Mám nárok na výživné?

8. sep 2023

Dobrý večer,
v roku 2021 ako 19 ročná som zmaturovala a zamestnala na TPP. Otec prestal platiť výživné hneď ako som už nebola považovaná za študentku. Pracovný pomer trval do tohto roku, kedy som zmenila zamestnanie. Aktuálne pracujem na kratší pracovný čas (20hod. týždenne) a popri práci som začala študovať na vysokej škole, denná kombinovaná.
Som brána oficiálne za študentku, tz. za školu si neplatím, mám zľavy (isic) a pod.
Zaujímalo by ma, či v tomto prípade mám nárok žiadať od otca výživné?

Ďakujem.

pribinak
8. sep 2023

Áno, myslím že áno. Si študentka a to že pracuješ je len tvoja usilovnosť a šikovnosť

mojvlk
9. sep 2023

Podľa mňa áno. Prestal platiť len tak alebo má rozhodnite o zrušení vyživovacej povinnosti? Mala by si ho určite informovať, že nastali iné skutočnosti a podať si návrh na súd.

autor
9. sep 2023

Súdom mal dané ale oficiálne rozhodnutie o zrušení nemá, prestal platiť sám po skončení študentského života.

autor
9. sep 2023

Na to podľa zákona tiež nemal právo, mal podať žiadosť o zrušenie.

alickapusinka
9. sep 2023

Ak sa dokážeš živiť sama tak nárok na výživne asi nemáš.

draik
9. sep 2023

Jeho vyživovacia povinnosť zanikla v roku 2021 (prípadné súdne rozhodnutie v tejto záležitosti je len deklaratórne, vyživovacia povinnosť zaniká zo zákona).
S ohľadom na Vaše zamestnanie, nové zamestnanie a formu štúdia nemusí byť Vaša nová žiadosť o určenie vyživovacej povinnosti úspešná, inak vyživovaciu povinnosť majú obaja rodičia.

autor
9. sep 2023

Žijem s mamou a zarábam 350€ z čoho by som nevyžila

ssandyy
11. sep 2023

@draik prosím Vás