Ako pomôcť prváčikovi s epilepsiou zvládať učivo?

silvia0412
11. okt 2011

Ahojte. Potrebovala by som poradiť ohľadom môjho syna prváčika. Už neviem ako ďalej. Ešte len začala škola a ja som už úplne zúfala 😢 . Syn má epilepsiu a začal chodiť do normálnej školy a vidím na ňom že to nezvláda. Už sa učia písmenká A a I a jemu sa to už pletie a to nehovorím o matematike a písaní . Už sme navštívili špeciálnu poradňu ale zatiaľ neviem ešte na čom sme lebo na dalšie sedenie ideme až 18.10. a ja neviem čo bude dovtedy. Ak máte niekto skúsenosti s takýmito detičkami tak mi dajte vedieť.

danielik79
11. okt 2011

@silvia0412 ahoj a boli ste u psychologa a nebol náhodou na teste školskéj zrelosti .Hlavne sa mu treba venovať nie hrešiť ho aj na môjho učitelka hovorila že je strašne pomalý a že ho musí upozornovať každú chvílu aby sa sústredil na učivo že sa má čím skôr ponáhlať .....ale v škole nevyrušuje a je velmi dobrý za čo ho učitelka aj chváli.Ja som s mm dohovorila mu v klude že ked sa nebude sústrediť na písanie ....lebo matematika a čítanie mu ide sám sebe si škodí potom mu neostáva čas na hranie .A hlavne čo môžeš pre neho spraviť ísť s ním čím skôr na neurologické vyšetrenie čo predpokladám že aj chodíte aby mu dala aj tabletky na podporu sústredenia

silvia0412
autor
11. okt 2011

no my chodíme k neurologovi dosť často a lieky na podporu sústredenia my už núkala ale ja sa bojím lebo skoro všetky lieky ktoré sme skúšali nás rozzáchvatovali tak neviem. Školskú zrelosť sme neriešili lebo už ma 7 rokov tak či tak by musel už ísť do školy. Najhoršie na tom je že v jednom momente to vie a za chvíľu to už nevie. ☹

danielik79
11. okt 2011

@silvia0412 chápem že sa bojíš nášmu predpísala homeopatické gingio a kupujem v lekárni a fakt je to o hodne lepšie aj ked môj má tiež dosť liekov už len z imunologie a na migrenu .Ja som ten test školskéj zrelosti riešila už ako u 4 ročného a to nieje o tom že chceš dať dieťaťu odklad náš s neho vyšiel ako normálne dieťa tam sa jedná o to aj že či dieťaťu neupravia tempo učenia alebo nezjednoduchšia učivo inak by sa od iných detí nelíšil .Mňa tiež teraz čaká psychologická poradňa lebo teraz síce robí to čo má ale tam sa jedná aj o to aby bola učitelka aj krytá ked jéj príde inšpekcia na hodinu aby stíhal .A inak jedna rada ja s mojim aby si zapamätal lepšie písmenká krúžkujeme v detskom časopise a tým mu cibrím aj pamäť a potom ked má zakrúžkované písmenká mu to bud básničku alebo hádanku prečítam ale hlavne musí to byť krátke lebo by sa ti skoro unavil a potom by mu to bolo až odporné. A potom neviem aká je vaša spolupráca s učitelkou lebo ja si každý týždeň s nou volám či robí to čo má alebo nie už aj teraz ona počúva moje rady lebo vidí že o hodne dosť zaberajú a to nie len na mojom hlavne ich začína praktizovať na TV ked sa prezliekajú a dosť zaberá

silvia0412
autor
12. okt 2011

https://www.modrykonik.sk/profil/danielik79/ no ja s učiteľkou komunikujem aj niekoľko krát do týždňa a predo mnou hrá aký je zlatý a hneď na druhý deň donesie poznámky že sa nevie sústrediť a nestíha a proste to nevie tak už neviem či mne šibe alebo jej. Ináč ked pri ňom sedím tak píše krásne ale nevie si zapamätať písmenká. A tvoj syn je tiež prváčik ?

danielik79
12. okt 2011

@silvia0412 ano môj syn je prváčik ale poznámku mi ani raz nedoniesol ....zatial .Vieš niektoré učitelky ako keby sa báli rodičov .Ja ked som videla že mi začal nosiť domov kopu úloh som si hned zavolala že čo je vo veci a dohodli sa na stretnutí ona zatial nevedela ako riagovať na tom stretnutí a tak ho chválila aký je dobrý ,že nevyrušuje a tak a to mi trochu bolo čudné tak som sa na rovinu opýtala ked vy hovoríte že je dobrý prečo potom má zahviezdičkované na ulohu aj 2 strany z písania čo iné deti nemajú a potom sa hádam osmelila a začala čo je vo veci a že či mu má škola dať spraviť psychologické vyšetrenie alebo my mu dáme ho spraviť tak som hned povedala že mi mu dáme spraviť kedže to sa potom nevlečie s ním celú školu čiže je lepšie ked ty dáš spraviť to vyšetrenie ako ked si to vyžiada škola akurát treba poprosiť učitelku že aby napísala hodnotenie žiaka
A ešte som chcela že ked niekomu odpisuješ na konci každého príspevku je označené modrým "odpovedz " na to treba kliknuť a zjavý sa ti @ a príslušný login komu chceš odpovedať

silvia0412
autor
12. okt 2011

@danielik79 díky za radu lebo už dlho som tu neprispievala tak som nevedela ako. No my sme už boli na prvom vyšetrení teda ja som na to naliehala a ona stále nech len ešte počkáme že ešte nemôžeme vedieť či mu to pôjde alebo nepôjde. Tak som sa objednala do súkromného centra a zatiaľ máme za sebou len psychologické vyšetrenie ale nič mi nechceli povedať lebo že musia počkať ešte na ostatné vyšetrenia tak neviem ako sme na tom. Už sme s manželom zvažovali aj špeciálnu školu lebo v tejto čo do nej chodí je to len samé trápenie. Ale ešte musíme počkať. ináč by som nad tým ani nerozmýšľala ale jemu sa epilepsia prejavila ked mal 2 rôčky a vtedy odpadol do takého bezvedomia že ho nevedeli prebrať a trvalo to dosť dlhú chvíľu kým sa im to podarilo takže vyzerá že to na ňom zanechalo stopy. Ináč dovtedy bol napriemerné dieťa keď mal pol roka vedel základné slovíčka a v roku už poznal kopu básničiek ale potom sme sa vrátili na začiatok. Bolo to strašné.

danielik79
12. okt 2011

@silvia0412 ja poviem že som nad inou školou vôbec nezvažovala aj ked už trápenie bolo ved v škole má aj kamarátov a predsa prestup mu na inú školu urobí len dalšie problémy .Vieš ony v škole vyčkávajú do novembra že ako to bude či nabehne na ten systém alebo nie a či sa mu bude dariť ale zas poznámky by mu naša učitelka nedávala ...to určite nie

silvia0412
autor
12. okt 2011

@danielik79 no akurát dnes písali diktát tak mu tam napísala že nič nevedel tak ja už neviem, lebo doma ked sme to robili tak mu to síce pomaly ale predsa išlo. Jemu všetko veľmi dlho trvá kým to pochopí. Ale niekedy mám pocit že to tempo proste nezvláda.

danielik79
12. okt 2011

@silvia0412 to akože ako diktát on už by mal ovládať písmenká!!!! Naši zatial preberajú len A ,I ,E 😕

kjarka
12. okt 2011

@silvia0412 tvoj problém ma zaujal, lebo nedávno som sa rozprávala s kamarátkou o dievčatku, ktoré je prváčka, má epileptické záchvaty, je pomalá, a má aj ďalšie zdravotné problémy. Dievčatko však má posudky asi z pedagogicko - psychologickej poradne, na základe ktorých je integrovanou žiačkou. To znamená, že je dovolené, aby taký prváčik mal viac času na rovnakú prácu, keď deti píšu tri riadky, ono môže napísať len jeden a je to OK.
To dievčatko sa niečo naučí, ale vždy, keď má doma záchvat, tak to, čo sa naučila zabudne. Matka sa preto snaží, aby bolo dievčatko v pokoji a aby obmedzili záchvaty na minimum. Psychologička poradila matke, aby dievčatko chodilo do školy len na hlavné predmety - slovenčinu a matematiku, pretože dievčatko je po 4 hodinách v škole veľmi unavené a angličtinu, hudobnú, výtvarnú a telesnú nepotrebuje. Dúfam, že ti to pomôže. Sú aj iné matky s tými istými problémami, ale to zabúdanie je asi výsledkom záchvatov.

kjarka
12. okt 2011

môj syn je tiež prvák a zatiaľ prebrali len a i e, trochu sa mu to už pletie a to je zdravý a kedže som učiteľka, myslím, že ten diktát u tvojho syna Silvia, je niečo ........... úplne odveci. Môjho syna by som po diktáte len veľmi ťažko presvedčila, 🙂 aby šiel do školy.

anjelicek26
12. okt 2011

@silvia0412 - podla mna je skor problem v nechapavej ucitelke ako k tvomu synovi. Ako na co su 6 tyzdnov po nastupe do skoly nutne taketo demotivujuce poznamky? Nejde len o kamaratov v skole, deti sa aj v novom prostredi zorientuju rychlo - ide o to, aky bude mat syn pristup k uceniu najblizsie roky a toto dokazu pokazit prave tie prve tyzdne u neschopnej ucitelky, ktora mu vravi, ze je blby. Sorry ale nic ine ma nenapada, ako prelozit ho inam.

jankajs
12. okt 2011

Pre mamičky prvákov - neplašte sa, diktáty sa píšu, hoci sa deti učia len písmená, nuž a diktuje sa štýlom "napíš/te veľké písané krátke a, napíš malé písané dlhé e, veľké písané krátke i...." tu ide o to, že deti sa učia poznávať štyri tvary jedného písmena - veľké tlačené písmeno, malé tlačené písmeno, veľké písané písmeno, malé písané písmeno a ešte pri samohláskach musia rozlišovať, či ide o dlhé alebo krátke písmeno. Takže je toho na detskú hlavičku dosť. Určite pomôže, keď si budete takéto "diktáty" trénovať aj doma, prípadne vyhľadávať a krúžkovaním, či vyfarbovaním písmenká označovať v detskom časopise, alebo len na papieri, kde mu ich čitateľne napíšete. Dieťa musí časom získať zručnosť v používaní nadobudnutých vedomostí, a tým aj rýchlosť. Je to o cviku, napr. ako aj viazanie šnurovačiek - najprv sa s nimi trápia, trvá to, ale po získaní zručnosti sú zaviazané za pár sekúnd. Ak je dieťa výrazne pomalé a učiteľ vás na to upozorní záznamom v žiackej knižke, nemusíte to hneď brať ako poznámku. Predsa v škôlke ste sa denne informovali, ako sa dieťaťu darilo, či spalo, jedlo, nepobilo sa, čo robili a učiteľka vám všetko zreferovala. Ak toto robí aj učiteľka v ZŠ, berte to ako plus, veď možno nie ste s ňou v dennom kontakte, aby ste priamo "hodili reč" o tom, aký bol deň (ak dieťa chodí do ŠKD) a takto vás len informuje o tom, čo treba viac sledovať. Učiteľka, ktorej nebude záležať na vašom dieťati, si predsa nebude s vami dopisovať. Ohodnotí dieťa podľa platných noriem a vy zistíte, že niečo nie je OK až pri prvých známkach (nakoľko v 1. ročníku je viac-menej zaužívané slovné hodnotenie). Vyučujúci a vy ste na jednom brehu, pretože vám obom ide o to isté dieťa, o jeho úspech a svojím spôsobom je to ocenenie aj pre rodiča, ale aj pre učiteľa, ak dieťa v škole dobre prospieva. 😉

jankajs
12. okt 2011

@silvia0412, prvých 6-8 týždňov sa u prvákov považuje za adaptačné obdobie. Dieťa v tomto veku sa dokáže sústrediť na danú činnosť cca 10-15 minút, potom sa pozornosť rozptyľuje, nakoľko dochádza k útlmu. Preto by sa mali zaraďovať krátke pohybové aktivity /stačí malá rozcvička pri básni/, alebo hry, a potom pokračovať v danej téme - napr. písaní. Ak je nesústredenosť (zasnívanosť, alebo naopak výrazná "akčnosť" a záujem o všetko okolo, okrem svojej úlohy) výraznejšia, alebo sa dieťa zaoberá niečím iným, odpovedá mimo tému, začne rozhovor o tom, na čo práve myslí, môže ísť aj o poruchu pozornosti s hyperaktivitou /alebo bez/. Veľmi jednoducho sa to dá zistiť v poradni, odkiaľ príde aj doporučenie o tom, ako s ním pracovať a napr., že dieťa má dostať viac času na dokončenie (napr. pri previerkách, diktátoch). Tento "papier" kryje dieťa aj v prípade písomných testov od inšpektorov, kde nemusí odovzdávať prácu v presnom časovom termíne. Ak sa nič výnimočné nepotvrdí, rodičia sú často radi, že predsa len šli, že si nemusia vyčítať, že niečo zanedbali. Z vlastnej skúsenosti, čo som zatiaľ odporučila do poradne, to sa aj potvrdilo, ale to chce čas na detailnejšie spoznanie dieťaťa a spolupracujúcich rodičov.

silvia0412
autor
13. okt 2011

baby ja nemám problém s učiteľkou. Ona má v podstate pravdu. A syn sa veľmi teší do školy aj keď už má v žiackej dve 3 a nič iné. Dnes som bola akurát u doktorky a poradila mi sirup Encephabol a tablety esprico na podporu mozgu tak som zvedavá či mu to aspoň trošku pomôže.

danielik79
13. okt 2011

@silvia0412 a prečo mu potom dáva poznámky a pred tebou ho chváli ved sa s nou treba na rovinu porozprávať ako mu ty môžeš pomôcť ved ani tebe neni dobre ked ti donese domou poznámku

silvia0412
autor
13. okt 2011

@danielik79 no akurát dnes mu napísala zase poznámku že nepozná čísla a ešte asi tri pripomienky boli v matematike. Ale dnes mu to išlo veľmi zle aj doma. To učenie dnes bol totálny horor. Neviem čo bude ďalej. A dnes ozaj písali zase previerku z matematiky a dostal 3 tak super ☹

karap
13. okt 2011

a kedy je Tvoj syn narodeny?Moj je ,,junovy,, no ja rozmyslam,ze mu dam rok odklad[kedze chlapci su trocha pomalsi]Zatial ma syn len 2,5 roka,no neviem ci bude v 6-tich rokoch zrely na skolu....
Prv ziaden odklad neexistoval a moj muz na to doplatil.Je augustovy,nastupil do skoly a po 3 mesiacoch ho prelozili do osobitnej..... 😠 Keby sa narodil teraz,tak bude mat odklad a hotovo....

danielik79
13. okt 2011

@silvia0412 no nie vždy je dobrý deň aj môj bol v pondelok taký že som ho po hodine učenia-mordovania radšej poslala ležať a potom sme po hodine pokračovali a to už bol klud a ulohu spravil za chvílu a v utorok som stretla učitelku tak som si s nou znova pohovorila .Inak naši niesú známkovaný majú tlačítka a známku majú len z telesnéj a hudobnéj a ešte výtvarnéj a myslým že aj ty by si si mala znova pohovoriť s učitelkou že ked má nejaký problém nech si radšej voláva s tebou ako ho deprimuje s tými blbími poznámkami lebo to učenie ho fakt prestane baviť a potom to problém bude

silvia0412
autor
14. okt 2011

@danielik79 neviem či ho deprimuje tými poznámkami lebo on ešte nevie čítať a tak si z toho nič nerobí ani z tých trojek, lebo doma mu to nikto nevyčíta a ja sama z toho veľkú vedu nerobím. Ja som vedela že bude mať problémy s učením, ale v kútiku duše som dúfala že to nebude až také hrozné. Ale zase musím opakovať že s manželom sme šťastný že vôbec žije pritom čo si prežil. Tak som zvedavá čo zase dnes donesie.

silvia0412
autor
14. okt 2011

@karap ahoj. No môj syn už mal 7 rokov v septembri tak nejaký odklad tam neprichádza v uvahu. Ale veľmi rozmýšľame nad tou špeciálnou školou. Lebo som počula že u nás je veľmi dobrá. Tak uvidíme

filipal
14. okt 2011

@silvia0412 ty potrebujes papier z pedagogicko-psychologickej poradne, ze syn ma byt integrovany. to znamena, ze ma zdravotne obmedzenia a nemoze byt hodnoteny ako ine deti (vyuzivaju sa aj ine pedagogicke postupy....je to skor pre specialneho pedagoga). ver mi, ze je to v jeho prospech.
tie trojky na zaciatku roka u prvaka su velmi necitlive, takisto, ako poznamky. citliva ucitelka by mu skor dala peciatku ako Pridaj, co je znak pre rodicov, ze sa nieco deje....cim skor chod na vysetrenie, inac bude tvoj syn v skole trpiet a hlavne sa v nom vypestuje kompex menejcennosti.
potrebuje bud specialne vzdelavanie, alebo aspon ulavy v ulohach a hodnoteni.
dnes sa v beznych skolach ide velmi rychlo a deti s obmedzeniami jednoducho nestacia...nie je to ich vina.

irriss
14. okt 2011

@silvia0412
Souhlasim s @filipal... mam syna (uz odrostleho skolnim povinnostem) s podobnymi problemy, ...

Jen dodam, nez si vybavis predagogicko-psychologickou poradnu, zajdi za ucitelem a ZASTAV jeji jednani v podobe znamek, poznamek..kdyz to nepomuze, obrat se na reditele..preci jen "papir" v poradne Ti nevystavi hned a muze se Ti stat, ze "diky" chovani a jednani ucitelky nebude chtit spolupracovat ani v poradne...

Nejen menecennost, ale i potize s integraci do kolektivu..muze se zacit "branit" tim, ze nebude tolerantni ani pri malickostech, se kterymi se setka ve skole nebo doma...
kdyz bude bez kamaradu, to uz bys nenapravila jedine zmenou skoly..jednej dokud je cas...takove ucitelky bych okamzite pripravila o pracovni misto...

p.s. specialni skola...o te bych neuvazovala...je to "peciatka" na cely zivot....a ne kazdy si predstavi pod specialni skolou adekvatni situaci...podle meho by se s nim "tahlo" nedorozumeni po celou dobu studia...
Jde zorganizovat specialni pristup ucitele, urcite hranice a meze ve vyucovani...program, ktery jde paralelne s ostatnimi, jen trosku jinou formou, ale k vysledku se dostane... 🙂 😉 ....Je moznost i specialniho ucitele, ktery nekolikrat tydne bude s nim a bude mu pomahat (neco jako doucovani v primem prenose)....
Dam Ti priklad s ulehcenim:
Je Diktat a Tvuj maly bude mit moznost misto 10ti vet napsat JEN 5 a soustredit se na ne...a bude oznamkovany za tech 5 vet... 😉 nebude penalizovany za to, ze nedokazal jako ostatni..to jsou ty individualni parametry 😉
Ver tomu, ze se vysledky casem srovnaji...ale..je tezke ze specialni skoly prestoupit do klalsicke!!! i kdyby mel vysledky na Nobel...bude jako "paralyzovany systemem.."
Hodne stesti

danielami
14. okt 2011

@silvia0412 Ahoj. My máme podobný problém so synom a trápime sa už štvrtý rok ☹ . Syn mal aj odklad, lebo stále bol taký hravý ale veľmi to nepomohlo. Boli sme na psychologické vyš. tak mu diagnostikovali hyperaktivitu a proste aj to že sa nedokáže dlho sústrediť, ale oslobodenia mu nedali zatiaľ žiadne a tak ako hovorím trápime sa už štvrtý rok a je to hrozné ☹ . Je strašne pomalý, veľmi dlho mu trvá kým napíše úlohy a plus ešte učiť sa, väčšinou ani nemôže ísť von, keď chceme všetko stihnúť ale potom samozrejme plače že nieje s kamarátmi a my proste už nevieme ako ďalej. A keby som ho nechala samého robiť si úlohy, že pri ňom nesedím, tak ich robí dvakrát dlhšie. A každý deň má v zošite nepodopisované cvičenia, ktoré v škole nestihol. Naozaj nevieme čo robiť na jednej strane viem že by mal častejšie chodiť aj von aby sa odreagoval ale na druhej strane by sa potom určite nepripravil do školy. Nepomáha ani dohováranie že keď chce ísť von tak sa musí poponáhľať, proste je to v ňom a nedokážeme to zmeniť. Známky v škole sú samozrejme väčšinou horšie, ale to už ani neriešim...Mimochodom doteraz chodil do školy u nás v dedine do malotriedky kde boli 4 ročníky v jednej triede a teraz od septembra sme ho preložili do mesta. Zvykol si rýchlo s tým nemal problém,ale čo sa týka učenia žiadna zmena 😒

danielik79
14. okt 2011

@silvia0412 môj mal tiež 7 pred týždňom ale aj tak špecialnou školou som neuvažovala lebo im do triedy chodia dvojičky jedna je hluchonemá a druhá má ráštep a ešte jedna mentalne postihnutá a to je normálna základná na dedine takže najbližšia je až v meste od nás 20km tak to vôbec nezvažujem ty musíš vedieť ako je to preň najlepšie. Inak je pravda aj ja som rada vôbec že žije lebo ho ked sa narodil museli kriesiť a nebolo to menéj než 2 min a potom zas mal 2 vážnejšie urazy hlavy tak som aj rada že ho vôbec mám a že ako tak sa snaží aj ked niedy má dobre aj zle dni.

silvia0412
autor
14. okt 2011

Baby ďakujem vám za rady. Ale nad tou špeciálnou školou uvažujem iba preto, lebo pre neho je to strašný záťah a on sa ani tak netrápi ako ja ked sa musím s ním učiť. U nás niekedy dni ked vie všetko super ale väčšinou to je tak raz až dvakrát týždenne. Inokedy je to úplná pohroma. A keď príde zo školy tak si musí ísť ľahnúť a pospať si. Napríklad včera keď prišiel zo školy sme sa začali učiť a vôbec mu to nešlo, ako keby bol v inom svete, potom si pospal a keď sa zobudil tak nám to už išlo celkom dobre. A ináč u nás do tej špeciálnej školy chodia deti lekárov, právnikov atd. a sú to úplné zdravé deti len nestíhajú tempo v normálnej škole. 🙂

irriss
14. okt 2011

@silvia0412
Jenze: chyba je v organizaci..
CHYBA NENI v diteti, chyba je v uciteli, ve vychovateli, v systemu skolstvi....
Ucitel, pedagog, vychovatel v jedne osobe se musi podridit rytmu ditete..pokud nezvlada, vyuzit pomucek, ale porad v zajmu ditete..
Nikdy se pedagogove nezmeni, pokud budeme hledat MY jine cesty, oni si tim ulehci, ale co rodic? Dite? Neni vychovne sklopit hlavu a jednoduse odejit, kdyz jsou profese, ktere nepracuji a nevykonavaji svou praci dobre...
Je to jen a jen na nas na rodicich, jak se k tomu postavime...ale SKOLA by mela dostat jasne znameni naseho nesouhlasu s jejim "provozem" a ne ve stylu odchodu...
Pedagogove na 1.stupni jsou pripravovani na deti ruzneho tempa, ale zdrzuje je to...nehlede k jejich povinnosti se zamerit na "problem" se snazi rodice unavit a nechat odejit..

Pokud se jedna o specialni skolu, co se tyce "pomaleho uceni" jen stezi muzu uverit tomu, ze tam nekdo jako pravnik, doktor atd. daji sve dite...klasicky rodic to vnima "skoro jako ostudu"natoz PANI v bilem obleku ci s kravatou....
Specialni skola je posledni moznost opravdu pro nezvladnutelne situace...Je to muj pohled..vim, ze dite s problemem muze a MUSI byt uspesne integrovane mezi ostatni zaky...musi se srovanvat s nima, je to pro nej zivotni POHON, musi se umet konfrontovat s ostatnimi, pokud na to ma!!! 😉 ..jinak bude hledat neustale "lehci" reseni a nebude mit spravny a zdravy pohled na situaci...ani motivaci ke zmene..

silvia0412
autor
14. okt 2011

@irriss ale tá škola nad ktorou rozmýšlame my nie je osobitná ale je špeciálna tam sú aj postihnuté deti. Sú tam vlastne tri varianty A B C a A je úplné normálna trieda len sú tam pomalšie deti a niektoré majú nejaké zdravotné problemy. Ja by som všetky tieto školy nehádzala do jedného vreca. Ale zatiaľ naozaj neviem čo budeme robiť, musíme počkať na vyjadrenie pedago-psychologickej poradne a až potom sa rozhodneme. A synova triedna učila aj moju dcéru a tam to bolo úplne v pohode.

irriss
14. okt 2011

@silvia0412
ok...nebudu Te presvedcovat o tom, ze specialni skoly jsou "pomuckou" neschopnych ucitelu a bohuzel se tam dostanou deti zvladnutelne za spoluprace ucitele...
To, ze k te same tridni chodila i dcerka alejen potvrzuje to, ze ucitelka je neschopna se k takove situaci postavit spravne...protoze POMALOST si Spepcialni skolu "nezaslouzi" zaslouzi si maximalni nebo aspon zvetsenou pozornost ze strany pedagoga za ucasti pedagogicke poradny a ne odloucenim do jine skoly..
Ucitele by chteli mit tridu, kde jsou vsechny zaci stejni "plavci", pokud je nekdo nestaci a stafetu nezvlada, nechaji ho topit... 😠
Pokud na to dite ma...musi se konfrontovat s ostatnimi..musi mit motivaci je dohnat, pokud je pomale, protoze je nemocne..jiny problem...ale pokud je pomale, protoze je "jinak vnimavejsi"- hyper, dys a podobne ...zaslouzi si setrvat v normalni tride...protoze jeho cas, kdy se jeho tempo spoji s tempem ostatnucih urcite prijde, jen to chce trpelivost a tu ucitele nemaji...nahazou na Tebe doma ukoly, co nezvladly s ditetem oni sami ve skole..to Ti prijde normalni? Mne ne....
Pokud ucitel vidi, ze dite dojde "tam a tam" musi se zastavit na potrebach ditete..kolikrat jsou ukoly dvojnasobne a zbytecne..neudela 2 priklady? Udela jeden, ale dobre...Vsechno dozene..uvidis...musis bojovat o to, ze se nevzdas...nesmis mit pocit, ze kdyz pujde do specialni bude mit vseho min a tudiz i mene prace Ty doma...nemuselo by se mu to vyplatit...Cim mene chceme po detech tim mene je motivujeme...
Muj nazor...kazdopadne v poradne Ti povedi vic...Ja bych se ale nedala...pozadovala bych naplneni ROLE pedagoga na 100procent..

danielik79
14. okt 2011

@silvia0412 tak dnes aj môj písal prvý diktát a ku podivu sa mu darilo ale predtým si to najprv precvičili na tabuly