticky vo všetkých? Aké máte skúsenosti? Syn trochu "spomalený" taký veľmi detsky...
Ako by mal 4roky, pritom bude mať cez leto sedem. Už je po odklade.... Stále nepotvrdili žiadnu diagnózu.... Podľa mňa ani možno žiadnu nemá....a časom to dobehne.... Ešte nás čaká eeg na neurológiu.... V cpppap povedali , že v podstate zatiaľ nevidia dôvod na integráciu... V škole kam nastupuje to riaditeľka žiada.... Nie ako povinnosť, ale dala mi jasne najavo z je to u neho potrebné.... 🤔 Neviem.... Som z toho zmetená....😭
pokiaľ viem, tak o integrácia ide v tom prípade, ak má dieťa diagnózu a je integrované do bežnej triedy medzi intaktné deti s tým, že má upravené nejaké podmienky, alebo má individuálny vzdelávací plán.. ale ked syn nemá diagnózu tak to nie je potrebné predsa.. samozrejme počkajte na tie ďalšie výsledky a potom žiadaj napr. psychologičku o posudok, že je všetko ok a že normálne môže byť zaradený do bežnej triedy a ten odnes riaditeľke..
@januska12323
@sajmonka_1216 on veľmi zle rozumie a rozpráva.... Riešime to od troch rokov. Chodíme na logo.... Kde napreduje ale stále nieje na úrovni ostatných.... Boli sme už tri krát v cpppap a aj u súkromnej psychologicky. Všade povedia že nevidia konkrétnu poruchu..
.ale že je nedoztety a potreboval by odklad. No ten už mať nemôže. Ako vidím že robí veľké pokroky...ale to aj ostatné deti...takže sme stále dva kroky vzadu. Aby ste rozumeli... Ja práve mám pocit že nepotrebuje byť integrovaný ale zas nerada by som si niečo vydobijala ak to potrebuje
. Riaditeľka školy.... Pozná ho ... Bere to ako hotovu vec.... Tak zas si myslím , že vie.... Ale teda ja neviem.
Prípravné ročníky už nie sú? Tam by mu asi bolo najlepšie a potom do prvej. Alebo asistenta ale na to asi tiež treba diagnózu.
Integracia je na konkretnu dg, pretoze aj tie opatrenia v skole potom s tym su suvisia. Ale ked maly nerozumie tak to bude mat tazke, toto fakt neviem co s tym. Lebo ved instrukcie ucitela by mal chapat.
@januska12323 prípravné už nie sú, takže nie je iná možnosť, len nastúpiť do ZŠ
@kvikina087 no ak nerozumie dobre a zle rozpráva, môže mať veľké problémy s čítaním, písaním a celkovo.. a ked sa to zanedbá, pôjde to s ním dalej počas celej školy..
len bez diagnózy sa nepohneš.. ani asistent ani nič...
a riaditeľka ked to berie ako hotovú vec...no bohužiaľ.. kým odborník to nepotvrdí, ty jej nemáš čo dať..
jedine že nastúpi do zš, tam sa uvidí ako to bude zvládať a potom môžeš riešiť možno nejaké opätovné vyšetrenie, alebo zš pre deti s nks...ale to všetko len ak je diagnóza...
skusit inu poradnu a aj logopedicka moze navrhnut integraciu pre oneskoreny vyvin reci, ja som spec pedagog a tiez to riesim aj ako mama nakolko moj syn ma 5 rokov a tiez ten problem, ze sa narodil predcasne a velmi nezrozumitelne rozprava. Kolega riesil podobne u dcery, tam mu poradna aj logoped bez problemov dali odporucanie na integraciu a v skole je kolegova dcera integrovana, na asistenta a v pohode. Ak by si nepochodila v poradni a ani logopedicka by nenavrhla integraciu tak moze ist do skoly a po polroku napr ( aj skor) skola Vas posle do poradne na rediagnostiku a tam sa to bude riesit uz podla situacie.
ak zle rozumie pokynom, tak neviem ci Vam robila psychologicka intelekt ci tam nie je znizeny a ci nepotrebuje iny typ vzdelavania. Lebo intelekt sa robi medzi prvymi vecami v poradni aby sa vobec mohli odpichnut od niecoho
Niekedy deťom nechcú dávať diagnózu pretože nemusí to nakoniec tak byť.. Ale keď píšeš, že nerozumie...a zle rozpráva.. Dobre počuje? Lebo ako prvý ročník nie je med lízať, každý deň iné písmeno, veľa čítania aj písania...
integracia je ak ma dieta dg. ktora ovplyvnuje vzdelavanie inak sa neda len tak vycucat z prsta.
@sajmonka_1216 čo je nks?
@kacena4
@poopsie
@jan510
Ale on nie že nerozumie vôbec.... Rozumie ale menej. Aj keď oveľa lepšie ako pred rokom.... Keď niekto povie niečo rýchlo tak mu to zopakujem pomalšie....a hlavne ťažšie slová. Nemyslím že by mal problém s intelektom. Je veľmi šikovný.... Len nemá ešte takú slovnú zásobu ako iné deti v jeho veku nakoľko sa mu to porozumenie oneskoril neskôr začal rozprávať. Logopedicka sama povedala že ona u neho problém nevidí.a má nastúpiť do školy....
@namornicka on aj inštrukcie isto pochopí . Aj doma všetko chápe... Len niekedy mu to musím zopakovať. Ale to mi príde také bežné....
@kvikina087 narušená komunikačná schopnosť.
@kvikina087 integrovať sa dieťa neda na základe toho, že sa vám alebo riaditeľke zdá byt spomalene. Musí mat odporucanie CPP a následne vy ako rodičia môžete požiadať integráciu. Prvákom sa pred nástupom do školy málokedy dáva návrh na integráciu/začlenenie. Zvyčajne len vtedy, ak je problém zjavný (MR, NKS, somatologia, generické poškodenia…)
Riaditelka asi spadla z jahody 🙈 Fakt nerozumiem, ako moze byt riaditel skoly takto mimo a neovlada zakladne veci ohladne integracie. Ona si asi mysli, ze integracia sa da vybavit niekde pri okienku v poradni na pockanie 😃 Na integraciu potrebuje predsa dieta diagnozu. Ak ju nema a ty ako mama mas pocit, ze 1. rocnik da v pohode, tak ho riaditelka musi prijat, ak je to spadova skola.
@kvikina087 píšeš ,že veľmi zle rozpráva....určite by aom nešla do bežného Centra špeciálno Pg.poradne. neviem odkial ste ale ja by som zašla do Centra reci v Trnave. Tam más naozaj odbornícky,ktore sa zaoberaju poruchami reci. Moze mat narusený komunikačný vývin....oneskorený vývin reči....takto to tažko posúdiť. Určite neurologické vyšetrenie. Ale to tiež pozor kam ideš. Mám svoje skúsenosti. Moje dieťa je integrované.
Je to na dlho. Treba mať aj tak trocha štastie a dostať sa k správnemu človeku,čo sa diagnostiky týka. Ale nútit ta k integrácii nemozu. A samozrejme,neznamena to,ze ak bude integrovany,tak bude stale. Treba spravnu diagnostiku.
Ak má NKS, možno by si mohla zvážiť - ak máš takú možnosť - školu, kde majú triedy pre deti s NKS. Podľa tvojho názoru je šikovný, ale to nestačí. V triede je vyše 20 detí, učiteľka nebude mať priestor častejšie mu opakovať slová, či hovoriť pomalšie, len aby on stihol porozumieť. Deťom s normointelektom bez diagnózy sa pred vstupom do 1.ročníka integrácia nedáva. Ak nebude zvládať 1. ročník, môžeš požiadať o rediagnostiku v poradni. A ešte jedna vec. Ak by aj mal v papieroch odporúčanie na integráciu, ty ako rodič o ňu musíš v škole požiadať - ak máš záujem. Ak by si aj napriek diagnóze s integráciou nesúhlasila, škola by pristupovala k žiakovi ako ku každému inému a hodnotila by ho ako bežné dieťa bez ohľadu na jeho problémy. Píšeš, že má 7 a je ako keby 4-ročný. A zároveň v poradni nevidia nič? to je dosť zvláštne. Neuvažuješ nad vyšetrením v inej poradni? (som špec.ped.)
@drmelka
@seahorse27
@palicka ja nemyslím že vyslovene chcem aby bol integrovaný ani vyslovene že nechcem.... Beriem to tak , že áno ak to potrebuje a pomôže mu to tak som za ....ale zasa ak nie a len zbytočne vybavovať nejaké úľavu aby mala učiteľka menej práce.... Neviem.... My keď sme v troch rokoch začali chodiť na logo tak sme zistili že nerozpráva pretoze nerozumie. Keď slovám začal rozumieť začína ich používať. Mne to vtedy vysvetlila logo tak že mal to centrum porozumenia v mozgu pozadu...neskôr sa mu dovivijalo... A že to chce len čas a viac práce.... Oooobrovsky pokrok urobil.... Už vie aj r....ale vidím sama na ňom že je tak ako môj 5rocny.... Proste trochu pozadu...
No nad tou Trnavou porozmýšľam veru.... Na neurológiu ideme do TN.
V poradni hovoria že je to v norme..... Že každé dieťa je iné že on je pozadu práve kvôli tomu že dlho nerozumel.... Nenabral informácie...a že teraz by to mal už všetko dobehnúť....že práve tá škola kde sa budú rozoberať slová po hlaskach....atď ....mu pomôže.
@nikaeli boli sme aj u súkromnej psychologicky a v cpppap. Povedali že je to v norme.... Mne z môjho pohľadu sa zdá mierne pozadu....ale ich stanovisko má ukludnilo že je to ok a hádam to dá.... Len keď zas ťa riaditeľka mi povedala že ráta s tou integráciou tak ma to rozhodilo. Že ona ho asi ako ok nevidí.
@kvikina087 pokiaľ nemá žiadnu diagnózu, nie je o čom 😉 na základe čoho ho chce riaditeľka integrovať? integrovaný žiak pracuje podľa individuálneho programu, ktorý vychádza z odporúčania z poradne. Tvoje dieťa žiadne nemá, je (bude) teda normálnym žiakom základnej školy a bodka. Neboj sa. Nemôžu ho integrovať bez tvojho súhlasu a už vôbec nie bez odporúčania z poradne. Ak to bude veľmi ťažké, pôjdete na rediagnostiku, ako som už spomínala vyššie a v prípade, že sa neskôr predsa len ukáže nejaká dg, môžeš požiadať o integráciu. Rovnako tak môžeš požiadať o jej zrušenie.
Mne v Cppap povedali, ze diagnoza sa udava najskor v tretom rocniku na zaklade testovania. V prvom rocniku robili dcere testy, ale vysledkom boli len odporucania. V tretom uz dostane “natvrdo” diagnozu, ak bude mat…
@gabriela_obzerova to nie je až taká pravda, záleží o akú poruchu a ako veľmi sa prejavujúcu ide. Napríklad také NKS vidieť už v 3 rokoch.
@gabriela_obzerova
@nikaeli no asi to chce hlavne čas
...
A uvidí sa....ako ja na ňom vidím , že stále "dospieva" a každým dňom je "normalnejsi' ....ospravedlňujem sa za výrazy....inak to neviem nazvať.... 🙈 Len tie ostatné deti medzičasom urobili zasa pokrok.
Ja z mojich pocitoch si myslím, že je zdravý... Len proste trochu pozadu.... Tiež si pamätám pár takých deti z môjho detstva.... Boli úplne normálni, len vždy na konci... 🤔🙈
A poviem vám že z niektorých sú úspešnejší ludia.... ako z nás jednotkarov. 🤣
Tak uvidím čo bude ďalej.... Ale ďakujem za všetky komentáre
... ❤️
@kvikina087 tvoje dieťa má očividne problém s recou, zvážila by som hlavne Klinickú logopedickou a riadne vyšetrenie. Taká integrácia takého dieťaťa je veľmi prospešná a ver alze vôbec nie je na škodu a ani mu nezabráni v ďalšom vzdelaní a pod. Je to len návod pre učiteľa ako ja to dieťa ísť. Naprm také NKS sa časom stratí a malý dobehne spolužiakov. Ak ho riaditeľka pozná a vie aké to je dieťa a aj to, ake má špecifiká, asi vie o čom rozpráva, zas oni majú dosť skúseností aby to vedeli ohodnotiť. Išla by som do štátneho CPPPAP, minimálne dostanete odporúčanie čo a ako, prípadne budeš vedieť že je všetko ok.
@mimikas ja sa práve tu integrácii nejako nebránim.... Berem to tak , že áno ak je potrebná som len za....sama chcem aby v triede napredoval a nesedel tam "nahlucho"....
Veď mi sme boli už tri krát v statnom cpppap a tam povedali, že zatiaľ nevidia dôvod na integraciu....a teda keď sme boli naposledy....tak keďže naša riaditeľka tam k nim do cpppap volala ohľadne asistenta pre môjho syna povedali že oni dôvod nevidia a pre istotu máme ísť ešte na tu neurológiu....pozerali tam na mňa ako keby som ja prvé tu integráciu vyžadovala....a povedali mi že rodičia si to chcú uľahčovať a každému druhému dieťaťu pýtajú úľavy
....ale to ja práve nechcem. A naozaj nie som ani proti. Proste to chcem tak ako to má byť..
A chodíme aj ku klinickej logo.... Od troch rokov. A sme veeeeelmi spoko...
@gabriela_obzerova s diagnozou NKS moze byt dieta integrovane od 1. rocnika. Len diagnozy vyvinovych poruch ucenia (dys-ky) davaju az od 3. rocnika.
@kvikina087 myslím že to ulahcovanie ono to záleží veľa od teba, ako to ty berieš, len kôli tomu, že aj dieťa s integráciou sa reálne učí, je hodnotené, potom je na tebe ako ho budeš motivovať aby sa učilo a zlepšovalo. Môj starší bol integrovaný do 3 triedy a teda viem že sa učil ako ostatné deti a sám sa snažil, nemal písať diktáty a aj tak chcel a zakaždým dostal 5 🙂. Ale chcel písať ako ostatní. Takže sa neboj že sa učiť nebude. Držím palce, uvidíš na začiatku roka čo a ako, hlavne je aby bol spokojný.
@kvikina087 pride mi to take, ze vy ako rodicia vlastne neviete, na ktoru stranu sa priklonit - ci za alebo proti integracii. Riesila som podobny problem pred rokom, len trochu z inej strany. Syn ma od 3 rokov dg NKS, hlavne teda poruchu porozumenia. Tiez urobil velikansly pokrok, namiesto odkladu absolvoval pripravny rocnik v skole pre deti s NKS. Do 1. rocnika som ho dala na beznu ZS. Na rediagnostike pred 1. rocnikom vysiel uplne v norme vo vsetkom, vysledky vsetkych testov ukazovali, ze vlastne z tej diagnozy vystupil. Napriek tomu CPP trvala na integracii aj s asistentom. 2 logopedicky boli proti, nevideli na to dovod. Syn nechcel ziadneho asistenta, chcel byt ako ostatne deti. Skola, kde mal nastupit, sa k tomu nijako nevyjadrovala, nechavala to na nas - rodicoch a tak to ma byt. Rodic je ten, kto nakoniec dava suhlas s integarciou. Nerozhoduje o tom riaditel skoly 🙈 Musi respektovat rouhodnutie a odporucanie CPP a hlavne rozhodnutie rodicov. My sme sa rozhodli dat syna do skoly ako bezne dieta bez integracie a zvlada to lavou zadnou. Ja som vsak nemala ziadne pochybnosti o tom, ze by nezvladol ucivo 1. rocnika. Z mojho pohladu bol na tom vynikajuco, skor som sa obavala tej socialnej stranky, ale aj to zvlada celkom dobre. Ja som za nase rozhodnutie rada, aj ked sme isli proti nazoru CPP, ale to je nas pripad. Vase dieta si najlepsie poznate vy ako rodicia. Tu vidim rozpor - odbornici nechcu integraciu, dietatu nedali dg NKS. Riaditelka tvrdi nieco ine a vo vas to vyvolava pochybnosti. Tiez odhadujete, ze je cca na urovni 5-rocneho dietata. Skuste ho dat vysetrit inej logopedicke a v inej CPP, mate na to pravo a budete mat dalsi nezavisly nazor. Mozno dostane NKS, ktovie 🤷♀️ Momentalne nemate na zaklade coho mu tu integraciu vybavit, aj keby ste velmi chceli.
@seahorse27 to je super že ste takto dopadli a urobil taký pokrok.... Ja to tiež vidím na našom že je už úplne inde ako pred rokom.... Prosím čo sa učili na Tom pripravnom rocniku v skole pre deti s NKS.? Nedali by ste mi nejaké materiály? Poprípade čo kde vyhľadať?
@kvikina087 hlavne isli Elkonina - to je taky slabikar zamerany na fonematicke uvedomovanie, predpriprava na citanie. Za mna super metodika, ale bohuzial nemam ku nej manual, to mala len ucitelka. Z matiky isli Hejneho metodu, ucebnicu ani nemali, len prefotene pracovne listy - pocitali do 10 (scitanie/odcitanie). Kazdy den mali aj logopediu - skupinovu aj individualnu. Okrem toho klasika vytvarna, hudobna, telesna - ako v beznej skole. Naucil sa tam, ako funguje skolsky rezim a do 1. rocnika prisiel uz ostrielany. Ak chcete so syncekom este do septembra nejako popracovat, pytajte si materialy od logopedicky alebo si kupte nejaku publikaciu pre rozvoj predskolakov a postupne skusajte rozne ulohy…
Integrácia sa rieši keď má konkrétny problém a nie, že je detský. To je skôr povahová črta.