Ako by u vás dopadlo distančné vzdelávanie bez vašej pomoci či dohľade nad deťmi? U nášho piataka by to bola čistá katastrofa si myslím.😱
u môjho piataka podobne ako u tvojho, v tomto som realista a nie premotivovaná matka. Ale možno by postupne nabehol, začiatky by boli strašné bez mojej pomoci.
@baccio u nas rovnako ako nedistancne - osmacku treba obcas nahanat lebo ma kopu zaujmov co su dolezitejsie ako ucenie, siestacka ( resp. prvacka na osemrocnom gympli) je samostatna, pride len ked jej nieco treba dovysvetlovat, tretiacka je tiez samostatna, akurat diktaty jej treba diktovat a ulohy skontrolovat
@anjelicek26 tiež sa takto utešujem že je ešte decko ..chvalabohu dve staršie 8mi a 9ty ročník sú samostatné....
@baccio to je veľmi individuálne. Môj syn je cely deň sám doma, takze pri ním nesedim, ani nenasepkavam keď odpovedá, ani nekontrolujem čo robí
Večer skontrolujem cez edupage či na nič nezabudol, alebo niečo neprehliadol, ale inak si všetko robí sám
Keďže ja prídem večer po ôsmej, muž ani domov nepríde nič iné mu nezostáva len si robiť všetko sám.
Má PC, tlačiareň, internet a maká.
Je mi ho ľúto, preto by som bila rada aby deti šli do škol. Čísla nám už dlhodobo klesajú, nerozumiem prečo sú doma, alebo aspoň okresy, ktoré majú dobre čísla
@baccio nase skoly bohuzial co ratam tak maju 4 hodiny doslova tyzdenne ze vyuka a zvysok "nauc sa sam", nechapem, preco to tak nemoze fungovat ako na slovensku. On je v samostatnom koordinovani uloh a casu uplne strateny. Ale ze uplne.
@pribinak veď to že ja som doma ....mám doma ešte tri nieškolou povinné...škôlka nefunguje..a zladiť všetkých dokopy aby ty mladší nevyrušovali a on sa s nimi furt neblaznil mi už pripadá nad moje sily. Asi to aj využíva sa mi zdá lebo vie že mamka je k dispozícii.Uz som mu párkrát povedala...predstav si že tu niesom ...ale veľmi to nefunguje🤔 a ja som taká že keď vidím že v DU napísal hlúposť tak ho opravím....a vysvetlím prečo je to somarina. ..neviem či je to správne ale myslím že ta online hodina je nedostatočná na vysvetlenie učiva.
Ja mám dcéru piatačku. Do piateho ročníka som sa jej veľmi venovala, denne sme sa učili po návrate zo školy aj 2 - 3 hodiny. Žiaľ odkedy je táto situácia je to horšie. Učivo nie je dostatočne vysvetlené, niektoré veci len prebehnú, niektoré si majú naštudovať sami. Mne žiaľ momentálne práca nedovolí venovať sa dcérke tak ako by som chcela a tiež som chcela aby bola aj viac samostatná už. Takže sa škole venujeme denne tak 30 minút, námatkovo vyskúšam či je pripravená na ďalší deň, ak niečomu nerozumie vysvetlím. Občas napíšeme diktát. Cez víkendy sa vzdelávaniu venujeme viac, ale skôr formou hier. Ale žiaľ sa toto odzrkadlilo aj na známkach. Doteraz samá jednotky, občas dvojka. Teraz dvojky, trojky. Na vysvedčení mala 5 krát za 2 čo sa teda ešte nikdy nestalo. Je mi to veľmi ľúto, vidím, že aj kvôli tejto situácii už nemá až taký záujem o školu ako mala pred tým. Pred tým sa tešila do školy, nie len na spolužiakov, ale celkovo, teraz? Nedá sa to porovnať. Doslova ju niekedy musím nútiť, aby spravila aj niečo na viac nie len to čo musia....... Čo sa týka priebehu a zastrešenia výučby, pripojenie na hodinu, posielanie úloh a projektov, tlač potrebných materiálov, toto všetko zvláda úplne sama, bez mojej asistencie.
vobec netusim. amm stvrtacku a naucila sa sama pripajat, no musime ju stale nahanat, nech uz neposkakuje a nech caka, kedy zacne hodina, ci by nezmeskala, alebo ci by nezabudla na povinnosti - ulohy a pod, keby je napr, sama doma, to netusim. je fakt, ze ak by sa nemala na koho spolahnut, asi by mala tendenciu viac sa spoliehat na seba a mozno by to zvladla. no minule jej vypadaval net, rpiapdne jej vyskocilo nejake okno a nevedela uz co s tym.
no
urcite by to bolo komplikovane a urcite by to nezvladla na 100% sama.
Syn piatak - vsetko si robi sam. Pracuje tak, ako keby mali prezencne vyucovanie.
Vybavi online hodiny (2-4 denne), potom si napise ulohy, nauci sa na dalsi den.
Nekontrolujem ho. Ma same 1
@anjelicek26 toto mi povedala mužova sesternica, že má 3-4 hodiny týždenne.
Nechápala som
Za ten rok mohli nejaké učivá spracovať ako zvukovú stopu alebo video a deťom to dať ako DVD.
Veď vo väčšine sa deti učia to isté učivo bez ohľadu na to, na akej škole su. Tie najzákladnejšie veci mohli byť takto spracované, nech tie deti nestratia rok vedomostí.
Nie je to sranda, keď to takto flakaju ( a to im nemožno zazlievať, sú to deti a naopak rodičia musia naďalej pracovať, aby vyzili)..
Nemusela by to robiť každá škola, naozaj tym mohlo ministerstvo poveriť niekoho,a pokrylo by to celú SR..
@ivca88 moji robia vedomostne appky, pustam im ku kazdej teme, co maju na dejepise film a debatujeme, celkom to zlepsilo temy pri obede a veceri... ale vseobecne mlady je proste lenivy, preto sme ho ani nedali na gymnazium...potencial ma, ale ta lenivost. Robi len to, co fakt musi. Ani ciarku navyse.
@baccio môj piatak, čo sa týka on-line vyučovania, to je celkom samostatný (keď mám rannú, je sám doma, takže mu nič iné nezostáva). Čo sa týka úloh, tie mu kontrolujem, ak sa dá, aj ho preskúšam. Učivo vie, ale úlohy vie odfláknuť. Ale myslím, že je to aj práve preto, že vie, že mu ich skontrolujem, keby som to nerobila, dal by si možno viac záležať (a možno nie 😂).
Ja mám osmaka a je to boj. Ja som doma tiež, ale zavretá v druhej izbe na HO. Aby nezmeškal online hodiny, má nastavené budíky. Inak samostatnosť žiadna, ja musím kontrolovať aby nezabudol odovzdávať domáce úlohy, naháňať ho do všetkého. Mám už toho dosť 🙄 On by len hral hry celý boží deň, školu má v paži 🤷🏼♀️
Pri dcére som vedela,že chodí do školy iba podĺa toho,že pýtala zaplatiť ZRPŠ a pri mladom uvažujem,že nechám vyrobiť stoličku s popruhami(ale dúfam,že kým dorastie na školu,tak tam decká budú zase chodiť😁)
aj moja tretiacka ma skolu v pazi a musim ju kontrolovat, ale mam obavy ze ma nejaku poruchu pozornosti, asi to budem musiet po covide riesit. Kebyze ju necham samu, nestihne nic. Takze sedim pri nej, snazim sa robit svoj homeoffice popritom ale aj tak ju treba neustale kontrolovat. Nervy mam z toho, toto online je uplne pre nu nevhodne ale to nepochopia rodicia tych dobrych ziakov. A este mam skolkarku, ta niekedy pride naschval vyrusovat lebo sa uz nudi a potom to bez kriku nejde.
@baccio u nás sa to zhoršilo. Začal mať z toho hololubnik. Ráno sa pekne nachysta, prihlási.. Ale cez hodiny začína blbnut, ze ho nájdem kukať YouTube alebo hrať sa Minecraft. Tak som si posledné dni sadla ku stolu k nemu, nech mám prehľad čo stvara. Celkovo tie decká vymýšľajú. Matikarka furt na začiatku hodiny 5 minút rieši nech si zapnu kamery a v polke hodiny ju majú už len niektorí..
@baccio to zavisi od povahy... dcera a syn maju v skole podobne vysledky (okolo jednotkarov to proste neslo), pritom dcera sa poctivo pripravuje sama, robi projekty, odovzdava prace a ulohy, prijde vyslovene ked veciam nerozumie - matika, fyzika. Syn?? Tiez piatak je absolutne nekoordinovana casovo nesuladna jednotka..tomu musim veci vytlacit, potriedit, spravit casovu os, kedy co ma robit a skontrolovat (plus pomahat - davat teda tie "spravne otazky") hlavne ja... prvy krat, co si vravim, aky je este decko... ono sa to zlepsi, ale u nas su v distancnom len od januara a ma s toho chaos... najmladsi je prvak a to je jasne vsetko na mne ho posadit a dozerat (nemaju ani online hodiny), ale robi to bez podstatne mensich kecov ako starsi... to, ze popri tom pracujem radsej nekomentujem.