Ako by ste riešili tuto slovnú úlohu?
dvojica sú 2, ak vzlietlo 7 dvojíc tak to je 14
12 zostalo na zemi, čiže 14+12=26
7x2+14
pevne verím a dúfam, že toto sa nepýta matka, ale ten štvrták...
@lonely66 ide mi o jednoznačnosť zadania 🙂 ako to chápu ľudia
Zadanie je jednoznačné, stačí čítať s porozumením.
V čom si videla problém?
Už zrozumitelnejsie to nemôže byt
Ja vidím nejednoznačnosť v tom, že vzlietlo 7 dvojíc a 12 zostalo na zemi. 12 čoho? Lietadiel, či dvojíc? Jasné, že sme všetky pochopili, že lietadiel, ale jednoznačné to nie je.
autorka, beriem späť, máš pravdu. mohlo by to byť aj 38 lietadiel v podstate.
chýba tam slovo 12 lietadiel alebo 12 dvojíc lietadiel. tak to vyriešte dvomi spôsobmi a dieťa nech vysvetlí potom aj v škole, že to bolo nejednoznačné.
@patka06 Aj ja som pochopila, že lietadiel. Zamyslela som sa nás tým len preto, že sa na to autorka opýtala. Mne sú divné aj tie dvojice lietadiel, veď lietadlá nelietajú vo dvojiciach. Keby boli v úlohe veci, ktoré bežne bývajú v pároch, napríklad náušnice, tak by naozaj bola na mieste otázka, či sa jedná o páry, alebo kusy. Matematika je exaktná veda, malo by to byť v zadaní jednoznačne napísané.
@h2 možno šlo o letecký deň 😀 ale nech je to už v realite divné, ide o slovnú úlohu, čo už. ono niekedy tie úlohy vymýšľajú ako z rýchlika a nezamýšľajú sa nad tým, či to dáva zmysel alebo nie. minule som tu dala takú slovnú úlohu, na ktorú sa mi ozval šiestak s úplne inou odpoveďou, než sa "očakávala" a ja som mu ju uznala, ba dokonca som mu dala malú jednotku za postreh. šlo o peniaze. úloha znela:
"chlapec si našetril za dva mesiace 400 eur. koľko našetrí za rok?"
a ten môj žiak hovorí, že: no môže len tých 400, môže aj 1000 aj 10 000...
ja som si opäť prečítala zadanie a povedala som mu, že má pravdu a dostáva malú jednotku za šikovnosť 😀 😀 a áno, deti nerozumeli, ale keď som vysvetlila, že zadanie nie je kompletné, tak už pochopili všetci, že spolužiak mal v podstate pravdu.
(7x2)+12