Ahojte.Vo väčšine tried je tiché rozdelenie detí na silnejších a slabších žiakov. Zároveň vrámci týchto skupín je opäť ďalšie delenie na najšikovnejších a slabších. Takže dieťa - slabá jednotkárka je vo výslednom hodnotení na úrovni slabého trojkára. Reálne - obaja budú mať na vysvedčenie dvojku.
Ako hodnotia učiteľky vaše deti? Je príliš prísne hodnotenie v ročníkoch 1. - 2. správne? Ako sa zachovať, ak nie som spokojná s kritériami hodnotenia učiteľky a tiež s tým, že nemá rovnaký meter na všetky deti.
Ahoj, nemam este skolopovinne deti, ale myslim si, ze ucitelka si zvolila tento system a ide jej o to, aby horsieho ziaka motivovala, aby nestratil zaujem pracovat, snazit a to ocenuje. Chce aby nebol zdeptany, aby chodil do skoly rad, aby raz z neho bol dobry murar a nie fetak, co chodi poza skolu. Toto chapem. A tym lepsim dava dvojky preto, lebo vidi rezervy, mysli si ze dieta ma naviac (ja si pamatam z mojej prvej triedy, tiez to ucitelka robila a na druhom polroku malo dieta same jednotky) alebo mozno preto ze si tu dvojku naozaj zasluzi. Za chvilu budem mat tiez prvacku a myslim si, ze ak by dcera nemala vysledky na jasnu jednotku, neriesila by som, ze preco dvojku dostal aj trojkar - lebo ja na ucitelkinom mieste by som asi urobila to iste. Ak by si to dcera vsimla a videla to ako nespravodlivost, snazila by som sa jej to vysvetlit. Ak by sa vsak jednalo o trosicku slabsieho jednotkara a dostaval by stale dvojky, citil by sa ukrivdeny a trapilo ho to, urcite by som to s ucitelkou riesila, vysvetlila jej situaciu a ze to dieta velmi zle vnima, je demotivovane, nerado chodi do skoly, neciti zmysel v priprave, ked aj tak dostane dvojku a v konecnom dosledku je mu ublizovane. Cize riesila by som vzdy svoje dieta.
@nocomment u vas sa uz znamkuje v 1 rocniku? no nech je hodnotenie slovne ci ciselne...musis sama vediet sa porozpravat s ucitelkou akym sposobom to hodnotenie bere. u nas sa len slovne hodnoti a v ziackej je pre rodicov popis k predmotom ako deti obstali ake chyby robili a to je vsetko. inak som kazdy den v skole tak ked mam nejaky dotaz na nieco vzdy idem za ucitelkou a s nou to preberem.
@nocomment aby si vedela a mohla učiteľke dokázať,že nemá "rovnaký meter" na všetky deti v triede musela by si denne sedieť na vyučovaní 😉
a či je hodnotenie prísne? ...sú presne stanovené stupnice,s tým bohužiaľ neurobí nič ani učiteľka a do hodnotenia sa berie aj celková aktivita dieťaťa(či sa hlási,či sa zapája do činností na hodine,...)... je to aj o jej cítení...napr. naša dávala v 1.triede najhoršiu 3,ak tam bolo iba"véčko" vedeli sme doma,že je zle 😉
...ako sa zachovať? určite ísť za učiteľkou a netrápiť sa doma nad tým 😉
ako ucitelka si dovolim tvrdit, ze nerovnaky meter niektori ucitelia maju a niektori nie. Ale stale musite brat do uvahy, ze nie vsetko, co je doma odprezentovane zodpoveda realite. V pripade, ze ma niekto pocit, ze jeho dietatu sa krivdi, treba ist za ucitelkou, ta vie najlepsie vysvetlit ako sa veci maju 🙂
@lucia78 pravdivo si to napísala - inak našu pani učiteľku si veľmi cením.
Cítim sa ako medzi dvomi mlynskými kolami - a ako sa správne zachovať voči svojej dcérke, Pri rozhovore s ňou sa mi nezdá správne večne sa zastávať najslabších detí. Ona dostane dvojku z čítania, lebo že má na viac a na čistú jednotku to nebolo a na druhej strane fakt slabý žiak dostane vraj tiež, lebo sa snaží a zlepšuje sa. Dieťa to vníma ako nespravodlivosť. A už sa takýmto rozhovorom snažím vyhýbať, no teraz keď jej učiteľka oznámila výslednú známku na vysvedčenie cíti, že jej je ublížené. Presne tak ako si napísala - bojím sa, že to prerastie do demotivovácie a príprava skončí pri vete Aj tak dostanem dvojku.
napr. ďaľší príklad: majú prepísať 3 - 4 vety, a zabudne dať 1 dlžeň a hneď je to dvojka. V 1 mäkčeň a chýbajúca bodka za vetou - trojka.
@nocomment toto je bežne používaná stupnica pri diktátoch
0 – 1 chyba = 1
2 – 3 chyby = 2
4 – 7 chyby = 3
8 – 10 chýb = 4
11 a viac chýb = 5
takže za jeden dĺžeň by 2 nemala asi mať ...ale pri prepisoch a opisoch je to možno prísnejšie,lebo sa na text pozerá ....a za učiteľkou si bola?
@nocomment U nas na ZS to bolo presne takt isto -vsetko sa vzdy prisposobovala slabsim-tempo aj znamky-slaby ziak bol vzdy chvaleny aj za najmensie zlepsenie a dobry ziak znoseny aj za najmensie zhorsenie-cely prvy rocnik ma to zralo,ale drzala som hubu- potom dostali inu ucitelku,dost sa to zlepsilo,ale aj nadalej boli ti slabsi viacej chvaleni-neviem ohodnotiti ci je to spravne,ale ako rodica "lepsieho"ziaka ma to zralo.
Moj syn si nastastie z toho moc nerobil,no vnimal to a niekedy povedal,že ten a ten sa zas neucil dostal 5 ,ale nezapisali mu ju a bude pisat test znovu-sam v kabinete.
Vysledok bol, že ked bol u nas na navsteve ten" slabsi ziak" a moj syn sa mal este ucit,tak on povedal,že -ja sa ucit nemusim,ved aj tak ked zle napisem,bude pisat znovu sam v kabinete-. 😖
teraz je už syn na 8r gymply a taketo problemy už vobec nemame-ide sa proste tempom podla osnovy a kto nestiha ma smolu-ved nemuse ist na gympel.
Syn je spokojny,nepocula som od neho este jedinu staznost ,ze by sa diali nespravodlivosti-teda z jeho pohladu- sa aspon nedeju.
@nocomment tych znamok mi je luto, tiez sa mi vidi, ze je hodnotena moc prisne. Ak je to tak ako vravis, uz by som isla za ucitelkou a vysvetlila jej, co sa s tvojou dcerou deje. Kludne je povedz, ze situacia je vazna, straca motivaciu, nastala zmena nalady... a ze zvazujes navstevu psychologa (napriklad, jasne ze tam nepojdes). Vravis, ze si ju cenis, tak jej zalichot, vyzdvihni jej kvality a tvoju vieru, ze toto pochopi a najde sposob ako pomoct dcere dostat sa z problemu.
Ale mozno je tvoja dcera naozaj dvojkarka, neviem to posudit, tak potom by bolo mozno lepsie sa na tie znamky "vykaslat" (to ale moze byt problem prave pri cielavedomych dievcatach) a zamerat jej pozornost na ine aktivity. Vsak pripravovat do skoly sa budete normalne ako doteraz, len znamky skus aj ty nejako vypustit z hlavy, aby to hlavne teba az tak netrapilo, ak vidis ze dcera je pracovita. Pri takejto dvojke alebo trojke by som asi s nou isla hned v ten den do cukrarne, alebo proste by som jej venovala cely zvysok dna, nejaku aktivitu by ste si mohli vymysliet, aby ziskala pocit, ze znamky nie su vsetko a ze si na nu hrda ako je sikovna. Urcite je treba vymysliet nejake mimoskolske aktivity ak este nemate.
A to prepisovali do zosita a tam je aj znamka? Lebo ak ano ja by som jej tam asi dopisala "pre maminu je to za jedna, si uzasna". 😀
babule, dam vam jednu radu, strasit ucitelkou, ze pojdes za psychologom nema zmysel. Ja osobne by som si po nejakom case totiz jeho vyjadrenie od vas pytala 🙂 a viete si predstavit tu hanbu, ked vyjde najavo, ze ste klamali? 🙂 totiz, ak je podozrenie na nejaku traumu, sama odporucam psychologa a tak isto pri podozreni na nejaku poruchu aby som vedela zvolit individualny pristup a mozno aj ine znamkovanie, lebo prave na zaklade od psychologa sa stupnica zmiernuje, kladu sa mensie naroky a potom sa moze stat, ze ostatne deti to mnohokrat vnimaju ako krivdu. Ale na druhej strane, ja nemoze sukromie dietata riesit s detmi, len s rodicmi, preto, skus za nou zajst a tam sa vsetko potrebne dozvies 🙂
@lucia78 do zošita pod hodnotenie učiteľky by nemala písať žiadne svoje komentáre 😉 ...ak nesúhlasí s hodnotením učiteľky nech ide @nocomment za ňou ,ale autoritu jej kaziť nemôže 😉
...aká je to "takáto dvojka" 😕 je to známka,ktorú za niečo dostala - bohužiaľ aj keď len za jednu chybu,alebo jej bude nabudúce chýbať iba jeden bod do "takejto"3 ...môže a musí ju povzbudzovať že nabudúce to bude lepšie,môžu písať doma diktáty a prepisy,aby to dokázala aj bez toho chýbajúceho dĺžňa
Jajka, tiez som uz isla za psychologom, ked som si ako rodic nevedela rady. Tak si myslim, ze aj mamicka so skolackou sa moze ist poradit, je to normalne, tak preco by to ucitelke nemohla povedat? Musi pochopit, ze rodic uz nevie ako to dalej riesit a teraz je rada na nej. Ved nemusi tam ist rovno kvoli podozrenie na traumu. To slovo v tomto pripade nema co robit, ak by dieta malo traumu z dvojky na vysvecku, tak by to bola chyba rodicov.
bodka13 - jaj, aj som si myslela,ze sa to nesmie, len ja som taka nastartovana niekedy... 😀
@lucia78 lucka, ja som reagovala na tvoju poznamku v zatvorke citujem: jasne, ze tam nepojdes. 🙂 Ja som za a hovorim, ze treba, vzdy ked si uz nevie rodic rady ani ucitel. A je automaticke, ze ked to ucitelovi oznamis, tak caka spravu od psychologa. Skus mi povedat, ako mam reagovat na navstevu u psychologa, ked neviem vysledok? 🙂
@jajka257 Podla toho co nocomment pise sa mi zda, ze ide o dobru ucitelku, ze uz ma nieco za sebou, tak by mala vec pochopit, najma ak sa jej zdorazni, ze vec je vazna a rodic si uz nevie rady - preto som spomenula psychologa, ale nie, ze ma povedat ze tam ide, iba ze zacala o tom uvazovat. Myslela som to tak, ze ucitel ma reagovat na situaciu, ktoru opisuje rodic. Ja mam take skusenosti, ze ked som isla nieco vybavovat a bola som mierna, nikto ani neuveril, ze mam naozaj problem, tak som zvykla veci opisat poriadne, aby bolo jasne ze vec treba riesit.
Hmmm, kruta realita. Bohuzial, niektorym ucitelom musis vsetko popisat s riadnym nafuknutim, iny vidia aj bez upozornenia, ze sa nieco deje. ☹ no, neviem, aka je ta pani ucitelka, mozno nebola dostatocne informovana, lebo treba byt presny, vystizny ale nie agresivny a asertivny. ☹ a mozno je dievcatko velmi sebavedome a ma pocit ublizenia ak niekto upozorni na chybu.
z vlastnej skusenosti poznam vselijake deti a vselijake problemy. Ucim velmi dlho a mozem povedat, ze bez spoluprace vsetkych stran pozitivny vysledok nebude. A myslim, ze som dobry pedagog, lebo aj ked som na materskej chodia decka na matiku, anglinu a fyziku a ich rodicia sa so mnou radia aku skolu, ako riesit problemy a mnhe veci nechavaju na mne,....
Dnes bolo rodičovské združenie - išla som tam s tým, že som si prepočítala aj priemer známok - je to 1,52. Tak je to aj v internetovej žiackej knižke. Výsledok rozhovoru: moje dieťa je vraj veľmi šikovné, je aktívna a často sa hlási, má však rezervy v čítaní - číta plynule, ale problém jej robí neznámy text. Všetky chyby, ktoré robí v čítaní aj v písaní sú vraj z nepozornosti, všetky diktáty má na jednotku, pri prepisoch robí malé chyby z nepozornosti. Na vysvedčenie dostane dvojku. Na moju otázku, či sa to dá zmeniť som dostala odpoveď, že už nie, známka je už uzatvorená. Povedala som jej, že si ju vážim a cením jej prácu, ale nie som spokojná s týmto ohodnotením a verím, že dcérke dá ešte šancu.
Niektorým deťom vychádzala trojka, ale vraj trojku na vysvedčení tento polrok nedostane nikto - takže najhoršia známka bude dvojka.
Dcérka mala pravdu a jej pocity teraz plne chápem na vlastnej koži a z tejto nespravodlivosti sa mi rozum zastavuje ☹ . Nebudem to riešiť, nechám to tak ... hoci v školskom poriadku sú body - žiak má právo na omyl, žiak má právo na objektívne hodnotenie. Pani učiteľka má 33 rokov.
@bodka13 presne takéto bodovanie má aj naša pani učiteľka,
Sama od seba to iste nevymyslela - to, že musí dodržiavať nejaké smernice či čosi podobné, to my rodičia nezmeníme a plne to chápem. Vlani t.j. v 1.ročníku sme pani učiteľku poprosili, či by stupnicu nezmiernila - napr. 2 malé chyby = 1 veľká chyba, je iné vynechanie písmenka a zabudnúť bodku. Bola veľmi ochotná a vyšla nám v ústrety. Tento rok to však už neplatí.
@nocomment no pani učiteľky priemer nepočítajú 😒 berú to tak celkovo...a neboj malú to nabudí a keď ju aj ty budeš povzbudzovať slovami,že je šikulka a dokážete pani učiteľke,že na tú 1 má ,tak na koncoročnom vysvedčení bude 1 🙂
...no a že nechce dať 3 na polročné vysvedčenia,tak tomu nerozumiem 😕 to je naozaj nespravodlivé 😠
@nocomment u nás je to podobne, ale syn to nejako nerieši a ja tiež nie, síce dvojku má za pol roka len jednu. Dostal ju z čítania. Sme sa na tom zasmiali, lebo plynule číta akýkoľvek text už od štyroch rokov a povedal, že v jednom slove zle prečítal dĺžeň. Je integrovaný v bežnej triede, ktorú navštevujú aj deti s poruchami učenia, takže známky si zvykli neporovnávať. Napr. môj syn musí mať na jednotku na písomke z matematiky všetko bez chyby a má na to kratší čas, ako jeho spolužiaci. A tí, čo majú nejakú poruchu učenia, majú zas menej príkladov a dlhší čas a môžu mať na jednotku aj nejakú tú chybičku.
Naučili sme sa už v prvom ročníku známky detí neporovnávať, syn ich ani nevníma, keď im ich učiteľka hovorí, či zapisuje a keby som sa ho aj spýtala, čo dostal jeho spolužiak, tak nevie. Jednoducho ho to nezaujíma.
Držím ti palce, aby sa ti to podarilo dcérke nejako vysvetliť, doma ju len motivovať a vyhnúť sa porovnávaniu so spolužiakmi. Keď dostane nabudúce jednotku z čítania, nech ti sama povie, či čítala lepšie, ako keď dostala dvojku.
A čo sa týka priemeru známok, je len také vodítko. Započítava sa aj snaha na hodine, správnosť odpovedí, ktoré sa neznámkujú.....
@nocomment no aj keď na hodnotenie existujú metodické pokyny, stále je to iba o subjektívnom pocite učiteľa, akú známku nakoniec dá. Osobne sa mi zdá hodnotenie typu "....má naviac, tak preto som jej dala horšiu známku" za dosť neprofesionálne. Ak učiteľka vidí, že má dieťa rezervy, ona je tam na to, aby to dieťa zmotivovala a "prinútila" ho ísť na plný plyn. A keď u horšieho žiaka považuje za motiváciu zlepšenie výsledného hodnotenia, tak prečo to nepovažuje za motiváciu u dobrého žiaka? Zlou známkou dieťa na prvom stupni určite nezmotivuje k lepším výkonom.... A ďalšia vec - výsledné hodnotenie na vysvedčení by sa nemalo tvoriť ako aritmetický priemer známok - učiteľ tam musí prihliadať aj na iné faktory, takže argumentácia, že ak má dieťa priemer 1,52, tak musí mať na vysvedčení dvojku by u mňa neobstála.
Otázka však znie, či si to ty nezačala riešiť príliš neskoro. Ak si videla, že tie známky balancujú medzi 1 a 2, tak si možno mohla s učiteľkou začať komunikovať skôr...Ale človek sa učí na vlastných chybách. Asi s tým už teraz nič neurobíš, tak sa s tým treba nejako zmieriť, dcérku upokojiť, vysvetliť jej, že v živote sa dejú aj horšie veci, a že spoločnými silami urobíte všetko pre to, aby na konci roka mala jednotku....
A ešte jedna poznámka - to hodnotenie diktátov, že 2 chyby a už dvojka mne príde hrozne prísne, hlavne ak sa za chybu považuje aj zabudnutá bodka nad i, či j. Ak dieťa v jednom diktáte tú bodku 3x dá a raz nedá, tak to predsa neznamená, že to nevie, ale jednoducho to prehliadlo.
Moja starsia dcera je tiez prvacka a dostavaju znamky asi od 3-tieho tyzdna v skole. Ucitelka povedala, ze si na to tie deti hned zvyknu a nie je s tym problem....ich nazor. Dcere sa v skole zatial dari, znamky ma vlastne len 1, ale s kazdou novou jednotkou mi to pripada ako sutaz.Dostane jednotku a uz aj rata riadky v ziackej knizke, kolko este chyba jednotiek, aby isla na novu stranu a co maju ine deti. Dakedy nad tym premyslam a mam pocit, ze velmi skoro je medzi tymi malymi detmi budovane akesi prostredie sutaze. Mam z toho az taky cudny pocit.Dakedy mi to tak pripada, ze na zaciatku skoly sa dcera ucila lebo chcela vediet citat.Teraz sa akoby ucila lebo chce mat jednotku.....citanie sa kamsi stratilo........az ma to desi, co bude ak dostane aj inu znamku??
@nocomment tiez si myslim ze cely ten system je nanic 😕 ja som na opacnej strane ako ty.moja prvacka je vraj najhoršia v triede čo sa písania týka.s inými predmetmi problém nemá.sama pani učitelka nám navrhla psycholog.centrum lebo ju zaujima preco mala píše tak ako píše.ale k problému,ja som si vedomá že moje dieta píše hrozne,ale snaží sa...a učitelka to vidí,ak by ju hodnotila objektivne tak moje dieta ma asi 4 z písania,myslíš že by som ju do tej školy ešte dostala?iné je ked to písanie odflákne,to vidí aj ona sama,vtedy dostane 3 ale akonáhle sa malá snaží tak dostáva 2.neviem ako sú hodnetné iné deti,moja malá mi tvrdí ze maju 1tky ale mozno maju aj 2,ale vies ber to tak,ze co ten slaby ziak?má byt hodnoteny na 5? moje dieta ma zrejme disgrafiu(porucha písania) alebo syndrom ADHD (porucha pozornosti) a je kopec tychto poruch preto ideme do centra,a ak mi psycholog potvrdi ze moje dieta ma nejaku poruchu tak mi ucitelka povedala ze nebude hodnotena objektivne uz vobec,skratka sa u nej bude hodnotit vacsinou snaha takze je mozne ze bude mat z pisania za 1.a dieta ktore nema poruchu bude mat mozno 2 ak ucitelka uzna ze ma na viac.ja sa skusam pozerat z tvojho pohladu na to,urcite by ma to stvalo,ale pozri sa aj ty z pohladu mojho,moje dieta nemoze za to ze tu či onú poruchu má.má mať 5tky?takže bohužial,mozno jedine sustredit slabych ziakov do jednej triedy,co by bol otras podla mna ale boli by spokojne mamicky deti bez poruch ale mozno by potom boli aj oni prekvapeny ze ich deti naozaj 1tkari nie su...
moj nazor je ten, ze cim skor dcera pochopi, ze ucitelia su rozni a ze su aj nespravodliví, tym skôr zisti, ze sa uci pre seba a nie pre znamky..Viem, je este mala, ale tej nespravodlivosti sa v skole docka neurekom...Nemalo by to byt, ale je to tak..zial. 😒
@nocomment no aj môjho syna učitelka ohodnotila,chodi sice do piatej triedy,skušala ho z geografie vychadzalo mu medzi 1-2,a skušala ešte jedneho chlapca,skušala ich naraz dala otazky,kto sa skôr prihlasil dostal jednotku,takto dala ale päť otázok a ten môj dnes prišiel domov s päťkou 😒 takže na vysvečko povedala že mu da dvojku,tak toto je jeho pva päťka v tomto polroku a taky bol z nej dnes mimo ☹ 😒
Moj nazor je,ze ucitel vie ako ma hodnotit.. 😉 Je tazke nieco take dokazovat ucitelom..ako?