ahojte zaujímalo by ma čo už ovladate maminky prváčikov, my zo slovenčiny vieme a,e,i,o,u,m,v,l,s,y samozrejme malé i velké písmena takže píšu i diktaty,opisy textu, už maju aj opytovacie vety a učili sa čo su samohlásky, musia už začať vetu velkým pismenom a za vetou dať bodku, z matiky počítaju do 8 ,robia už príklady,kde sú tri čísla napr.4+3-2 a pani učitelka na rodičovskom hovorila,že pomaly nech prestanú na matike používať pršteky,tak sa poctivo každý deň učíme až to vieme, oproti nám našla som i môj šlabikár z 1988 roku,keď som bola ja prváčka a terajší prváci to majú faktu oveľa ťažšie, nároky na dnešné deti sú podľa mňa strašne náročné a možno niekedy i prehnané.
my meskame, v slovencine prebrali este len a, s, i, m, o...spajaju slabiky a v matike su na 6 tke 😅
@winka99 no lebo je hlupy...... HUPS sám osebe je čo za názov, či meno, sme sa zase poameričit museli či čo.....a mi sme sa učievali Mama má Evu, Eva má mamu. a nie Hups má psa a pes má misu či hus.....či čo??!! Ved je to blbé, a naša učitelka sama vravela že tažko sa učí, že je to prvý šlabikár ktorý neni moc dobrý ☹
@ivanazv celkovo su niektoré vety pre prvákov ťažké učili sa o a meno ženské Otília,môj synček si to nemohol zapamätať,potom začnú spájať a hneď tam majú slova ako ulovili, mame oslavu s maslom a salamou,my sme možno do polovice šlabikara mali len slová so štyrmi písmenami, a nie hneď dlhšie slová,veď pre tých prvákov to je ťažké,trápia sa deti i my rodičia a zbytočne niekedy si myslim
Tak to ste dosť popredu. Dcérka doteraz brali a s i m o v, tiež píšu diktáty (slabiky a slová, vety ešte nie), majú rôzne samostatné práce a v matematike berú číslo 6 sčítavanie, odčítavanie, rozklad. Tiež majú HUPS-ov šlabikár, tiež sa mi moc nepáči ale učiteľka im aj prefocuje pomimo čo majú čítať rôzne slabiky a slová.
@winka99
@ivanazv
len k tomu Hupsovi, naozaj hrozné pomenovanie postavičky, ktorá je v šlabikári všade, prvé slovo ktoré sa naučili bolo HUPS (najprv samohlásky a,e,i,o,u a potom spoluhlásky h,p,s a úplne prvé slovo HUPS, ktoré ani nevedeli poriadne vysloviť, čo je na tom zlé, ak deti prečítajú ako prvé slovo v šlabikári MAMA)
pripájam sem list o Hupsovi:
Prosime, venujte chvilu casu nizsie uvedenym faktom, ktore postrehol riaditel Spojenej skoly sv. Frantiska v Bratislave, p. Jan Horecky. Bolo by potrebne, aby sa ozvali na Ministerstvo zdola, cize uz aj samotni rodicia deti, a samozrejme aj ucitelia prveho stupna. Lebo ak oni budu mlcat, potom sa necudujme, ako LGBTI napreduje aj v nasej krajine... Urobte, prosim, preto vsetko, co je vo Vasich silach...* "Bez akejkoľvek verejnej a odbornej komunikácie bola ukončená produkcia šlabikára Lipka (verzia z roku 2011) a bol nám do školy doručený šlabikár "Hupsov Lipka". Hupsov Lipka má 2 časti + pracovný zošit. (prečítal som to celé). Niekoľko postrehov: - kým Šlabikárom Lipka sa tiahla niť hodnoty rodiny (na stránkach sa pri rôznych témach znovu objavovali tie isté ilustrácie tej istej rodiny; - dievčatko a jej brat, mama a otec), Hupsovym šlabikárom Lipka nás sprevádza škriatok Hups, ktorý nie je začlenený do žiadnych vzťahov, funguje sám za seba. Navyše aj deti tu figurujú viac-menej samé za seba, vždy sa objavujú iné a nie sú začlenené do vzťahov v rodine. Predošlý šlabikár upevňoval dieťa v jeho povedomí "PATRÍM DO RODINY", mám korene, kým Hupsov šlabikár po zovšeobecnení pozorovaných javov akoby hovorí: "buď sám za seba", samostatná jednotka... navyše nevedno, akého rodu (ten/to? škriatok Hups)... - v Hupsovom šlabikári sú na niektorých miestach vykreslené situácie opisujúce rodinné vzťahy/rodinných príslušníkov v negatívnom alebo ponižujúcom duchu, naopak v "starej" Lipke je téma rodiny podaná v atmosfére lásky, úcty, pokoja, radosti, harmónie, šťastia (na mnohých stranách, doplnené korešpondujúcimi ilustráciami) - napr. sused zhadzujúci otca, že je "kazisvet" (Hupsov šlab. 2.časť, s.21). V Hupsovom šl. je najčastejšie text o dieťati a iba jednom rodičovi - v Lipke je veľa textov o spolužití v úplnej rodine. Jeden článok som Vám prepísal celý: Volám sa Žigmund a moja mama Žofia. Má krásne vlasy. Sú čierne ako žúžoľ. S mamičkou žijeme sami dvaja. Ocko si ma bráva cez víkend. Mamičke býva smutno. Žijeme na prízemí. Nad nami býva ujo Žubajík. Občas pomáha mamičke s vodou alebo žiarovkou a elektrinou. Pred pol rokom požiadal ujo Žubajík mamičku o ruku. Najprv bola prekvapená. Potom sa potešila. Už to pre mňa od zajtra nebude len ujo Žubajík, ale druhý ocko. Zajtra sa ožení s mojou mamičkou. Teraz budem mať ocka aj cez víkend, aj cez týždeň. (článok na precvičenie písmena Žž!) - celý predošlý šlabikár bol v jednote jasného a zrozumiteľného textu významne doplneného prehľadnými a zároveň obsažnými ilustráciami, ktoré napomáhali porozumeniu (už i tak životu deťom blízkeho a zrozumiteľného) textu. Obsahoval texty týkajúce sa detí, ich sveta, každodennosti či reálnych zážitkov, situácií (rodina, sviatky, dovolenka, choroba, návšteva u starkých, narodeniny,...) kým Hups deti vťahuje do virtuálnej reality, príbehy sú často ťažko zrozumiteľné, majú otvorený a nejasný koniec. - V Hupsovom šlabikári vymizli texty ľudovej slovesnosti či iné klasické texty slovenských autorov. Okrem iných textov sú tu aj texty o Hupsovi, ktorých autorkou je spisovateľka detskej literatúry Mgr. Gabriela Futová (táto informácia nemusí byť určujúca, obsahovo jej knihy nepoznám, no tu sú názvy niektorých z nich Hľadám lepšiu mamu; Nejdem, a basta!; Naša mama je bosorka; Keby som bola bosorka. - nevidím dôvod náhrady kvalitných a majstrovsky zostavených (a to i napriek jednoduchosti a prváckym potrebám vyhovujúcej stručnosti) obsahovo jasných i pútavých textov zo "starej" Lipky (navyše autorsky pestrejšej skladby: Daniel Hevier, Ján Turan, Elena Čepčeková, Štefan Moravčík a ďalší) a ich výmeny za texty plné modernizmov, slangových výrazov či slov s pre deti nejasným obsahom (stachopud, gangster, des, "sfúkla ho", "Som ja ale peň!", "noha v háji" a pod.) Tieto postrehy dávajú spolu obraz vytrhnutia detí z koreňov, identity, nielen z povedomia príslušnosti k vlastnej rodine, no i ku vlasti. K tomu pridávam, že metodická či dokonca aj grafická zmätočnosť Hupsovho šlabikára nahradila pocit prehľadnosti a harmónie, pokoja, poriadku a prehľadu v "starej" Lipke. Záverom chcem pripomenúť, že ŠLABIKÁR nie je učebnica ako napr. Geografia pre 8. ročník, učebnica, obsahujúca INFORMÁCIE. V prípad šlabikára nejde o informácie! Šlabikár je prvý samostatný pohľad do sveta, po tom, ako dieťa vykročilo na cestu vzdelávania... Dieťa v tomto veku je absolútne nekritické, VŠETKO prijíma a absorbuje, čo mu jeho prvá pani učiteľka dáva. Nový šlabikár dáva čistým deťom katechézu tohto sveta. Tu zažijú, že normálne je konzumovať každý deň (plytké) príležitosti na rozptýlenie, najzaujímavejšie a najpodstatnejšie sú veci okolo mňa (ľudia sa menia ako kulisy), najčastejšie je pri mne len jeden rodič a najmä životom sa netiahne žiadna zrozumiteľná línia (RODINA), žiaden hlbší kontext (SVIATKY, KRAJINA, NÁROD, nebodaj CIRKEV...). Tento šlabikár je oficiálnou učebnicou financovanou a schválenou Ministerstvom školstva. Bude pôsobiť a zapisovať sa do myslí a duše tisícov detí na Slovensku. Skutočnosť, vo svetle ktorej mi slová listu pána ministra trochu blednú. Viem, že ten šlabikár nie je jeho dielo, ale on je minister školstva a šlabikár je najdôležitejšia učebnica zo všetkých učebníc v rámci celého školstva." Pokoj a dobro! Ján Horecký
Prosím Vás, ako dlho Vám trvá písanie domácich úloh. Zdá sa mi, že naša pani učiteľka to s úlohami fakt preháňa!!!
Tak napríklad úloha zo štvrtka na piatok: 2 strany A-4 z 2 časti matematiky pre základné školy(1a2 strana),
Čítanie str. 21 - Hupsov šlabikár -17 riadkov
Písanie - posledné dve strany(A-5) zo 4. zošita
Prosím poraďte?! Mám chybný názor na množstvo úloh, a je to primerané, tak ako tvrdí učiteľka?
@ddomca moj mava na domacu ulohu z písania tak 3-4riadky v tom zosite kde su predpísane písmenka a slova... na čítanie zo šlabikara vzdy jeden clanocek /maju Hupsov slabikar/ z t emy pri aktualnom pismenku alebo z tých "čítacích doplnkových listov" co boli v šlabikári ... z matiky nemava ulohu na doma skoro vobec /mozno par krat mali dokoncit co na hodine nestihli/ .... dokopy nam ulohy zaberu cca 15minut písanie a citanie.....
ale maly cíta aj z kniziek nielen zo slabikara... ale to on sam chce tak vzdy si jednu stranu precita z knihy ... ;)
☹
My končíme písanie úloh cca po 45 minútach, potom ešte čítame. Precvičíme pár príkladov z pamäte (ale to už sa môjmu synovi moc nechce) - ani sa mu nečudujem.
My písať cca 3 riadky alebo diktát 5 viet,matematika len niekedy do zošita 5 príkladov na plus,5 na mínus,čítať jeden článok(z Hupsovho).Mňa by zaujímalo,čo robia na matematike v škole,ke´d doma majú dve strany v pracovnom zošite....Väčšinou vychádza jedna strana na jednu vyučovaciu hodinu,tak asi p.uč .je aktívna a vymýšľa im iné úlohy... čo v škole píšu a kam,koĺko,keď predpisové zošity robia doma?Nejako mi to nesedí:(
@ddomca ja som akurát včera ukončila školskú prax pri prváčikoch. Na domácu úlohu mávajú čítať článok,ktorému sa venovali aj na hodine, a prepisovat vety v zošite s predtlačou čo je asi 4-5 riadkov. A z matematiky jednu úlohu v pracovnom zošite. Dve A4 je pre prváka ozaj dosť napísať
Anna ulohy na 99% nema ziadne..tento polrok z matiky len 1x,v pisanke iba ak nestihne na hodine co sa nestava casto,citat ma kazdy den,ale nie slabikar,ale knihu podla vlastneho vyberu a to zvykne 4 a viac stran podla toho nakolko ju to zaujeme..na vikend sem tam dostanu za ulohu opis,alebo diktat a od tohto polroku maju zalozeny dennik kde pisu co robili cez vikend a p.ucitelka im to vzdy oznamkuje..
tak mi mávame aj celú stranu z matiky na úlohu čítanie v šlabikáre celú stranu mame šlabikár Virgovičovu už prebrali f,tak nás čaká de te ne le, ch,ô,ä,ia,ie,iu, a máme pomaly všetko prebraté, z matiky počítajú do 20,od januara nesmú používať prsty, z prírodovedy sme sa učili ročné obdobia,mesiace a minule lepili zvieratká. omnoho to je ťažšie v provnaní s nami a ako som tu už písala podľa mňa zbytočne zaťažovanie detí, nech sa na mňa niekto hnevá alebo nie, učiť v prvej triede že vety su oznamovacie,opytovacie,rozkazovacie! my sme to brali možno v tretej-štvrtej triede, aj pre učiteľov to je náročné, má to v osnovách musí to prebrať, naučiť tie deti.... zatiaľ sa môj synček učit chce, aj je šikovný, tak držíme palce všetkým prváčikom
Fúuu, veru aktívna !!! Majú strašne veľa poprefocovaných papierov (aj z matematiky, aj z písania a dokonca aj z čítania) nerátala som ich. Ale určite ich je najmenej pol balíka kancelárskeho papiera - máme ich plný šuplík a nejaké majú pozakladané aj v školskom portfóliu.
prosim do kolko sa ucia deti prveho rocnika pocitat , my nezijeme na sk a mam dojem ze tu to prehanaju
co vsetko musi prvak ovladat z matematiky
dakujem.
Babenky no mi už máme skoro celu abecedy, teraz berú ň. Ostava im už iba dz, ch, x, ô, diktáty naplno, jediní čo im povie je ciarka a i a y. Opytovacie vety, rozkazovacie, oznamovacie, mena, mestá, začiatok vety veľké to musia vedieť. Čítajú už články na 1/2 A4 a to vám poviem že ťažké slová. Musia spájať slabiky rovno do slov. Tiež idú podľa Hupsa, sú na tuším 42 strane a zostáva im teda ešte dosť prebrať za 2 mesiace. V matematike rátajú do 20. Už rátajú rozklady a rozdielne čísla ako 12+6=; proste ficia. Hups sa mi páči , sú tam pekne ilustrácie, hoci poradie písmen je trošku na hlavu, inak je ok.
ste trošku ďalej v slovenčine, inak rovnako...🙂 teraz má nejakú krízu, akoby mu dopínalo, že už sa ozaj musí učiť...