Ahojte ako dlho s prvakmi doma precvicujete mimo domácich úloh? Ako často? Ďakujem 🙂
@sszuzu8 ulohy dcerka pisala v skole doma uz nic. Syn bol prvak cez koronu takze bol doma to sme vsetko robili doma
Úplne stačí keď spraví úlohy, tie sú na precvičovanie.
Keď boli moje deti prváci, urobili si úlohy, zväčša to bol nácvik písma a písanie (v tomto čase sept/okt), niečo dokončiť z matematiky a prečítať 3x text zo šlabikára. Asi pol hodinu denne toto všetko trvalo a vlastne stála som pri nich iba pri čítaní. Pracovný zošit si robili sami, možno v kuchyni pri stole kým ja som niečo pripravovala.
Mám už druhacku. Nič len povinne úlohy. Plus keď mali písať diktát, písomku sme prebehli čo vie a na vo treba dar väčší pozor. Ale ona s učením problém nemá. Za mňa je ale prilisne drulovanie kontraproduktívne.
Môj prvák má väčšinou 1 cvičenie zo Šlabikára a 1 z Matematiky. On už ale číta, aj počíta, máme to teda raz dva hotové. Naopak grafomotorika mu veľmi nejde, cvičíme aj na mnou vytlačenom pracovnom liste, ale nie nejak extrémne dlho, do 10 minút max. Aktuálne je chorý, pred chvíľou sme urobili celú dvojstranu zo Šlabikára, cca 20 minút.
S dcérou to bolo na dlhšie, písmená poznala len veľké tlačené a nevedela ich spájať do slabík, keď sa pridali písané tvary, mala v tom totálny guľáš a pri tempe 1-2 písmená týždenne ich nestíhala fixovať, čím sa nabaľoval aj problém s písaním. Neskôr sa z toho vykľula dyslexia. Pracovala som s ňou aj mimo zadaných úloh, lebo riadok, či dva jej na precvičenie nestačili. Je to teda od dieťaťa k dieťaťu.
S čím máš problém? zdá sa ti úloh veľa? alebo je dieťa nepozorné, neobsedí?
@sszuzu8 mam 4 deti a ked boli prvacky,tak okrem rychleho napisania DU skoro nic.odhadom denne 15-20 min
Väčšinou robili všetko v škole, úloh bolo málo
Pani učiteľka skôr od nás chcela aby sme čítali
Vobec. U nas v skole prizvukovali, ze to netreba prehanat, aby sme nedemotivovali.
No ked si ja spomeniem na pevacikivske obdobie- dviha sa mi tlak. Ulohy sme robili 2- 2,5 hidiny. A to dcera bola sikovna mala same 1. Neviem si predstavit kolko robili ulohy slabsi ci neposedny ci " spomaleny" ziaci. Dostalu sme ucitelku staru dievku vo mala pocit ze maly prvacikova su na VS. Uz v 1.rocniku sa nam vyhrazala- Ved pockajte ked pojdu na strednu. 🙈. Urcite mala nejaku poruchu.🙉
Nič navyše, len domáce úlohy sme riešili a aj tých bolo biedne málo.
@sszuzu8 20 minút . To je čas za ktorý si napíše dva riadky v písanke , prečíta mi zo šlabikára ,a povie čo sa učili na matematike a vysvetli mi čo sa naučil . V druhom polroku to bude zrejme viac ,avšak aj pri staršom som to rozdeľovala do 20-30 minútových blokov kôli sústredenie ,keďže je dyslektik s poruchou sústredenia . Max 2 také bloky v jedno poobedie
V prvom ročníku sa riešia take blbosti, ako že človek škaredo píše a pod... ja som celý život škaredo písal, najmä písaným, ktoré ti je v praktickom živote platné jak mrtvemu zimník... Všetky tlačiva na svete, ktoré kedy budeš vypisovať, sa vypisuju tlačeným (aká náhoda).
Prváčikovia sú stále viac deti, ako študenti, chcú a potrebujú sa ešte hrať. Ja si pamätám, že som po škole max. urobil úlohy a dovi dopo. By ma dal šaleny pozdraviť, aby ma matka dusila a vymyšľala mi dajake priklady typu 2+2 aby som si to lepšie "precvičil". V prvom rade je to teraz dieťa...
Ale zas je pravda, že som sa nemohol dočkať, kedy sa naučím čítať, aby som si mohol sám čítať knihy. A navyše ma od jakživa bavili kadejaké encyklopedia (Už to viem - naša zem) a tak. Takže tieto knižky som si študoval vo voľnom čase, lebo ma to bavilo, možno to považovať za určitú formu nadobúdania vedomosti, aj keď neoficialnych.
Ja som doma šlabikár ani nevidela dcéra ho vôbec nenosí. 😐 Niekedy donesie zošit to urobíme ale mi príde že ani neviem ako na tom je kým sa s ňou ja neučím. Doma vie a v škole napíše číslo naopak alebo zabudne. Staršiu dcéru som mala celý prvý ročník doma aj prípravku s výnimkou par týždňov co chodili keď uvoľnili.opatrenia. Ona vedela ďaleko viac než mladšia. Neviem ale ci je dobre tak porovnávať každá má vlastné tempo
Moji boli prvaci minuly rok, vacsinou sme doma len spravili ulohy, precitali slabikar, precvicili pisanie pismen. Mladsi z dvojiciek ma oslabene sluchove a zrakove vnimanie, takze s nim sme este navyse formou hry precvicovali slabikovanie, robili sme ulohy na fonematicke uvedomovanie, bludiska, spajacky. Teraz v druhom rocniku citame spolu knizky, ucime sa basnicky, precvicujeme abecedu, dlzne, makcene, pocitanie. Vsetko ale musi byt hravou formou, poxas tyzdna je to mozno polhodina navyse, cez vikend sa takto hrame asi hodinu.
Mam druhaka, ale ako prvak ako kedy niekedy 15 min, niekedy hodinu, velmi zavisi od toho kolko uloh maju, ak maju napr len citat zo slabikara, to je raz dva, ale ked aj pisal (ako prvaci velmi vela pisali) ... tak sa to natiahlo a ak mali aj matematiki zo 2 cvicenia bola to aj hodina.
@sszuzu8 moj prvak ked porovnam jeho tiez bol koronovy teda som ho ucila ja doma a jeho mladsou sestru tiezvtoho vedel viac. Viac som sa mu venovala a precizne. Teraz pri mladsej tym ze sa treba venovat aj starsiemu ako pisat diktat preskusavat z latok uz na mladsiu nieje tolko casu a pride mi ze je slabsia.
@sszuzu8 aj ja som tak mala pri synovi, že mu nedávali učebnice domov, samé pracovné listy a z troch kníh preberali naraz, niečo z jednej, niečo z druhej, kde sa zdalo učiteľke lepšie. Nechala som to viac- menej prvé dva roky na skolu a celé letné prázdniny po druhej triede sme museli dozerať ucivo, lebo až koncom druhej triedy sa ozvali, že uz je podpriemer a treba precvicovat veľa doma. Keby son si to ustriehla na začiatku, nemal by teraz taky stres a mal by už lepšie navyky, čo sa taká ucenia. Kamoska tak isto - nechala tri roky nech si urobi ucivo v skole, druzine, dieťa nenaucene sa doma ucit a teraz už je pomaly pubertiak (aspoň sa tak citi, lebo už ma 9) a robit s nim nejaké diktaty a projekty doma je na nervy - pre matku aj pre dieťa.
S prvakom precvicovat treba v terene v ramci zabavy.
Napr cestou v aute - trosku popocitat. 4 auta na semafore, dve presli, kolko zostalo.
V obchode - xy kusov z daneho ovocia, kolko spolu kupujeme?
Anglictina - uz sme zaparkovali a ideme domov - farby aut na parkovisku.
Citat vecer pred spanim, na striedacku s rodicom.
Atd
Hlavne ziadny dril za stolom. Max diktaty ktore su o 1-2 vetach a tie vety vymyslam smiesne (pes pri mori zjedol cokoladu).
V škole úlohy, neskôr matematiku doma plus cvičenia. Určite viac ako hodinu. Na konci prvého ročníka už písala normálne kompletne vety.
Sme ale v zahraničí aj matematiku Sme cvičili. Taktiež písali kopec príkladov na čas. Na začiatku druhého ročníka povedala učiteľka, že niektoré deti majú problém s počítanim do 10, nulové čítanie.
Mojej treba, ale ja chcem aby mala jednotky a na jednotky musí vedieť všetko. Ma extrémne prísnu učiteľku.
Moja je už druháčka, ale je to rovnaké ako pred rokom. Väčšinu úloh si spraví v družine takže vôbec, ale keď niečo majú tak 10-15 minút. Učí sa dobre a viac jej netreba. Ja si myslím, že deti sa majú učiť hlavne v škole, teda tieto menšie. Poobede maju aj iné aktivity - krúžky, jazykovky, športy, starí rodičia, ktoré sú tiež dôležité pre ich budúcnosť, vývoj a drezurovat dieťa o 5-6 večer, keď je už unavene, aby sa ešte učilo sa mi nikdy nepáčilo
@dkethe
@leiaorgana
To staci, ak ma človek dieťa, ktoremu to pali.
Len Úlohy . A ak ich ma urobene ze stihne cez hodinu( za DÚ maju zatiaľ len to čo nestihli v škole) tak mu dam len jednu otazku ak vie zatvarame. On sice uz čítať písať aj počítať vie,stihol sa to naučiť počas škôlky.Tak nebudem ho držať este aj doma nad knihami zbytočne ked to ovláda. No myslím si ze prvák tak 20min mu uplne stačí. Prve musi zvyknúť na to ze musi obsediet na jednom mieste a sustredit sa len na to učenie.
@dkethe Skvele. 👏
Dakujem za napady
@sszuzu8 môj posledný syn mal úloh dosť, precvičovala som extra len keď nerozumel niečomu a potreboval to vysvetliť viac polopate (má dysfáziu). Vtedy sa to mohlo natiahnuť dokopy na hodinu a pol. Inak som ho nedusila precvičovaním, ten prvý ročník je aj tak pre veľa detí dosť náročný a syn bol od začiatku aj riadne známkovaný. Staršie deti v inej škole mali ako prváci len včielky a pod.