Dobrý deň, syn je v 3. ročníku ZŠ, má diagnostikovanú ADD /následkom sťaženého sústredenia aj dysgrafia/. Ročník skončil s tromi dvojkami a tromi jednotkami /má úľavu pri diktátoch/. Učivo zvláda, sem-tam niekde vybuchne, potom to doženie, len učiteľka sa sťažuje, že je pomalý a všetko mu hrozne trvá, preto navrhla integráciu. Špec.pedagogička dôvod ako taký na integráciu nevidí /vraví, že 2.stupeň je niečo iné, ale pokiaľ 1.stupeň zvláda/, ale teda navrhla ho integrovať a vzdelávať bez redukcie učiva s nejakými úľavami. So synom som sa rozprávala, čo by to pre neho znamenalo, a pýtala som sa, či by chcel mať nejaké úľavy alebo to ešte skúsiť s ostatnými "zdravými" deťmi. Vyjadril sa, že by to chcel teda skúsiť ešte bez tých úľav. Viem, že možno známky už vo 4.ročníku nebudú také super, ale bola by som rada, ak by ešte trochu "makal" a ťahal sa dopredu. Bojím sa aj toho, že jednoducho zlenivie, pretože vie, že nejaké doplňovačky zvládne, päťminútovky nebudú a podobne. Integrácia znamená tak trochu aj nálepku, v triede majú integrovaného žiaka, vedia, čo to je. Myslím, že nejaké extra výhody a extra prístup zatiaľ nepotrebuje, len jednoducho potrebuje na niektoré veci trochu viacej času, niekde prižmúriť oko nad úpravou, prípadne položiť kontrolnú otázku či tomu rozumel a to sa dá aj bez papiera /čo asi učiteľka nebude bez papiera ochotná/. Viem, že školy na to tlačia, pretože to pre ne znamená aj viacej peňazí. Tak čo? Integrovať? Neintegrovať? Dá sa požiadať aj na zohľadnenie aj bez integrácie?
@ninusa221 Určite majú. Ale predpokladám, že na toho bude mať nárok, len keď bude integrovaný.
@zelenalienka poradim ti tuto skupinu https://www.modrykonik.sk/group/1824/ ja som v nej dlho a velmi mi pomohla. Baby v nej. Syn mal v 2 rocniku dg. ADD plus disortografiu. Integrovany bol, ale s ucitelkou sme sa dohodli, ze tam urcime iste hranice, aby to nezneuzival. Cize diktaty ano. Tam sa mu pisuvala znamka ale vzdy mi v zatvorke nechala aj tu povodnu. Ak ho zvladol na 2ku napisat sam, tak bez zatvorky. Plus sedel pri katedre a ked pisali pisomku a videla ze 150ty krat obdivuje lietajuce vtaky za oknom, tak mu klepkala prstom po lavici aby sa susetredil. To je vlastne vsetko. Teraz je 5tak. Integraciu sice ma podpísanú ale nevie o tom. Pre mna to znamena len ti, ze v slohovej pracu sa mu trosku prizmuri ocko nad gramatikou a ze dostavam kazde 2 mesiace report od ucitelov k jeho znamkam. Ale inak sa uci v celku fajn. Aj monitoring zvladol na 65 a 76.
@zelenalienka no sama píšeš, že má úľavy na diktatoch, to u nás na škole by nehrozilo bez integrácie. Ja mám dve deti integrované a poviem ti, že takmer žiadne úľavy nemali, koľkokrát sa stalo, že učiteľka zabudla. Mali mať viac času na pisomke, zabudla. Diktáty písali normálne, lebo veď to zvládnu. Päťminútovky písali aj tak, lebo by aj ostatní vymýšľali. A furt niečo. Hlavne na druhom stupni to u nás teda veľmi nefunguje. Riešim iba keď ozaj je nejaký problém, inak už nato nemám nervy.
A naco sa ho to pytas ci chce ulavy alebo nie??? Moja dcera je integrovana ma asistenta a otom ze ma mat nejake ulavy ani nevie a ani jej to nebudem hovorit. Je lepsie ked to dieta nevie o tych ulavach aby sa potom nespoliahalo na to ze sak ja mam ulavy ja sa ucit nemusim, jedine vie o tej asistentke pretoze ju mava na hlavnych predmetov ale nema ju kazdy den co som aj rada lebo sa musi naucit troska rozmyslat pochopit ucivo aj bez asistentky. Syna urcite integruj a nic sa ho nepytaj. Uciva budu stale tazsie a tazsie a takto mu aspon pomozu viac a bude mat viacej casu na pisanie a odpovede.
@pupava36 prosím ťa má ta integrácia aj nejaké nevýhody?a dcéra je v ktorom ročníku?
@zelenalienka a nemajú na škole asistenta?