Priateľ v zahraničí. Dá sa zvládnuť vzťah na diaľku?

debbie2508
4. okt 2016

Zdravím, prosím o názor, prípadne radu, ako sa zachovať. S priateľom sme koncom leta oslávili tri roky čo sme spolu. On už doštudoval a popri štúdiu pracoval (IT), ja študujem už druhýkrát to isté - prekladateľstvo angličtiny a chorvátčiny (piaty rok, no iba tretí ročník). On už asi rok spomínal prácu v zahraničí, no nejako donedávna som si myslela, že to myslí v dlhodobejšom časovom horizonte (keď doštudujem ja a niečo spolu vymyslíme). Bohužiaľ, pred asi dvomi mesiacmi to začal riešiť seriózne a nakoniec po troch pohovoroch (jeden na SK) prišiel s tým, že pôjde do Barcelony, pravdepodobne v novembri. Stále pritom spomína, že medzi nami sa nič nezmení a že víkendy budeme tráviť spolu, ja však neviem, čo robiť. Prišiel s tým v strede semestra, kedy ja mám pred sebou dosť ťažký ročník (bakalárska práca, jeden veľmi náročný predmet), ktorý nesmiem pokaziť, lebo ďalší rok naviac už k dispozícii nemám a aj rodinná situácia je od začiatku roka komplikovaná (smrť starého otca ktorú dosť ťažko nesiem, následné škriepky o majetok, nezamestnaný otec). Taktiež som nastúpila do práce, ktorá je pre môj kariérny rast mimoriadne dôležitá a nesmierne ťažko sa v tejto oblasti človek presadí. Študujem odbor, ktorý nemožno študovať inak ako denne a prezenčne (t.j. každý deň dochádzať do školy) a keďže súvisí so slovenčinou, nemožno ho ani študovať inde vo svete. Celkovo bol uplynulý rok asi najhorší v mojom živote a neviem, ako budem zvládať ešte aj odlúčenie (človek predsa potrebuje podporu, objať, pritúliť denne, keď to naňho príde, nie raz za dva týždne) a nepáči sa mi, že sa ma vôbec neopýtal, čo si o tom myslím. Tvrdí, že on už si kariérny rast na SK nevie predstaviť a že tu ho práca nebaví, nemá perspektívu a že tam zarobí omnoho viac. Ja si však popri škole a práci sotva nájdem deň, nie ešte tri či štyri dni v týždni, aby som za ním mohla pravidelne lietať (nehovoriac o tom, že na jednu letenku by so