Hodnotenie deviataka

samasebou
23. nov 2014

Mam deviataka, ktory bol trojkar, minuly rok si presiel sikanou, takze boli aj dve stvorky na konci roka...prelozila som ho na inu skolu, ale take znamky, ake ma teraz, odpadam..tak sa pytam,napr. ked sa pisu patminutovky z anglictiny a ucitelka zada niekolko slov, ci uz z alebo do anglictiny a hodnoti to nasledovne: 8 slov prelozit, 5 mal spravne ,3 nespravne(podotykam, aj ked len jedine pismenko zle,...ok, beriem), potom 11 zadanych slov, napisal 7 dobre, ostatne s chybami, zase stvorka...keby to bola ustna skuska, tak by ich povedal dobre, ale dobre,bola to pisomna, takze napisane zle...to co je??z 8 slov 5 dobre je stvorka? a z 11 slov 7 dobre je stvorka?..ja neviem, je to koser hodnotenie?

habibi78
23. nov 2014

A prečo to neriešiš s konkrétnou ucitelkou tvojho syna?

prasiatko30
23. nov 2014

@samasebou no u nas sa znamkuje v stupnici od 1-10 kde 10 je najlepsie a menej ako 5b je vlastne nedostatocna - ale v podstate to koresponduje z bodmi cize ak ma menej ako pokovicu bodov nedostatocna a vlastne stvorku by mal kebyze ma tych 55-60% odpovedi co by vcelku suhlasilo s tym co tu pises - 8 slovicok vedel 5 tak na tu 3-4 blbe je to ze im dala malo slovicok

Absuhlasim s @habibi78 chod sa porozpravat priamo z ucitelkou

alby2014
23. nov 2014

Anglictina pokial viem, ma este dokonca v tom percentualnom vyjadreni prisnejsie hodnotenie. U mna vsetko pod 50% do 35% je 4, ale to je humanitny predmet. Chod normalne za ucitelkou...

samasebou
autor
23. nov 2014

@habibi78 ved zajtra idem za nou, len sa nechcem hrat na mudru...preto sa pytam...

samasebou
autor
23. nov 2014

@alby2014 ja potom nechapem, preco, ked som si pozerala zosit z angliny z minulého roku, tak tam by mal 2 alebo 3...to preco su take rozdiely?

alby2014
23. nov 2014

Neviem ja ucim dejepis, ale viem, ze anglictina ma prisnejsiu stupnicu, nasla som dokonca aku tak je to takto:
100% - 90% = 1 (výborný)
89% - 76% = 2 (chválitebný)
75% - 64% = 3 (dobrý)
63% - 50% = 4 (dostatočný)
49% - 0% = 5 (nedostatočný)

Co znamena, ze tvoj syn mal naozaj mal dostat 4. V prvom pripade mal test na 62% a druhy na 63%, keby ucitelka velmi chcela, mohla to zaokruhlit smerom nahor a dat mu 3, ale asi je naozaj prisna. Ja to zaokruhlujem nahor, ale pisem si percenta a pre mna to je 3 na hranici 4 a ked ostatne znamky su tiez slabe, priklanam sa v celkovom hodnoteni ( na vysvedceni) k horsej znamke.

alby2014
23. nov 2014

@samasebou A mohol mat minuly rok ucitelku, ktora nevedela o tej prisnejsej stupnici, ako s ucitelmi Aj je to hlavne na ZS este stale problem...

samasebou
autor
23. nov 2014

Dakujem ti, som v obraze aspon...ja viem, ze nemam doma genia, len mi je smutno, ze uz si niecim presiel a namiesto motivacie teraz toto..okrem toho, ta prva pisomka bola opakovanie z minulého roku, porovnavala som slovicka, vlade tu jebe, prepac za vyraz,na kazdej skole ine knihy... on sa polovicku z tych, co mali na tejto pisomke vôbec neucil minuly rok,ale vedel ich, ja prekladam z, do angliny(boze,ta hanba), tak to napisal na to vsetko dobre...no nic...takze ma vlastne vyznam ist za nou?...pocula som, ze neznasa,ked ju rodicia otravuju, naopak, potom chce ukazat, ze mala pravdu ona....ja si velmi vazim vasu robotu, ja by som uckou byt nemohla, chce to vela trpezlivosti, ale su tam asi aj taki, co tam nemaju co robit...

marcelatje
23. nov 2014

@samasebou je veľmi ťažké takto to hodnotiť. Veľa závisí aj od žiaka či konkrétnej situácie. Ja som raz mala triedu deviatakov..... ako by som to slušne..... oni jednoducho nemali mozgovú kapacitu na to aby sa učili dobre a cudzí jazyk už vôbec nie. Tam nemalo význam strašiť či trestať zlými známkami, bolo treba stupnicu upraviť aby nemusela prepadnúť polovica triedy (opakujem že to nebolo preto že by sa neučili, jednoducho niekto na jazyk nemá bunky, no predmet bol povinný) Tým samozrejme nechcem povedať že je to prípad tvojho syna, iba to, že aj učiteľ niekedy musí posúvať hranice podľa situácie. Je pekné že existujú oficiálne stupnice hodnotenia, ale bohužiaľ nedajú sa vždy aplikovať aj v praxi.

samasebou
autor
23. nov 2014

@marcelatje Pre mna bolo tazke vôbec prijat, ze ja,jednotkarka nemam jednotkara...ok, co narobim, na jazyky nie je vôbec, tak som bola aspon s trojkami spokojna...lenze na tejto skole, napr...ked mas priemer 3,5 trebars, tak mi poslali na stvrt roka upovedomenie, ze nedostatocny...cize prepada zo styroch predmetov......to sa mam ist vadit s polkou uciteliek...ved ma ist na strednu, dobre vedia, ze teraz to je najdolezitejsie...fakt neviem,ci bola lepsia ta sikana predtým,alebo toto..

alby2014
23. nov 2014

No pozri to, ze tvoj syn ma znamky ake ma...zas neni len chyba uciteliek a rozhodne nema zmysel sa s nimi hadat. Deti vseobecne je tazke motivovat, deviatakov uprostred puberty zvlast.... Ak ma problem s viacero predmetov asi to nie je problem uciteliek a to, ze na kazdej skole maju ine knihy suvisi s urcitou slobodou v rohodovani, co ma skola... V inych krajinach sa dokonca ucia rozne veci v roznych rocnikoch a skoly maju udany len sumar toho, co ziaci na konci maju vediet. Tvoj syn ma vediet, ze co je najdolezitejsie, lebo ide na strednu NIE UCITELKY. Nema zmysel im prilepsovat potom deti padaju na hubu na strednej zo soku, ze nestaci... Skus skor dohliadnut, aby sa syn ucil z hodiny na hodinu. U nas na gymku je to problem, ze deti sa ucia narazazovo, na to maju cas na VS.... Mozno sa proste ocitol na prisnej skole plus kombinacia puberty plus zle ucebne navyky. Pozri mne nikdy nesla matika, fyzika, jazyky ja som fakt cisto humanitne orientovana....pritom som vsetky tie predmety dokazala vydriet na jednotky dvojky, doslova vydriet, cize vsetko sa da je to len u deti o sebazapreni a sebadiscipline, co je v urcitom veku tazke.

marcelatje
23. nov 2014

@samasebou ísť sa "vadiť" asi nemá význam, ale poinformovať sa o situácii, poradiť sa, zistiť kde je problém, alebo nájsť spoločné riešenie si myslím nebude na škodu. Hlavne sa tam neprihrň ako veľká voda s kopou kriku 😅

zuzana76
23. nov 2014

@samasebou stupnica u nas na skole z CJ 100-90% -1 89-75%-2 74-55%-3 54-35%-4 a pod 35% je 5 , tvoj syn ma urcite problem, ak ma zhorsene znamky resp prepada zo 4 predmetov, to nie je, ze jedna ucitelka nevie co so sebou a dava si znamky ako sa jej paci, ale on neprospieva z viacerých predmetov, resp. je slaboprospievajuci, neviem co si myslela, kedze priemer 3,5 je dostatocny, ano dostala si vyrozumenie - upomienku, ale to nie je nedostatocny a ze neprospievajuci, to znamena dostatocny, cize je na 4. Radim zajst za dotycnymi ucitelmi a slusne sa dohodnut ako dalej, normalne sa dohodnut na Vasej spolupraci, co urobis ty, tvoj syn , aby sa jeho prospech napravil.

zuzana76
23. nov 2014

A to, ze si tvoj syn presiel sikanou je mi luto, ale zase ospravedlnovat dieta stale,ze ved on chudacik to a tamto tiez nemozes, tym z neho nevychovas zivotaschopne dieta, ak bude stale za nieco opsravedlnovany, ved uz ma 15 rokov, ked je deviatak. Zachvilu bude plnolety, uz je nacase ho viest k zodpovednosti za vlastny zivot, jeho motivacia ma byt to, cim chce byt. Ma sa snazit za seba a nie kvôli amme, ucitelkam, kvôli niecomu inému, motivacia musi byt vnutorna a nie externa, taka je len kratkodoba.

zuzana76
23. nov 2014

pisomku nemozem zhodnotit, kedze som ju nevidela, neviem co je 11 slov zadanych a 7 dobre, ale ty mas narok na nahliadnutie písomiek a vysvetlenie hodnotenia.

samasebou
autor
23. nov 2014

@alby2014 Ja s tebou uplne suhlasim, ved som napisala, ze nemam genia, ja som si toho vedoma...uz je deviatak a ja ho stale skusam vecer, ci je nauceny...su predmety,ktorym nerozumiem,tak mu s tym vecer pri uceni nepomozem..len ked som ho prehlasovala na inu skolu, povedala som riaditelke dovod a aj to, ze teraz sa aj boji odpovedat...ja ho napríklad vecer vyskusam, on mi donesie trojku,ci stvorku, lebo ze on sa bal...a naposledy patku, vecer to vedel a pani ucitelka mi povedala, ze ona nemala nervy cakat, kym zacne...ja uz som tu pisala, ja si ucitelky vazim a som si vedoma, co mam doma, aj co bolo...len sa mi ta anglictina zdala fakt prisna...o.i., ja a prist ako velka voda, to by ma ani nenapadlo..

lauricka
23. nov 2014

@samasebou treba si zistit klasifikacnu stupnicu, napr. u nas na osemrocnom gympli je 4 uz pod 60%. Co sa tyka pisania, hm, neviem, ako na zakladke. Tam by som asi dala za zle pismenko v slove aspon pol boda pri tych starsich. Ale na gympli, napr. si musia zvykat, ze aj to pisemnko je problem. Pre zivot az tak nie, ale pre tie hlupe maturity. Lebo tam ani to pismenko v slove neprejde, proste nula bodov a hotov. Zivot je pes. Na zakladnej u deviatakov by som to ale tak prisne nebrala. Okrem toho, ak vidim na ziakovi, ze si chce opravit, ze mu na tom zalezi, tak mu tu moznost dam, som rada, ze sa snazi a vacsinou si ozaj aj opravia. Vyvija syn v tomto smere nejaku snahu? Ako pracuje na hodinach, ako svedomito sa pripravuje, ako pravidelne? Myslim, ze toto neporiesime, ale skor rozhovor s konkretnou vyucujucou, mozno ma na vec iny pohlad, nez Vy a Vas syn...

samasebou
autor
23. nov 2014

@zuzana76 ja som si myslela, ze taketo oznamenia chodia, ked mi dieta prepada...

0silvia0
23. nov 2014

@samasebou ja mám síce siedmaka a náhodou angličtina mu celkom ide (pozerá na internete rôzne videá v angličtine, hrá hry v angličtine), ale nejdú mu zasa iné predmety. Tiež sa učí dajme tomu na trojky a keďže sa učí nárazovo (čo sa snažím už roky meniť ale vďaka jeho povahe sa akosi nedarí), pritrafia sa aj horšie, ale na vysvedčení horšiu ako trojku nemal. Minulý rok mal pubertu ako vyšitú, tak som sa išla poradiť k psychologičke. Tá mi rozhodne odporučila neučiť sa s dieťaťom, nechať ho schytať aj zlé známky a niesť si za ne zodpovednosť. Povedala, že pokiaľ sa nenaštartuje on sám, nemá to význam. Sú to jeho známky, jeho život, jeho zodpovednosť a rodič na druhom stupni nemá riešiť s dieťaťom učenie (okrem príležitostného vyskúšania, či vysvetlenia niečoho, čo nechápe). Priznám sa, s týmto názorom sa neviem stotožniť, nakoľko učiteľky sa k rodičovi stavajú do pozície: vy na neho dohliadajte, vy ho kontrolujte, vy ste zodpovedná/ý za jeho učenie. Takže u nás to vyzerá tak, že nedokážem všetko nechať na neho a stále ho kontrolujem, skúšam, tlačím do intenzívnejšieho učenia. Neviem ako sa mám v tejto situácii ani cítiť, cítim sa jednak previnilo, že sa zaoberám jeho učením (keď psychologička odporučila nezaoberať sa), ale tak isto sa cítim previnilo, ak schytá zlé známky (pretože učiteľka dáva časť zodpovednosti rodičovi).
Ak sa mi k tomu vie niekto vyjadriť, budem rada 🙂

samasebou
autor
23. nov 2014

@zuzana76 ja ich mam pred sebou, pisu to do zosita, z opacnej strany...isto by som sa nepustila do takejto diskusie,keby to nevidim...

zuzana76
23. nov 2014

@samasebou to je ok, len ked vravim, ze ja som ich nevidela , tak nemozem povedat, akurát som vyratala,ze ak mal 7 dobre a 4 zle z 11 slov, tak podla nasej stupnice by mal 3, ale to je medzi 74-55 percentami, ina skola moze mat inu stupnicu, a toto je stupnica pre druhy cudzi jazyk, nie pre anglictinu, anglictinari maju aj u nas prisnejsiu stupnicu

liebling98
23. nov 2014

@samasebou nie som síce učiteľka, ale zo školských čias si pamätám hlášku našich učiteľov "polovičné vedomosti sú nedostatočné vedomosti" ☹
Čo sa týka toho, či ísť za učiteľkou - ja by som šla. Slušne by som sa učiteľky spýtala, že ako by som mohla napríklad pomôcť synovi, aby rýchlejšie dobehol učivo, keďže na predchádzajúcej škole brali niečo iné.

zuzana76
23. nov 2014

@samasebou nie, oznamenia chodia aj ked je dieta neklasifikovane, to znamena nema dostatcny pocet znamok, to jest 0 alebo prilis malo na klasifikaciu a vysmeskalo napr vacsi pocet hodin, 30 percent hodin, alebo oznamenia sa davaju aj ked ziak dosiahol 4 stupen na kalsifikacnej stupnici, cize nielen pri 5

samasebou
autor
23. nov 2014

@0silvia0 Ako keby som citala o sebe...mamy chcu svojim detom dobre, len asi sa moc snazime...

zuzana76
23. nov 2014

@samasebou ale snazit sa maju deti, ja to nechapem, dnesne deti nemaju absolutne ziadnu motivaciu, vacsina, nie vsetky , vacsina vie, ze sa na VS dostane aj s nejakymi 4, resp. ani nevedia cim by chceli byt,dnesna spolocnost ukazuje, ze vedomosti su na nic, ved ked si pustime telku a tam sama farma a ine hlupe programy

samasebou
autor
23. nov 2014

Dakujem dievcence, isto pojdem, kazdy vieme nieco, preto sa budem pytat uciteliek, nie advokatov...v kazdom pripade,vidim tu velke rozdiely v hodnoteni, v systeme...a to som presla z vacsieho mesta do mensieho...isto nie som rodic, co pojde do skoly len tak..ak mam ist, nech viem,ako to je...

samasebou
autor
23. nov 2014

@zuzana76 absolutny suhlas...

zuzana76
23. nov 2014

@samasebou a preto to maju dnesni rodicia a ucitelia velmi tazke, ale dokazu z deti urobit nieco, ked sa spoja a nie ked budu bojovat proti sebe

alby2014
23. nov 2014

@0silvia0 ja mojim ziakom na rovinu hovorim ( su to uz gymnazisti , casto dospely) Ak ti poviem, ze nemas miesat alkohol, lebo ti bude zle...veris mi, ze ti chcem dobre....? A oni , ze jasne... Tak sa Vas pytam, preco mi neverite, ked vam vravim, ze sa mate ucit z hodiny na hodinu... 🙂 🙂 🙂 🙂
Osobne sa stotoznujem s postojom psychologicky. Spolocen ucenie prvy stupen, druhy stupen max. vysvetlit nieco narocne, preskusam... na strednej je ucenie sa s dietatom nonsens...musite ich nechat robit vlastne chyby a niest zodpovednost. Skor ja odporucam pri pubertiakoch doslednost a kratke tresty. Dostal si 5, vezmem na tri dni telefon a NEDAM aj keby zobral, klames o znamkach zmenim heslo na wifi a poviem az dostanes 1 z odpovede ako opravu. Jasne tresty, dodrzat. Nehucat na deti aj tak sa vypnu, v tomto veku uz ani nebyt....Ja stale ziakom hovorim na uvod si urcime pravidla a budem ich dodrziavat ja ( lebo inak je to tyrania ) a aj vy ( lebo je to inak anarchia). Presne pravidla, jasne vymedzene tresty...A uz si nepamatam, kedy som v triede zvysovala hlas...:D

0silvia0
23. nov 2014

@samasebou no veď aj ja som bola ako ty jednotkárka/dvojkárka a veľmi zodpovedná žiačka a nedokážem sa pozerať na svojho syna-flákača školy. Keby som mala aj dcéru takéhoto razenia, pochybovala by som už asi sama o sebe, ale dcéra je zodpovedná jednotkárka, netreba sa s ňou učiť, ani zaoberať s jej učením a prípravou do školy. Takže z môjho pohľadu je to povaha dieťaťa, ktorú nedokážem zmeniť, len sa pokúšam aspoň akými-takými metódami prehodiť svoju zodpovednosť na neho. Vidím, že máš len jedno dieťa, takže nemáš možnosť to porovnať s iným dieťaťom, ale som vďačná, že mladšia dcéra je v škole snaživá a bez problémov, takže jeho lenivosť a nesnaživosť si nie som ochotná zobrať za svoju vinu, pretože robím, čo môžem...