Dobry den, moja dcera planuje ist na anglicke alebo spanielske bilingvalne gymnazium v Ziline. Zaujimali by ma skusenosti rodicov, ktorych deti tam chodili. Pomoze nam to pri vybere vhodnej skoly. Zaujimalo by ma, ako ste spokojni s urovnou vyucby, aki su tam ziaci, aka je tam celkova atmosfera. Ci ste proste spokojni. Cokolvek... Dakujem!🙂
@naomi23 moja dcéra chodí na špenielsku sekciu na GBZA T. Rúžičku. Je tam veľmi spokojná aj my ako rodičia. Idú tam ale dosť intenzívnym spôsobom a ako nám aj hovorila riaditeľka na začiatku aj známkovanie je omnoho náročnejšie... Dcéra je ale študijný typ, nemá problém, avšak sa pripravuje poctivo každý deň, to je základ, učiva je veľa a idú intenzívne , stále písomky , ona sa každý deň učí zatiaľ cca 1,5 až 2 hodiny, teraz bola na mesiac aj čosi na výmenno pobyte, je to fantastická vec a každému to môžem len odporučiť . fantasticky pokročila , teraz je v treťom ročníku a rozpráva úplne plynule. Za mňa skutočne môžem len odporučiť túto školu . Jej to ide akosi tak prirodzene samé,,, áno sú tam aj deti , ktoré sa učia omnoho viac.. a aj takí , čo prechádzajú na štvorkách.. Tam záleží fakt na tom prítupe toho dieťaťa, že ako veľmi chce..... moja nie je bifľoš. Dokonca, čo chodí kamarátka na klasické gymo , tiež veľmi dobrá úroveň školy, tak tá sa učieva do rána a povedala dcére, keď si tak porovnávali učivá, že to by ona na bilingu nedala a to bola jednotkárka ....Ak má vaša dcéra talent na jazyk a chce , nech skúsi , ľutovať nebudete ....
To anglické súkromné nemá nejakú extra povesť a platí sa tam dosť ...
naj na angličtinu je Sučanoch, tam je to ale "ževraj"ešte intenzívnejšie a je tam ťažšie sa dostať, majú obrovský nával ..
Ešte môžem doporučiť v Čadci - známej chodí dcéra na obchodnú akadémiu na bilingo ročník anglinu a je veľmi spokojná aj teda jazykovo už vynikajúco ide a neter tá študuje na bilingo gymnáziu anglinu a tiež je veľmi spokojná , nemala žiadne problémy , ale ako na každom bilingu intenzívna a pravidelná príprava tiež...
isto by som ale volila znova tieto bilingo školy , keby som sa mala znova rozhodovať
Ja keď som to navrhovala dcére niekde v siedmom ročníku, tak mi povedala nikdy zabudni. O rok na to sa sama od seba prihlásila na skúšky, zobrali ju ale až v deviatke , tam už bez problémov, čo nakoniec bola rada, že sa nedostala z osmičky, lebo videla aj sama , že mali tí spolužiaci z osmičky , trošku problém , niektoré učivá im chýbali z deviatky, museli doberať......
Teraz mi dcéra sama povedala, že to bolo to najlepšie rozhodnutie , ktoré urobila a že by sa rozhodla znova tak......
@naomi23
inak ešte podotkem, že sa tu prijímacie skúšky robia formou psychotestov tuším 9 testov 10minútových , či tak nejak to bolo , rôzne okruhy zamerania . Je to na to , či tie deti dokážu pracovať pod stresom......
Sú to presne tie isté testy, ktoré sa robia na pedopsychologických poradniach a volajú sa testy profesného zamerania . Môže si to dcéra tam vyskúšať ešte pred skúškami, aspoň bude vedieť do čoho ide ..... Už som to poradila viacerým..... dávala som aj svoje staršie deti obe takto pretestovať , robí sa to bezplatne.... len treba ukecať na poradni dobrý termín .... na niektorých školách dokonca aj robievajú automatický tieto testovania deviatakom ... treba sa na škole na to opýtať ...
Inak ja som už v osmičke s deckami robila tie návštevy dní otvoreních dverí na školách , ktoré si vytypovali a mali celý rok na rozmyslenie , že či ich skutočne chcú , aj tieto testy som im dala urobiť, je to super vec
Obaja si vybrali dobre a hlavne sami ..... teraz som to poradila známemu , dcéra chcela ísť tiež na naše bilingo , aj sa pretestovali a aj sa dievča na tú školu potom dostalo...
Ja som chodila na T. Ružičku dva roky na francúzštinu. Je pravda, že španielčinári sú tam väčšinou spokojnejší ako francuzstinari.. na oba jazyky sa ale rovnako treba každý deň učiť , aby sa to dalo zvládnuť, ja som na to vôbec nebola stavaná, napriek tomu za tie dva roky som sa francúzsky dobre naučila, žijem.vo francúzsku s francúzom, takže pre jazyk je to dobrá škola a ak by sla z osmičky, tak je jej dobre aj len jeden rok tam ostať a po španielsky sa dohovori.. ťažká , ale veľmi dobre škola..😊
@womankc v Čadci je bilingválna obchodná akadémia a aj bilingválne gymnázium, sú to 2 rozdielne školy. Na bilingválnu OA sa z dcérinej triedy hlásili také dvojkárky-trojkárky, na gymnázium jednotkárky.
Inak, my sme boli v Sučanoch na tom pretestovaní a hovorili, že oni uprednostňujú deviatakov, z 8. triedy t musí byť naozaj talent, a ani na to neberú nijaký ohľad, 9. ročník sa dieťa v tom prípade musí doberať samo. V Čadci sú delení s ohľadom na to, z ktorého ročníka išli a dôležité deviatacke učivo s nimi doberú.
Prijímačky v Sučanoch sú veľmi ťažké, polka detí ich vôbec neurobí na nutný počet bodov a vyberajú si naozaj najlepších. Prijímačky su tam prakticky zo všetkých predmetov, nie psychotesty, ale prírodovedná časť (ťažisko MAT, potom ale aj príklady z FYZ, CHE...) a jazyková, kde je SJ ale aj časť AJ.
V Čadci sú prijímačky na BG 2-dňové, najskôr psychotesty a potom ešte aj vedomostný test. Inak, tam je aj internát, ak by bolo ďaleko dochádzať.
@hettinka ja viem , že sú to dve školy......
áno tie Sučany sú veľmi náročné a je rozumné , že uprednostňujú deviatakov ....
v Žiline robili také doučovacie kurzy tým ôsmakom , aby stihli dobehnúť to deviatacke učivo ..
v Žiline robila dcéra tie psychotesty, v tých testoch boli aj zamerania slovina, matika .....
@diana20 áno presne tak, fakt sa treba každý deň pripravovať a to hlavne hádam v tom prípravnom ročníku... Mala aj dcéra takého spolužiaka čo tuším neviem v druhom ročníku odišiel s tým, že ho to nebaví a že jazyk sa naučil, splnilo to účel a odišiel tuším niekam na gympel....... boli z toho prekvapení, lebo sa učil veľmi dobre.... len proste naučil sa jazyk a zistil, že chce iné ......Súhlasím s tým, že ten jazyk sa tam učia bezkonkurenčne ...
@womankc pre jazyk podľa mňa najlepšia škola, po jednom roku sa dá odísť na inú školu, kam dieťa chce, ale s veľmi dobrými základmi, aj viac než základmi z jazyka odíde.. ja teda na tej škole mi bolo zle, ale teraz s odstupom času viem, že to bolo to najlepšie pre mňa tam ísť, takisto pre mňa aj odísť.. tí inteligentnejsi odo mňa tam vydržia do konca, vedia jazyk perfektne, takisto väčšinu predmetov vedia dobre v oboch jazykoch... ja odporúčam, je to veľmi dobrá škola..
na úplne každom gymnáziu sa žiak musí učiť denne, ak chce mať dobré známky
ono je to o tom, že na BG je síce štúdium v cudzom jazyku, no čo sa týka rozsahu vedomostí, na klasickom gymnáziu sa ide viac do hĺbky. Keďže poznám učiteľky z BG gymnázií, často je to o tom, že si učebné texty tvoria a prekladajú sami, googlia na internete a podobne.
Dcéra chodí na klasiku, jej spolužiačka na BG, ked si porovnávali napr. Matematiku, tak dcera ma toho podstatne viac, aj z BIO, DEJ, FYZ, CHE... Ak chce ísť dieťa potom na slovenskú VŠ, stáva sa, že chodia si požičiavať slovenské učebnice a študujú slovenskú terminológiu a aj doberajú vedomosti, inak nemajú šancu spraviť prijímačky na lepšie VŠ. Na BG gymnázium má význam ísť vtedy, ak žiak plánuje aj ďalšie štúdium absolvovať v cudzine (a rodič si to môže dovoliť tam financovať).
Takže ako všetko, má to za aj proti. Jazyk je síce obrovský benefit, no stále je to len prostriedok, nie cieľ. Výmenný pobyt dieťa môže absolvovať aj na inej škole, jazyk sa naučí ... špeciálne AJ, tam je veľa možností. Ak by som v ZA za súkromné BG mala dať 1100€ ročne (+ možné ďalšie poplatky za opravné skúšky, výlety, vymenné pobyty ...), tak fakt radšej zaplatím decku letenku do UK, nech tam ide na 3 mesiace brigádovať a konverzovať sa naučí tiež, alebo jazykový kurz na Malte.
Skúšala som maturantov z hotelovej školy, ktorí chodia cez leto brigádovať na Cyprus a ich jazyková úroveň bola podstatne lepšia, ako úroveň gymnazistov, ktorí sa učili len v škole.
@hettinka záleží podľa mňa od toho na ktorom BG, pretože na belgickom máš zvlášť predmet v slovenčine a zvlášť v cudzom jazyku, v cudzom jazyku učia lektori a žiaci majú aj iné knihy, ako sú slovenské, dokonca sa neberie na oboch predmetoch rovnaké učivo naraz, lebo sú iné knihy, aspoň keď som tam bola to tak bolo.. takisto jazyk majú raz so slovenským učiteľom, zamerané je to na gramatiku a s lektorom majú hodiny konverzácie.. som si istá, že na belgickom sa toho neberie menej ako na normálnom gymnáziu.. je to veľmi ťažká škola.. potom anglické gymnázium v žiline , to súkromné.. ja som tam chodila na zakladku, kým to ešte ako takú úroveň malo, ale teraz už ani základná škola, ani stredná na tom dobre podľa mňa nie je.. všetko je tam len o peniazoch.. dokonca na francúzskej biológii sme brali veci, ktoré sa na slovenskom gymnáziu nikdy neucia, až na vysokých školách..
Dakujem vsetkym vam za vase prispevky, velmi si vazim, ze ste venovali tomu cas a napisali... Budeme to na "rodinnej rade" zvazovat. Dakujem! 🙂
to "anglické" je súkromné a vraj to tam ide dosť dolu vodou. Je to súkromná, platená škola. Tento rok nazbierali len 17 žiakov do 1. ročníka, čo samo o sebe o niečom svedčí, keďže napr. do takých Sučian sa hlási 5x toľko detí, ako môžu vziať.
Tento rok sa tam menilo vedenie, či dokáže školu pozdvihnúť, to ukáže čas ... ale museli by poriadne zabrať, aby sa dorovnali so štátnymi gymnáziami v Žiline a blízkom okolí.
Španielska sekcia je na BG na ul. T. Rúžičku, to je kvalitná škola, ale dosť náročná. naozaj pre jazykovo nadané dieťa, ktoré ja navyše študijný typ. Anglické štátne BG sú najbližšie od ZA v Čadci a v Sučanoch. V Čadci je to klasické gymnázium s tým, že otvárajú každý rok 2 triedy bilingválne, v poslednej dobe sa vraj striedajú dosť učitelia,a le decká majú šikovné. A ak chceš anglickú bilingválku, odporúčam jednoznačne Sučany. Ale počítajte s tým, že vezmú tak 20% prihlásených. Ak sa tam dieťa nedostane, je potom možno lepšie absolvovať klasické gymnázium + jazykovku + pobyt v zahraničí. Ja hovorím (ako učiteľka jazykov), že jazyk sa vždy dá naučiť aj mimo školy. Ale doberať ostatné predmety, ak sú na gymnáziu vyučované na nie dostatočnej úrovni, je už ťažšie...
V Sučanoch robia tzv. Pretestovanie, oplatí sa ísť sa pozrieť aspoň raz, aj vám povedia podrobnosti. na ostatné školy sa treba informovať, či majú ešte DOD, alebo či sa dá prísť individuálne.