Ahojte, mám syna dysgrafika, je v piatej triede, testovaný v CPPPAP bol asi pred dvomi mesiacmi, správu s pokynmi a odporúčaniami od centra som odovzdala škole. Ale máme problém s učiteľkou, ktorá učí cudzí jazyk, škola používa edupage, všetci učitelia ho používajú. Okrem pani uč., ktorá pridáva len známky. Keďže nepoužívajú žiadnu učebnicu, spolieham sa teda, len na to, čo má v zošite. Cez edupage nepridáva žiadne materiály ani vtedy, keď žiaci chýbajú. Tým, že je syn dysgrafik, musím googlit, či sú slovicka správne napísané, či ich správne vyslovuje atd. Nie sú ohlásené ani písomky, čiže neviem dokontrolovat, či sa syn pripravil na ne. Samozrejme v zositoch ma aj chyby, chýbajú mu niektoré látky, ktoré preberali.... Keď som sa ho spýtala, či sa niečo zmenilo v škole, odvtedy ako bol pretestovany, tvrdí, že nemá ten pocit. Moja otázka znie, je povinná p. Učiteľka používať a pridávať materiál cez edupage, keďže ho škola používa, aj preto, že nepoužívajú učebnicu, aj preto, že je syn dysgrafik?
Okrem tohto predmetu,má syn výborné výsledky v škole.
Ďakujem
@brtkulka myslim si, ze ucitel je povinny informovat rodicov co sa deti ucia. U nas doma vsetci hovorime aj anglicky ale uprimne tie učebnice su tak napisane, ze by som potrebovala skolenie k tej učebnici 🙈🙈🙈 o učebniciach z prirodopisu a vlastivedy ani nehovorim. T
Zdravím, možno Vás nepoteší, čo napíšem, ale pokiaľ Váš syn nie je integrovaný, tak učiteľka nemusí postupovať podľa špecifických postupov a pokynov. Taktiež špeciálny pedagóg v škole nemá povinnosť s ním pracovať. T. j. neintegrovany žiak nemá právo na na individualizovany prístup (momentálne). Veľa krát to riešime aj my v poradni, voláme učiteľom, aby pristupovali miernejšie, keďže na integráciu nám to nevychádzalo, prípadne píšeme do správ. Avšak záleží na každej škole a učiteľovi.
@betulinka1 ku ucebniciam maju ucitelia este jednu ucebnicu-metodicke pokyny- v nich je ostatok...🙂 niekedy su texty v ucebniciach preto ako keby nedokoncene, a my nevieme, co tym chcel autor povedat...🙂
az sa mi to tazko cita....moja ma v triede tiez spoluziaka, ale s dislexiou, a teda tiez maju dost problemy co som pocula, vidim ze vsade sa najdu taketo neochotne pani ucitelky 🙈
Ešte doplním, že pokiaľ by už bol evidovaný ako integrovaný žiak, odporúčania sú v tom prípade pre školu záväzné.
@bambulka98765 ano idu sa potentovat, ak je treba urobit nieco akoze navyse....ze to nemaju ako povinnost a nie su za to platene...
@betulinka1 neviete, kde by som to našla?
Ahoj, moja dcéra je integrovaná, všetci učitelia to rešpektujú, len čo sa týka toho Edupage - občas je viac na škodu, lebo všetci sa spoliehajú len na to, čo je tam napísané. Za mojich čias sme si všetko značili do zošita- prebraté učivo, poznámky, domáce...teraz sú deti nezodpovedné, v zmysle: ,,nič si nepoznačím do zošita, veď mama pozrie do Edupage,, Nám aspoň učiteľky na rodičku povedali, že nie je v ich silách dávať tam komplet učivo a info okolo toho...
@brtkulka ani ja ťa nepoteším. syn je siedmak, Na testy v októbri minulý rok šiel z mojej iniciatívy, videla som, že tam nejaký problém je. V škole mi tvrdili, že oni žiaden problém nevidia, jednoducho je priemerný žiak, že zrejme len ja mám na neho vysoké nároky (čo teda vôbec nie je pravda). Pri testoch v CPPP mu vyšla dyslexia a dysgrafia. Integrovaný zatiaľ nie je. Riešila som to len s triednym učiteľom a špeciálnou pedagogičkou na škole, tí mi sľúbili, že predajú odporúčania z CPPP učiteľom, budú na neho prihliadať. Jediné, čo som chcela, aby sa ho spýtali pri písomke, či rozumie zadanému textu (s týmto máva problém). Myslíš, že sa to deje? Ani jeden jediný krát. Absolútne nič sa nezmenilo. Riaditeľ povedal, že pokiaľ nie je integrovaný, nemá čo spraviť, zvýhodňovať oproti ostatným ho nemôžu.
@danyelia snažíme sa tiež nechať zodpovednosť na synovi, ale bohužiaľ to doteraz nemalo žiadny význam, v jeden deň dostal štyri poznámky, čo všetko nemal v škole. Keďže mne rodičovi príde správa, aby som dokontrolovala prípravu na vyučovanie, ako to mám spraviť, keďže sa od syna dozviem možno polovicu info, čo sa deje v škole. Jednoducho povedané je ten typ, u ktorého takéto veci idú mimo neho... Nechám ho, nech sa pripraví do školy sám, ale musím ho spätne dokontrolovat , či má všetky učebnice a zošity, domáce úlohy atď. A stáva sa, že to nerobí naschvál, jednoducho zabudne.
@brtkulka presne to som hovorila aj ja. aj mi bolo prisľúbené, ale ako vidíš, v praxi to funguje inak. Tiež som mala zrejme naivné očakávania. Pre pedagógov je to práca navyše. Jednoduchšie pre nich je dať nálepku, že je priemerný alebo problémový, a viac sa nestarať, ako mu reálne pomôcť.
Dievčatá mrzí ma to, ak žiak nie je integrovaný, tak bohužiaľ sa nedá použiť správa z poradne ako argument. Skôr by som apelovala na ľudský faktor. Prípadne ma ešte napadlo, poprosiť poradňu, či by žiaka nemohla integrovať na základe diagnózy, teda rodič požiada o integráciu na základe správy z poradne ktorá integráciu odporučí. Integrácia sa da potom kedykoľvek zrušiť, aj v polroku, stredná škola, na ktorú sa žiak bude hlásiť ani nemusí vedieť, že žiak bol integrovaný, pokial to rodič tak nechce. Úplne bez problémov sa môžu integrovaní žiaci hlásiť aj na gymnázium. Jediná stredná škola, kde je integrácia prekážkou je stredná zdravotnícka škola (ale iba ak je žiak integrovaný až do 9. ročníka) - a aj k danému prípadu už som robila správu pre integrovanú žiačku, ktorá chcela ísť na zdravotnú SŠ.
@brtkulka ak má žiak dysgrafiu je pre neho nemožné, používať vlastne poznámky ako učebný zdroj, skratka je to pre neho nemožné, a zbytočne ho to znevyhodnuje. Ja som na dysgrafiu (čisto len dysgrafia) nezvykla odporučiť integráciu, ale učitelia nemali problém, poskytovať iní učebný zdroj ako poznámky. Neviem asi by som apelovala skratka na to, že ten žiak je snazivy, šikovný a ak mu nie je poskytnuté aspoň poznámky v tlačenej podobe, pripadne posielané, velmi ho to z nevýhodnuje. A ak fakt nie je iná možnosť, že budete zúfalá, naozaj by som sa poradila s poradňou, mohli by integráciu odporučiť (aby to aspoň dočasne vyriešilo problém), nakoľko vtedy sú odporúčania záväzné.
Myslim ze povinnost nema, ale ak je integrovany treba to riesit so skolskou spec.pedagogickou aby na to dohliadla a bud povedala pani ucitelke o probleme alebo moze znacit synovi ulohy aj ona