Plat vojaka - výživné

3. jan 2022

Ahojte ex manžel pracuje ako vojak a máme jedno dieťa. Neviete prosím kde by son zistila aky má cca plat? Na dieťa mi platí 130€ čo mi príde vzhľadom na plat vojakov veľmi málo, nechcela by som to riešit súdne len sa s ním nejako primerane dohodnúť na zvýšení.. Pripadne žienky nejaké osobne skúsenosti? Má hodnosť kapitána a v armáde je možno 30 rokov

vierka82
3. jan 2022

Určite aspoň 2000€ ma na výplate

cicuca
3. jan 2022

Výživné sa ráta ako 20-30% zo mzdy, nakoľko dieťa má nárok na rovnaký životný štandard, ako rodič.

ukulela
3. jan 2022

@cicuca ale tiez potom k rukam matky len cast a cast napr na sporenie .

pribinak
3. jan 2022

@cicuca to je síce pravda, že dieťa ma mat štandard ako rodič, ale druha vec je, či ona - matka dokáže vydokladovať napr že minie na dieťa 250-300 EUR a plus jej čiastka

pribinak
3. jan 2022

Koľko má dieťa rokov? Máš nejaké extra výdavky na dieťa?

elizabet173
3. jan 2022

@pribinak nemusí vydokladovať, ak by on mal výrazne vyšší príjem a nemal ďalšiu vyživovaciu povinnosť, časť výživného pôjde k rukám matky, časť na úspory

pribinak
3. jan 2022

@elizabet173 to áno, ale ak by pýtala neciem akú vysokú sumu, môže sa sudca opytat na reálne výdavky na diéta
Čiže nie vždy zákonite platí 20-30% zo mzdy.
Ideálne je ak sa rodičia dokazu dohodnúť a len predložiť súdu spoločnú dohodu

elizabet173
3. jan 2022

@pribinak to hej

cicuca
3. jan 2022

@pribinak áno, ale reálne sa to vydokladovať dá, keď sa do toho zaráta alikvotna časť nákladov na domácnosť, v ktorej dieťa žije. Plus oblečenie, strava, drogéria, a všetko, čo dieťa potrebuje.

pribinak
3. jan 2022

@cicuca ak má plat 2000, tak neviem a das si 30% tak to je 600 EUR
Nevieme aké veľké je to dieťa, ale ak je to napr škôlkar tak neviem ako vydokladuje 600 + jej čiastku na 1 dieťa

elizabet173
3. jan 2022