Ahojte, pomohlo by mi keby ste mi napísali svoje skúsenosti s problematickým učením násobilky. moja dcéra je štvrtáčka a veľké problémy jej robí násobilka. v iných predmetoch je jednotkárka, ale tá matematika. ja viem, že nemusí byť čistá jednotkárka, no nemôžem sa prizerať ako ju trápi, že tú násobilku nevie. veľa ju cvičíme, izbu má polepenú násobilkou, napriek tomu sa mi zdá, že sa nezlepšuje, plače, že len ona to nevie z celej triedy. keby sa našla nejaká ,,dobrá rada nad zlato,, alebo nejaká finta. máme aj tú elektronickú násobilku, keď ,,recituje,, násobilku, tak ešte ako tak jej to ide, no akonáhle jej dávam násobilku skákavo je to slabé. poteší ma každá rada, každá skúsenosť.ďakujem
@micifuzik tiež máme tento problém s dcérou,je tiež štvrtáčka a kazda rada sa zíde aj mne. Minulý rok ju vedela,vsetko sypsla z rukáva,matematika jej nerobila vôbec problém a nadobilka už vôbec nie,ale po prázdninách ako by ju úplne zabudla a už si nevie rady. Tiež je čistá jednotkárka,als tento rok nad matematika asi položí.
hlavne jej zlepte nasobilku zo stien v izbe. posobi to na mna uplne psycho. ja som vzdy mala takyto problem s chemiou, nevedela som si ju vtlct do hlavy a som tu, mam sa vynikajuco, dari sa mi... nemusi kazdy vediet vsetko. na moju dceru pri nasobilke zaberalo ked sme si ju robili obrazne, ale ona je tretiacka. zoberieme fazulky napr. a ideme, prikladame, prekladame, zgrupovavame, odoberame a nasobilka jej ide fajn. tiez zo zaciatku frflala, ale kedze sa uz zabehla a je celkom v norme tak prestala.
hlavne dcere vysvetli ze nikto nevie vsetko, naozaj nema zmysel pre toto plakat 😒
dakujem za odpoved, tiež by som to nebrala tragicky, no tak nevyniká v matike, ale ona sama to neznáša dobre, že to nevie.
Skusali ste karticky/obrazky? Hod do googlu Obrazkova nasobilka.
@micifuzik a sukromneho ucitela? mozno na to potrebuje ist logicky nie biflovanim a ak jej to vy nedokazete nejakym sposobom vysvetlita dcera je z toho nestastna tak skuste zaplatitpar hodin sukromneho doucovatela.
Presne aj kamoska na skole nevedela nasobilku a zasa oni si to nejako kreslili doma ale dolezite je aby mala pochopila ze bude teda sikovna v inych veciach a matematika nie je dolezita vyberie si teda povolanie kde jeje to netreba 🙂lebo casto rodicia trapia deti prednaskami na temu znamky a myslim ze to tie deti este viac znervoznuje
@micifuzik vnima to tak ako to vnimate vy. citi z vas ze to ze to nevie nie je v poriadku a ma z toho stres. ja nevravim ze tu nasobilku nema vediet, jasne ze sa ju ma ucit, len treba trochu zvolnit a mozno to pojde aj same. moja svokra dokaze nasu dceru tak vyviest z konceptu tym ze ju stresuje, ze krpata nevie ani kolko je 2x2 niekedy 😀 je to cele len o nepohode v tom momente a strachu z neuspechu.
toto sa mi paci :D
http://www.didakt.cz/zobraz.php?clanek=vyrobky/...
@micifuzik ja len na odľahčenie
musí si nájsť tak ako ja voľakedy vhodného spolužiaka ...
ja som mu dávala odpísať slovenčinu a on mne matiku 😀 , šťastní sme boli prevelice , ale až do chvíle, kým na to neprišiel jeho otec - náš matikár a triedny učiteľ .. rozsadil nás a bolo po paráde.... aj som bola do neho zaľúbená / aj do jeho otca /, pretože mňa fascinujú ľudia , čo ju ovládajú ..... Inak aj muža som si našla čistého technika...
ja som na matematiku nikdy nebola, neviem prečo nemala som ju rada ,ani fyziku , tieto predmety som sa zásadne učila pod nátlakom a na poslednú chvíľu , keď už bolo zle..... ostatné som vedela vynikajúce , učila som sa na jednotky a dvojky ....
Musíš skôr dcéru naučiť pochopiť, že zo všetkého perfektná nebude..... nič iné ako precvičovanie, trénovanie násobilky na preskačku jej nepomôže, ja veľkú nasobilku doteraz poriadne hádam neviem...... ale zrátať si viem aj ušetriť aj rozpočet urobiť .... keď je treba
@micifuzik Proste sa to musí nabifliť, nič iné tu nepomože. Potom ešte boli nejaké básničky na násobilku, skús niekde pohľadať. Ja si pamatám: 1x3 sú len 3, hladný byť sa nepatrí, 2x3 je 6, dajte dačo zjesť, 3x3 je 9, hladný som jak medved, atd. 😉
@micifuzik Nabifliť, nabifliť, nabifliť. Tu iné nepomôže. Predpokladám, že chápe princíp toho, že tu ide vlastne o sčítavanie. Tak nech sa to nabiflí. A kľudne nech si pomáha prstami. Jeden prst 3, druhý 6, tretí 9 atď. A keď idete na preskačku, tak nech si pozerá na prsty a proste "ráta" 3,6,9 a skončí pri čísle, ktoré potrebuje. A hlavne, zrušte tú násobilku v izbe. Nech je to na chvíľu len učenie, nie všade okolo nej. Choďte od začiatku, utvrďte si každé číslo. Mne matika išla vždy veľmi dobre, chápala som ju, nepotrebovala som sa učiť, poučky som nikdy riadne nevedela, ale chápala som, čo sa odo mňa chce. Ale priznám sa, že násobilku som sa musela tiež nabifľovať. A doteraz si niektoré čísla potrebujem "vyrátať". Napr. taká 7 je pre mňa hnusná. 😉
@micifuzik zrejme je typ, ktory potrebuje tie cisla vidiet inak, akoby priestorovo, obrazne a cez vlastnu skusenost. jej nepomoze ju mat napisanu, ona si to musi "ohmatat". Myslim, ze inspiraciu by ste mohli najst v nejakych alternativnych pristupoch (montessori, waldorf pedagogika a podobne - tam sa ucia tieto veci inak, zazitkom, priamym kontaktom, Predstavivost je tam zapojena proste inak.
Inac ako naspamäť sa to nenauci. Potom už len naučené pravidelne uplatňovať v praxi,nič iné.
Ja si pamätám ako ma otec celu 7 hodinovu cestu k babke dookola skusal nasobilku, uz po par hodinach som mala chut skocit z okna, ale na druhej strane, bolo to efektivne a vedela som ju sypat z rukava
Skuste toto: http://www.ruzovydinosaurus.sk/farebna-nasobilk...
my sme si pomohli týmito hrami:
http://nasedeticky.sk/do-skoly/pre-tretiakov/37...
http://nasedeticky.sk/do-skoly/pre-tretiakov/30...
Môj brat ju nevedel ani v ôsmom ročníku 😀 otec mohol naňho vrieskať, tĺcť ho....nepomohlo.
Život naučí sám 😉
Asi bude na nieco ine, nie na matiku.... Si robite srandu, ze? Ten co sa vie nabiflit nasobilku je na matiku? Dcera 5tacka ma stale problem... nevie nasobit, tym padom aj delenie je na figu. Ostatne priklady, logicke ulohy atd dava za jedna. Nestresujem - nasobilku sa nauci aj papagaj😊
@micifuzik my sme sa ucili zpamati...ked sne niekam sli tak som jej davala priklady, najskor po rade potom na preskacku, furt a stale vyse mesiaca, potom uz aj pisomne...mala nasobilka je zaklad, urcite to zvladne 😉, jeden "tahacik" by som nechala, ostane by isli prec, aby ju to nedeptalo...tiez mam stvrtacku, nasa sice v matike vynika, no zaryto ignoruje dlzne ☹ kazdy je nadany na nieco ine 😉
Dievčatá ďakujem pekne za rady a skúsenosti 🙂
nemám radu nad zlato, ale naši sa učili násobilku zas inak ako my kedysi a to najprv sčítavaním násobkou, mnoho krát keď si dcéra nevedela spomenúť tak si to nejak v hlave prepočítala s násobkami ako napr. 3+3+3+3..., ale potom len nabifliť, aj my sme sa tak učili, jasne, že nejde o žiadnu tragédiu, každý máme vlohy na niečo iné, ale ak nebude vedieť násobilku tak v 5 tom na niektorých príkladoch pohorí a aby ju to nefrustrovalo ešte viac, skúste proste bifliť do okolo preskúšavať...
Ahoj, teda ani môj syn/piatak/ si ju nevedel zapamätať, počítal na prstoch, no opakovali sme ju do nepríčetna, až plakal / učiteľka neustále vyžadovala aby ju vedeli, dávala im také písomečky na začiatku hodiny/ až som sa tak nasr..., že som násobilku doma zakázala úplne, ani sme o nej neštekli, teda jasné, okrem DÚ, zašla za učiteľkou, a pýtala sa či to len môjmu tak nejde, alebo aj iným žiakom. Na môj údiv povedala, že samozrejme viacerým, no povedala, že bude brať ohľad na každého individuálne, lebo aj ona zistila, že aj samí jednotkári s tým mali problém. No neviem ako to skončilo s ostatnými, my sme synovi po týždni začali pomaly znova dávkovať násobenie, tak hravou formou, / som sa tvárila, že nič neviem, mýlila som sa atď, aj ostatní členovia famílie/ a čím ďalej tým viac si zapamätával. Inak to ani nejde, len si ju bohužiaľ zapamätať. A odvtedy mu stále pri nejakej príležitosti dám príklad a odpovie na jednotku. Prosto sme opakovali do bludu, ale už aj s pomocou učiteľky, ktorá ich nestresovala a samozrejme môjho otca, ktorý keď bol syn na návšteve, tak sa tiež tváril prihlúplo, že nič nevie a syn ho učil. Neviem , ale si myslím, že na každé dieťa zaberá niečo iné a preto Vám prajem veľa sily a trpezlivosti. 🙂
@felycity aj u nas v skole sa dcera ucila nasobilku formou "cislovych radov" ( ci ako to nazvat) ... oni len par mesiacov nic ine nerobili len sa naspamat ucili jednotlive "rady".. napr. dvojkovy rad ( 2,4, 6,8,,,,,), 3-kovy rad ( 3,6,9) atd .. az po 12tkovy rad.. vsetky odpredu aj od dozadu...az kym to az posledny ziak v triede vedel.. potom bol "upgrade" ze, napr. povedz 4 cislo v trojkovom rade; 8 cislo v 5-kovom rade..atd ... a tym bola nasobilka "vybavena"... dodnes jej to nerobi problem a to moje dieta ze fakt matiku nemusi 😉
zdravím, ja som sa veci nikdy nevedela iba nabiflit, musela som v tom najst logiku.. mám síce len prváka, no také jednoduchšie násobenie pochopil sám a potom aj zapamatal popri hre s lego kockami (napr. 3x3, 4x4,) a to hlavne ked ratal tie "nopy" (vystupky). Aj mne sa veci lepšie chápu, ked ich vidim a mozem si "ohmatat" a nasledne predstavit... cize mozno by som skusila zapojit nejaku aktivitu, co ju bavi alebo veci z bezneho zivota a najst v tom matematiku (koralky, puzzle, kachlicky v kupelni 🙂, aby si to vedela vizualne lepsie predstavit... pripadne si vyrobit pomocky na styl montessori:
http://mandala-montessori.eu/index.php?id_categ...
pripadne to skusit Hejneho metodou: http://eshop.ucmeradi.sk/Hejneho-matematika-c1_...
Okrem toho si myslím, ze ak raz pochopi, co je za tymi cislami, tak sa jej to lahsie aj zapamata a potom aj po prazdinach to bude vzdy vediet..
kartičky sú veľká pomoc, najmä najlepšie na tom je, že to deti berú ako hru, že to neberú vážne a tým pádom sa im to aj lepšie učí 🙂 ono možno by bolo fajn na stôl bývajú také rôzne podložky aj s násobilkou 😉
Píše redaktor Jakub >
Skúste pozrieť nejakú z hier, ktorá rozvíja matematiku, už dávnejšie sme u nás v časáku vybrali pár hier: http://vlcata.dennikn.sk/6-videohier-ktore-nauc...
prípadne nejakú spoločenskú hru, matematika v kocke napr.
po par 5tkach sa ju donuti naucit, ty sa zmier s tym ze na matiku jednoducho nema, ale to nevadi urcite ma ine danosti.