Hodnotenie integrovaných detí na základnej škole

darkabarka23
23. sep 2013

Milé mamičky,chcem a vás opýtať na vaše skúsenosti s hodnotením na ZŠ,ak máte integrované dieťa v triede medzi deťmi,ktoré integrované nie sú.Mám dcérku v 6.ročníku ZŠ,od začiatku sme mali problémy s učením,ale ku psychologičke sme sa dostali až minulý rok,kde teda sme dospeli k diagnóze porucha učenia,pozornosti,sústredenia a diagnóza znela integrácia v triede.Dcérka je momentálne riadne hodnotená,a už od začiatku máme veľmi zlé známky z matematiky.Mám obavu,aby dcérka nemusela opakovať ročník.Veľmi veľa sa jej venujem,a snažím sa jej pomôcť,matematické operácie sú však pre ňu nepochopiteľné a ťažko zvládateľné,preto sa ja vás pýtam,či majú vaše deti s integráciou hodnotenie upravené k tejto diagnóze,nakoľko u nás to tak zatiaľ nie je,a teda ak to má byť inak,rada by som to v škole riešila.

jamabe
23. sep 2013

Psychologička mala uviesť, ako má byť hodnotená, aké úľavy a podobne. Učiteľ sa toho musí držať. Ak nie, máš právo sa sťažovať riaditeľovi. Mimochodom integrácia nie je diagnóza je to riešenie...
Ale čo znamená riadne hodnotená? Aj integrovaní žiaci dostávajú riadne známky.. len sa im povoľuje napr. viac času na písomkách, osobitné vysvetlenie, jednoduchšie zadania, výber z viacerých možností.. To práve určí psychológ podľa konkrétnej poruchy, podľa jej závažnosti...
Nemám takéto dieťa, ale som učiteľka. Učila som aj takýchto žiakov, rodičia (a aj žiaci) majú niekedy skreslené predstavy, čo znamená integrácia, úľavy,..

barborieta
23. sep 2013

@darkabarka23 integrovani ziaci sa hodnotia podla metodickeho pokynu z roku 2011 na hodnotenie ziakov so specialymi vycovnovzdelavacimi potrebami. neviem ci uz mas z poradne spravu.ale aj v nej by mali byt uvedene sposoby ako ziaka hodnotit. tiez vela zalezi od ucitela a jeho pristupe k integracii. z osobnej skusenosti viem,ze na druhom stupni to byva problem...treba ist do skoly a popytat sa ako tvoju dceru hodnotia a poopytovat sa co a ako...potom by som zacala veci riesit, keby som zistila , ze ju vyucujuci nehodnoti ako treba...

kozinkova
23. sep 2013

Ahoj,som učiteľka a pokiaľ viem,ak je dcérka integrovaná znamená,že chodí do triedy so svojimi terajšími spolužiakmi ale na predmety s ktorými má problémy má úľavy t.j. mal by byť vypracovaný individuálny časovo-tématickýplán(zodp.je vyučujúci a špec.pedagóg,mali by spolupracovať) na daný predmet,kde ja zohľadnená jej diagnóza(napr. niektoré učivo má vyňaté,alebo ho má zjednodušené,alebo má úľavy na množstvo prepočítaných príkladov-pri zníženej pozornosti atď. ...)samozrejme je to záťaž na vyučujúceho, je možný aj osobný asistent-pokiaľ naňho škola má,alebo si ho zabezpečí rodič.Je aj taká možnosť že dieťa dané predmety odučí špeciálny pedagóg ak je na danej škole pracuje a ostatné predmety absolvuje vo svojej triede,Samozrejme že hodnotiť by sa malo s ohľadom na jeho úľavy,na vysvedčení sa to potom píše do výkazu do doložky podľa čoho bolo dieťa hodnotené ,častokrát je volené aj slovné hodnotenie

darkabarka23
autor
23. sep 2013

@jamabe riadne hodnotená som myslela,že pracuje s rovnakými písomkami a za rovnaký čas,ako ostatní žiaci,a je hodnotená rovnako.Za obe písomky ma pätorku.Mne je vlastne ľúto,že jej neviem pomôcť,sama je deprimovaná z týchto známok,a veľmi by mi bolo ľúto,ak by musela opakovať ročník.Čo sa týka matematických operácií,pracujeme podľa pokynov psychologičky,napr.pracujeme s alžírskou násobilkou,lebo klasickú sa nevie naučiť.Keby som sama nezažila takéto dieťa neverila by som,že niečo sa nedá naučiť.Ja naozaj nechcem,aby bola neviem ako zvýhodňovaná,stačia nám aj známky ako štvorka,ide mi hlavne o neopakovanie ročníka,a aby nemala takú traumu zo školy,lebo ju majú spolužiaci za hlúpu v triede,a je tým značne traumatizovaná. Ale tú správu z poradne si idem riadne preštudovať.

darkabarka23
autor
23. sep 2013

@barborieta
@kozinkova veľmi pekne ďakujem za odpovede,preštudujem si detailnejšie správu,ktorú máme od psychologičky,aby som teda vedela,s čím konkrétne zájsť za učiteľkou,asi to bude ťažké riešiť celú túto situáciu,nakoľko chápem,že aj pre vyučujúceho asi bude náročné hodnotiť a vypracovať individuálny učebný plán pre žiaka.Naďalej chodíme aj do poradne,a pri budúcej návšteve sa pokúsim zistiť,ako by mal vyučujúci plán vyzerať u dcérky.

dai
23. sep 2013

@darkabarka23 hm... mne pride divne deti v 1vej triede vobec hodnotit☹ ja viem ze aj my sme boli, ale nechapem ten zmysel... u nas su deti hodnotene len vseliakymi vytlackami, na pol roku dostanu ustne hodnotenie ( rodicia ho dostanu na osobnych rozhovoroch s ucitelom ), na konci roku spravu - v com su mimoriadne dobri, v com treba pridat - filozofia nasej skoly je o tom aby boli deti co najviac motivovane v uceni - nechapem aky ma zmysel dietatku ktore je v skole 3 tyzdne davat zle znamky z matematiky - ved sa tam ucia len cisla nejake a mnoziny, preboha☹

barborieta
23. sep 2013

@dai darkabarkina dcera je siestacka...nema 6 rokov...

dai
23. sep 2013

@barborieta ahaaa, vidis, chybicka se vloudila😉 potom jasne, treba to riesit s odbornikom... to je tak ked clovek rychlo len text prebehne, mea culpa😉

barborieta
23. sep 2013

@kozinkova nesuhlasim s tym ze specialny pedagog ma oducit niektore predmety. to nie je pravda...moze pomoct pri skusani, pisomkach...pri diktatoch a pod. Specialny pedagog nie je v skole ako ucitel...maloktory spec.ped.ma aprobaciu na konkretne predmety. specialny pedagog na skole zastresuje integrovane deti, cvici s nimi specialne cvcenia zamerane napr. na pozornost ci odstranovanie poruch ucenia...usmernuje ucitelov ako so ziakom pracovat a pripadne pomaha ziakom priamo na vyucovani. Specialny pedagog nie je v skole na to aby sa s detmi doucoval...je tam na korekcnu a reedukacnu cinnost...

beah
23. sep 2013

Ahoj, pedagógovia musia, ako tu už uviedla barborieta, postupovať pri hodnotení začlenených žiakov podľa § 55 ods.4 zákona č. 245/2008 Z.z., dodržať zásady podľa prílohy č.2 Metodického pokynu č.22/2011 na hodnotenie žiakov ZŠ /odprúčam prečítať/ ale taktiež vychádzať z odporúčaní príslušného poradenského zariadenia, ktoré dcérku diagnostikovalo. Taktiež musí mať dcérka vypracovaný individuálny vzdelávací program, v ktorom sú konkrétne uvedené okrem iného aj spôsoby hodnotenia, organizácia a formy vyučovania, modifikácia učebných osnov a učebných plánov. IVP podpisuješ aj Ty ako rodič.

barborieta
23. sep 2013

@darkabarka23 ak je tvoja dcera integrovana automaticky musi mat vypracovany individualny vycovnovzdelavaci program...ak je na skole spec.ped.tak to ma na starosti on v spolupraci s triednym ucitelom. tento program vychadz z odporucani poradne. ty ako rodic mas narok sa s programom oboznamit a kopiu by gi mali v skole dat. taktiez vsetci vyucujuci su povinni oboznamit sa s IVPckom aby vedeli ako so ziackou pracovat...

darkabarka23
autor
23. sep 2013

@beah
@barborieta veľmi pekne ďakujem za informácie,už mi je celá situácia jasnejšia 🙂

svetluska82
23. sep 2013

@darkabarka23 ak jej nejde nasobilka a matika, tak nema dyskalkuliu? Z praxe viem, že ak by mala dyskalkuliu diagnostikovanu, tak potom by mala aj nejake ulavy- napr. použivanie kalkulacky na vyucovani a pod. Ak má len poruchu pozornosti, tak musi mat tiež individuálny plan, ale zas ulavy az take nie su- tam sa vacsinou dava individuálny prístup zo strany ucitela, dlhsi cas na pisomkách a pod. Robili je vysetrenia na specificke poruchy ucenia? To su tie dysky.A ak má specificku poruchu ucenia, zalezi aj aku.: dyslexia, dyskalkulia, dygrafia, dysortografia .......Tam sa potom vypracuje presny individuálny plan sitý na mieru každeho žiaka. JA pracujem s takýmito žiakmi.....tak troku v tom viem behat 😅

liwka
23. sep 2013

nečítala som celú diskusiu, ale nám koncom min. šk. roka špec. pedagogička povedala, že ak integrované dieťa napísalo nejakú písomku, diktát al. odpovedalo zle a malo by dostať známku 4-5, známka sa nezapisuje. Musíme opravovať zeleným perom, bo vraj červená deti stresuje. Začlenené dieťa nemôže prepadnúť z predmetov, z ktorých je inegrované (z iných áno). A integrácia sa môže po čase prehodnodiť, ak pr. už nie je dôvod na integráciu, príp. dieťa zjednodušené podmienky zneužíva- mám aj takých 😉 Ja by som odporúčala pokec s tr. uč., s matikárkou, s riaditeľkou, špec. ped., psychologičkou (poradie nechám na teba) 😀

darkabarka23
autor
23. sep 2013

@svetluska82 tak mám pred sebou správu,ktorú máme z centra,a je tam presne napísané :

Ortografia-dosahuje pásmo podpriemeru,nedosahuje sociálne únosnú úroveň
Klakúlia-vykazuje poruchu priestorového a operačného faktora matematických schopností pri manipulácii s akčným grafickým priestorom
Záver:jedná sa o žiačku so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami,so zdravotným znevýhodnením s vývinovou poruchou aktivity a pozornosti,pričom hlavnými faktormi znižujúcimi školskú úspešnosť sú dôsledky skladby všeobecných rozumových schopností a narušenia percepčne kognitívnych funkciíí sú navyše komplikujúcimi skutočnosťami.

návrh-vzdelávanie formou individuálnej integrácie,návrh na prijatie žiaka so ŠVVP,a hodnotenie žiaka so zdravotným znevýhodnením začleneného v ZŠ

takže toto bolo v tej správe,ktorú sme obdržali v júni,ja som s ňou oboznámila aj p.učiteľku triednu-matematikárku,preto ma tie pätorky z matematiky hneď zo začiatku prekvapili,myslela som,že už tam bude nejaká zmena v hodnotení.

svetluska82
23. sep 2013

@darkabarka23 a urobili jej individuálny plán v skole? LEbo odporucanie je jasne, že ju maju integrovat... V skole by jej mali vypracovat individuálny plan vzdelavania .Podla diagnozy by to malo byt: Najma zo SJL a MAt, prípadne cudzieho jazyka. Inac iný psychologovia zvyknu este v závere napísat konkretne. Napr. použivat kalkulacnu na mat, alebo nehodonotit diktáty znamkou, len poctom chýb, príp. cudzí jazyk nehodnotit známkou vobec, alebo este možu navrhnuť redukciu uciva ( niekoré uciva uplne vynechatm prípadne znížiť počet prebraných celkov).

Navrhujem: Íst za matikarkou a Slovencinarkou a nech Ti ukažu individuálny plán vyucovania, mal by tam byt aj tvoj podpis, že suhlasis s integraciou a individuálnym plánom. Ak ho nemaju, tak skoc za riaditelom, ci je naozaj integrovaná oficiálne. Možes žiadať aj asistenta ucitela, ktorý sa bude tvojej dcere speciálne venovať a vysvetlovat jej( asistent je platený statom, nie skolou- tusim krajsky obvodny urad ho plati). Ak je integrovaná oficiálne aj individuálny plan bude mat, a predsa má slabé výsledky a dieta za to nemože, tak skocila by som do specialno-pedagogickej poradne( kludne ajinej ako si bola, možes si vybrat hocijakú) a žaiadala by som este raz spravit testy na specificke poruchy ucenia a nech už do správy konkretne napišu postupy prace pre školu. AKos om už vyššie písala- nehodnotit diktáty známkou, používať kalkulacku, alebo tabulku s nasobilkou na matike a este ine...

barborieta
23. sep 2013

@liwka prepáč, ale keď je dieťa integrované, tak je integrované na všetkých predmetoch...Keď má raz dieťa akúkoľvek poruchu, napr. poruchu pozornosti, tak ju má ako na slovenčine, tak aj na hudobnej výchove. Veľa x to majú učitelia zle sprostredkované a tvrdia, že je dieťa integrované len na nejakom predmete...Uvediem príklad, dieťa s dyslexiou má predsa problém s čítaním a s textom sa predsa pracuje na každom predmete, s čítaním sa predsa stretáva stále...tak ako môže byť integrované len na SJ??? Bohužial je to tak aj v realite, že učitelia tomu častox zle rozumejú a je škoda, že nie na každej škole pracuje špeciálny pedagóg a nerobia sa pre učiteľov pravidelné prednášky, aby sa lepšie zorientovali v problematike integácie...

barborieta
23. sep 2013

@darkabarka23 v prvom rade si o to integraciu musis skolu pisomne poziadat...Je kvantum deti, ktore maju odporucanu integraciu a rodicia sa rozhodnu, ze dieta nedaju integrovat. Ak si o to nepoziadas, tak to skola neurobi len tak...aj napriek tomu, ze si im dala spravu. Ohladom integracie je dost vela papierovania na zaciatku a vela veci sa tam vypisuje prave spolu s rodicom...Dala si si ziadost? Riesil s tebou niekto papiere tvojej dcery? je vobec na skole specialny pedagog? Co sa tyka asistenta ucitela, neviem, ci tato diagnoza je dostatocna na to, aby ste asistenta ziskali...Tak ako bolo napisane udeluje ich krajsky skolsky urad, ale schvaluju ich velmi malo a skor ich davaju na skoly, kde su decka ako vozickari, autisti, silne poruchy spravania a pod...
Odporucam ti precitat si tuto knihu: S. Riefova: Nesoustredene a neklidne dite ve skole. je to vyborna kniha, kde je velmi vela praktickych postupov ako pracovat s detmi s poruchami pozornosti a poruchami ucenia.
Tvoja dcera ma diagnostikovanu poruchu pozornosti, ktora sa moze manifestovat ako porucha ucenia...podla toho, co si napisala si myslim, ze dyskalkuliu urcite nema. Este by ma zaujimalo, ako jej vysiel intelekt...

darkabarka23
autor
23. sep 2013

@barborieta ďakujem za info,to som teda naozaj nevedela,že treba písomne školu požiadať o integráciu,pokiaľ viem,na škole je špeciálny pedagóg..samozrejme žiadosť podám,papiere mojej dcéry so mnou nik neriešil,ani teda som nevedela,že postup je takýto.Pokiaľ sa pamätám,intelekt jej vyšiel medzi 70-80,teda naozaj málo,presné číslo si už nepamätám.Tú žiadosť o integráciu treba adresovať na riaditeľstvo školy?
Ďakujem za tip na knihu,určite sa pokúsim si ju zohnať,idem sa hneď popozerať na nete,kde by som ju dostala.

barborieta
23. sep 2013

@darkabarka23 knihu kupis aj cez net...ked si ju nahodis do vyhladavaca, tak ti ju urcite najde. ak mi posles mail tak ti poslem tlacivo - ziadost. len si tam vypises inicialy.
co sa tyka intelektu...no je to hranicne pasmo, co treba brat tiez do uvahy. vacsinou su tieto deti slabsie a dosahuju aj slabsie vysledky. ak maju dobre znamky tak je to vacsinou velmi tazko vydrete a stoji to vela namahhy aj deti aj rodicov...

darkabarka23
autor
24. sep 2013

@barborieta ďakujem pekne,kniha už je objednaná,aj tlačivo už mám stiahnuté a vytlačené,už viem ako sa volá špeciálny pedagóg na škole,takže idem teraz všetko riešiť,som rada,že som sa tu dostala k všetkým potrebným informáciám,ešte raz ďakujem 🙂

igiana
24. sep 2013

@darkabarka23 ja mam tiez integrovanu dceru, tlacivo som podpisovala pred zaciatkom prazdnin a tiez som si nevsimla, ze by dcera isla podla individualneho planu 😕 . Ja neviem preco su na tych skolach taki neochotni alebo co. Nechapem. To musim zase chodit kvoli tomu istemu? Potom daj vediet, co si vybavila. Diky.

liwka
24. sep 2013

@barborieta ja sa nehádam, ja mám takéto informácie. K nám chodí špec. ped. a máme prednášky. Presne takto nám to bolo sprostredkované- že dieťa je integrované z určitých predmetov, tam mu treba robiť úľavy, plány, individuálny prístup. Z ostatných predmetov prepadnúť môže- toto sme rozoberali asi pred týždňom- ako príklad bol, že môže prepadnúť z TSV, al. VYV (síce sa to neznámkuje, ale v prípade, ak daný predmet neabsolvuje bez akéhokoľvek udania dôvodu)

darkabarka23
autor
24. sep 2013

@igiana určite dám vedieť,bola som tam už dnes,ale špeciálna pedagogička tam bude až 2.10.,tak sa presne popýtam,ako bude ten individuálny plán vyzerať.Aj či budú nejaké úľavy v hodnotení.Inak som sa od dcéry dozvedela,keď som sa jej vypytovala na tú špeciálnu pedagogičku,či ju pozná,že ona k nim chodí do triedy,že má spolužiaka,ktorého učí ona,vraj mu nosí špeciálne pre neho učivo,a z toho je hodnotený,.... a ty si už individuálny plán podpisovala v júni,a žiadna zmena v škole? 😒

barborieta
24. sep 2013

@liwka no, tak vam spec.ped. nedal celkom relevantne informacie...ulavy sa maju ziakovi robit vsade tam, kde ich potrebuje. Integrovany ziak moze prepadnut z akehokolvek predmetu, ale len v pripade, ze sa mu robia ulavy, pristupuje sa k nemu individualne a aj napriek tomu sa dieta neuci, flaka sa...to sa tyka hlavne deciek na druhom stupni, kedze pubisi velmi casto operuju tym, ze maju papier a nemusia sa ucit...Takze nie je pravda, ze integrovany ziak nesmie prepadnut. Pri integracii, ked sa robia ulavy sa ziak musi pravidelne ucit, ulavy nespocivaju v tom, ze sa ziak moze flakat...aj integrovane dieta musi v skole "makat"...

barborieta
24. sep 2013

@darkabarka23 pravdepodobne sa jedna o ziaka, ktory ma okrem zmenenych foriem vzdelavania aj upravene ucebne osnovy - to znamena, ze ma zredukovany obsah aj rozsah uciva, ktore ma zvladnut. Takyto ziak sa vsak potom nesmie hlasit na maturitny odbor na strednej skole. Tie pracovne listy, co nosi spec.ped. pravdepodobne navrhuju vyucujuci a on im ich pomaha "doladit". Napr. v pisomke by mali byt otazky s moznostami a,b,c...na strane by mali byt najviac 4 ulohy, písmo a riadkovanie by malo byt vacsie a pod.
Dievcata a na tych IVPckach si najstojte, je to povinnost skoly...a obcas to zvyknu flakat. IVPcka by sa mali potom prehodnocovat aspon polrocne, spolu s ucitelmi a rodicmi. Robi sa to preto, aby sa videlo, ci tento sposob vzdelavania deckam vyhovuje, ci netreba nieco zmenit a pod.

igiana
24. sep 2013

@darkabarka23 Vdaka. No podpisovala som nejaky papier, ze moja dcera bude integrovana, teraz je piatacka. Ale presny plan este nemali. Myslela som, ze ho urobia automaticky 😕

lule1
26. sep 2013

Dobrý deň, som redaktorka TV Markíza a pripravujem reportáž na tému poruchy učenia - dysgrafia, dyskalkúlia, dyslexia.... Chcela by som vás poprosiť, bol by niekto ochotní vystúpiť v reportáži a podeliť sa o svoje skúsenosti? Bola by som veľmi rada, chcela by som tú reportáž postaviť na priamych skúsenostiach rodičov, detí + samozrejme, doplniť názory odborníkov. Veľmi pekne ďakujem a teším sa na spoluprácu, Lucia

danielami
1. okt 2013

@darkabarka23 Ahoj. Môžem sa opýtať aká to je alžírska násobilka? Mám syna s ADHD a poruchou pozornosti a tiež sa okrem iného nevie naučiť násobilku. Celkovo máme veľký problém s učením a niekedy už som s nervami fakt v koncoch. Vôbec sa nevie naučiť učivo, všetko sa s ním musím učiť a aj tak to ide veľmi ťažko. 😖 Píše strašne pomaly, poznámky v zošitoch nepodopisované, diktáty nestíha 😝. Čo sa týka známkovania, tak tam si myslím že trošku berú ohľad, lebo ináč by už asi prepadol 😝. Ale inak sa mi zdá, že sa ním nejako špeciálne nezaoberajú. Vlastne som sa chcela aj opýtať či by mi nevedel niekto poradiť či nieje v Prešove nejaká škola, kde majú špecialne triedy s takými deťmi. Myslím si, že určite potrebuje iný prístup.

darkabarka23
autor
1. okt 2013

@danielami Ahoj,posielam link na alžírsku násobilku,ale dá sa počítať až s vyššími číslami,konkrétne od čísla 6.Moja dcéra tiež počíta týmto štýlom,ale jej robí problémy aj malá násobilka,aj v nej sa stále mýli ☹ .Je strašne ťažké učiť sa s takýmito deťmi ☹ ,tiež mi je niekdy hrozne do plaču,keď vidím,že veci v učení vôbec nechápe,aj keď sa jej to snažím vysvetliť všemožnými spôsobmi, všetko jej strašne dlho trvá v škole,absolútne nestíha pracovať s ostatnými deťmi,v matematike jej jeden príklad na delenie so zvyškom trvá aj 20min.Ona to síce dobre vypočíta,ale za hrozne dlhý čas.Tiež sa trápime,čo sa učenia týka,a ide teraz do puberty,ako asi aj tvoj syn,a začína mi odvrávať,nechce sa jej doma toľko učiť,lebo nám to dlho trvá,je z toho nervózna a podráždená.Neviem,či sú pre takéto deti špeciálne triedy,v minulosti podľa mňa takéto deti nechali bežne prepadnúť.A tebe psychologička neodporučila integráciu pre syna?
http://andreakoskova.blog.sme.sk/c/286672/Nasob...

danielami
1. okt 2013

@darkabarka23 Môjmu sa tiež nechce učiť.Keďže mu učenie veľmi dlho trvá tak mu nedovolím ísť von, čo mu samozrejme veľmi vadí, potom je plač a odvrávanie. Na druhej strane viem, že potrebuje ísť sa trocha odreagovať, ale keď ho pustím väčšinou je potom už unavený a učenie ide ešte horšie. Presne ako píšeš, vôbec v škole nestíha pracovať, učivo nechápe a aj keď sa to ako tak naučí vždy mu treba pripomenúť nejaké slovíčko aby vedel pokračovať. Čiže ak píšu písomku nielen že píše pomaly, ale keď mu niečo vypadne, nevie pokračovať. Príklady tiež počíta veľmi dlho keďže nevie násobilku a počíta na prstoch. Integráciu navrhovala psychologička ku ktorej sme chodili ešte keď chodil do školy u nás v dedine (1-3 roč.). Ale učiteľka, ktorú sme tu mali nesúhlasila. Aj keď tieto problémy boli od začiatku, učiteľka o tom vedela, boli sme stále v kontakte, o všetkom sa rozprávali, radili sme sa navzájom ako naňho 🙂. Proste brala ohľad a nejako to išlo. Ale od 4 roč. chodí do Prešova, na škole majú psychologičku ale o integrácii nehovorila nič. Učiva stále pribúda, na každom predmete je iný učiteľ a na rodičovskom nič nepočúvam, len aký je pomalý, že ho musí stále napomínať aby písal 😝 a vlastne to isté aj doma. Keď pri ňom nesedím tak mu všetko trvá ešte dvakrát dlhšie 😠 . Skúšame mu dohovárať aj zakázať niečo čo má rád, len aby troška pridal ale nič nepomáha a nič sa nemení. Keď som sa pýtala triednej či má nejaké úľavy, tak mi spomenula akurát kalkulačku na matematiku, ale syn mi povedal že nepoužíva, že nemôže. 😖. Ináč pozerala som tú násobilku tak sa mi to tiež nevidí najjednoduchšie 😅 neviem či sa to dokáže naučiť, ale skúsim mu to ukázať.