Dobrý deň prosim vas chcela by som sa opytať v Septembri by som rada išla s kamaratkou do prenajmu a je tu taká otazka že poberam vyživne od oboch rodičov a aj pridavky...stale študujem dennu formu študiu,pred par dnami som mala 18 rokov a v septembri budem v 3 ročniku SŠ chcela by som sa opytať či budem mať aj tak narok na pridavky a vyživne keď vlastne už nebudem byvať u starych rodičov...?riešim momentalne aj zvyšenie vyživneho pretože od jedneho dostavam 30€ a od druheho 60€ a veľmi rada by som vedela či v septembri ešte budem mať narok na vyživne...veľmi ďakujem za radu vopred
@ivkazba ďakujem,áno to viem že vek nema vplyv na taketo ale najviac mi robí problem to že či to nebudu brať tak že byvam sama tak mám financie na život a vyživne nepotrebujem...pretože teraz ešte stale chodi k nam domov na kontrolu socialka asi každeho pol roka že ako žijem a či je všetko v poriadku a bojim sa toho že či by nebol problem ze sa nezdržujem doma a tym padom “nepotrebujem” vyživne od rodičov :(
@zhanamadipex
To s tým nič nemá.
@zhanamadipex aj keď budeš študovať na VS a budeš mat dennú formu štúdiu a bývať kdekoľvek máš nárok na výživné
To kde byvas nemá žiadny vplyv na to či môžeš alebo nemôžeš poberať výživné
Podmienka je denná forma štúdiá
@zhanamadipex nie, to že bývaš sama nemá na to vplyv. Prečítaj si ten článok v skupine Právne poradenstvo. Ak by si ho nevedela nájsť, daj mi vedieť.
Ale teda, to že bude bývať sama, ak bude platiť nájom....bude to mať ten vplyv že môže žiadať aj zvýšenie nie? Veď ak tak, na koho bude zmluva o prenájme?
@zhanamadipex Na vyzivne samorejme budes mat narok aj nadalej.
Doteraz si teda byvala u starych rodicov, chces ist do podnajmu s kamoskou - okrem tych 90 eur od rodicov mas este nejaky prijem? Z coho chces platit najom, potraviny a vsetky dalsie vydavky?