Ahojte ex manžel pracuje ako vojak a máme jedno dieťa. Neviete prosím kde by son zistila aky má cca plat? Na dieťa mi platí 130€ čo mi príde vzhľadom na plat vojakov veľmi málo, nechcela by som to riešit súdne len sa s ním nejako primerane dohodnúť na zvýšení.. Pripadne žienky nejaké osobne skúsenosti? Má hodnosť kapitána a v armáde je možno 30 rokov
Určite aspoň 2000€ ma na výplate
Výživné sa ráta ako 20-30% zo mzdy, nakoľko dieťa má nárok na rovnaký životný štandard, ako rodič.
Koľko má dieťa rokov? Máš nejaké extra výdavky na dieťa?
@pribinak nemusí vydokladovať, ak by on mal výrazne vyšší príjem a nemal ďalšiu vyživovaciu povinnosť, časť výživného pôjde k rukám matky, časť na úspory
@elizabet173 to áno, ale ak by pýtala neciem akú vysokú sumu, môže sa sudca opytat na reálne výdavky na diéta
Čiže nie vždy zákonite platí 20-30% zo mzdy.
Ideálne je ak sa rodičia dokazu dohodnúť a len predložiť súdu spoločnú dohodu
@pribinak to hej
@pribinak ak by bolo dieťa škôlkárom, tak tu reálne vidím 200 eur mesačne, plus 200-300 na sporenie, ak teda má otec príjem 2000 a žiadnu ďalšiu vyživovaciu povinnosť. Ak by navštevovalo súkromnú škôlku, možno trochu iný pomer
a to uz nie je na vysluhovom dochodku? :O
@danieladeley Nemusí byt na dôchodku
@danieladeley nie, ma vojenskú výšku KE takže roky sa mu rátajú asi od 18tky.... Plus minus
Určite má od 1500-2000 e, vzhľadom na plat prispieva malo, mal by 20-30% z platu podľa zákona, ak sa s ním nedá dohodnúť, vidím to na návrh zvýšenia výživného cez sud
Poziadaj cez sud....takto sa budete dotahovat
@pieksamaki a keby prestal platiť, lebo medveď,lebo ego, lebo frajerka, tak má smolu, nie stanovené súdom, tak začne kolotoč a môže byť rok bez €....