Zdravím , idem si sem po radu , syn je piatak sťažuje sa stále , že sa s ním v triede nikto nebaví a neberú ho medzi seba ani pri hre . Je z toho frustrovaný a keď sa ho pýtam čo sa mohlo stať povie ,že nič zlé im neurobil . Je to jeho kolektív od prváku, takáto zmena nastala asi v tretiaku aspoň on tak tvrdí. Dovtedy aspoň niekto sa mu prihovoril , vyslovene najlepšieho parťaka nemal .
Riešila som to s triednou ona mi k tomu nevedela veľa povedať. Veľmi ma to trápi pretože viem ,že syn tým psychicky trpí . Nemám potuchy prečo ho takto odsúdili . Ako by ste takúto situáciu riešili ?
daj ho na neaky kruzok a tam si mozno kamaradov najde ..osmely sa a pojde mu to ahsie aj v skolke... hold deti ho neprijali .. to sa stava ... kym pre ne nebude niecim "zaujimavy"
Má nejaké záujmy, napr. šport?
co chces riesit? vsak v triede nemusi mat "dobrych" kamaratov nech si ich najde v okoli domu. do skoly sa chodi ucit. co chces tie deti nutit aby sa hrali s tvojim synom ci ako to chces riesit? popros jedine triednu nech sa skrze triednicke hodiny ci vylety snazi viac stmelit deti popr. nech sa syn porozprava so skolskou psychologickou ze preco ho spoluziaci nemusia. nejaky dovod tam je. mozno povaha, spravanie...
@hugoboss1923 chodí na športovè krúžky ale nemám pocit žeby sa tam nadväzovali kamarátstva , odcvičí sa a bodka . Alebo sú tam už nejaké zohraté dvojky napr. spolužiaci z iných tried
Akú má povahu. Nemá nejaké problémy so správaním?
Ja by som chybu asi hladala v synovi, ked sa nevie zapojit ani v skole, ani na kruzkoch. Ma surodencov?
Musí byt dôvod prečo ho deti odmietajú…..ak by nemal kamosov na každý prst 5, ale aby nemal ani jedného?
Musí byt príčina prečo je to tak
Skoda, ze triedni ucitelia neriesia tieto veci...sama som ucitelka a na gympli som dostala vynikajucu triedu.mili slusni, usilovni.aj k sebe sa spravali pekne ale nemali vztahy medzi sebou.kazdy si bol sam ostrovom...styri roky tvrdej driny ma to stalo.dnes su to partaci.ucitel moze v tomto strasne vela urobit.mat v triede opustene dieta je dost vizitka triedneho ucitela.pre mna je to neprijatelne.nehovorim, ze vsetci sa musia kamaratit na zivot a na smrt...ale aby sa niekto necitil osamely a neprijaty to sa docielit da
No z vlastnej skúsenosti čo si pamätám tak my sme boli rovnaký vždy bol jeden dvaja taký čo sa s nimi nebavil nikto. Krutosť deti nemusel na to byt ani dôvod len nejaký určitý terč :// možno je to tak lebo deti nasledujú iné deti alebo sa boja ze keby sa s nim začnú bavit tak by sa s nimi iné deti prestali baviť. Možno by bolo fajn aj zmeniť školu ak sa to nezlepší tam si možno nájde lepši kolektív
si myslím že povaha dieťaťa...
poznám taký prípad. problém na zš, problém aj na sš...
A prečo si to neriešila už v tej 3.triede? Teraz je v novom kolektíve a keď sa nevie začleniť, je to ťažké
@letfenixa píšem , že sa mu nemenil kolektív a riešila som to aj predtým
@hugoboss1923 nekonfliktný, spoločenský, zhovorčivý učiteľky jeho sprâvanie chvália
@nenne27 to je pekne napísane, tak by to malo byť . U nás sa to v triede nerieši bohužiaľ, vidím že učitelku to netrápi .
Nebyvame na Slovensku.
Syn v skole, toto je rutina v kazdej triede, tak sa im menia pozicie pri stole, aby sa kazdy s kazdym bavil. Syn tam ma najlepsieho kamosa a aj dalsich, ale je podporovany ucitelom, aby si vytvaral aj dalsie zvazky priatelov. To iste aj v druzine. Tam mu dokonca najlepsi kamos niektore dni nechodi, tak som Bola dohodnuta s ucitelkou, ze pridem trosku neskor, syn si utvoril krasne priatelstvo so starsimi detmi.
Ako bolo spominane, toto ma riesit ucitelka. Ona vie, kto je outsider.
Ale povedzme si pravdu, ked syn nema ziadnych kamaratovi, tak bude aj v nom nieco, preco sa s nim nikto nechce kamosit. Moze mat masking ADHD/autism a tam musi naozaj s dobrym kamosom kliknut.
Nežaluje syn na deti? Nie je múdry ako rádio, nepoučuje ostatných? Nemá sklony deti riadiť, viesť hru, aby bola podľa neho? Požičiava hračky? Nemá špecifický typ hry, ktorý ostatné deti nebaví? Väčšinou s takýmito deťmi sa ostatní hrať nechcú. Čo sa týka hry v 1. a 3. ročníku, deti sa vyvíjajú aj ich spôsob hry. Čo baví dieťa v 1. ročníku v 3. ho už baviť nemusí.
Je syn aj sám proaktívny? Ide sám za niekym a zavolá ho k hre? Opýta sa iného spolužiaka ako sa má, čo robí, či nepotrebuje pomôcť s niečim?
@1ryba veru nič z toho a predtým hračky požičiaval bez problemov ešte aj svoje nosil a rozdával aby si získal kamarátov
Tých príčin môže byť viac. Stačí, aby bol niečím špecifický, čím sa zvyšok detského kolektívu od neho dištancuje, rovnako tak môže byť príčinou aj to, že sa moc nezapojuje do aktivít, napr. povie, že sa mu nechce, alebo sa rýchlo za niečo urazí.
@gab1sol ano nato som sa ho pýtala povedal že aj tak ho ignorujú alebo odvrknú mu
Žiaľ väčšinou je naozaj "chyba" v samotnom dieťati. Deti v 3
ročníku nie sú ešte natoľko rozumovo zrelé, aby sa celý kolektív dohodol, že s ním sa hrať nebudú.
Treba sa spýtať spolužiakov, tí to pomenujú v tomto veku celkom presne.
Mohla by pomôcť školská psychologička alebo psychológ, terapeut mimo školy. Držím palce...treba dať pozor na to, aby sa z toho nestala šikana.
U syna tiez je 1 chlapec, ktorý je trošku vyčlenený z kolektívu. Keď som sa opýtala syna, že prečo sa s ním nehrajú, tak mi povedal že sa pokúšali ale nakoniec to nechali a z dôvodu neadekvatného správania toho chlapca (napr. olizoval stôl, hadzal sa do prachu, objímal strom a pod.) Nám dospelým je jasné, že chcel zapadnúť a robí aj taketo sprostoti, ale deti to odráža. A toto spravanie učiteľ nevidí na hodinách, ani nemá možnosť to odsledovať.
"predtým hračky požičiaval bez problemov ešte aj svoje nosil a rozdával aby si získal kamarátov"
Možno je problém tu, príliš sa vnucoval až im to začalo liezť na nervy.
Tak skúste osloviť školskú psychologicku aby urobila sedenie v triede, ona by už mala vedieť ako zistiť čo sa deje a nájsť riešenie.