ahojte. Chcela som sa opýtať,ako mám postupovať v prípade,že syn piatak ma odporúčanie z CPPPaP a v škole to neakceptuju.
Má problém s pozornosťou a sústredením. Do stvrtej triedy mal same 1 a jednu 2 zo SJ,teraz v piatom rocniku na pol roka styri 2 a same 1.
Odporúčanie ma od tohto ročniíka na základe aj odporúčania učitelky v štvrtom ročníku,nakoľko mi povedala,že druhý stupeň je horší,rýchle tempo a neberú ohľad,že dieťa nestíha. Je aj predčasne narodený. So synom sa učím od začiatku,venujem sa mu a známky ma doslova "vydrete". Problém je ten,že sa nevie vyjadriť písomne dostatočne,má problém porozumiet zadaniu. Ústne sa vie vyjadriť lepšie,preto má aj v odporúčaní ,ze ma mať vysvetlené zadanie,má byť preskušavaný ústne,učivo chápe,rozumie tomu,ale ak nepochopi správne zadanie,nevie sa pohnúť ďalej. Bola som aj za uciteľkou,lebo písali zo SJ pisomku,kde bolo 8 cvičení,všetky vedel,okrem cvicenia 4-nepochopil spravne zadanie a tym padom sa nemohol pohnuť ďalej a na toto cvičenie nadväzovalo aj cv.5,6. Nakoľko tieto 3 cv.nemal,dostal 3.Bol aj za uc.pri pisomke,poslala ho sadnut,ze si ma poradit sam. Sama mi povedala,ze je na hodinách aktívny,že pracuje,hlási sa a vie,že to chápe. Prisľubila preskúšanie,no do dnešneho dňa nič.
Syn nie je problémový žiak.
Ako mám postupovať ďalej?
Nechcem,aby bol demotivovaný,že aj keď sa učí,dostane zlú známku.
Ďakujem
No, ono sú to odporúčania, nie neriadenia. Škola na základe týchto odporučení vypracuje individuálnych vzdelávací plán pre dieťa a ten plán dostaneš k nahliadnutiu aj ty a aj všetci vyučujúci, ktorí podpisujú, že sa s ním oboznámili.
Mám tiež integrované dieťa s viacnásobným poškodením, ktoré so svojimi ulavami ma ťažko vydrete 3-4. Z niektorých predmetov má aj 2, ale to je ojedinele. Pravidelne s nim pracuje špeciálny pedagóg, niekedy aj počas vyučovania, niekedy poobede.
A najdôležitejšie pre nás je to, čo sa dokáže naučiť, čo vie. Pretože v jeho prípade to nie je samozrejmosť. Známky nie sú všetko.
@lucildo u nás je to presne tak isto, dcéra je tiež piatačka. Tiež ma "len" odporucania, nie je integrovaná. Vraj odporúčania môžu aj nemusia brat učitelia do úvahy. Nakoľko nie sú integrovaný, škola za nich nedostáva peniaze, nemusí, ale aj môže s nimi pracovať školská špeciálna pedagogička. Dcéra má tiež odporúčané odpovedať miesto písať previerky. Všetky previerky musi poctivo napísať, dokonca niekde ani dlhší čas neakceptuju. Najťažšie srdce mám na slovencinarku, pevne verím, že ich budúci rok mať nebude.
Slušne by som jej napísala na edupage a požiadala ju aby mi povedala kedy konkrétne ho preskusa a pripomenula by som jej odporúčania, ktoré má dodržovat.. ak by sa nič ďalej nedialo, išla by som za riaditeľom a požiadala by som o vysvetlenie, preco sa nepostupuje podľa odporúčaní a v čom je problém..
Moje deti síce podobne odporúčania nemaju, ale poznám viacero deti ktoré ano a veru veľmi ma zarazilo keď mi ich rodičia nezávisle od seba vraveli, že niektorí učitelia maju problém ich dodržovat a tlačia deti do presneho opaku čo majú odporúčané. Neviem si vysvetlit čím to je a musím povedať že ma to šokuje. Žila som totiž v presvedčení, že sa tieto veci už vpohode riešia a deťom je vdaka tomu ľahšie v škole.. Sama som mala nejaké podobné problémy.. vtedy sa absolútne nebralo do úvahy, že môže byť nejaký problém ktorý dieťa nevie ovplyvniť a kvôli tomu som to mala v škole tazke..