Ohrozila som zdravie detí a svoje?

17. jún 2024

Ahojte, stala sa mi takáto situácia. išla som domov s deťmi na aute od otca a naložil mi do kufra nejaké plechy, že pre môjho manžela, čo mu skôr spomínal. Keď som prišla domov, svokra mi prišla pomôcť, kedze manžel je v práci a zistili sme, že to sú azbestove, eternikove kusy. Je nebezpecne pre zdravie, keď boli v kufri v aute a aj deti som viezla. Nemám ani prepážku do kufra, čiže je tam voľny priestor ku cestujúcim. Svokra panikárila, že som ohrozila zdravie detí, moje. A ja som ani popravde nepozerala do kufra, čo mi tam otec naložil. Čo si myslíte o tom? Co robiť? Cestovala som 35 km a tie kusy v kufri občas skákali, posunuli sa. Ďakujem

moin2009
17. jún 2024

Nie som žiaden odborník, ale azbest je nebezpečný keď sa drvi a môžeš tie male čiastočky vydýchnuť. Pogoogli troska a ak si si není istá aj tak konzultujte s dr

sisa_s
17. jún 2024

No teraz neurobis uz nic...plucna azbestoza vacsinou vznika po dlhodobom vdychovani castic, tazko povedat, co moze narobit takato jednorazova expozicia..nasledky sa prejavuju po dlhych rokoch, takze teraz nic nezistis ani vysetrenim

jana_eyre_2
17. jún 2024

A ako ste zistili že sú azbestove? To tvoj otec vedel čo nakladá do auta?

kaktusik007
17. jún 2024

tak uz nenarobis nic.

ano, manipulacia s azbestom je zdraviu skodliva a ano, karcinogenna. Ale tak sla si par kilometrov, hadam sa tie dosky nepolamali, a ak ano.... ide o jednorazove vystavenie...

v kazdom pripade, otec nevedel co ti dava do auta???

ale ak aj vedel, nenadavaj mu... bezne su azbestove strechy, mozno mu to nedocvaklo a neverim, ze by si cielene ohrozil vnucata.

jana_eyre_2
17. jún 2024

A inak čo akože tvoj otec a manžel s azbestom plánujú? Pretože zo zákona s tým môžu manipulovať len odborné firmy.. 😳

aalt
17. jún 2024