Je tu jedna taká téma ale súkromná a už asi mesiac čakám že má pridajú ale už asi nefunguje.
Tak sa ospravedlňujem ale som už zúfalá a neviem čo robiť.
Čiže prosím ak sa v Tom niekto vyzná a poradí veľmi ďakujem.
Mám skoro 10rocneho syna,chodí do 4 triedy...už od narodenia všade vynikal svojim temperamentom ale dalo sa...skutočne problémi nastali až v škole...Ale do 3 ročníka sme zvládli ako-tak.
Nonastupil do 4,zmenili pani učiteľky a my máme samé 5 za päťkou,doma sa učíme aj niekoľko hodín,no donesie vždy 5...
Vyšetrený special pedagógom bol,mame integráciu o ktorú som požiadala asi pred mesiacom,zatiaľ sa mi nikto nevydaril...
Pani učiteľky tvrdia že mu robia ústupky,že mu dajú čas dlhší alebo doplňovacie namiesto diktatu.Deti sa s ním nekamaratia a začínajú ho šikanovať,že je sprostý,ničia mu pomôcky a prechádza to aj do fyzických utokov ,....čiže už ozaj šikana...
Samozrejme som to riešila aj s rodičmi aj učiteľkami...
Všetci sa však robia slepí a že ani on nieje žiadne neviniatko ( všetci proti jednému).cize najlepšia obrana je útok.
Syn školu neznáša,nechce tam chodiť...
Učí sa snaží aaale nejde mu to proste ak sa aj naučí druhý deň nevie,má aj podpriemernu pamäť,
Rozmýšľala som aj nad špeciálnou školou,...ale bojím sa aby tam vyslovene nechodili také tie sociálne prípady a aby to nebolo horšie v správaní.
Učivo nemá upravené,musí stíhať to čo všetky ale on to nedá,a riaditeľ povedal že aj keď ma samé 5 na vysvedčení sa to zohľadňuje.a to je aký prístup??? Prosím o každú radu ako synovi pomôcť vďaka moc.
Mam cerstvu skusenost z integraciou dietata. Moj syn ma 4,5 rok naruseny vyvoj reci, narusenu komunikacnu schpnost. V ststnej skolke slubovali hory doly, nakoniec zvolili zly pristup a syn to po 1,5 mesiaci v skolke prestal zvladat. Zhorsilo sa spravanie, komunikacia, vsetko. Zaujimave je, ze predtym chodil 10 mesiacov do sukromnej, bol spokojny a napredoval... Nakoniec som sa rozhodla syna zo skolky odhlasit, momentalne navstevuje specialnu MS a vsetci sme spokojni. Synovi sa adekvatne venuju, nevhodne spravanie je zazrakom prec. Ak tvoje dieta v tej skole trpi, ucitelia ho tam nechcu a navyse ho spoluziaci sikanuju, darmo budes cakat na integraciu. Jeden papier ich postoj nezmeni. Taky je zial pristup mnohych statnych skol/skolok. Je to pre nich priblemovy ziak a nepriamo ta budu tlacit, aby si ho odtial odhlasila. Hladaj inu skolu. Skus sa poradit u odbornikov, psycholog alebo specialny pedagog by ti mal s tymto urcite pomoct. Viem co prezivas, ja to zazivam uz 2 roky. Ale ak ho dostanes do spravnej skoly, uvidis, ze to pojde. Neviem ako funguju specialne skoly, ale urcite su take, co sa zameriavaju na deti z poruchou ucenia. Aj u nas v Brezolupoch je ZŠ kde su take deti. Zreba hladat, skusat a nevzdavat sa. Drzim palce
Ak si žiadala písomne o integráciu, riaditeľ sa musí aj písomne vyjadriť. Učiteľ s pomocou špeciálneho pedagóga vypracuje IVVP a ty ho musíš podpísať a byť s ním oboznámená. Tvoj syn má predpísané úľavy, ktoré učiteľ musí rešpektovať. Zjavne zlyháva komunikácia medzi tebou a školou. Koľkokrát si komunikovala so školským špeciálnym pedagógom ? Integrácia neznamená písanie jednotiek, u každého dieťaťa je špecifická. Má tvoj syn aj poruchu správania ? Diagnostikoval lekár u neho ADHD ? Aký stupeň PU má tvoje dieťa ? .....veľa nezodpovedaných otázok....
Do specialnej skoly moze chodit len so znizenym intelektom. Ak to nie je konkretne trieda pre deti s adhd alebo s poruchami ucenia. Ak nema ulavy na ucive, tak je intelekt v poriadku. Asi treba behnut do skoly a vydiskutovat si to. Mnohe mamy cakaju, ze dieta bolo na poradni, je integrovane a bude mat uz len jednotky. Tak to nefunguje.
Aké poruchy zistili? Integráciu má na aké predmety? Ak je ešte len v 4 triede a má problém zvládať učivo, tak čo potom na druhom stupni. Majú v škole asistentov? Ak funguje komunikácia medzi učiteľmi a rodičmi? Má zavedený nejaký komunikačný zošit?
@araula ako posledná možnosť, ak sa inak nebude dať:
https://www.slvs-senec.sk/
Specialna skola je pre ziakov s mentalnym postihnutim, co predpokladam tvoj syn nema, inak by asi nechodil v pohode 3 roky do ZS.
Moja dcera je integrovana, je v 6.rocniku, no.. ci z toho ma skutocne nejake vyhody, to by som radsej pomlcala.. ma dysgranatizmus spojeny s dyslexiou, cize tazko chape gramaticke pravidla a pri citani mava problem s porozumenim (odborne texty). Na SJ nema znamkovane diktaty, co je super, lebo mava vzdy viac ako 10 chyb (dlzne jednoducho nepozna), na AJ je prevazne skusana ustne (jedina ucitelka, ktora akceptuje odporucanie poradne) a na moje naliehanie ma tento rok nehodnoteny druhy cudzi jazyk, teda nemcinu (ma to v odporucaniach od spec.ped., no vedenie skoly bolo za to, aby sme predsa len "vyskusali" znamky - nosila 4, 5 a bolo z toho fakt na nervy a ja s nou, pretoze sa tiez ucime denne aj 3 hodiny). Tento rok sa to cele zacina lamat, ale nie vplyvom integracie, skor asi pubertou a jej dozrevanim, zacina si sama uvedomovat "dolezitost" ucenia sa, konecne nastupuje akasi vnutorna motivacia a zodpovednost za to, co dokaze. Znamkovo je na tom v priemere 2 - 3, pre mna je vsak podstatne, ze to, co sa uci, uz aj zacina chapat a ukladat do pamate na dlhsi cas.
Rada pre teba - musis tlacit na vedenie - zavolaj triednej, alebo za nou chod, ci uz zasadala pedagogicka rada a aky je zaver tykajuci sa tvojho syna. Ak si dala skole zavery vysetreni a poziadala o integraciu, musia sa vyjadrit a dat ti to pisomne. Ja som napr. ziadala este v septembri nehodnotit nemcinu a az minuly piatok mi dcera doniesla rozhodnutie....
@bcrow1307 Každá škola mú určitú mieru flexibility (disponibilné hodiny) pri zostavení školského vzdelávacieho programu a môže zaradiť druhý cudzí jazyk ako predmet aj nižšom ročníku. Napr. aj anglický jazyk je povinný až od 3. ročníky ale v mnohých školách sa angličtina učí už od prvého ročníka. Predmety vyučované v rámci disponibilných hodín sú pre žiakov povinné rovnako ako predmety zavedené štátnym vzdelávacím programom.
Syn je piatak, je integrovany, ma vsetky dys okrem dyskalkulie. Ulavy ma na anglictinu a slovencinu a na ostatne predmety ma odporucania. Hlupy nieje, dokaze sa naucit ak chape zadaniu. Ked nechape, nudi sa a vyrusuje. Mal by mat asistenta, ale skola nema ziadneho. Ja som onho ani nebojovala, staci ked daju synovi vediet ked bude pisomka a z coho. Na tu 2 ho to dokazem naucit. Zadania mu maju zjednodusit a ma mat viac casu na vypracovanie. No v poslednom case sa nam tiez zacinaju zbiehat patky. Ale dost blbe. Ked syn nechape a vyrusuje, namiesto vysvetlenia dostane patku. Ucitelky ho uz zaskatulkovali, doslova maju nanho alergiu, cest vynimkam. Syn zacina mat nechut zo skoly. Ked vyrusuje, poznamku dostane len on, ostatnym to prejde upozornenim. Aj dnes prisiel s tym, ze bude mat pokarhanie tr. Ucitelom ako jediny v triede. Nieje nevyniatko, ale ani ostatni. Ked dostane jeden poznamku, maju aj ostatni. Na prvom stupni mal tiez poznamky, ale ucitelka si to aspon nevybijala na znamkach. Respektovala integraciu, no ucitelky na druhom stupni len niektore. Kazdy den trpnem s cim pride domov. Viac menej som rozhodnuta, ze ho prelozim na inu skolu, kde takych ziakov maju viac, maju asistentov, specialnu pedagogicku aj psychologicku. Syn tiez nieje proti. Sice ma v triede kamaratov, ale je zufaly z pristupu uciteliek. Robia s neho hlupaka, co nieje. Ma nadpriemerny intelekt z matiky same jednotky. S triednou som o tom hovorila, prikivovala, ze rozumie, ale ona prva to nedodrziava. Keby slo o jednu ucitelku, tak idem za riaditelom, ale kedze ich je viac, nemam ani nervy ani energiu im stale nieco vysvetlovat. Osoba s vysokou skolou by si mala vediet precitat spravu a riadit sa podla nej. Ked nieje ochotna co ja s tym spravym. V januari ho prelozim a kedze mam deti 3, na konci roka budu mat o troch ziakov menej. Na tuto skolu chodia len, lebo je blizko, ale radsej budem deti vozit do skoly, ale budem mat spokojnejsie dieta. Ked sa jedna aj o sikanu, urcite by som zvazila zmenu skoly, nie vsetky skoly su na taketo deti pripravene.
@titla Toto platilo pre terajších deviatakov. Ale nie pre Inovovaný ŠVP. Tí majú možnosť vybrať si druhý cudzí jazyk od 7 ročníka, Disponibilné hodiny sa môžu využiť na doplnenie angličtiny. Ale asi každá škola si to vykladá po svojom. Podobne je to aj s učivom v iných predmetoch. Stále sú školy, ktoré učia geografiu, biológiu, chémiu atď. podľa učebníc a nie podľa IŠVP. Napr. v 6. ročníku stále učia Austráliu a Ameriku namiesto Afriky a Ázie.
@lapalma boli sme u neurológa,špeciálneho pedagóga aj psychológa,má diagnostikované ADHD a poruchy typu dysk hádam všetky...podpriemerna pamat...práve sa v Tom úplne nevyznám...cppp navstevujeme špeciálneho pedagóga pravidelne...musíme aj školského špeciálneho pedagóga? Ako dlho trvá kým mi riaditeľ dá vyjadrenie k integrácii??
Čo znamená PU?
Minulý rok som bola z učiteľkou nonstop v kontakte,teraz sa vymenili a touto sa to nedá...
Ani neviem čo vlastne mám s nimi riešiť?
Ale dosť by mi pomohlo keby ste mi pomohli,čo môžem robiť,ako komunikovať so školou,ktorá asi vlastne nemá záujem....keď som bola za riaditeľom bavil sa so mnou s telefónom na uchu čo telefonoval kamošovi......ucitelka sa obranovala že ona všetko s papieru dodržiava...a angličtina na mňa vyletela že proste mám nenormálne decko ona k nemu pristupuje v pohode....poznámky za správanie nemá,len typu zabudol si,nemal....čiže správanie je ok...len to učenie,on nechápe....nevie si prečítať...
@bcrow1307 od 1.rocnika ma anglictinu a od 5.rocnika povinne volitelny druhy cudzi jazyk..
@araula bohuzial toto je bezna integracia v praxi - na Slovensku to proste nefunguje 😔 mozno s vynimkou paaaar skol. Ja sama som speckar, viem, co k integracii patri, na co ma ziak pravo a pod., no skoly to jednoducho neakceptuju s odovodnenim, ze ucitel ma toho tolko, ze proste nestiha. Ja to beriem, chapem, lenze moja dcera je v triede jedina integrovana, je snaziva, nie nejaky lenoch, ktory zneuziva system. Minule som sa s ucitelkou hadala aj kvoli takej somarine, ako je fakt, ze ma sediet vpredu, "pod dozorom" - lebo casto nestiha dopisat poznamky, zle opise z tabule, pomyli si riadok a pod. Triedna ju napriek tomu posadila do tretieho radu a do poslednej lavice, lebo je "vysoka". Alebo napr. na biologii, geografii a pod ma byt skusana ustne, nakolko pisomne nestiha, casto si zle precita otazku, v testoch robi chyby, ked su na vyber 4 moznosti a niekedy su aj dve, ci tri spravne.
Neviem si predstavit co bude, az nasi mudri poslanci pretlacia integraciu lahko postihnutych deti, ktore aktualne navstevuju specialne zakladne skoly, variant A. Lebo oni od stola si myslia, ze na vychode je kazde romske dieta automaticky v specke. Ja s tymi detmi pracujem a na zakladnu skolu jednoducho nemaju. Ked vidim, ako sa s ucenim trapime my doma, a to sa jej venujem, neexistuje, aby dieta z A.variantu zvladlo zakladnu skolu 🤐 a to nehovorim o projektoch, skolskych pomockach na rozne predmety, ci o hygiene.. ale to uz je mimo temu..
@araula treba to doriesit v skole so specialnou pedagogickou a triednou, kedze je stvrtak, tak ho asi uci skoro vsetky predmety. Tento problem ma aj kamoska, ucia sa na druhy den len 5 ak je dobry den tak 4. Bohuzial aj ucitelka musi hodnitit to co je v skole a nie doma a dodrziavat ivp.
Ono pri ADHD sa tie poruchy začnú prejavovať postupne, čo mi je jasné, že viete. Ide len o prístup učiteľa a rodiča. Na tejto škole asi nie sú špeciálne triedy? Alebo asistent učiteľa? Nebudem teraz písať o Vás, ale napíšem niečo zo skúsenosti. Jedná vec je integrácia, ktorá je potrebná, a druhá vec je, že niektorí rodičia dajú integrovať dieťa a myslia si, že automaticky ich dieťa nemôže prepadnúť, alebo mať horšie známky. A v podstate za jeho zlé výsledky vinia iba učiteľov. Samozrejme teraz neobhajujem učiteľov, len si myslím, že často zlyhávajú aj rodičia, ktorí nevedia priať dieťa také aké je. Je to veľmi pekne vidieť na komunikačných zošitoch, kde učitelia píšu, čo sa preberá, čo je za úlohu atď. Ak potom dieťa príde bez úlohy, koho je to chyba? Nájdu sa však, žiaľ stále aj učitelia, ktorí integráciu nerešpektujú, a nesnažia sa pomôcť dieťaťu. Ide o to, že každý prípad je iný, na niektoré dieťa platí toto, na iné zase niečo iné. Na to je dobrá aj úprava učebných osnov. Ale potom treba rozmýšľať aj o budúcnosti. Nie na každej strednej škole akceptujú jednotlivé poruchy a následnú integráciu. No a potom sú tu rodičia zdravých a šikovných detí, ktorí sa tiež dožadujú toho aby sa ich deťom učitelia venovali rovnako, ako integrovaným deťom. Chyba je, ale v systéme. Teraz si predstavte, že sú v triede 3-4 integrovaní žiaci a 20 ostatných detí. Ako správne rozvrhnúť čas, spravodlivo pre všetkých? Alebo sa má učiteľ venovať, len tým 3-4? Tu hovoríme o 1. stupni, ale čo ďalej? Množstvo učiva sa bude len zvyšovať. A ak nedôjde k úprave osnov, tak naozaj musí zvládať aj to, čo ostatné deti.
Osobne by som šla opäť do školy, a dožadovala sa odpovede. K akému dátumu bol podaný návrh na integráciu? Návrh schvaľuje riaditeľ, ktorý ho následne predloží pedagogickej rade, a tá sa s ním musí oboznámiť. Takže pravdepodobne bude integrovaný od 2. štvrťroka. No a čo sa týka učiteľov, tak navrhnite triednej učiteľke zavedenie komunikačného zošita. Syn by ho mal každé ráno vyložiť na katedru a po obede si ho zobrať. Viem, že deti majú zrkadielka, kde si píšu DÚ, ale do tohoto zošita by písali učitelia. s tým, že vy mu ho každý deň skontrolujete a podpíšete. Rovnako tak aj pomôcky na vyučovanie. Skúste to navrhnúť a uvidíte.
@araula Odporúčam navštíviť školského špeciálneho pedagóga, ak ho škola nemá, tak výchovného poradcu. Cez nich ďalej komunikovať s triednou učiteľkou, prípadne riaditeľom školy. Na odpoveď na žiadosť má 30 dní - musí zasadnúť pedagogická rada a schváliť individuálne začlenenie. Vzdávať sa hneď netreba, syn začal chodiť do 5. ročníka a zmenili sa mu učitelia . Mrkni na stránku školy, sú tam konzultačné hodiny vých. poradcu a choď sa porozprávať.
Mate tu pekne podrobne napisane pokyny pre ucitelku. Mali by ste si to spolu prejst a dohodnut aj vasu spolupracu. Kontrolujte ci dodrziava pokyny, nech vam posiela domov prefotene pisomky. Len bude to tazke aj pre nu aj pre vas doma. Spolu to urcite date. Tazsie to bude na druhom stupni.
@bcrow1307 ten komunikacny zosit je fajn, pokial ho tiez ucitelia akceptuju - u nas "nemaju" cas podpisat ani to, ze prevzali peniaze (ako naposledy ZRPS 20eur a o tyzden mi ucitelka poslala odkaz, ze sme este nezaplatili (!!!) fakt, ze to nie je povinne teraze neriesme). Dcera bezne nosila poznamky, ze nema DU, pritom som ucitelov prosila, aby jej zdoraznili len "poznac si" - dospeli sme do stadia, ze jej to uz proste bolo jedno, poznamky stratili vyznam. Dnes to robime tak, ze mam kontakt na dvoch, ci troch rodicov, ktorym zavolam, ak si nie sme iste, ci ma domacu, ci pisu pisomku a pod. pripadne ma dcera dovoleny messenger, kde si pise so spoluziakmi a takto si vzajomne odkontroluju ake maju povinnosti na nasledujuci den..
@araulu uživate aj nejake lieky?
@haanovajana akurát na pamäť ,ale zmenu nevidím...inak nic
@araula ..bezne skoly su pre taketo deti pohromou ..pre nich aj pre ich okolie. takyto stupen aky opisujes medzi zdrave deti nepatri. skus zistit, ci v ramci tvojho okolia najdes specializovanu skolu pre ADHD deti - to by bolo najlepsie.
zaroven , zacni sama studovat, ze co by si mohla podniknut . na youtube najdes urcite plno materialu , ako pracovat a co robit s takymito detmi. urcite to zacni riesit denne aj po vlastnej linke ..ak to nechas len na "system" / cudzich ludi , tak nejake zazraky urcite necakaj.
..nikdy nezaskodi zacas spolu pravidelne sportovat, zacnite robit turistiku, horsku cyklistiku , plavanie ..beh a pod. proste pobyt / sport v prirode . skuste veci ako kryokomora , hyperbaricka komora a pod. dalej veci ako - meditacie , joga a pod. mozu priniest vysledky.
ADHD detom moze pomoct aj zmena stravy - ako vynechanie mlieka / mliec vyrobkov a popr. aj lepku. treba skusit a uvidis.
ono, kazdy jeden pripad je unikatny, takze ber to ake take voditko ..neviem co z toho zaberie a co nie ..v kazdom pripade , ked s nim zacnes intenzivne pracovat, nejake vysledky to urcite prinesie.
drzim palce !
@araula nemá význam bojovať s veternými mlynmi....Zisti si vi vašom meste školu kde je špeciálny školský pedagóg(nie je na každej škole) a zároveň treba podľa referencií hladať školu kde integrácia aj funguje....Neterka mala tiež všetky dys...Prvý stupeň celý zle, sestra chodila za učieľkou aj riaditeľkou ako na klavír....Malá chodila aj na kurzy do špeciálneho pedagogického centra - boli ta vždy len 3-4 deti a preberali učivo čo v škole...Takže malá sa všetko naučila tam, jej učiteľka ju mala za sprostú, miesto aby ju posadila do predu ju dala do poslednej lavice...Špeciálna pedagogička na škole nebola, druhý stupeň bol lepší, ale hlvne tým že bolo viac učiteľov a niektorí už úľavy akceptovali....Malo by to fungovať tak, že ak je písomka, dieťa má mať menej zadaní alebo viac času na písanie ako ostatní....Zároveň ak dostane zlú známku, má mať možnosť si ju opraviť ústnou odpovedou....Kamoška má teraz dcéru s ADHS aj dys.a u nich na škole to funguje tak, že veľké písomky sa píšu u špeciálnej psychologičke aby dieťa nebolo rozptylované a zároveň cez predmety ako telesná, výtvarná takéto deti chodia špeciálnej pedagogičke s ktorou preberajú čomu nerozumejú....Táto školská psychologička potom dáva odporučenie ako s ktorým dieťaťom pracovať , preberá to priamo s učiteľmi ktorý dieťa učia(aj tie vzťahy sú medzi nimi lepšie kedže sú z jednej školy)...Na tvojom mieste ho určite preložím aj vzľadom na šikanu ostatných detí , školu vyberaj podľa referencií mamičiek kde také deti už chodia...
Tak by som rada prispela ako sme dopadli s nasimi dyskami, adhd, poruchou porornosti... Deti si srandu robia, urazaju a aj si buchnu, kopnu, pripadne pomocku znicia... Po 5 za 5, a synovych zdravot.problemoch som sa rozhodla to riesit... Skocila som za ucitelkou a dala par rad ako by mohla skusit so synom pracovat, na to sa nasrsla ze ma 30rocnu prax a nemam ju co poucat, od toho dna bola na syna hnusnejsia, neprihladala na nic a estr ho parkrat aj napadla, ze ho vykmasala za rameno a podobne...nepochodila som ani dalsi krat odtajila vsetko... Skocila som za riaditelom, ten mi dal na vyber z 2 moznosti...
Bud budu po nom tvrdo slapat!!!! A raz bude z necho chlap.
Alebo pojdu podla odporucani z cppp a bude z neho grazel, fetak a podobne!
Skoro som odpadla, ako toto moze jeden riaditel vobec vyslovit!!!!
A potom na rovinu povedal, ze najlepsie by bolo keby sme si inu skolu hladali!!!
Oplati sa v tomto state vobec hladat pravo cloveka????!!!!
Som znechutena s celeho skolskeho systemu, kde si len tak umiestnim pocas roka dieta s poruchami????
@araula ..preto stale plati to co som napisal vyssie , ze taketo deti nepatria do beznych skol, ale potrebuju specializovany personal pre ADHD a podobne diagnozy . deti tam nedostanu potrebne pochopenie a je to katastrofa pre uplne kazdeho.
osobne by som privital tlak zo strany rodicov na vytvorenie takehoto druhu skol ..ci v statnom ci v sukromnom sektore. mali by byt min. 3 typy skol . 1) bezna skola 2) skola pre deti s ADHD a pod . 3) skola pre deti smentalnymi poruchami / znizenym IQ
zial co vidim okolo je ,ze rodicia s ADHD detmi nevidia ziaden problem , kedze ich deti su uplne zdrave a urcite patria do beznej skoly ! ^^
inak to co opisujes v tej skole je cista hroza ..zial vidno ,ze nemaju ani mentalne ani personalne vybavenie na taketo deti. nie je nieco pritelne pre vas v sukromnom sektore ?
drzim palce.
A tu integráciu máš napísanú od špeciálnej pedagogický alebo si žiadala len školu lebo moja je integrovaná od 2 triedy a ma super ňu pani učiteľku a školu zvláda dobre ma jednotka,y a dvojky určite sa porad so špeciálym pedagógom ako pokraco at ďalej možno špeciálna škola by pomohla