Dobrý deň prajem,
rada by som vás poprosila o radu prípadne aj skúsenosť. Je možné za osocenie prostred. e-mailu a zverejnenie negatívnej recenzie cez portál zameraný na predaj kde sa zverejnil aj e-mail (ochrana GDPR) podať trestné oznámenie?
Predávajúca ešte v deň zverejnenia zmazala inzeráty a tým sa prestalo zobrazovať aj hodnotenie.
Celá vec spočíva v tom, že kupujuca tvrdí, že jej prišiel nekompletný balík a predávajúca to zaslala obyčajne aj keď dohodli na doporucenom poštovnom tým pádom sa váha balíka nedala overiť. Predávajúca tvrdí, že kupujuca je spekulantka chce sa obohatiť aj o tovar aj o peniaze. Nie je to len tvrdenie proti tvrdeniniu? Ešte na margo hodnotenia email nemá formu mena a priezviska a bol po zopár hodinách samotnou predávajúcou vymazaný takže k žiadnemu poškodeniu ujme dôjsť nemohlo.
Cením si každú radu a nazor. Ďakujem ešte raz.
Dolnujuce informácie: portál baz.s a tam bola zverejnená negatívna recenzia, ktorú si mala predávajúca vymazanim inzerátov odstránila, takže bol tam cca zopár hodín. Email nemá formu meno.priezvisko@... kupujuca doteraz nevie odkiaľ predávajúca pochádza a ani jej meno a priezvisko nakoľko to nebolo ani na samotnej zásielke ako spätná adresa. Email bol zverejnený na konci recenzie ako ten ktorý predávajúca používa pri predaji
@ivkazba
@monky123 a predávajúcej vadí, že kupujúca jej dala negatívne hodnotenie? Na uvedenej stránke svoje údaje aj inzerát zverejnila dobrovoľne a súhlasila s podmienkami portálu. A tie určite hovoria aj o hodnotení, ktoré môže dostať a ktoré si potom iní užívatelia prečítajú. Takže na mieste kupujúcej by som si ťažkú hlavu nerobila. Iné je, ak by kupujúca spomenula daný email na inom portály a dávala na tento email negatívne recenzie - tam by ale podľa ma bolo podstatné aj to, čo hovoria podmienky bazoša.
@ivkazba je ťažké dokázať kto má pravdu jedna tvrdí, že to poslala a pritom to poslala iba obycajne a "inkognito". Kupujuca uhradila poštovné doporučene, predávajúca tiež kupujuca osocila prostr. mailu že je to spekulantka a chce sa obohatiť získať aj paniaze aj tovar. Táto situácia je skutočne nepríjemná aj sa niekto oháňa paragrafom 373 ods. 1 a ochranou GDPR. Tiež som toho názoru, že to trestné nie je nakoľko ani jedna ani druhá nevie dokázať svoju pravdu. Vyhrážala sa už rodinným právnikom a že tentokrát to zašle doporučene, že to môže očakávať. Takže neviem skutočne preto sa pýtam niekoho kto sa do toho rozumie viac ako ja. Ďakujem vám za odpovede.
@monky123 jednoznačne za stratu je zodpovedná predávajúca, nakoľko nedodržala dohodu s kupujúcou a neposlala to doporučene za čo si kupujúca aj zaplatila. Férové by bolo ak by predávajúca sumu vrátila kupujúcej. Ak by to bola nejaká väčšia suma, tak kupujúca to môže od predávajúcej vymáhať aj súdnou cestou. Zlé hodnotenie na verejnom portály kde niekto niečo verejne predáva, tak nie je trestné. S tým e-mailom mi to nie je jasné kto aký e-mail uviedol a či bol verejne uvedený pri inzeráte?
@3009 kupujuca pri negatívnej recenzií zverejnila email predávajúcej z ktorého s ňou komunikovala nakoľko žiadne iné info od nej nemá ani na balíku ktorý prišiel nebola adresa. A to či bola obyčajná zásielka rozbalena na pošte a vybratá časť zásielky, alebo to ona nezaslala kompletne je ťažko dokázať teraz. Snáď už píšem trocha zrozumitelnejsie. Je to veľmi nepríjemné nakoľko kupujuca má aj tuná na koníku pozitivne recenzie od predajcov a aj od kupujúcich. Ďakujem veľmi dámy za odpovede ešte raz.
@fokuska áno, je to písané veľmi chaoticky. Ja tomu chápem tak, že kupujúca si želala poslať tovar doporučene, predávajúca ho poslala obyčajne. Zároveň kupujúca sa sťažuje, že tovar nebol kompletný a dala predávajúcej zlé hodnotenie. Predávajúcej asi vadí, že jej údaje boli zneužité tým že v recenzii bol zverejnený je email a vyhráža sa súdom.
@monky123 takže ešte raz... ak v ich komunikácii bolo uvedené, že kupujúca si želá poslať tovar doporučene a za to aj zaplatila, tak chyba je na strane predávajúce. Inzerát síce zmazala, ale v rámci súdu by ho portál bazoš vedel vytiahnuť. Za negatívnu recenziu sa sťažovať nemôže, je v podmienkach portálu, že recenzie sa dávajú, je tam na to kolonka dokonca. Čiže opäť ťahá predávajúca za kratší koniec. A čo sa týka §363, neviem o čom píšeš. V akom zákone by mal byť tento §? Občiansky zákonník nemá §363 (ten bol už dávno zrušený) a zákon o ochrane osobných údajov nemá ani len stovku §, nie to ešte 363.
@ivkazba oháňa sa paragrafom 373 ods. 1 trestného zákona. Lebo negatívnu recenziu považuje za nepravdivú, ze ona vie zdokladovať kopec pozitívnych recenzií na svoje predaje. Nešlo tu ani tak o peniaze ale skôr o to, že predávajúca to, že balík nezaslala ako bolo dohodnuté neberie za problém. Neviem ako kupujucej pomôcť je tehotná, veľmi ju to trápi a aj keď tovar neobdrzala boji sa a už aj ľutuje, že zverejnila to hodnotenie. Možno, že sa ju snaží iba zastrašiť ťažko povedať.
@monky123 a ty si predávajúca alebo kupujúca?
ale k otázke... jednoznačne vina je na strane predávajúcej, kupujúca si priplatila za odoslanie doporučene, takže ak napriek tomu bol tovar odoslaný obyčajne, kedy sa nedá nijako vystopovať, zaváňa to špekulantstvom... a keďže nemala žiaden iný údaj... e-mail sa bežne vypisuje kdekoľvek, nie je to predsa rodné číslo
ako 1 negativna recenzia nie je dovodom na taketo opatrenia si myslim ak ma vela pozitivnych. to sa proste stava
@nelca84 tak ju možno trocha upokojim tehuľu, snáď jej nic nepríde. Myslím, že na súde sa riešia podstatné horšie veci ľudia si škodia navzájom s horšími následkami, ako je jedno hodnotenie zmazané v daný deň a mailova komunikacia medzi 4 ocami. Ďakujem dámy ešte raz za vaše názory a cenné rady. Prajem len to najlepšie
@ivkazba
@monky123
Ahaaa uz rozumiem.
Tak chybu urobila podla mna predavajuca, kedze neposlala tovar tak ako bolo dohodnute a zaplatene. Keby to tak urobila, tak by vedela lahko dokazat, ze odoslala vsetko - teda predpokladam ze podla vahy by to asi slo, neviem co presne predavala.
A ze je v recenzii zverejneny mail - ak ten mail neobsahuje meno a priezvisko a ani v texte recenzie nie je uvedene meno a priezvisko, tak si nemyslim, ze by islo o nejake porusenie zakona.
Predavajuca by si mala uznat chybu.
Niekto sa oháňa GDPR a pritom poriadne ani nevie, čo to je,,
Čo sa týka napríklad e-mailovej adresy, ak je možné e-mail priradiť ku konkrétnej osobe, tak pôjde o osobný údaj. Niekedy je to možné zistiť aj priamo z e-mailovej adresy (obsahuje meno aj priezvisko), niekedy na to potrebujeme dodatočné údaje. Napr. mailová adresa jablko@gmail.com nie je osobným údajom, zatiaľ čo jana.krátka555@gmail.com sa dá priradiť ku konkrétnej osobe.
@monky123, predávajúca je klamarka a šibnutá k tomu. Rodinný právnik umrie od smiechu, keď za ním s takouto nekonečnou sprostosťou príde. Napísat negatívne hodnotenie nie je nijako napadnutelne a zverejnenie mailu bez ďalších údajov tiež nie je osobný údaj. Takže sesternica môže pokojne spávať a na strelenu sa vykašľať. Žiadať po nej peniaze späť bude zrejme zbytočne, ak nejde o vysokú sumu, nikto sa s tým nebude paprat. A teda nahlásila by som ju aj s jej správami adminovi (ak bazos dákeho ma)
@monky123 paragraf 373 Trestneho zakona je ohovaranie a to co si opisala v ziadnom pripade ani nahodou tuto skutkovu podstatu nenaplna. Nech si oznamuje co chce kde chce, bude to z fleku odmietnute.
@vroni
@natalienka12
Ďakujem dámy ☺️☺️ tak snáď nebude robiť problémy. Slečna zrejme nevie čo so sebou. A osobne sa jej to dotklo. Možno iba tým, že tam bola pravda.
@monky123 osobný údaj podľa GDPR je taký, podľa ktorého sa dá identifikovať konkrétna osoba. Čiže osobným údajom môže byť aj email. Otázne v tomto prípade podľa mňa je, na akom portály bol email zverejnený jeho majiteľkou a ako bol tento email podľa nej "zneužiťý" na spomínané osočovanie. To presne nepíšeš.