Ahojte..chce sa spýtať najlepšie rodičov ktorý tým prechádzajú alebo si prešli. Malý je teraz predškolák s odkladom, ale ani v škôlke nechce spolupracovať.
Čo bude keď nebude chcieť sa učiť ani v škole , keď bude len chcieť domov utekať? Nieje zlý, ale keď chytí náladu...keď ma už všetko poobzerajte, že ho nič nezaujme tak koniec on tam nebude... Pri knižkách sedieť nebude, kresliť nechce...keď aj tak na 2 minúty a hotovo a môžeme sa snažiť koľko chceme.
Ako ho donútiť, ako to v nom zlomiť, že sa niečo musí .
V škôlke posledné dni len vrieska že ide domov, že tam nebude a to ho nenutim extra do tých činnosti.
Hľadáme školu kde bude menej detí ale u nás v meste je až jedna a tam je riadna tlačenka. Aj to, veď keď ani tam nebude chcieť byť, vylúčia ho? Domáce vzdelávanie si neviem predstaviť, to ja nedám s ním...
Čo s ním mám robiť... Má nejaké lieky od psychiatra, dostane ďalšie keď bude takto protestovať proti škôlke a škole. Som už aj ja suca na psychiatriu.
neviem.predstavit
má to normálne na papieri ako diagnózu? v takom prípade sa môžete skúsiť opýtať na asistentku - jej schválenie však závisí od financií, ktoré škola dostáva... ak by ale mal od psychológa odporúčanie, že potrebuje asistentka, tak je tam šanca..
ja by som sa informovala v skole... moj syn je druhak a aj vlani aj tento rok maju asistentku. Ucitelka nam aj tento rok hovorila ze neberme to ako hanbu ale ak pojde dietatu ucivo zle, tak asistentka si ho vezme z triedy a preberu to individualne (v pripade dlhsej choroby podla mna super napad). Aktualne si ale asistentka berie hlavne jedneho chlapceka ktory potrebuje ten cas a zaoberanie sa len nim - nepoznam jeho diagnozu, je sikovny ale vyzaduje viac casu a myslim ze je to super ze je s detmi v triede. Deti sa naucia ze aj on aj ked je trochu pomalsi, zvlada to iste ucivo ako oni.
A ako je na tom celkovo s vedomosťami? Pozná písmenká, čísla, vie napočítať do 10, pozná geometrické tvary, atd? Ak je šikovný, čo sa týka vedomostí, možno sa len nudí a preto ho to tam nebaví. Alebo može to byť aj opačne, že je to prenho ťažké a preto protestuje. Syn má tiež spolužiaka s ADHD a mal asistentku na prvom stupni. Máte diagnozu potvrdenú od lekára?
Ahoj, môj mladší syn má ADHD, disgrafiu a disortografiu. Plus mu teraz v lete diagnostikovali diabetes 1.typu. Momentálne je štvrták. A je to veľmi veľmi ťažké sa s ním niečo učiť. Každým rokom je to ťažšie. Nevie si nič zapamätať. Nič sa mu nedá vysvetliť. Má individuálny učebný plán, ktorý rešpektujú všetci učitelia. Plus by mal mať aj asistenta, ale situácia je taká, že na škole je 1 asistentka na 8 detí, takže je s ním max 3 vyučovacie hodiny do týždňa. Môj na ADHD neberie žiadne lieky. Len sa s tým treba naučiť žiť. Tieto deti z toho nevyrastú a je to neskutočne náročné. Takže viem ako sa cítiš. Nám pribudol aj ten diabetes. Takže aj kvôli tomu má ešte väčšie úľavy v škole, nakoľko si pichá inzulín 4 krát denne a má presne stanovenú stravu. Treba sa s tým jedine zmieriť. Keď chceš napíš mi súkromne. Držím palce.
On má asistentku aj v škôlke...ale keď sa mu neľúbi, vrešri tam celé doobedie. Je z neho na nervy aj ona. Mne ide skôr o to, čo ak sa nebude chcieť učiť , prípadne ani chodiť do školy...či myslíte že si zvykne? Ach som zúfalá
Nic nepises o jeho skolskej zrelosti co sa intelektu a sikovnost tyka. To sa posudzuje u deti pred nastupom do skoly na jar, uvidis ako dopadne. Skuste najst skolu kde je menej deti aj za cenu ze by si ho vozila do ineho mesta. A ten asistent samozrejme. Myslim, ze si zvykne. Neviem odhadnut co urobia ak bude v skole (citujem ta) “vrestat cely den”. Dcera mala v prvom rocniku taku spoluziacku, ona nevrestala, ale hocikedy vstala, chodila po triede, niekomu pocarbala knihu a podobne, tak ju na pol roka vratili naspat do skolky. Vylucit zo zakladnej skoly nemozu, tam plni dieta povinnu skolsku dochadzku. Mozno odporucia znovu diagnostikovat poruchy a podla toho urcit dalsi postup.
detom s adhd treba nastavit prisny rezim, aby nemali v zivote "chaos" ked pojde podla planu (napr. napisat na magneticku tabulu) bude istejsi. podobne sa to robi aj detom s autizmom. a hlavne rezim dodrziavat na 110% ine nezaberie
výborne pomáha terapia hrou so psychológom - tam sa práve pekne nenútene nastavujú hranice a dieťa sa učí spolupracovať. Držím palce.
@kacena4 čo to znamená prísny režim? Doma fungujeme pekne, práveže má dobré obdobie, žiadne amoky...keď aj nejaký výkyv, vyriešime v kľude. Prísny režim znamená napríklad, že prídeme zo škôlky domov a nastane nejaká činnosť? Nemôže vybočiť, že cestou zo škôlky postojime na ihrisku, alebo spontánne na prechádzku, na nákup a pod? Ja nechápem, ten prísny režim popravde, lebo viacerí mi to už povedali. Ďakujem za vysvetlenie
znamena to, ze ak sa dohodnete ze spravite to ci to, pojdete tam ci tam tak to spravite a nezmenite kvoli nemu cinnostň. ak sa povie ze sa o 15tej pojde co ja viem upratovat tak sa to aj na 110% vykona a neodlozi s to, nespravi to za dieta niekto iny. proste trvat si na svojich poziadavkach
Ako reaguješ, keď mu dáš nejakú úlohu a on nechce? má nejaké povinnosti? ja neviem - odložiť hračky na svoje miesto? splní tvoj pokyn na 1x alebo mu to musíš 10x zopakovať a nakoniec to urobíš ty? -> rozmýšľam nad tým, prečo v MŠ vrieska a doma je v pohode. Možno tam trvajú na splnení požiadavky a on nechce, tak kričí a bude kričať dovtedy, kým ho nepustia. A keď doma nemusí, lebo robí cirkus a ty radšej ustúpiš, bude to skúšať aj inde.
.
Pre objasnenie - môj drobec (takmer 5) nemá rád kreslenie, strihanie, lepenie.. nie je ADHD, ale keďže som špeckar a mám staršiu dcéru dyskárku, robím si pre to starosť. Doma bude vymýšlať, revať, váľať sa po koberci, že on tú čiaru nezvládne a v MŠ má na nástenke krásne obrázky. Opýtala som sa učiteľky, či mu niekto pomáha a ona bola úplne prekvapená, že prečo, že sám krásne pracuje a snaží sa. Táto info mi veľmi pomohla, lebo viem, že doma mu tie cirkusy musím zatrhnúť 😃
Pýtala si sa v MŠ, v akej situácii nastáva ten amok? kedy kričí, kedy chce ujsť?
@nikaeli áno pýtala, asistentka nevie, pýta sa mňa čo sa.deje. dnes ani do triedy nechcel vstúpiť, že sa s ním motala po škôlke, čítali si na chodbe a stále sa pýtal na mňa. Ja už neviem. Aby som ešte dodala má ťažký stupeň narušenej komunikáčnej schopnosti (NKS), rozprávať začal v podstate až tento rok , o mesiac bude mať 6. Doma na neho nejdem príkazmi, ID na neho formou že sa vždy dopracujeme k tomu čo chcem, je to náročné , chce to ohromnú trpezlivosť ale prináša to svoje ovocie. On nevie vyjadriť svoje pocity, preto si myslím že tento vzdor je vlastne taká jeho obranná reakcia na to čo nevie vyjadriť ... Asi... Mám strach z budúcnosti, čo s ním bude... Ja som.ki nemu doma, do.prace sa mi vôbec nedá chodiť, tak rozmýšľam len nad ním. Samozrejme pre úrady je zdravý a ani na neho nič nedostávam... vravím, sama som už hodná na psychiatriu, lebo sa mi vidí že sa motame v zlom začarovanom kruhu.
Urcite navstevujete poradnu. Dohodni si termin a obrat sa s tvojimi obavami na nich. Najlepsie ti pomozu, usmernia a upokoja ta. Vzdy sa da najst vhodne riesenie. Nemate v okoli skolu pre deti s NKS? Alebo beznu ZS s triedami pre ziakov s NKS?Ale ci je to ok pre tvojho syna ti povedia len odbornici, co ho poznaju...
so synom chodi jeden chlapec s adhd do triedy
tiez ma nejake lieky, vraj niekedy pocas vyucovania z nich aj zaspi (triedna je informovana, nerobi z toho vedu)
je to asi najviac problemovy ziak z triedy, ale oni zase maju aj taky problem, ze ho nevychovavaju rodicia, ale babka .....takze tam je viac faktorov
a mozete poziadat o asistentku, ta mu vraj vysvetluje ulohu, ked niecomu nerozumie
tak to iba tak, co som zapocula na rodicovskom, osobnu skusenost nemam
vacsinou teraz sa snazia tie deti integrovat do klasickej triedy, ak to nefunguje tak potom pomocou toho asistenta ucitela, ktory sa problemovemu dietatu venuje viac