Ahojte maminy,
tak ako všetky deti, tak aj moja dcérka v pondelok nastupuje do prvého ročníka základnej školy. Ako ste prosím zvládali tu neistotu a obavy z toho či to bude vaše dieťa v škole zvládať?
Dcérka už mala rok odklad kvôli expresívnej poruche reči. Za rok sme výrazne pokročili, ale aj tak mám pocit, že je ešte stále veľmi hravá a veľmi sa bojím toho či v škole počas hodiny vydrží obsedieť, či sa bude aktívne zapájať a či sa jej bude chcieť učiť nové veci viac ako 15 minut (v škôlke bola v zmiešanej triede takže aj tá práca s predškolákmi bola taká všelijaká keďže nebolo veľa priestoru na oddelenie predškolákov od malých detičiek). Veľa veci sme dostávali tým pádom ako úlohy na doma. Ale ide mi skôr o to sústredenie.
Ako to zvládali vaše hravejšie deti? Trvala vám adaptácia dlhšie než je bežné? Na škôlku si zvykla extrémne rýchlo, ale škola má predsa len iný systém a bude to pre ňu všetko nové.
no ja som mala dceru s receptivnou dysfaziou, nastupila do skoly ako 7 rocna a celkom dobre zvladala. Ale mala pokojnu sustredenu povahu, takze sustredit sa vedela. Len robila vsetko velmi pomaly a prehnane precizne.
Obcas nieco nerozumela, ale ucitelka je vysvetlila. Tiez bola v zmiesanej triede v skolke a toto by som ako problem vobec nevidela. Prave naopak, ju to velmi posunulo, kym bola mladsia tahali ju starsie deti, neskor sa ona naucila pomahat tym mladsim. Tie deti zo zmiesanych tried boli take menej konfliktne a prisposobivejsie, co je urcite dobre do zivota.
Ta predskolska priprava sa precenuje...zaklad je jednak zaujem a venovanie sa rodicov a druha vec na skolu ovela viac pripravi hra, hra a hra, prirodzeny rozvoj motoriky kreslenim, skladanim skladaciek, navliekanim koraliek , rozvijanim motoriky cez sporty a kolesove vozdla..kolobezky, odrazadla, bicykle atd.
Inak casto sa stretavam s tym mytom, ktory je omylom... ze hrave dieta ma buduce problemy v skole. Prave naopak, vyhrane zvedave deti su casto velmi ucenlive a aktivne nieco nove sa naucit.
druha vec...ze nase skolstvo tie deti casto krat ubije a vyzaduje len pasivitu a memorovanie. Ale to nie je vina deti ale systemu.
Moja je tiez velmi hrava,teraz ide do druheho rocnika. Prvy zvladla bez problemov,je zvedava,vela uloh riesili formou hry. Vela zalezi od ucitela. Domov dostavali za ulohu iba cvicenia,co nestihli dokoncit v skole. Doma ma mladsiu sestru, stale sa spolu hraju.
zaklad ma, zo skolky ste dostavali ulohy na doma to je super i to lahsie prijme domace ulohy a trénovanie písmenom. chce to len cas. ten im oani ucitelky daju cca 3 mesiace to bude take hrave na zabehnutie sa drzim palceky