Zeny poradte. Moja dcera 9r ide do 4.rocnila. Cely rok sa ucia nasobenie delenie no ona to vobec nevie. Nasobilku 2,3,4,5 este ako tak nic viac. Je to mozne? A uz xkrat sme sa to ucili…
@kissymissy chape, preco je napr. 2x2=4? Lebo ak nie, tak treba najskor tu podstatu vysvetlit a potom uz len trenovat. Same sa jej to do hlavy nenaleje. Treba pocitat priklady. A niektorym detom pomoze aj to, ked sa naucia naspamat odriekat postupne nasobky.
Doučovanie a trénovanie príkladov. Nič iné. Niekto jej to musi inak vysvetliť. Pripadne proste nebude mať bunky na matiku.. ak sa naozaj uci a nevie....
Mám 22 rokov a nikdy som sa to nenaučila... 🤷🏻♀️ Z matematiky som mala dvojky, trojky. V živote máme už kalkulačky na telefónoch. Niekomu to proste do hlavy nejde ale skúste nájsť iný spôsob ako to prežiť 😊
My sme napriklad na skole nasobilku vedeli naspamat ako basnicku, ak ucitelka dala priklad, automaticky z hlavy sme sypali vysledok. To ze preco je vysledok, aky je som pochopila neskor, mozno v 10-12 rokoch, tie deti, ktore princip nepochopili, aspon vedia vysledok.
@koruhva a ked sa ta niekto spyta, kolko je 8x6 /napriklad pocet odpracovynych hodin za urcity cas/ tak povies pockajte, vyratam si na mobile? Kalkulacky tu boli aj pred 40-50 rokmi a nepouzivali sa na taketo zakladne veci, ak sa teda bavime o nasobilke do 100
A ja som mala v duchu nervy, ze dcere to trvalo 3 tyzdne, kym sa to naucila. Kazdopadne nesuhlasim s tymi, ze to netreba. Mne sa uz vela krat zislo vedit rychlo narabat s cislami. Napriklad naposledy som mala taky akoby IQ test z cislami (tazsie postupnosti) ako cast pracoveneho pohovoru. Nasobilka bola aj tam zaklad, proste, ze pozries na cislo a vies ako ho rozlozit - z toho potom clovek uz domysli tu postupnost. A nebolo to do SAV, len normalna praca. Akurat som to niekomu v Nemecku hovorila a ona, ze tiez mala pohovor s cislami. Na nemecky urad prace.
Davam jej vselijake matematicke zosity robit sem tam, ked si spomeniem, po ceste vlakom a pod. Tiez ide do 4. triedy a teda s nasobilkou uz fakt problem nema. Sem tam ked si spomeniem zakricim jej do kupelne "kolko je 110:11= " a take veci, aby nevysla z cviku
Ako ste sa to učili? Skúsili ste si to vizualizovať? Kľudne použiť obyčajné počítadlo - mnohým deťom pomôže, keď si abstraktné čísla zamenia za konkrétne objekty.
@kissymissy my sme mali doma spolocensku hru a nasobenie si deti precvicovali bez toho, aby mali pocit, ze ich skusam z matiky. Skus pogooglit, nemusi byt ani kupovana, nasla som vtedy na nete rozne napady - nasobilkove bingo, nasobilkovi pirati, ...
ahojko este sa ju len zacala ucit, daj jej rok, ak to nezvladne a ma oroblem aj s inymi matematickymi operaciami moze ist o dyskalkuliu, poruchu matematiky, vysetria vas v cpp na zaklade odporucani skoly
@citron25 násobilke nie je potrebné rozumieť, pre bežný život je postačujúce vedieť ju naspamäť.
Dcera išla podľa miestneho školského systému, matematike výborne rozumie, chape súvislosti, žiaden problém, ale dodnes sa pri násobení zastavi a musí si odvodzovať z čísel, ktoré si pamätá, syn nie je na matematiku, ale násobenie sa naučil naspamäť, tým pádom vyráta mnohé veci rýchlejšie ako jeho sestra a využíva znalosť násobilky nielen v škole, ale aj mimo.
Niektoré veci jednoducho nie je odveci vedieť naspamäť, časom deti pochopia spojitosti, ale v prípade násobilky som zástanca jej nabiflovania sa.
@citron25 aj ako vtip to je trapne ... nasobilka je zaklad, to ako keby si nevedel, kolko je 8+6 ... to je tiez sracka a na nic? Bez malej nasobilky nedokazes vobec delit. Ani na papieri. To asi tiez nikto k zivotu nepotrebuje ... vlastne ani vsetky pismenka, staci samohlasky ...
Nasa nemala nejaky vacsi problem, hrali sme hry aj na mobile bol taky duel dvaja proti sebe, to ju stvalo ked som vyhraval a to som dal spravny vysledok, len ked nezareagovala hned - teda kym to nevedela fakt naspamat. Daval som jej priklady aj v atue ked sme sli iba my dvaja a podobne ... ale teda mala zaujem sa to naucit.
Moj nastupuje do 9teho rocnika a nasobilku naspamať nevie doteraz. Ucila som sa to snim 3,4 a aj 5ty rocnik marne.... potom som to vzdala 🫣🤭.
@kissymissy syn ide do 3ho nasobilku vedel jednotka z matiky a dnes som muusela davat opakovat ju pretoze cez prazdniny ju zabudol. Nie vsetko ale dnes som zistila ze vela prikladov nevie. Akoby to cez prazdniny vytesnal z hlavy
skuste si pomoct touto pomockou-a len precvicovat...
@kissymissy tak žiaľ treba ďalších x krát... Ak sa dokáže naučiť naspamäť básničku alebo vybrané slová, tak sa dokáže aj toto 🤷. A nenaučí sa to nijak inak ako opakovaním dokolečka...
na viemeto.sk je aj neplatená verzia krátka, precvičovanie hravou formou , pomocou hry roboty sa tam riešia ..
alebo potom formou násobkou na č, 2 teda 2,4,6,,8.. zapojit prsty neviem či som to spravne vysvetlila
prípadne na ytube je učitel -matykar vyhladaj si možno nejaké video zaberie
@citron25 ok, tak sorry, jasne ze tomu musi rozumiet, ale v konecnom dosledku sa mala nasobilka da aj tak len naucit naspamat. Moja si inac napr. pomahala pricitavanim ked nevedela. Napr. 3x7 neviem, ale 2x7 je 14 plus 7 je 21. Takze tomu rozumela, len kym sa to naucila. Minule sa chvalila, ze v deleni je najlepsia z triedy a to ju matematika ani nejak extra nebavi. Ale proste uznala, ze ju moje "trapenie" vycvicilo.
@citron25 najprv je ovládanie násobilky sračka a po vysvetlení je zrazu odrecitovaná násobilka bez chápania súvislostí na nič. Si ako aprílové počasie 😃 násobilka nie je na nič, je to základ a preto si mladí ľudia podľa ktorých je to sračka v obchode vyťahujú mobil keď kupujú 3 produkty po 2,40€ 🤣
@kissymissy my sme mali taky problém, ze nasobilku aj delivku ovládal super len pri nasobeni 2 krát 3 stále spravil chybu
@citron25 prepáč, ale toto zas nepochopím ja... násobilka sa má nabifliť, aby si ju vedel vysypať z rukáva, keď ju potrebuješ. Načo potrebuješ vedieť, že 3*6 je polovica zo 6*6? Nabiflená násobilka ti urýchľuje počítanie a teda 3*6=18 je rýchlejšie ako 3*6 je polovica zo 6*6, čiže 6*6=36 z toho polovica (deleno 2) je 18. To už ako keď malé deti neučia nabifliť sa násobilku, ale že 6*3 je 3+3+3+3+3+3 a to je 18. Keby to bolo len o vysvetlení, tak ok, ale mnohé učiteľky presne pri tom končia a k pravej násobilke sa nedostanú, čiže jediný zmysel násobilky - urýchlenie počítania - je vlastne stratený.
Naučí sa to len precvičovaním každý deň...nijak inak...