Ahojte zienky isto mi tu budete vediet poradit.
Dcerka ma viacnasobne postihnutie poruchu reci, PAS, ADHD je integrovana v beznej zakladnej skole nakolko ma normointelekt a teda aj predpoklady, aby skolu zvladla.
Co mate integrovane decka ako chodia na vychovne predmety( telesna, vytvarna, eticka,hudobna)?Skola mi dala otazku co s tymito predmetmi.Nakolko sa jedna o prvy tyzden v skole ani som im nevedela odpovedat co s tym.Toho tyzdna sme sa dohodli, ze to bude na skusku, avsak neviem co do buducna ci tieto predmety nechat tak, alebo jej ich uplne vypustit.
Dakujem za odpovede
Ja mam syna, teraz druhaka. Tiez PAS, ADHD a intelekt v norme. Takze tiez mozno nieco podobne. Prvy rocnik chodil na vsetky predmety, s tym, ze uvidime. Ale na konci sk.roka prisla ucitelka s navrhom, ze v druhom rocniku zrusime hudobnu, vytvarnu a tvorive citanie. Takze teraz na tieto predmety chodit nebude. Vytvarna mu nic nedavala, vzdy mal problem s kreslenim a vydrzat tie dve hodiny mu robilo problem. Zbytocne sa tam unavoval, co sa prejavovalo pobehovanim po triede a zvysenou nervozitou. Okrem toho na vytvarnej sustavne zazival pocity frustracie, kedze mal problem nieco nakreslit. No a hudobna podobne. Nic mu nedavala, len ho unavovali tie zvuky zo spevu, zakryval si usi. A telesnu chodil a chodit aj bude, lebo sme sa s ucitelkou dohodli, ze pohyb mu len urobi dobre. Teraz v druhaku ma skola zavedeny aj volitelny predmet tvorive citanie, z ktoreho tiez bude oslobodeny, kedze jeho najvacsi problem je pozornost a nedokaze udrzat pozornost pri citani, pri ktorom sa deti postupne striedaju.
@zuz02 skola sa mi vyjadrila tak nakolko este stale nemame spravu z CSPP ze to necha na mna ako matku to rozhodnutie.Viem vsak ze dcera sa skoro unavi vlastne jej pozornost.A vychovne predmety su dane ako posledne.2 dni za sebou by mala mat 5 hodin a tie su akurat telesna vychova a vytvarna vychova tak zvazujem ze ju aspon na tieto dni necham oslobodit alebo ako to spravne nazvat.Avsak vraj potrebujem vyjadrenie dr, aby dal na papier ze dcere odporuca 4 hodiny denne vyucovania.Davali ste aj Vy nieco taketo do skoly?
Ano. Na oslobodenie som potrebovala napisat ziadost- to mi skola dala jej tlacivo a vyjadrenie pediatra. Tam mi doktorka napisala, ze vzhladom k diagnoze odporuca oslobodit zo spominanych predmetov.
Ja nemam osobnu skusenost, len som pracovala s detmi, kt.boli podobne integrovane a podla tychto skusenosti mozem povedat, ze kazde dieta je naozaj ine a to , ze ste sa rozhodli to zatial vyskusat a potom uvidite, je myslim najlepsie riesenie...Mozno prave na nejakej vychove sa moze prejavit talent dietata, moze si tam aj oddychnut...Vyclenovanie z predmetov by len mohlo posilnit pocit inakosti dietata.Ale ak by tie predmety boli pre dcerku len zbytocnou zatazou, v zmysle ze by ju stresovali alebo by bolo nejakym sposobom tazke ju ustriehnut, tak potom by som zvazovala ich vynechanie... Ale aj tak sa vratim k povodnemu, ze vyskusat je najlepsie riesenie cca po 3 az 6 mesiacoch by sa mohlo ukazat co stym....
Este mi napadlo ze skoly uz dnes maju svojich specialnych pedagogov a psychologov, ak aj vasa skola ma, mozno by vedel poradit....Drzim palce