Maminy prosim ake mate skusenost so znamkovanim v 3 triede.Ja mam momentalne problem s dcerou jej uč. ju vyvolala s Prirodovedy mala sa zlakla a nepovedala nič tak jej dala opakovanie a ani slovo nič,tak jej dala dve 5.Neviem ale ked ju vyvola tak by jej mala dat jednu znamku ona sa však obhajuje že može dat dve.Ale neni to len jeden problem je ich viac ked som chcela sa jej na to spytat volala som jej ona však nebralai opakovane telefon,tak som tam poslala do školy muža a jemu povedala že dcera je omnoho pozadu po druhych žiakoch,že sa nevie vyjadrovat,že nevie pred tabulou povedat jednu suvislu vetu atd.Ja som skoro skolabovala mala ma znamky v norme akurat ma problem s vyjadrovanim čo sme chodili aj na logopediu kde mi logopedička hned povedala ža s tym bude mat problem.Hned som jej volala a ta ma upokojila že prave učitelka ma chybu že nevie s nou pracovat.neviem čo sa stalo do teraz nebol žiadny problem nič a zrazu toto.Som s toho na nervy idem s dcerou k psycholožke nech mi povie čo a ako.Zostala uplne ina.Zajtra budem mudrejšia a uvidim ako to budem riešit ja normalne uvažujem že ju dam do inej školy.
@miruska15 som ucitelka na 1. stupni a tato patminutovka urcite nie je na 5. Teda aspon ja mam taky system, ze vsetko bodujem, tak tam ma body nepustia, resp. ziaka... Nerada kydam do vlastnych radov, no... 😒 Ale na druhej strane... V dnesnej dobe su niektori rodicia neskutocni... Neutocim na teba, to nie, no niekedy sa az rozum pozastavi nad tym, ako sa chovaju k ucitelom... 😒
@miruska15 Z vlastnej skúsenosti viem, že zmena školy nič nevyrieši, pokiaľ tá učiteľka nerobí priamo psychologický blok u tvojej dcéry. Deje sa to iba na prírodovede? Mne sa tiež také stávalo, jednoducho skúšala aj nové, aj opakovanie a to je niečo iné, ale je pravda, že tým zbytočne stresuje dieťa, ale zas v 3.triede je to už moc. Riešili ste to aj cez triedneho, či aj iné deti, rodičia sa ozvali? Ďalej navrhujem pohovor s riaditeľom, najlepšie aj s priamou konfrontáciou s dotyčnou učiteľkou, ale najprv sa na ňu posťažuj, až potom nech si ju zavolá a vysvetlí svoje konanie. A dôrazne jej pripomenula, prečo sa teda neozvala aspoň u jej triednej s tým, že tvoja dcéra zaostáva a treba to riešiť. To ju teraz osvietilo, že zaostáva a má jej dať dve 5? Ak má naozaj problémy s chápaním učiva, tak sa mala ozvať a nie ju ešte ponižovať pred triedou. Už nie sme v komunizme, kde dieťa ktoré ťažšie číta, je okamžite preložené do osobitky. Ked už budeš u tej triednej, skús sa popýtať či škola má personálne možnosti, že ked bude mať tvoja dcéra tú prírodovedu, tak v tom čase sa jej bude venovať iný pedagóg s ohľadom na jej .. neviem to pomenovať.. pomalšie chápanie? Približne viem, ako sa tvoja malá cíti, ja som nechápala matiku, matematická logika mi unikala, ale neviem čo sa stalo, na výške sa mi zrazu vyjasnilo a išlo to, vedomosti zapadli ako kúsky puzzle, no podotýkam, že sme mali matikára, ktorý bral ohľad na to, že matiku máme iba do počtu, nie dobrovoľne 🙂
@ema263 ja som sa do teraz k pani uč. chovala s rešpektom mala som ju rada kade som chodila som hovorila aka som rada aku ma Ivka uč. a zrazu toto.Neviem prečo sa začala takto chovat.Ved ked mala niaky problem s dcerou mohla mi zavolat ale nie nič.Ja som zostala v šoku ked mi to MM povedal.Ešte že aj Angličtinarka sa dceru stažovala tak som za nou zašla a ta na mna oči že ona s nou problem nema akurat že je živšia a vyrušuje nič ine.Ja to chcem riešit ako matka vieš tažko sa mi počuvaju taketo reči.
Pozerám na tú 5min .. tá ohováraná učiteľka je zrejme aj jej triedna .. tak to už dupľom, prečo sa doteraz neozvala, ked tvoja dcéra nestíha učivo? Či ste nestihli rodičko? Tak potom rovno za riaditeľom.
@lili_mia to je triedna a ona nema problem s učivom proste vtedy jej to nešlo.Ked pisali za tyž.test mala 2.Ja som aj myslela že pojdem za riaditelom počkam však na vyjadrenie psycholožky a myslela som že si s nou ešte raz pohovorim a ked nebude zmena tak pojdem za riaditelom.
@lili_mia ešte s tym ponižovanim maš pravdu rozpravala som sa aj s druhou mamičkou a ta mi povedala že pani uč. načapala jedno dievča ako opisuje s tahaku a pred celou triedou jej povedala že je podvodnička aby sa všetci na nu pozreli.Ja si myslim že padagog by sa takto nemal spravat.
@miruska15 jasne, ze sa to zle pocuva, ved je to tvoje dieta, tvoja pycha... 😵 Moja rada, konfrontuj sa priamo s ucitelkou. Do oci jej povedz, aky mas na to nazor, preco sa neozvala, nedala Ti vediet, ze je takyto problem... Uvidis, co na to povie a ako Ti to vysvetli. Potom vyckaj ako to pojde dalej a ak sa to nezmeni, stazuj sa u riaditela.
@miruska15 k tej podvodnicke, tiez mohla zvolit vhodnejsie vyjadrovanie dana ucitelka, ale poradila by som ti, skus dceru preskusat, ci danu latku ovlada, nech ti to skusi povedat, nasledne zisti coho sa boji, ci ucitelky, alebo ma len tremu pred spoluziakmi a zajdi za ucitelkou a poziadaj ju aby ju skusala , tak ako dcere vyhovuje... je to vec ustretovosti. Ak nepochodis, urcite nastivte ped.-psych poradnu, je mozne, ze dcerka potrebuje individualny vzdelavaci plan, ktory bude musiet ucitelka dodrziavat, ci chce alebo nie...Zial, viac neporadim, musela by som poznat podrobnosti
@ema263 ved to mam aj v plane ja som len chcela nazor na tie dve 5 s jedneho vyvolania.Nechcem si dceru zastavat ved ked nevie ok tak nech jej ju da ale ked napiše polovičku a da je 5 tak sa mi to zda nespravodlive.Ale na SJ pisali s vybranych slov moja Iva sa samozrejme neučila ved oni sa nikdy nemaju čo učit ale s 11 vybranych slov napisala 3 a dostala 4 tak toto nechapem tu mala dostat 5 nie.Ked si to chcela opravit tak sa prihlasila a povedala ,,Pani uč. moja mama chce aby ste ma vyskušali s tych vybranych slov,, a ona jej odvrkla že to ona misi chciet a nie mama.Božinku tak sa vyjadrila inak a už ju sfukla
fuu kukám jak debil, mi nemáme známkovanie, až v piatom ročníku, ale tento prístup sa mi zdá divný. Asi by som nečakala na nič a zašla za riaditeľom, a uvažovala o inej škole. Triedu ktorý navštevuje náš syn už neučí jede pedagóg, ale majú 6pedagógov, aby si zvykali. U nich je to iné, lebo sú to trieda pre nadané deti. Mňa by sa to ako matky tiaž riadne dotklo, keď doteraz bolo všetko ok a zrazu, učiteľka by si mala uvedomiť vek detí.
@miruska15 ahoj. tiež učím na 1.stupni,momentálne druhákov. podľa mňa nie je štandartné,aby z jednej odpovede dostala dve známky-a 5. veľmi demotivujúce. aj keď skúšala nové učivo a aj opakovanie-mala to zhrnúť v jednej známke. ja osobne-ústne neskúšam, myslím si, že tak malé deti -niektoré-ťažšie vyjadrujú celými vetami odpovede,aj tak hovoria len jednoslovne. pre deti je zaujímavejšia forma testíku-jednak aj pre to,že môžu pracovať podľa svojho tempa, otázky v poradí,ako im vyhovujú,kdežto, keď stojí pre triedou /obecenstvom/ a položím otázku, mnohokrát aj to dieťa,čo to ovláda,je pod tlakom,lebo sa očakáva hneď nejaká odpoveď-a najlepšie samozrejme správna 😉
samozrejme-škola by mala učiť deti aj vystupovaniu, odpovedať celými vetami,reagovať pohotovo,...ale toto sú ešte také "malé deti"
potom sú zase aj deti, čo majú nejakú poruchu /o nej ale musím vedieť a mať odborne podložené/, napr. dysgrafiu....a pre ne je lepšie odpovedať ústne,ale zas tam sú podľa prípadu aj nejaké obmedzenia skúšania a pod. podľa odporúčania špeciálneho pedagóga....
takže-pokiaľ je učiteľ citlivý, všímavý a vnímavý, aj pokiaľ nemá ešte "vyšetrené" dieťa, mal by poznať možnosti každého /už je štvrťrok, tak sa snáď už spoznali/ a pristupovať skutočne individuálne
nepomôže ti nič iné-len ako tu už odznelo-ísť to osobne prekonzultovať s triednou 😉
@martina2001 dnes maju velke naroky na deti.Ale pri tolkych volnych dnoch a prazdninach a nedajbože ak su chore je velkolepe ako to tie deti zvladaju.Ja neviem či ma ona sama doma problemy a prenaša to na deti.Ale jej činy hovoria sa mo za seba.Aj pred mesiacom sme mali rodičko volala som jej či je velmi doležite, nemala som kde maleho nechat nebrala mi tel. tak som šla aj s malym.Hned ako som došla som sa ospravedlnila že som ho musela zobrat nepovedala nič.Ale ako take 2 ročne behal po chodbe ja som s rodička nič nemala tak som to vzdala a šla som preč.Po tyždni mi druha mamička povedala ako tam očami uč. prevracala ked tam maly behal do prčic šak mi mohla niečo povedat a nie ma zhadzovat pred rodičmi.A ešte za nepritomnosti rodičov jednej žiačky pred všetkymi menovala dievča a stažovala sa že je najhoršia žiačka.Ako to sa mi zdalo už moc
@macamac jaj si ma upokojila trošku.Ved to ma ich od 1 ročnika už by mala vediet čo a ako.Aj manžel jej povedal že ked Ivka nevedela začat mala jej pomoct a ona že povedala detom aby jej davali otazky.A to ju ešte viac umlčalo.A to ešte povedala že ked ju pusti na druhy stupen tak ju kolegine zožeru.Ja už nevladzem to ju ako necha prepadnut koli vyjadrovaniu
@miruska15 neviem to porovnať s klasickou triedou, naši to majú iné, ale my zas mávame rodičovské individuálne, každý rodič ide dnu sám, mávame aj spoločné ale len na začiatku roka a pred výletom. Tam si tiež učiteľka nedovolí povedať na konkrétne dieťa niečo, všeobecne to áno, ale potom kto je problematický poprosí rodičov aby zostali. Možno je to rozdiel 25detí a 15násť v triede.
@miruska15 čoooo? dieťa sa na prvom stupni naučiť všeobecné vedomosti, čítať, písať, počítať. Dieťa má dostať všeobecný rozhľad. Navštívila by som školskú psychologičku a s tým potom išla ďalej
@martina2001 idemzajtra ale nie do našej školy ale inam poradila mi ju kamoška tak uvidim.
@miruska15 každá školská správa má poradenské centrum v tomto smere a aj psychologičku
@martina2001 ja viem aj naša škola ma ale ja idem priamo k detskej šak uvidim možno aj tam pojdem sa poradit ale to vieš že tam su jedna ruka.Možno mam konare už ale radšej budem mimo
@miruska15 no určite by som to riešila, lebo keď ju teraz zdeptá potom už žiaden vzťah k škole nikdy malá nebude mať
@miruska15 😉
tak keď už tretí rok ich má-snáď pre pána kráľa vie už o každom "všetko" 😕 tak teraz ju vôbec nechápem
a- ak dávali otázky deti, čo je...no mne divné už len z toho pohľadu, že by som nevedela,ako to prijme skúšané dieťa- vieš, napr. nejaký jej "nie" kamarát jej položí otázku, nebude vedieť- môže to vnímať ako "naschvá" /aj keby to tak nemyslel/ a potom sa to prenesie aj do ich vzťahu, vzťahov v kolektíve.....neviem, takto ja skrátka neskúšam....
@macamac ved to ona vlastne deti zahanbuje.Vieš čo ja som obyčajna žena na MD ale toto sa mi zda divne ja mam take nervy teraz chodim malej pre obedy lebo je chora a mam normalne strach že ju stretnem.Mne stupne adrenalin trase sa mi hlas.Ale musim sa prekonat a pohovorit si s nou a ked to nepojde pojdem za riaditelom
Pokud doma látku ovládá a při vyvolání má "okno" nebo nějaký blok a nemluví, tak to není tím že by nestíhala, ale tím že je ve stresu ze zkoušení, toto se dá řešit individuálním zkoušením, nebo formou testů, celkem se tento problém (prý) rozrůstá, tím že děti nejsou tolik v kontaktu s okolím... Já byla v kontaktu s okolím až až, ale jak jsem stála u tabule byla jsem v háji... Tak jsem se bála že řeknu blbost a ostatní se budou smát, že jsem si raději nechala nasekat pětky, pak to učitelka začla řešit tím že mě zkoušela na chodbě během přestávky a tento blok postupně odezněl... A ztrapňování je opravdu ubohost ze strany učitele a známka jeho neadekvátního/neprofesionálního jednání. A to že na třídní schůzce řeší žáka jehož rodiče tam nejsou svědčí taky o IQ 😅 Podle toho co píšeš mám dojem že má doma nějaký problém a začla se odreagovávat na dětech, což je v její funkci naprosto neprofesionální 🙄 a její jednání může mít velmi špatné důsledky na děti 🤐
@miruska15 dva roky by to neuhrála, problém u učitele je že když má potíže (doma nebo jinde) a nedokáže se nad to povznést, tak jeho chování může mít velmi špatný vliv na děti, mohou se pak začít bát komunikovat, bude těch bloků víc a víc, toho bych se v tomto případě asi bála nejvíc, že to bude mít dlouhodobější následky, oproti tomu čert vem ty pětky, i když pro to dítě to je dost demotivující a ve třetí třídě mi to přijde trochu brutální... Navíc pokud na rodičovském nikdy neřekla že má malá potíže tak je to na hlavu postavené, protože přeci rodičovské je od toho aby se probral prospěch a případné nedostatky žáka... 😅 Takže bych asi na tvém místě na nic nečekala a požádala ředitele ať ji přizve k vašemu jednání a tam se pokusila najít nějaké východisko, tak aby i ona se k tomu mohla rovnou vyjádřit... Protože tu není moc na co čekat, čím déle budeš čekat, tím horší to může mít následek 😉
ešte som vam tu dala jednu pätminutovku za ktoru dostala 5 ☹