Angličtina vo štvrtom ročníku

marcela305
30. nov 2015

Dobry den mamicky chcem sa opytat tych co maju dceru vo stvrtom rocniku ZS a ucia sa anglictinu .Moj muz ma neter je to nevlastna dcera jeho brata a vcera sme boli u nich na navsteve a moj svagor nas poziadal ,aby sme jej pomohli s ucenim sa anglickeho jazyka, lebo on po anglicky nevie. Ide aj o to ze on na dceru nema nervy a hned jej hovori aka je blba a podobne .Povedala som mu ze tymto ju urcite ,,motivuje,,.a kedze som videla ze nama dobry pristup mala bola skor rozrusena ako chciet sa daco ucit takby som sa chcela opytat ze co take preberaju deti teraz na ZS aku gramatiku s cim sa do 4 rocnika stretli co by normalne mali vediet a ako trebars postupujetepri uceni deti vy ?? chcela by som jej pomoct kedze suhlasila ze by sa doucovala so mnou🙂

libka1
30. nov 2015

Ja myslim ze knihy na anglictinu su velmi rozdielne, takze na jednej skole sa mozu ucit toto a na druhej tamto. U nas sa dlho ucitelky rozhodovali, ze aku knihu nakoniec zvolia. Samozrejme vsade sa ucia od zaciatku pocitat, farby, zvieratka, pozdravit, predstavit sa, atd. Viem, ze napr. v 3 rocniku u nas uz pisu diktaty z anglickych slovicok, takze nestaci vediet vyslovnost, ale aj ako sa slova pisu. Mrkni jej do zositov, ucebnic, tak najlepsie zistis. 😉 Popripade sa popytaj jej anglictinarky. Inac super od teba ze jej chces takto pomoct, klobuk dole.

Moja dcera je len druhacka, ale my sa pri AJ vacsinou hrame. Akonahle ju cielene nieco ucim oduva sa a nechce sa jej. Ked jej poviem ze budem ti hovorit po anglicky zvieratka a ty budes vydavat ich zvuky, to uz je ina zabava pre nu. Alebo hladat predmety vo farbe ktoru poviem a podobne. To sa prida aj nas krpec k nej.

sissy27
30. nov 2015

@marcela305 no najlepšie asi ak si pozrieš jej učebnice a zošity, aby si videla čo a ako... lebo čo škola to iná učebnica a iný systém... niekde viac na slovíčka, niekde na gramatiku a niekde ani sami nevedia... plus samozrejme je podstatné aj to, od ktorého ročníka majú angličtinu, nie všade sa začína hneď v prvom...

alaguema
30. nov 2015

@marcela305 tak to je jednoduché. Pozri sa do učebnice, z ktorej sa učia, do pracovného zošita, tam zistíš, kde práve sú a podľa toho sa zariaď. Najideálnejšie učenie cudzieho jazyka s deťmi, je konverzácia (samozrejme, primeraná levelu, ktorý dieťa má) s tým, že priamo simulujeme situácie. Príklad: come here nebudem opakovať ako papagáje, aby sa to naučilo, ale postavíme sa do priestoru a navodíme situáciu, v ktorej toto slovné spojenie niekoľkokrát v rôznych obmenách použijeme. Je to sranda, moje deti to baví 😉 a rýchlo sa učia, lebo je to vlastne živé použitie jazyka, nie bezduché memorovanie. Pozor na chyby! Čo sa naučí chybne, ťažko sa toho bude zbavovať, takže tvoja angličtina by mala byť naozaj dobrá, ak ju chceš niekoho učiť, hoci len v rámci doučovania.

dominika6
30. nov 2015

@marcela305
no moja dcera j v 4 ročníku a ako je rok dlhý,knihu nevidím,oni sa všetko učia v škole hravou formou,niekedy mám pocit že sa nič neučia,ale opak je pravdou..
ved je to len pár slovíčok to sa naučíš v pohode...na výslovnosti nebazíruj,podľa mňa by ti ona sama povedala čo preberajú a pozri jej knihy a zošity...nič navyše nepotrebuje

marcela305
autor
30. nov 2015

@dominika6 problemje v tom ze jej ucitelka skace v knihe takze mala sama problem povedat co preberaju

marcela305
autor
30. nov 2015

@alaguema Ich ucitelka im nic nevysvetluje precitaju si clanok resp. ona im ho psuti z nahravky da im ulohu a pocuvaju pesnicku ( ta ucitelka kedysi ucila aj mna tak viem ze to tak je) nevie ani zaklady ako napr ,prelozit Have you got..?? a kedze su to deti tak v ucebnici maju slovnik v ktorom su pouzivane typicke znaky na vyslovnost ale deti im nerozumeju ... ako sa ma neico naucit ked tomu nerozumie a ucitelka nema zaujem jej to vysvetlit ??podla mna je chyba tam.,,

libka1
30. nov 2015

@marcela305 pokial ma taku ucitelku ako ty pises, isla by som svojou formou ucenia a ucila by som ju to co by som ja chcela... sem tam by som sa jej popytala, nieco z nej vytiahnes ze co robili a zameraj sa na to. ked im pusti pesnicku, zisti si aku a skus sa zamerat na tie slovka. no ta ucitelka asi nic moc 😒
popripade ak sa citis moc pri peniazoch tak jej kupte na Vianoce Crocopen. Moje decka to bavi a vela sa s nim slovicok naucili. 😉 hraju sa s nim same, mna k tomu nepotrebuju.

dominika6
30. nov 2015

@marcela305
a čo má zlé známky z angliny? či prečo je švagor taký nervozny?
ja som anglinu nevedela tiež a malú som učila cez google 😀 tak nech sa mladý posnaží

alaguema
30. nov 2015

@marcela305 tak ale toto tu nevyriešiš, čo učiteľka robí, alebo nerobí. Čo sa týka výslovnosti, tak tá najlepšie "vchádza" foneticky, nie vizuálne, takže s znakmi pre výslovnosť by som sa veľmi netrápila. Ak to dieťa chceš niečo naozaj naučiť, veľa s ňou konverzuj. Tam nie je veľmi čo vysvetľovať, aj v jazykovke kam som chodila, sme sa s native lektorom učili v podstate zo situácií a donekonečna rozprávať, rozprávať, počúvať, počúvať. Gramatika je, samozrejme, dôležitá, ale mala by byť pochopená tým prirodzeným spôsobom z používania jazyka.

marcela305
autor
30. nov 2015

@alaguema ano jasne ze anglictina sa uci hlavne rozpravanim ale problem je v tom ze najskor musi vediet ako sa robi v anglictine otazka a zaklad su SLOVICKA ked nepozna ziadne tazko bude konverzovat .. jednoducho viem ze budem musiet ist uplne od zaciatku od najjednoduchsich veci ..HAVE HAS i am you are nevie ani toto...

marcela305
autor
30. nov 2015

@dominika6 tak on urcite by ju ucit nemal a ani nebude,,

dominika6
30. nov 2015

@marcela305
skús jej pomôcť z toho čo preberajú,pekne od začiatku zošita,do ktorého si píšu vety,poznámky..
musí to pochopiť teraz,lebo na druhom stupni to bude už len horšie

ivett1
30. nov 2015

@marcela305 naša je štvrtáčka a idú podobným spôsobom ako si písala...t.j. preskakujú niektoré kapitoly ...a učiteľka im púšťa texty a pesničky ...takže ja sa s našou doma učím hlave slovíčka- aj písať (krátke diktátiky) a potom trénujeme nejakú tému napr. zistím si čo naposledy asi tak brali (opíše mi to) lebo niekdy nejdú podľa učebnice a pracujú len s pracovným zošitom ...a podľa toho vedieme kratučký dialóg ...niekedy ju skúšam, tak že poviem vetu v sj a ona mi ju "preloží" do aj ... ak to nie je ok, tak jej to vysvetlím, ale vždy sa pýtam, či pochopila ...
preberali otázky a kde bývaš, odkiaľ si ... tento týždeň to vyzerá na have to ... a samozrejme stále opakujú ....

alaguema
30. nov 2015

@marcela305 tak potom nerozumiem, čo sa vlastne pýtaš.

friday13th
30. nov 2015

ak majú takú učiteľku ako hovoríš, tak by som sa vykašľala na to, čo sa učí v štvrtej triede.....začala by som jednoducho učiť od úplného začiatku, t.j. tvorba viet a aj slovíčka a takisto ju naučila transkripciu aby sa vedela aj sama orientovať vo výslovnosti, používať rôzne nahrávky aby sa jej to dostalo do hlavičky a pod.

slnecnica174
30. nov 2015

@marcela305 Tak s nou zacni od zaciatku ako hovoris. Pozri si co sa aktualne ucia a trosku to okoren o svoj vlasny material z netu, aby ju to bavilo. Na nete je toho kopec. Vo volnom case si moze pozerat rozne pesnicky na youtube pre deti, kde sa nauci abecedu, slovicka, atd.

felycity
1. dec 2015

ahoj, pozri si čo preberajú v knihe, záleží koľko krát majú do týždňa anj, my sme štvrtáci a anj máme 4 x do týždňe, prebrali sloveso BE, jednoduchý prítomný čas, priebohový prítomný čas, modálne sloveso can, must, + have got, stupňovanie prídavných mien... ak máš záujem jej pomôcť tak si myslím, že najlepšie ísť od začitaku celú gramatiku + podľa slovnej zásoby z ich knihy, je dôležité, aby mala pevný základ, lebo na druhom stupni to už asi bude o inom... nachystaj si materiály... gramatické cvičenie v náväznosti na tému z knihy..., ale zas netreba zabúdať, že tieto deti sa to naučia, aleešte to nevedia úplne plynule používať, dôležité je, že vedia ako sa to tvorí, lebo niektoré veci ešte ani v slovenčine nepreberali tak nedokážu to ešte tak spracovať, mali vedieť čítať a robiť voľný prekla, u nás musia vedieť čítať, ale písať, môžeš je robiť také cvičenia ako sú doplňovačky, spájanie slov ( preklad)....proste , aby si videla, či jej to niečo vôbec hovorí...

marcela305
autor
1. dec 2015

@felycity oni napr vobec nepreberali present simple ani present continous ani stupnovanie pridavnych mien ci must alebo have to co ma prekvapuje....

felycity
1. dec 2015

@marcela305 a čo sa potom v 4. ročníku učia, však to sú po slovese BE prvé základné veci ako potom tvoria nejakú vetu?? to aj mňa prekvapuje...

abbey1
1. dec 2015

@marcela305 Akú knihu preberajú? Tieto knihy pre tak malé deti majú jasne definované, čo sa preberá. Veľmi ľahko to vidíš v učebnici, v pracovnom zošite. K tomu si potom prispôsob ďalšie materialy, ktoré s ňou budeš preberať. Alebo proste chodte úplne podľa seba. Nájdite si dobrú a zaujímavú učebnicu v knihkupectve, aby ste mali takú niť a následne precvičujte v konverzácii všetko, čo sa len k jej veku dá.

marcela305
autor
1. dec 2015

@felycity no vsetko co som videla boli vety have you got..?? ziadne vysvetlovanie ako sa pouzivaju casy a podobne nic ucili sa cislovky akurat a na hodine pocuvaju pesnicky... takze ona ma v tom jeden velky gulas..

marcela305
autor
1. dec 2015

@abbey1 jej ucebnicu som videla aj pracovny zosit ..ide ale o to ako to preberaju.. skacu z kapitoly na kapitolu ucitelka im pusti nahravku clanku a idu dalej ....dostanu este ulohu .. a to je vsetko,, ucebnicu z ktorej sa budeme ucit uz mam vybranu z knihkupectva jetam vsetko cvicenia clanky aj vysvetlena gramatika co a ako 🙂

abbey1
1. dec 2015

@marcela305 Tak je po probléme.

felycity
1. dec 2015

@marcela305 som prekvapená, že ani rodičia na rodičovskom takéto neriešia, lebo u nás veľmi sa vždy pýta na anj, rodičia sa pýtajú navzájom ako sa s deťmi učia aj učiteľa.... proste sa zaujímajú, myslím, že v 4. ročníku by už mali mať takéto gramatické základy, minimálne im to malo očami prejsť... neviem z akej učebnice sa my učíme, môžem pozrieť, ale je tak tvorená, že je text, základná slovná zásoba, v ramčeku zdôraznená gramatika + cvičenie a je tvorená špiralovite, lebo učebnica je na 2 roky , čiže v neskorších kapitolách sa nenápadne vracia k začiatku a k opakovaniu gramatiky..., ale každopádne ak jej chceš pomôcť urob si vlastný plán a začni ju od začiatku učiť, lebo potom nastane skok a na 2. stupni ( aj veľa rodičov hovorí) že sú deti zrazu v oku, čo všetko sa od nich žiada🙂

roboas
2. okt 2016

Ahoj skúste aj tento online kurz : www.anglictina-bez-biflovania.sk/anglictina-pre... Je robený pre deti školského veku a môžu si na ňom precvičovať angličtinu samé. U nás doma sa kurz osvedčil 🙂

zuzana76
2. okt 2016

@marcela305 moje nervy, ze present simple a present continuous, dieta na prvom stupni nie je vôbec schopne chapat taketo gramaticke rozdiely, nevysvetluje sa gramatika ako taka, mozno tak casovanie slovesa have nacvicovat v roznych vetach, moj syn je stvrtak, len teraz sa ucili tvorit uplne jednoduchu otazku, napr. Do you play tennis? Does he read? a pod. Na prvom stupni nemozes ist na to gramaticky, ale nacvicovat v roznych situáciách, slovna zasoba opisom na obrazku, pripadne pomaly ucit casovat slovesa v present simple teda rozdiel medzi: I write, he writes, a aj toto neucit gramaticky, ale skor ukazovat na osoby.

marcela305
autor
2. okt 2016

tema je stara rok......

papricka33
2. okt 2016

@marcela305 no, tie jazyky na ZS to je bieda a myslím, že jej tatka by som s jeho prístupom slušne poslala do ri.i. Dnes musí mať dieťa buď šťastie na pedagóga, alebo to treba doplniť mimo školy. Čo sa týka prípravy, prebrala by som s ňou to, čo mali v škole. Nič dopredu. Hádam vie aspoň ktorú lekciu brali 🙂 Drvila by som a ňou slovíčka (bez slovnej zásoby sa nepohnete) a posrupne zisťovala v akom leveli je. Ktoré časy ovláda. Od najjednoduchších (prítomný jednoduchý, priebehovy, minulý, budúci... v učebnici uvidíš čo by mali v tom roku obsiahnuť) A inak by som si vytvorila v spolupráci a ňou samostatné aktivity. Preložili by sme nejakú obľúbenú pesničku, ktorú by sa mohla učiť postupne spievať, našli by sme tam nejaké spojitosti s tým čo sa už učila (slovíčka, alebo čas v ktorých sú vety), trochu by ste sa s tým textom mohli vyhrať. Plus by mohla samostatne začať pozerať rozprávky, filmy v angličtine a so slovenskými titulkami. Na väčšine DVD sa to dá nastaviť. Na you tube nájdeš veľa riekaniek, pesničiek pre najmenších, kľudne by som ich využila aj pri nej (stačí si zadať do vyhľadávača songs fór children 🙂 Spolu ich preložte, napíšte text a nech sa ich učí spievať. Bude mať pocit úspechu a bude ju to motivovať ďalej 😉 Takze tak by som si aj vy skladala hodinu. Slovíčka zo školy (malý opaľovací testik), gramatika zo školy (testik-tvorba viet, ak nerozumie, hneď vysvetliť a uviesť na pravú mieru), práca s pisanym textom (čítanie, spoločný preklad- stačí, ak bude skúšať aj intuitívne, čo to asi môže znamenať), práca s pesničkou (vypočutie, spoločný preklad, zápis, spoločný spev 🙂 Potom jej samostatná domáca práca- naučiť sa pesničku a pozrieť si nejakú rozprávku, film pre deti 😉. A samozrejme, chváliť, chváliť, chváliť... 🙂

marcela305
autor
2. okt 2016

Ako zrušiť pridávanie ďalších príspevkov ..uz to nie je aktuálne.

lucyan
8. nov 2016

ahoj, ja by som jej pustil anglickú rozprávky a je to vyriešené. A určite by som jej nehovoril, že je blbá.... je to dosť na chuja "program" do dospelosti. A je podľa mňa blbosť držať sa toho, ako ide škola, keď sa niekto skutočne chce naučiť, tak sa to naučí vo veľmi krátkom čase 🙂 A odporúčam ešte tento program www.anglictina-bez-biflovani.cz/video-anglictin... je super 🙂